Millainen ihminen antaa rahaa romanikerjäläiselle?
Kommentit (147)
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 00:17"]
Ai että sääli vanhuksia ja naisia? Niin kauan kuin heille annetaan lantteja kun "säälitään", niin kauan näitä vanhuksia käytetään hyväksi ja pakotetaan kerjäämään jotta rikollisjengille saadaan varoja.
[/quote]
Mitä kuvittelet heille tapahtuvan, jos rahaa ei anneta. Elämänsä muuttuu hyväksi ja onnelliseksi, simsalabim?
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 00:16"]
No joo, miksikö he sitten vielä ovat maassa, jos kerran ei kannata kun ansaitsee vaan sen 20 euroa? Mieti nyt vähän mitä sanot tai kirjoitat. Kuinka monta ryöstöä, kidnappausta ja petosta on tapahduttava, ennenkuin heräät tajuamaan.
[quote author="Vierailija" time="20.10.2013 klo 23:25"]
Eipä näillä tienesteillä loistoautoja ja taloja ostella...
"Poliisi arvioi, että kerjäläinen tienaa Helsingissä päivässä noin 10–20 euroa.
Poliisi antaa ymmärtää, että rahamäärät eivät vaikuta uskottavilta rikollisjärjestöjen osuutta ajatellen.
–Pitää myös ottaa huomioon paljonko kerjäläisiä Suomessa on ja mitä he saavat päivässä kokoon. Onko se sellainen summa, jolla pyöritetään suurta organisaatiota, Niinimäki kyseenalaistaa.
–Voi miettiä, mitä 20 euroa päivässä edustaa meille, ja mitä se edustaa ja tarkoittaa heille.
Ylen haastattelussa Niinimäki toteaa, että esimerkiksi heinäkuisena päivänä Helsingissä tavatun kymmenhenkisen kerjäläisporukan parissa ”ei kyllä kovin isot rahat liiku”.
Diakonissalaitoksen palvelualuejohtaja Pekka Tuomola muistutti äskettäin kannanotossaan, että romanikerjäläinen voi Suomessa kuukauden kerjäämällä ansaita ”sen verran, että jotenkuten selviää hengissä talvikauden elättäen samalla läheisensä ja perheensä”.
[/quote]
[/quote]
Et tainnut ymmärtää viestiä, johon vastasit. Heille se 20 euroa päivässä on sen verran iso raha, että kannattaa tulla. Mutta ei sillä rikollisjärjestöä pyöritetä. Niinimäki, jonka lausuntoa tuossa lainattiin, on romanikerjäläisten toimintaa tutkinut rikoskomisario Helsingistä.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 00:28"]
Ai että sääli vanhuksia ja naisia? Niin kauan kuin heille annetaan lantteja kun "säälitään", niin kauan näitä vanhuksia käytetään hyväksi ja pakotetaan kerjäämään jotta rikollisjengille saadaan varoja.
[/quote]
Mitä kuvittelet heille tapahtuvan, jos rahaa ei anneta. Elämänsä muuttuu hyväksi ja onnelliseksi, simsalabim?
[/quote]
heidän elämänsä ei ehkä kovasti muutu, paitsi että kerjäämisestä tulee kannattamatonta ja samalla kaikki kerjäämisen lieveilmiöt (ihmiskauppa, lapsivarkaat, paritus) heikkenisivät. Mikä käytännössä tarkoittaa sitä että sen kerjääjän lapsi tai lapsenlapsi ei enää näe kerjäämistä elinkeinona, vaan lapset laitetaan kouluun.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 02:01"]
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 00:28"]
[/quote]
[/quote]
heidän elämänsä ei ehkä kovasti muutu, paitsi että kerjäämisestä tulee kannattamatonta ja samalla kaikki kerjäämisen lieveilmiöt (ihmiskauppa, lapsivarkaat, paritus) heikkenisivät. Mikä käytännössä tarkoittaa sitä että sen kerjääjän lapsi tai lapsenlapsi ei enää näe kerjäämistä elinkeinona, vaan lapset laitetaan kouluun.
[/quote]
Maailma pelastuu, kun kerjäläisille ei anneta mitään.
Loistavasti on propaganda sisäistetty.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 22:26"]
Ihminen joka on auttavainen ja haluaa tehdä hyvää. Haluaa auttaa ja poiketa länsimaalaisista jotka hamuavat vain itselleen enemmän ja enemmän. Ihminen jolla on sydäntä.
[/quote]
jos haluat auttaa niin anna kerjäläiselle mielummin leipää kuin rahaa, sillä ne rahat eivät jää hänelle vaan menevät lyhentämättömänä rikollisjärjestölle. jokaista kerjäläistä on aina vahtimassa joku pikkupomo etteivät kerjäläiset käytä rahoja itse.
Matkustan aamuisin metrolla töihin. Kuuden maissa Kalasatamasta tulee n. kymmenen hengen romaniporukka, jotka iloisesti jutellen matkustavat pummilla keskustaan. Samat ihmiset erkaantuvat toisistaan Kompassilla, vetävät vakavan ilmeen naamalleen naureskeluiden jälkeen ja istuutuvat niihin vakipaikkoihinsa, joissa suomalaiset ovat heitä tottuneet näkemään. Sitten alkaa itkuvirret ja kerjäys.
Jossain vaiheessa päivää joku toinen romani käy Sokoksen Mäkkärissä ostamassa toiselle ruokaa. Ruokailu sujuu iloisesti rupatellen, jonka jälkeen alkaa taas itkuvirsi. Ai niin, lounaan jälkeen saatetaan käydä paskalla jonkun turistikohteen lähistöllä tai osallistua tekoiloiseen katusoittoon hakkaamalla todennäköisesti varastettua tamburiinia.
Hyvin tyhmä ja naiivi ihminen antaa näille rahaa. Nyt nämä tyhmät ovat saaneet aikaan sen, että romanit alkavat saamaan helsinkiläisten veronmaksajien rahoilla tuotettuja terveydenhoitopalveluita ilmaiseksi (= ei osoitetta, ei laskua). Ehkä teilläkin blondeilla silmät sitten aukeaa, kun oma lapsenne sairastuu, odotettuaan vuoroa samassa odotustilassa tämän kerjäläisporukan kanssa? Ehkä ette edes pääse parin vuoden päästä lääkärille, kun maine Suomen touhuista leviää.
Romanit syrjäyttäneet kotimaiset asunnottomat yösijojen suhteen:
http://yle.fi/uutiset/ulkomaiset_tyonhakijat_etsivat_apua_asunnottomien_yokahvilasta/5357861
Uutisessa ei taideta sitä mainita, mutta Kalkkerssiin mahtuu 25 yöpyjää. Näistä paikoista 16(!) on annettu ulkomaalaisille, koska kukkahattutädit älähtivät. 9 paikkaa siis suomalaisille. No, eipä ainakaan voi syyttää rasismista.
Nykyisen romanikeskuksen tiloissa oli muuten ennen suomalaisten asunnottomien maja...eipä ole enää.
Ohhoh. Tuota edellistä kommenttia. En ole kateellinen romaanikerjäläisille, vaikka itse olen köyhä. Tässä kirjoitusketjussa nyt liikaa panetellaan tiettyä ihmisryhmää. Väittämä, että romaanikerjäläiset veisivät lapsia, on naurettava. Ennakkoluuluoinen. Vanhanaikainen, ennen luultiin niin, pelättiin, että nummien asukkaat veisivät lapsia, Romaanit, Maahiset, peikot, sirkuslaiset....... Sivistymättömien ihmisten väittämä.
Marian tapaus ja ensioletukset: lapsi on länsimaalainen ryöstetty lapsi (mm. ruotsalaiset väittivät, että lapsi on ruotsista peräisin) olivat silkkaa valhetta.
Lempeä suomalainen perheenäiti, hyvä kasvattaja ja kotiäiti antaa rahaa romaanikerjäläiselle. Ja ruokaa myös. Se on tervettä toimintaa, antaa kerjäläiselle.
Suomen tulevaisuus on siinä, miten kohtelemme kerjäläisiä.
Olen nähnyt pakkasaamuna herääviä romaanikerjäläisiä suomessa todella huonossa kunnossa, kädet ja jalat turvonneena, todella masentuneina, keräämässä hääppöisiä yöpymisvälineitä muovikasseihin ja jätesäkkeihin. Ilman mitään mahdollisuutta lämpimään veteen, lämpimään juomiseen tms.
Olen nähnyt, miten he silmät sumuisina venyttelevät jäseniään toimintakuntoisiksi.
Kun patjaa ei ole. Kun jäsenet ovat yön äljeltä kipeät.
Olen nähnyt tyhjäkäynnillä olevassa autossa nukkuvia ihmisiä, väsyneitä ihmisiä.
Olen nähnyt huurussa olevat ikkunat, yöpakkasen ja kyyryssä olevat tiiviisti autoon pakkautuneet nukkuvat kerjäläiset. Olen itkenyt heidän puolestaan.
Olen seurannut torilla olevan vesipostin käyttöä. Vanhanaikainen kaivo-reissu. Aikaisin aamulla, ennenkuin yksikään "länsimaalainen-aamu-uninen" ihminen on herännyt. Äidit, raskaana olevat äidit, vanhukset jonottavat vesipostille muovipullojen ja kanistereiden kanssa. Olen itkenyt heidän kylmänkohmeisia käsiä, muovipullojen ja kanistereiden kuluneisuutta ja nuhraantuneisuutta...
Olen ihmetellyt, millainen on helsinkiläisten asenne kerjäläisiä kohtaan. Olen ihmetellyt yhteiskuntaamme, olen ihmetellyt ihmisten kylmyyttä -sielun paantuneisuutta-, kuka meistä auttaa? Kuka meistä välittää? Ja kuinka tälläinen syrjäytyminen, voi olla mahdollista Suomessa????
Mediassa kuvat pakolaisleireistä ovat usein iloisempia ja toiveikkaimpia, kuin kerjäläistemme elinolosuhteet Suomen talvessa.
Hienoa, että tuo terveydenhuolto näyttää järjestyvän Helsingissä. Upeaa !!!!
LUULEEKO JOKU ETTÄ KERJÄLÄISIÄ PAIJAAMALLA TÄÄÄLLÄ SUOMESSA, ASIAT PARANEVAT? OIKEA VASTAUS KAIKIIN TÄLLÄISIIN ONGELMIIN ON PAKOTTAA HEIDÄN OMA KOTIMAANSA MUUTOKSEEN JA PITÄMÄÄN HUOLI HEISTÄ.
LUULEEKO JOKU ETTÄ KERJÄLÄISIÄ PAIJAAMALLA TÄÄÄLLÄ SUOMESSA, ASIAT PARANEVAT? OIKEA VASTAUS KAIKIIN TÄLLÄISIIN ONGELMIIN ON PAKOTTAA HEIDÄN OMA KOTIMAANSA MUUTOKSEEN JA PITÄMÄÄN HUOLI HEISTÄ.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 13:23"]Olen nähnyt pakkasaamuna herääviä romaanikerjäläisiä suomessa todella huonossa kunnossa, kädet ja jalat turvonneena, todella masentuneina, keräämässä hääppöisiä yöpymisvälineitä muovikasseihin ja jätesäkkeihin. Ilman mitään mahdollisuutta lämpimään veteen, lämpimään juomiseen tms.
Olen nähnyt, miten he silmät sumuisina venyttelevät jäseniään toimintakuntoisiksi.
Kun patjaa ei ole. Kun jäsenet ovat yön äljeltä kipeät.
Olen nähnyt tyhjäkäynnillä olevassa autossa nukkuvia ihmisiä, väsyneitä ihmisiä.
Olen nähnyt huurussa olevat ikkunat, yöpakkasen ja kyyryssä olevat tiiviisti autoon pakkautuneet nukkuvat kerjäläiset. Olen itkenyt heidän puolestaan.
Olen seurannut torilla olevan vesipostin käyttöä. Vanhanaikainen kaivo-reissu. Aikaisin aamulla, ennenkuin yksikään "länsimaalainen-aamu-uninen" ihminen on herännyt. Äidit, raskaana olevat äidit, vanhukset jonottavat vesipostille muovipullojen ja kanistereiden kanssa. Olen itkenyt heidän kylmänkohmeisia käsiä, muovipullojen ja kanistereiden kuluneisuutta ja nuhraantuneisuutta...
Olen ihmetellyt, millainen on helsinkiläisten asenne kerjäläisiä kohtaan. Olen ihmetellyt yhteiskuntaamme, olen ihmetellyt ihmisten kylmyyttä -sielun paantuneisuutta-, kuka meistä auttaa? Kuka meistä välittää? Ja kuinka tälläinen syrjäytyminen, voi olla mahdollista Suomessa????
Mediassa kuvat pakolaisleireistä ovat usein iloisempia ja toiveikkaimpia, kuin kerjäläistemme elinolosuhteet Suomen talvessa.[/quote]
Voi jeesus mitä lässytystä. :D
Viime kaynnillamme Suomessa ( 3 vrk Helsinki) annoimme romanikerjalaisille noin 100 euroa pikkuseteleina.
Nain teemme aina kaydessamme Suomessa. Tuemme kokoomuksen ja vihreiden avaamaa polkua Hlsingin rikastamiseksi.
Katukuva on tullut niin "varikkaaksi" muutenkin 20 vuodessa jolloin muutimme pois, etta paluumuuttoa raiskattuun syntymakaupunkiimme ei voisi edes ajatella. Hyi oksennus.
"Olen nähnyt huurussa olevat ikkunat, yöpakkasen ja kyyryssä olevat tiiviisti autoon pakkautuneet nukkuvat kerjäläiset. Olen itkenyt heidän puolestaan."
Oletko tehnyt jotain romanien auttamiseksi? Tarjonnut kotiasi? Edes suihkua?
Yhtenä syyspäivänä kun odotin keskustassa, että mieheni tulee autolla hakemaan minut niin olen todistanut tätä kerjäläisten järjestyneisyyttä. Parkkipaikalle tuli hyväkuntoinen ja uudelta näyttävä auto. Autosta tuli pari rääsyihin pukeutunutta naista ja myös hyvin pukeutuneita miehiä, jotka ovat ilmeisesti näitä "pikkupomoja". Miehillä oli siistit ja puhtaat vaatteet. Naiset asettuivat eri paikoille kerjäämään ja nämä miehet vahtivat hieman kauempaa näitä naisia.
Tämän todistin ihan päiväsaikaan Turun keskustassa.
Minä annoin. En kyllä tiedä miksi, mutta kävi niin sääli nuorta naista, joka pakkasessa polvillaan tuntikausia. Tulimme lapsen kanssa asioille kauppakeskukseen ja lähdimme pois noin kolmen tunnin kuluttua, samassa asennossa oli edelleen.
Muutaman euron vain annoin (työmarkkinatuella..), lapsi kävi viemässä. Ruokaa olisin mieluiten antanut, mutta ajattelin, että ruoan antaminen on jotenkin kiusallista.
En tosiaan tiedä, mitä mieltä auttamisesta olen, vaikka olen tätä funtsinut useamman vuoden, siis onko järkevää vai ei.
[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 20:37"]
Tällainen tavallinen työssäkäyvä kaupunkilainen, joka saa siitä hyvän mielen :)
[/quote]Turpaasi tarttisit!
Joku pöllö, joka ei tajua, että ne kaikki rahat menevät mafialle. Siinä ne mafiosot sitten ajelevat luksusautoillaan keräämässä roposet pois kerjääjiltä.
Suomessa ei muuten ole noita lapsia näkynyt kaduilla -ei ainakaan helsingissä-. Diakonialaitos tekee hyvää työtä Romaanikerjäläisten parissa. Myös tuo paperittomien klinikka on hieno asia. He tarvitsevat myös terveydenhoitoa.
Kysynkin nyt tässä vastakysymyksen: Millainen ihminen kulkee kerjäläisen ohi antamatta lanttia?
Joskus on köyhyys uskallettava kohdata ja karsoa kerjääjää silmiin. Toista ihmistä, joka on puutteessa. Vailla asuntoa, ruokaa ja lämpimiä vaatteita, kylmässä Suomessa.
Säälikää vanhuksia ja naisia. Antakaa heille ruokaa. Se on inhimillistä.
[/quote]
[/quote]