Aion laihtua 19 kiloa ennen joulua. 10 viikkoa aikaa.
Just watch me.
Aamupaino tänään 94kg. Tavoitepaino jouluaattona 75kg.
Minulla on metodini ja tämä onnistuu.
Kommentit (333)
Missä se ennen kuva on,missasin?
[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 21:08"]
Lähdin tähän provoon ensinnäkin, koska halusin nähdä miten ihmiset lähtevät mukaan tälläiselle "laihdus-matkalle". Halusun nähdä kuinka moni ihminen lähtee seuraamaan minua. Tämä ei ollut kuitenkaan pääsyyni. Halusin "tarinallani" motivoida muita aloittamaan oman matkansa..
Ilokseni huomasin, että suurin osa ihmisistä oli kannustavia ja antoi positiivista palautetta.
Kiitos teille
ap
[/quote]
no ei tuo sinun matkasi nyt ihmeellinen ollut ;) alkumetreistä jo tiesi että valhettahan tämä, et ollut uskottava alkuunkaan. ja toin sen jo alussa ilmi. Toivottavasti edes itse tästä matkastasi sait jotain, epäilen kylläkin! Jospa tuleva vuosi toisi sinullekin parempia matkoja.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 09:52"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 21:08"]Lähdin tähän provoon ensinnäkin, koska halusin nähdä miten ihmiset lähtevät mukaan tälläiselle "laihdus-matkalle". Halusun nähdä kuinka moni ihminen lähtee seuraamaan minua. Tämä ei ollut kuitenkaan pääsyyni. Halusin "tarinallani" motivoida muita aloittamaan oman matkansa..
Ilokseni huomasin, että suurin osa ihmisistä oli kannustavia ja antoi positiivista palautetta.
Kiitos teille
ap
[/quote]
Jaahas! Joku on kirjoittanut höpöhöpöä minun nimissäni.
Enpä lähtenytkään minkään reinon mukaan mihinkään, työ jatkuu kotona Suomessa.
Aamupaino tänään 72,2kg. Liikkumiselle on hankala löytää niin paljon aikaa kuin haluaisin, mutta syöminen sujuu edelleen erinomaisesti. Joudun kyllä miettimään jokaista suupalaa erikseen.
Syy siihen, miksi en sittenkään alkanut päivittää joulun jälkeen tänne etenemistäni, on luettavissa muiden kommenteista. En yksinkertaisesti jaksa puolustautua tuntemattomien ilkeilyille tai todistella olemassaoloani ihmisille, joita ei oikeasti kiinnosta olenko olemassa vai en. Minulla ei ole energiaa sellaiseen ylimääräiseen ja kaikesta negatiivisuudesta tulee oikeasti vain paha mieli.
Jos satun eksymään tälle palstalle, voin silloin tällöin EHKÄ kertoa kuulumisia, mutta keskityn nyt itseeni ja omaan terveeseen elämääni.
Jos oikeasti joku haluaa keskustella kanssani kasvokkain, treenaan Elixia Alexiumissa toooosi usein ja aina samoissa vaatteissa: mustat capritrikoot, harmaa hihatonta treenipaita ja hiukset ponnarilla. Punainen naama ;) Saa tulla kysymään ja juttelemaan, tosi mielelläni keskustelen asiallisesti laihdutuksesta ja treenaamisesta.
Enpä voi mitään, jos täällä joku esiintyy minuna, mutta ehkä joku palstapoliisi näkee erot minun ja muiden ap:iden välillä.
Kohta on helmikuu! Hyvää viimeistä talvikuukautta kaikille!
Ap
[/quote]
Hyvä hyvä! Harmi, että täällä tuli p****a niskaan, mutta mä olen kannustanut sua alusta lähtien. Vitsit kun itsekin saisin jonkun motivaation ja inspiraation laihduttamiseen. Olen lihonut entisestään syksystä..
Löysin tämän ketjun tänään, enkä toki sitä aivan kokonaan jaksanut lukea, mutta olen todella hämmäsynyt negatiivisten viestien määrästä! Mikä ihmeen motivaatio ajaa lyttäämään?
Noita, jotka pitävät provona, ihmettelen eniten. En sitä, ettei usko ap:n aitouteen, vaan sitä että miten jaksaa lukea ja ahkerasti kommentoida johonkin provoketjuun?
Itse uskon että ap ei ole mikään provo, joten onnittelut hänelle! Hienosti olet suoriutunut.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2014 klo 11:57"]Löysin tämän ketjun tänään, enkä toki sitä aivan kokonaan jaksanut lukea, mutta olen todella hämmäsynyt negatiivisten viestien määrästä! Mikä ihmeen motivaatio ajaa lyttäämään?
Noita, jotka pitävät provona, ihmettelen eniten. En sitä, ettei usko ap:n aitouteen, vaan sitä että miten jaksaa lukea ja ahkerasti kommentoida johonkin provoketjuun?
Itse uskon että ap ei ole mikään provo, joten onnittelut hänelle! Hienosti olet suoriutunut.
[/quote]
Se on se suomalainen kateus. Kell' onni on, se onnen kätkeköön.
89,9 kiloa tänään.
En haluaisi itseäni tunnistettavan, joten kuvia en haluaisi laittaa. Mietin eilen, josko laittaisin päästä alaspäin kuvia ja taustan, josta kukaan ei voi tunnistaa, mutta silti. Ymmärrän kuvia haluavia, haluaisin itsekin. Minulla on kuitenkin sellaisia yksityiskohtia vartalossani, josta joku saattaisi tunnistaa.
Jos joku on katsonut Amerikan Suurinta Pudottajaa, vartaloni on lähes identtinen Taran alkutilanteessa. (http://www.nydailynews.com/entertainment/gossip/tara-costa-biggest-loser-hit-lawsuit-gaining-weight-article-1.1395138)
Minulla kilot ovat kerääntyneet pääasiassa keskivartaloon, ei ole kaksoisleukaa, eikä kilot ole kerääntyneet esimerkiksi ranteisiin, nilkkoihin tai kaulalle.
Jos keksin keinon, jolla laittaa kuvia täysin anonyymisti ja niin, ettei kukaan minua tunnista IKINÄ, voin sen tehdä. Vinkkejä otetaan vastaan..
ap
[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 10:10"]
Meinasit olla syömättä?
19 kg tarkoittaa 133000 kilokalorin vajetta (1 kg pudotus = 7000 kcal vaje).
Jouluaattoon on 71 päivää. 133000/71 on 1873. Sinulla pitäisi siis päivittäin olla 1873 kcal vaje, että onnistuisit. Eli jos oletetaan, että liikkuisit pari tuntia raskasta liikuntaa päivässä ja kalorintarpeesi olisi n. 2200 kcal, saisit syödä vain 327 kcal/päivä.
1) Tuolla menetelmällä menet säästöliekille.
2) Et jaksa liikkua tuolla kalorimäärällä.
3) Yrityksesi on tuhoon tuomittu.
[/quote]
Muuten hyvä, mutta lähes satakiloisella jo pelkkä perusaineenvaihdunta kuluttaa lähes tuon 2200kcal. Siihen päälle liikuntaa (joka sekin reilusti ylipainoisella kuluttaa enemmän kuin hoikemmalla!), josta helposti kertyy 400-600kcal lisää. Eli päivässä saisi syödä sinun laskelmaasi mukaillen noin 800kcal.
Kun ottaa huomioon, että ylipainoisella hyvin usein paino ei ole pelkkää läskiä, vaan mukana on aimo annos turvotusta huonosta ruokavaliosta, painosta on hyvinkin mahdollista tiputtaa reilustikin. Varsinkin jos ei tarvi keskittyä tuona aikana mihinkään muuhun ja käytössä on ilmeisesti pt:kin!
Minä kans. Pelkään etten saa ikinä aikaiseksi laihtua.
Hitto, haluan ja! Olen lihaksikas entinen himourheilija joka on kerännyt hoitovapaalla stressi - ja päiväunikiloja ihan likaa. Aina vouhkataan raskauskiloista, mutta ne mulla häipyi parin ekan kuukauden aikana (kun ei niitä paljon kertynytkään). Vauvan kanssa kävelin vaunulenkkejä ja jumppasin kun se nukkui. Nyt käsissä on kohta parivuotias taapero, jonka kanssa saa tapella joka asiasta, ne ainoat päiväunetkin on alkaneet jäädä pois vaikka miten yrittää. Vedän sokeria ja hiilaria ahdistukseen ja ns. hoitovapaakiloja on kertynyt jo 10! Mies tekee pitkää päivää duunissa ja iltaisin ollaan molemmat ihan poikki. Ei paljon lenkkipolut kutsu.
Anteeksi avautuminen mutta nää ylimääräiset rullat ahdistaa ja toi ap:n tilanne ja motivaatio kuulostavat aivan loistavilta! Itsellä ei varaa apujoukkoihin ole mutta hei, syömättä jättäminen on ilmaista. Tammikuussa kun pitäisi palata töihin ja mikään ei mahdu päälle! Kaksoisleuka kummittelee jo! apua!
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 09:47"]
tänään aamupaino 89,9 kiloa.
[/quote]Tais tulla takapakkia niin jätit päivittämättä ;) Sähän painoit 89,9 jo 17. päivä. Alun kilot lähtee jo siitä kun lopettaa ylen syömisen ja suoli alkaa tyhjentyä.
Uskoisin että onnistut pudottamaan 10kg jouluksi.
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 22:38"]
[quote author="Vierailija" time="21.10.2013 klo 09:47"]
tänään aamupaino 89,9 kiloa.
[/quote]Tais tulla takapakkia niin jätit päivittämättä ;) Sähän painoit 89,9 jo 17. päivä. Alun kilot lähtee jo siitä kun lopettaa ylen syömisen ja suoli alkaa tyhjentyä.
Uskoisin että onnistut pudottamaan 10kg jouluksi.
[/quote]
ap, kertoikin tuolla että 4 päivään ei ole paino tippunut yhtään, mutta rasvaprosentti pienentynyt. minäkään en kyllä henk.koht. usko tuohon 19 kg painonpudotukseen jouluun mennessä. jos näin käy, haluan kuvia todisteeksi :) olen vaan niin skeptinen, ei voi mitään!
89,3 kiloa aamupaino tänään.
Ei tullut viikonloppuna takapakkia. Personal trainer sanoi, että hyvin suurella todennäköisyydellä painon putoaminen pysähtyy kuin seinään viimeistään toisella viikolla, kun ensimmäisinä päivinä lähti monta kiloa. Nyt kuitenkin on yli puoli kiloa pudotusta eilisestä.
Eilinen uinti tuntuu nyt taas aivan eri lihaksissa. Alleja särkee (erittäin hyvä!!), samoin sisäreisiä ja selkää. Uitiin vain rintauintia. Tai siis ei särje, vaan tunnen ne lihakset. Tietää tehneensä jotain.
Millään nälkäkuurilla en ole, syön erittäin hyvin ja mielestäni jopa paljon. Pitää syödä, että jaksaa liikkua näin paljon ja lihakset säilyvät. Mikään päivä ei ole samanlainen, ettei kroppa totu. Sunnuntain ravintoainepiirakka näytti sellaiselta, että lähes puolet kaloreista tuli rasvasta. Toisena tulee hiilihydraateista ja joskus proteiinin osuus kaloreista on suurin. Vatsa toimii paremmin kuin ikinä.
Nyt on viikko ja päivä takana ja melkein 5 kiloa lähtenyt.
ap
Kiitos vinkeistä, tuostahan sai itsekin ideoita. Tsemppiä!
89 kiloa tasan. Eilinen oli siis joku hassu notkahdus, nyt heilahti takaisinpäin. Söin aika paljon hiilihydraatteja ja tehtiin HIIT-treeni. Ehkä se sitten keräsi nestettä.
Tähän mennessä ollaan treenattu tosi monipuolisesti eri lajeja, käyty kuntosalilla ja kuntoiltu ulkonakin. Tarkoituksena tutustuttaa minua eri liikuntalajeihin, erilaisiin tapoihin liikkua ja ohjata omatoimiseen kuntosalilla käymiseen. Tosi hyvä, nimittäin jos tämä 10 viikkoa olisi ollut pelkkää juoksulenkkiä ja vatsarutistuksia, olisi motivaatio liikunnan jatkamiseen ollut vähän niin ja näin. Nyt kun opin tuntemaan itseni ja mistä liikuntamuodoista tykkään ja millä tavalla tykkään liikkua, on eväitä jatkaa tämän jakson jälkeenkin liikkumista. Tällä hetkellä suosikkeja ovat uinti, sulkapallo, pyöräily, reipas kävely ja kuntosalilla crosstrainer. Juoksusta en tykkää yhtään enkä kuntosalien tanssillisista ryhmätunneista.
Eilen paloi kaloreita ihan törkeästi HIIT-treenissä. Itse treeni ei kestänyt kauaa, mutta se oli tuskaa! Mentiin jyrkän ylämäen alkuun. 10 minuutin lämmittelyn jälkeen piti juosta ylämäkeen niin lujaa kuin pystyy 30 sekunnin ajan. Kävely alas, parin minuutin jäähdyttelyä (kävelyä), taas 30 sekuntia täysillä ylämäkeen jne. Tämä tehtiin 5-6 kertaa. Ihan hirveää, mutta todella tehokasta.
ap
ap
Itsellä on noin 12kg ylipainoa ja paino voi heilahdella jopa neljä kiloa viikon sisällä, riippuen siitä miten on syöny tai ollut syömättä ja miten on liikkunut yms.
Aijon myös pudottaa tuon ylipainon jouluun mennssä pois, mutta myös joulu 2014 on ihan ok. Ei ole mikään kiire. Elämäntavat on muokattu terveellisemmäksi jo kolme vuotta sitten ja parhaimmillaan kävn jo normaalipainossa (-25kg), mutta sitten paino hiljalleen karkasi takaisin ylöspäin.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 11:25"]
hahaha saan nauraa vedet silmissä teidän onnettomian puurtamista täällä. Te olette niin epäonnistuneita.
t. 45kg 5kk laihduttanut.
[/quote]
Niin no, varsinaisena onnistumisen merkkinä on vaikea pitää sitäkään, että kerää 45 ylimääräistä kiloa ennen kuin lähtee selvittämään ongelmaansa ja sen syitä.
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 09:22"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 07:52"]
87,1 kiloa.
Viime päivinä olen kokeillut erilaisia urheilulajeja kuin aiemmin ja lihakset ovat tosi kipeitä. Hyvä niin, lihakset eivät totu aina vaan samaan treeniin.
16. päivä menossa ja 100 grammaa vaille 7 kiloa olen pudottanut. Tätä vauhtia kolme kiloa putoaa seuraavan kahden viikon aikana ja silloin on karissut täydet kymmenen kiloa!
Tapasin eilen taas ravintoterapeuttini. Sain tosi hyvän lounas/päivällisreseptin, jota kokeilinkin heti päivällisellä. Todella täyttävää, terveellistä ja vähäkalorista: kasviksia on maun mukaan (parsakaali, kukkakaali, porkkana, paprika..) keitetään pehmeäksi, ruskistetaan 100g vähärasvaista lihaa (esim. kana), sekoitetaan kaikki ainekset padassa tomaattikastikkeessa (jossa 30-50 kcal/100g) ja maustetaan oman maun mukaan. Laitoin basilikaa, valkosipulia, chiliä, pippuria, vähän suolaa ja ah, tuli tosi hyvää. Söin ison (siis todella iso!) lautasellisen ja kaloreita tuli vain 300 kcal.
Kukaan ei ole vielä huomannut laihtumistani, tai ainakaan sanonut mitään, mutta se ei ole mikään ihme. Lähtöpainoa oli hirveästi ja käytän isoja vaatteita. En ole itsekään nähnyt mitään muutosta, kun seuraan vartaloani joka päivä, mutta pukeminen sujuu sutjakkaammin ja liikkuminen on helpompaa ja notkeampaa.
ap
[/quote]
ahaa...aiemmissa viesteissäsi sanoit käyttäväsi liian pieniä vaatteita...heh...onnea!
[/quote]
Vaatteet ovat minulle pieniä, mutta tottakai ne ovat isoja vaatteita, kun olen näin iso. Tarkoitin siis sitä, että isosta neuleesta tai paidasta ei niin huomaa, jos sen alta lähtee 5 kiloa. Pienestä vaatteesta sen huomaa aika helposti. Olen käyttänyt itselleni pieniä housuja, joihin on pitänyt sulloutua. Silti ne ovat isoja, tuumakokoa 44 olen käyttänyt.
ap
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 09:58"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 09:22"]
[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 07:52"]
87,1 kiloa.
Viime päivinä olen kokeillut erilaisia urheilulajeja kuin aiemmin ja lihakset ovat tosi kipeitä. Hyvä niin, lihakset eivät totu aina vaan samaan treeniin.
16. päivä menossa ja 100 grammaa vaille 7 kiloa olen pudottanut. Tätä vauhtia kolme kiloa putoaa seuraavan kahden viikon aikana ja silloin on karissut täydet kymmenen kiloa!
Tapasin eilen taas ravintoterapeuttini. Sain tosi hyvän lounas/päivällisreseptin, jota kokeilinkin heti päivällisellä. Todella täyttävää, terveellistä ja vähäkalorista: kasviksia on maun mukaan (parsakaali, kukkakaali, porkkana, paprika..) keitetään pehmeäksi, ruskistetaan 100g vähärasvaista lihaa (esim. kana), sekoitetaan kaikki ainekset padassa tomaattikastikkeessa (jossa 30-50 kcal/100g) ja maustetaan oman maun mukaan. Laitoin basilikaa, valkosipulia, chiliä, pippuria, vähän suolaa ja ah, tuli tosi hyvää. Söin ison (siis todella iso!) lautasellisen ja kaloreita tuli vain 300 kcal.
Kukaan ei ole vielä huomannut laihtumistani, tai ainakaan sanonut mitään, mutta se ei ole mikään ihme. Lähtöpainoa oli hirveästi ja käytän isoja vaatteita. En ole itsekään nähnyt mitään muutosta, kun seuraan vartaloani joka päivä, mutta pukeminen sujuu sutjakkaammin ja liikkuminen on helpompaa ja notkeampaa.
ap
[/quote]
ahaa...aiemmissa viesteissäsi sanoit käyttäväsi liian pieniä vaatteita...heh...onnea!
[/quote]
Vaatteet ovat minulle pieniä, mutta tottakai ne ovat isoja vaatteita, kun olen näin iso. Tarkoitin siis sitä, että isosta neuleesta tai paidasta ei niin huomaa, jos sen alta lähtee 5 kiloa. Pienestä vaatteesta sen huomaa aika helposti. Olen käyttänyt itselleni pieniä housuja, joihin on pitänyt sulloutua. Silti ne ovat isoja, tuumakokoa 44 olen käyttänyt.
ap
[/quote]
no niin, nyt sinne treenaamaan ja selitykset sikseen, et vakuuta minua edelleenkään, ellei kuvia tule ;)
Ap, mitkä olivat lähtömittasi lantio-vyötärö-rinta alussa ja nyt?
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 18:36"]
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 12:12"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 21:39"]
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 21:34"]
UPEAA!!!! Voit todellakin olla itseesi tyytyväinen! :) Hienoa. Olisin mielelläni lueskellut kuulumisiasi matkan varreltakin. Mä olin kyllä mukana tsemppaamassa :) Hienoa! Hyvää joulua sinulle! Nyt varmasti saat vähän herkutellakin hyvällä omalla tunnolla?
[/quote]
Kyllä herkuttelen :) Mulla on kolmen päivän "lupa" syödä ihan mitä vaan. Palataan vain perusarkeen sen jälkeen.
Personal trainer lähti takaisin Amerikkaan ja saan nyt suomalaisen uudenvuoden jälkeen treenariksi. Näen sitä kahden kuukauden ajan kerran viikossa, sitten saakin tottua kerran kuukaudessa kuulumisten vaihtamiseen.
Kävin lauantaina ostamassa itselleni jouluksi uuden mekon. Koko 38!!!!!! Lokakuussa käytin koon 44 vaatteita, mutta ne olivat oikeasti liian pieniä nekin. 38 ei muuten tietenkään mene vielä, mutta tuollaisessa väljässä mekossa sekin koko sujahti päälle noin vain.
Olen onnellinen ja erittäin ylpeä itsestäni. Hiukan huominen jännittää, kun sukulaiset tulevat näkemään tällaisen yllättävän muutoksen.
ap
[/quote]
laitahan nyt ne kuvat ennen ja jälkeen yhtä aikaa.
[/quote]
Nimenomaan ja vielä niin, että kuvissa näkyy päivämäärät. Tuollainen yksittäinen random-kuva "jälkeenpäin" ei sano yhtään mitään, etenkin kun voi ihan hyvin olla netistä kopioitu.
[/quote]
olen samaa mieltä ;) ja sitä ennen kuvaa en ole nähnyt, 5 minuuttia jos on näkynyt, niin monikohan meistä täällä juuri silloin sattui olemaan paikalla. Ja nuo pari hehkutusta tuossa viimeisen päivityksen jälkeen ovat mitä ilmeisemmin ap:n itsensä, hih. Noh, huvinsa kullakin.