Onko eläminen mielestäsi ihan kauheaa?
Kaiken pitäisi olla paremmin kuin koskaan.
Silti vain tuntuu, että elämä on helvetillistä ja olisi kahleissa. En siedä tätä paikkaa.
Tämä tunne on ollut siitä lähtien kun joutui kouluun menemään ja aloittamaan yhteiskuntalaisena olemisen. Jokin muuttui täysin.
En osaa selittää tätä. En vain kestä sitä, että toiset ovat täysin määritelleet elämäni ja joudun elämään niiden oppien ja määräyksien mukaisesti.
Kommentit (10)
Kuka pakottaa? Ala elämään nomadi-elämää yhteiskunnan ulkopuolella joko Suomessa tai maailmalla. Opettele tulemaan toimeen luonnon antimilla, valtaa autiotaloja, vaella Serbiaan ja ala elää jollain no -man's land rajakaistaleella.
Voi tietty olla että se on vieläkin hirveämpää. Mutta ehkä opit jotain itsestäsi.
Kukaan ei ole sinua kahlinnut, paitsi oma pelkuruus ja mieluvituksettomuus
Ei eläminen ole kauheaa. Nykyaikakin vain vaatii, että käydään koulut ja tehdään työtä ja elätetään kukin itse itsensä työllä, niinhän se on aina ollut. Jokaisen on osallistuttava kykyjensä mukaan. Olisiko nyt käynyt niin, ettet ole vielä löytänyt mieleistäsi olemisen ja elämisen mallia. Tärkeää on pyrkiä kehittämään itseään ja opetella myös niitä hankalia asioita, joita ei vielä osaa. Edut perustuvat tiettyihin säädöksiin ja lakeihin, jotta niitä saisi. Voit pyytää Kelalta esitteitä tms. itseäsi koskevistä säädöksistä, että tiedät mihin ne perustuvat ja voit myös käydä niitä läpi jonkun tutun kanssa. Kaikilla on sääntöjä, lakeja ja määräyksiä, joita on vain noudatettava.
On kyllä sellaista puuduttavaa joka päivä. Inhottaa ihmisten ahneus, maapallon tuhoutuminen, sodat, nälänhätä, eläinten- ja luonnon riistäminen. On päiviä että pääsisi vähemmällä kun ei enää olisi olemassakaan. Koska ahdistaa ja masentaa kaikki tuo edellä mainittu. Olen viiskymppinen enkä tykkää itsestäni mutta en oikeastaan tykkää kenestäkään muustakaan. Enkä edes halua tykätä.
Kerro ap, miten haluaisit toimia, ettei tarvitse olla kahleissa eikä olla /asua siinä paikassa missä nyt olet. Suomi on harvaanasuttu maa . Pääset kyllä korpeen , pois nykyisisestä ympäristöstäsi ja olopaikastasi. Voit olla ihan yksin siellä korvessa. Asut teltassa, ladossa tai autiossa hökkelissä . Niitä löytyy.
Miksi valitat, miksi et tee tahtosi mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei eläminen ole kauheaa. Nykyaikakin vain vaatii, että käydään koulut ja tehdään työtä ja elätetään kukin itse itsensä työllä, niinhän se on aina ollut. Jokaisen on osallistuttava kykyjensä mukaan. Olisiko nyt käynyt niin, ettet ole vielä löytänyt mieleistäsi olemisen ja elämisen mallia. Tärkeää on pyrkiä kehittämään itseään ja opetella myös niitä hankalia asioita, joita ei vielä osaa. Edut perustuvat tiettyihin säädöksiin ja lakeihin, jotta niitä saisi. Voit pyytää Kelalta esitteitä tms. itseäsi koskevistä säädöksistä, että tiedät mihin ne perustuvat ja voit myös käydä niitä läpi jonkun tutun kanssa. Kaikilla on sääntöjä, lakeja ja määräyksiä, joita on vain noudatettava.
Joitain sääntöjä jne "on vain noudatettava"? Ei ole! Jos on jotain sääntöjä ehtoina sille että saa pysyä elossa... no, jos niitä sääntöjä ei noudata - niin sitten ei vain enää ole elossa. Niin: aina voi valita elääkö vai kuoleeko. Yhtään mitään sääntöjä ei ole noudatettava, mikään sääntö koko maailmassa ei ikinä ole pakollinen. Pakko on vain kuolla.
Ja "edut perustuvat"... johonkin, siis sääntöihin tms? Mitkä ihmeen "edut"? Mitä ihmeen "etuja" minä mukamas saan sillä että olen elossa, sillä että pidän itseni elossa? Mistä ihmeen "eduista" sinä oikein puhut? Mitä etua kukaan on koskaan sillä saanut että on ollut elossa? Kukaan, koskaan? Mitä ihmeen "etuja" sinun mielestäsi mukamas on olemassa?
Tutuu kuin olisin ainoa henkilö jossain perverssissä 24/7 esityksessä, jonka yleisöä ei näy ja josta ei pääse millään pois. Tili on tyhjä, omaisuus ja säästöt on syöty, töitä ei saa kirveelläkään ja hallitus leikkaa viimeisenkin toimeentulon. Mitään kontrollia omaan elämään ei ole.
Mitä muuta jää kuin rikollisen uran kautta vankilaan tai itsemurha?
Ei ole kauheaa, enimmäkseen tylsää. Mutta olen silti toiveikas, että seuraava päivä olisi jännittävä.
Vierailija kirjoitti:
Kerro ap, miten haluaisit toimia, ettei tarvitse olla kahleissa eikä olla /asua siinä paikassa missä nyt olet. Suomi on harvaanasuttu maa . Pääset kyllä korpeen , pois nykyisisestä ympäristöstäsi ja olopaikastasi. Voit olla ihan yksin siellä korvessa. Asut teltassa, ladossa tai autiossa hökkelissä . Niitä löytyy.
Miksi valitat, miksi et tee tahtosi mukaan?
Uskallatko ehdottaa tuota kasvotusten?
Sama täällä.