Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aion laihtua 19 kiloa ennen joulua. 10 viikkoa aikaa.

Vierailija
14.10.2013 |

Just watch me.

Aamupaino tänään 94kg. Tavoitepaino jouluaattona 75kg.

Minulla on metodini ja tämä onnistuu.

Kommentit (333)

Vierailija
201/333 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä sinä olet jäänyt vähän jälkeen aikataulusta, mutta hyvin näkyy silti sujuvan. Jaksaa Jaksaa !!!  :)

-102-

Vierailija
202/333 |
11.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.11.2013 klo 07:48"]

Minun mielestä sinä olet jäänyt vähän jälkeen aikataulusta, mutta hyvin näkyy silti sujuvan. Jaksaa Jaksaa !!!  :)

-102-

[/quote]

Ei kun oli tuo pysähtyneisyyden aikakausi tuossa viime viikolla, niin paino ei pudonnut ollenkaan. Nyt näyttää lähtevän taas vauhdilla alaspäin. Eli oletan, että kiloja karisee tämän viikon aikana enemmän kuin kaksi.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/333 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap seuraan kiinnostuneena. Miten menee?

Vierailija
204/333 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 09:24"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2013 klo 18:24"]

Älä lannistu ap noista negatiivisista kirjoituksista. Kateelliset vaan yrittää saada sinut lannistumaan. Laihduttaminen ei ole helppoa. Itse olen tehnyt sitä hitaasti, mutta varmasti. Aikaa nyt mennyt n. 10 kk ja vain 10 kg pudonnut. Mutta en edelleenkään ole luovuttanut. Vielä olisi 5 kg pudotettava, joku "jämähtäminen" tapahtui tässä :( mutta jatketaan. Tsemit!

[/quote]Mistä lähtien realismi on ollu negatiivisuutta?!? Sitähän tässä juuri yritetään, ettei ap lannistu kun tulee "epäonnistumaan" alkuperäisessä tavoitteessaan. -10kg on loistosaavutus vajaassa kolmessa kuukaudessa.

t. kaaviotehtailija

[/quote]

Kuinkahan moni ihminen saa laihduttaa 10 viikkoa työkseen ammattilaisten ohjauksessa ja valvonnassa? Aika harva. Sinuna en siis sanoisi yhtään mitään, ellet ole itse ollut tällaisessa ohjauksessa. On aivan eri asia laihduttaa itse, edes jossain ryhmässä, muun elämän ohella kuin näin. 

Laihduttaahan ne niissä laihdutusohjelmissakin huikeita määriä. 

Olet varmaan joo laihduttanut 27 kiloa, mutta et takuulla samalla systeemillä kuin ap. 

Vierailija
205/333 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muita vaikutuksia on syntynyt tästä rupeamasta? Hyviä ja huonoja.

Vierailija
206/333 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 12:14"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 09:24"]

Älä lannistu ap noista negatiivisista kirjoituksista. Kateelliset vaan yrittää saada sinut lannistumaan. Laihduttaminen ei ole helppoa. Itse olen tehnyt sitä hitaasti, mutta varmasti. Aikaa nyt mennyt n. 10 kk ja vain 10 kg pudonnut. Mutta en edelleenkään ole luovuttanut. Vielä olisi 5 kg pudotettava, joku "jämähtäminen" tapahtui tässä :( mutta jatketaan. Tsemit!

[/quote]Mistä lähtien realismi on ollu negatiivisuutta?!? Sitähän tässä juuri yritetään, ettei ap lannistu kun tulee "epäonnistumaan" alkuperäisessä tavoitteessaan. -10kg on loistosaavutus vajaassa kolmessa kuukaudessa.

t. kaaviotehtailija

[/quote]

Onko viisi viikkoa vajaa kolme kuukautta? Kymppihän meni jo tänään rikki, vaikka on vähän yli puolenvälin. Paljonko sulla meni 27 kilon pudottamiseen? Neljä vuotta?

[/quote]

Jos  henkilö A pudottaa 27 kiloa neljässä vuodessa ja henkilö B pudottaa 19 kiloa 10 viikossa niin kumpikohan on pitänyt painonsa viiden vuoden päästä. Mun veikkaus on että ap on yli 90-kiloinen taas viimeistään Juhannuksena. Niin moni tutkimus on osoittanut että nää supernopeat laihdutukset ei vaan ole pysyviä.

jos mä vaan tän kerran ottaisin tän suklaamunkin...

Vierailija
207/333 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuden viikon rajapyykki. Kävin taas mittauksessa.

81,7 kiloa!!!!!!!

Rasvan osuus pudotetuista kiloista 8,4kg.

Viskeraalinen rasva edelleen 7.

Vyötäröltä lähtenyt edellisestä kerrasta 4 cm (117 -> 107 -> 103 cm)

Lantiolta lähtenyt 2 cm (122 -> 115 -> 113 cm)

Rinnanympärys nyt 3 cm pienempi (108 -> 100 -> 97 cm)

Hyvin sujuu. Minulla oli kotoa lähtiessä outo olo. Kiloja on lähtenyt todella paljon, mutta silti olen ylipainoinen, jopa siis merkittävän ylipainoinen. Miten ihmeessä olen päästänyt itseni tähän kuntoon, että yli 10 kilon painonpudotuksella olen edelleen merkittävän ylipainoinen? Se tuntuu jopa pahalta.

Neljä viimeistä ohjattua viikkoa alkoi nyt. Sen jälkeen olen pitkälti omillani. Juteltiin siitäkin, mitä odotan ohjatun jakson jälkeiseltä ajalta ja missä aikataulussa haluan laihtua. Nyt kiloja on lähtenyt noin kaksi viikossa, jatkossa tämä tahti ei ole mitenkään mahdollista. Tehtiin kaaviot, joiden mukaan ihanteellinen painonpudotus joulun jälkeen olisi 200-500g viikossa. Sekään ei tule ilmaiseksi. Omaan korvaani se kuulosti hirveän vähältä, mutta pienikin pudotus on aina oikea suunta. Tuolla vauhdilla laihtuisin siis 1-2 kiloa kuukaudessa. Vuoden 2014 aikana painoa pitäisi pudota 12-24 kiloa. Painaisin siis vuoden lopussa (mikäli tämän jakson tavoite onnistuu) 51-63 kiloa. Mutta oikeastaan 52,5 kiloa on se raja, jonka alle ei saisi tämän pituisena mennä, sen alle menee jo alipainoon ja siihen puututaan. Ensi vuoden aikana pitäisi siis joka tapauksessa päästä reilusti normaalipainoiseksi, vaikka laihtumisvauhti olisi vain se 200g viikossa.

Äh, pitäisi olla ihan hirveän onnellinen. Ehkä tämä on haikeutta, että tämä loppuu. Tai sitten se, että tajusin, että vaikka onnistuisin tässä 10 viikon tavoitteessani, olen silti vielä ylipainoinen. Vähän myös epäilyttää, miten pystyn tähän yksin. Nyt on tosi helppo olla koko päivä urheiluvaatteissa ja käydä suihkussa vähän väliä. Miten sitten työpäivinä, kun pitäisi erikseen laittaa ne urheiluvaatteet ja lähteä työpäivän jälkeen kuntosalille, uimaan tai pyöräilemään? 

Onneksi juuri näihin saan jatkossa tukea ja kannustusta, vaikkei se olekaan päivittäistä. Tajusin tänään, että ilman seurantaa tällaisen intensiivijakson jälkeen olisi tosi helppo palata vanhoihin syömistottumuksiin, kun sama arki alkaa uudestaan, samat ihmiset, samat kuviot ja ympyrät, sama työpaikkaruokala.. 

Uimaan ja lenkille, uusi viikko!

ap

Vierailija
208/333 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuuko uusi ruoka ja liikunta sinusta pahalta tai pakkopullalta? Kaipaatko sitä vanhaa oloasi tai jotain lohturuokaasi? 

Vierailija
209/333 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea loistavasta tuloksesta jälleen! Noita samoja ajatuksia käyvät varmasti nämä "suurimmat pudottajatkin" läpi. Siinä se todellinen haaste vasta alkaa, kun palaat normaaliin arkeen. Minulla on 10 kg ylipainoa ja on helppo ajatella, että jo 5 kg pudotus tekisi hyvää ja muuttaisi peilikuvaani. Olenkin miettinyt, kuinka valtavan suuri kynnys sairaalloisen lihavilla on laihduttamiseen, koska voi olla, ettei 10 tai edes 20 kg riitä normaalipainon lähellekään. Kynnys kun on omallakin kohdalla valtavan suuri. Mielenkiintoisia ajatuksia sinulla. Tsemppiä loppuvuoteen, joko olet joutunut uusimaan vaatteitasi?

Vierailija
210/333 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 10:26"]

Tuntuuko uusi ruoka ja liikunta sinusta pahalta tai pakkopullalta? Kaipaatko sitä vanhaa oloasi tai jotain lohturuokaasi? 

[/quote]

Uusi ruokavalio ei ole mikään dieettiruokavalio. Syön sitä ruokaa, mitä minun pitäisikin syödä lopun ikäni. Harjoittelen ruoka-annoksia ja terveellisiä välipaloja tämän 10 viikkoa ja minun pitäisi jatkaa samoilla jakson jälkeenkin. 

En nyt varsinaisesti kaipaa jaksoa edeltävää ruokavaliotani, koska se koostui lähinnä rasvasta ja valkoisesta jauhosta. Pizzaa, hampurilaisia, raskaita pastaruokia jne. Niitä piti syödä ihan hirveästi, että nälkä lähti ja kaloreita kertyi ihan liikaa. 

Olen syönyt herkkuja myös jakson aikana, pari kertaa viikossa jopa. Jäätelöä, pullaa, piirakkaa, sipsejä, pop cornia, ihan kaikkea. Herkut kuuluvat normaaliin ruokavalioon, eikä niitä pidäkään välttää. Pitää vain osata syödä niitä oikein, oikeissa paikoissa, oikea määrä ja herkkuina, ei välipaloina tai pääruokina. 

Olen nyt syönyt 1800-2800 kcal päivässä ja jatkossa pitäisi pitäytyä tuossa 1800 kcal ruokavaliossa. Sen alle ei saisi syödä, vaan ylimääräinen kalorivaje pitäisi tulla liikunnasta. Minun pitäisi siis orientoitua siihen, että syön sen 1800kcal ja liikun, kunnes tasapaino ruoan ja liikunnan välillä löytyy. Laihdun hitaasti tuolla 1800kcal ruokavaliolla, vaikken liikkuisikaan. Mikäli uuteen elämääni näyttää kuuluvan olennaisena osana runsas liikunta, normaalipainon tai tavoitepainon löytyessä ruokamäärää pitää siis lisätä. 

Uusi ruokavalio ei todellakaan ole pakkopullaa, eihän se onnistuisi ollenkaan. Opettelen syömään oikein elääkseni terveellisesti, en varsinaisesti laihtuakseni.

Nyt pitää poistua koneelta taas.

ap

Vierailija
211/333 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Hohhoijakkaa, niin kuin täällä joku anonyymi voisi olla kateellinen toiselle anonyymille... Minusta tuo sinun tyylisi on parempi, samalla opit oikeat ruokailutavat, joilla paino myös tulee jatkossa olemaan paremmin näpeissä.

Lihominenhan on yleensä seurausta siitä että tavalliset ruokailutavat on hyviä ruokailurutineita, vaikka paino putoaisikin.

Vierailija
212/333 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 10:34"]

Uusi ruokavalio ei ole mikään dieettiruokavalio. Syön sitä ruokaa, mitä minun pitäisikin syödä lopun ikäni. Harjoittelen ruoka-annoksia ja terveellisiä välipaloja tämän 10 viikkoa ja minun pitäisi jatkaa samoilla jakson jälkeenkin. 

En nyt varsinaisesti kaipaa jaksoa edeltävää ruokavaliotani, koska se koostui lähinnä rasvasta ja valkoisesta jauhosta. Pizzaa, hampurilaisia, raskaita pastaruokia jne. Niitä piti syödä ihan hirveästi, että nälkä lähti ja kaloreita kertyi ihan liikaa. 

Olen syönyt herkkuja myös jakson aikana, pari kertaa viikossa jopa. Jäätelöä, pullaa, piirakkaa, sipsejä, pop cornia, ihan kaikkea. Herkut kuuluvat normaaliin ruokavalioon, eikä niitä pidäkään välttää. Pitää vain osata syödä niitä oikein, oikeissa paikoissa, oikea määrä ja herkkuina, ei välipaloina tai pääruokina. 

Olen nyt syönyt 1800-2800 kcal päivässä ja jatkossa pitäisi pitäytyä tuossa 1800 kcal ruokavaliossa. Sen alle ei saisi syödä, vaan ylimääräinen kalorivaje pitäisi tulla liikunnasta. Minun pitäisi siis orientoitua siihen, että syön sen 1800kcal ja liikun, kunnes tasapaino ruoan ja liikunnan välillä löytyy. Laihdun hitaasti tuolla 1800kcal ruokavaliolla, vaikken liikkuisikaan. Mikäli uuteen elämääni näyttää kuuluvan olennaisena osana runsas liikunta, normaalipainon tai tavoitepainon löytyessä ruokamäärää pitää siis lisätä. 

Uusi ruokavalio ei todellakaan ole pakkopullaa, eihän se onnistuisi ollenkaan. Opettelen syömään oikein elääkseni terveellisesti, en varsinaisesti laihtuakseni.

Nyt pitää poistua koneelta taas.

ap

[/quote]Ehdottoman fiksua, hatun nosto siitä, mutta kyllä se -19kg jouluksi särähti korvaan ja särähtää vieläkin, aikaa oli kuitenkin vain 10 viikkoa. Mutta hyvin sä vedät :)

http://aijaa.com/kPNva3

t. kaaviotehtailija

Vierailija
213/333 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n metodi = rasvaimu!

Vierailija
214/333 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 11:39"]

AP:n metodi = rasvaimu!

[/quote]

No onpas sitten outo rasvaimu, kun sitä imetään kymmenen viikkoa putkeen..

Vierailija
215/333 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa tuolla laihdutusvauhdilla olla joulun aikaan aikamoinen ihopoimuläjä ap:lla ! Mikään iho ei tuossa vauhdissa pysty kiinteytymään, eli edessä on hirveä kirrurginen ihonpoistoleikkaus. YÄK!

Vierailija
216/333 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menee, ap?

Vierailija
217/333 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Anteeksi, en ole päivittänyt tänne mitään moneen päivään.

Sain patterin vaihdettua, kun veli kävi täällä. Ei olla uusavuttomia, mutta vaa'assa oli sellainen erilainen ruuvi, johon minulla ei ole työkaluja. Joku storch, stork tai joku. No nyt on patteri ja vaa'assa tänään lukema 71 kiloa. Taas tämä kiva turvotusta keräävä aika, viikossa lähti alle kilo siis ja nyt varmasti pysyy hetken paikoillaan. Kolme viikkoa aikaa pudottaa 6 kiloa, joten kahden viikon viikkovauhtia tavoite saavutetaan. Aika tiukille menee kyllä!

Joku tuossa kysyi, milloin on sopiva syödä herkkuja. Minä syön jälkiruoaksi tai jossain erikoistilaisuudessa vähän. Niin, etten jätä normaaleja aterioita välistä. Herkut eivät saa korvata esimerkiksi lounasta tai iltapalaa. Ei voi ajatella niin, että syönpä nyt lounaalla tämän ison suklaakakkupalan, kun tässä on näin paljon kaloreita.. Tätä harrastin aiemmin laihdutusyrityksissäni. Lopulta laskin vain kaloreita ja söin pelkkiä herkkuja. Ja kun ne herkut eivät oikeasti täytä mitään, oli nälkä ja kalorit paukkuivat.

Minulla ei ole aivan alkuvaiheesta kuvaa itsestäni, mutta postasin tänne aijaa-kuvan joskus, olisiko silloin mennyt kuutisen kiloa. Voin luvata laittaa kolmen viikon päästä aatonaattona lopputuloksen ja sen aiemman kuvan tänne, jos todisteita kaipaatte. Mutta, kuten jo monta kertaa olen todennut, teen tämän itseni vuoksi. Tottakai on selvää, ettei joku usko tähän, mutta sehän ei estä tämän projektin etenemistä.

Yksittäinen asia, joka nyt tuli mieleeni viikonlopulta: oliiviöljyä saa nykyään suihkepulloissa, samoin muitakin öljyjä. Jos öljyä tarvitsee paistamiseen, salaattiin tai muuhun, suihkaisu riittää usein, lorauttelusta tulee niitä kaloreita helposti toistasataa.

Niin, nyt voin päivittää painoni tänne taas päivittäin :)

ap

Vierailija
218/333 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huikeat 23 kiloa olet saanut näin lyhyessä ajassa pois. Nythän olet jo tavoitteesi ylittänyt 4 kilolla. Onnea!

Vierailija
219/333 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se on hienoa laittaa sitten se 'jälkeen' kuva, kun 'ennen' kuvat puuttuvat. Mutta onnea hienosta pudotuksesta (vaikka taisikin tulla näppivirhe...), jos olet olemassa.

Vierailija
220/333 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 13:39"]

Huikeat 23 kiloa olet saanut näin lyhyessä ajassa pois. Nythän olet jo tavoitteesi ylittänyt 4 kilolla. Onnea!

[/quote]

Ehkä kuitenkin 81 kiloa, veikkaisin..

Ohis