Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väkivaltaisesta suhteesta irtaantuminen. Tämä on ristiriitaisten tunteiden kanssa kamppailua. Mies lupaa muuttuvansa.

Vierailija
12.08.2020 |

Elän nyt jossain henkilökohtaisessa helvetissä hyvin monenlaisten tunteiden kanssa.
Yritän vahvasti pitää järjen päässä, etten sortuisi uudestaan miehen luokse. Yritän muistella kaikkea niitä kokemuksia, joiden takia päädyin nyt turvakotiin.
Todella pitkään olen ollut ahdsitunut ja masentunut, epämääräisesti tuntenut olevani loukussa omassa kodissani. Kliseisesti kerrottuna olen tosiaan enää varjo itsestäni.

Henkinen väkivalta on saanut irsetunnon heikoksi, olen alistuvainen ja pelokas. Pidän itseäni tyhmänä ja järjenvastaisena ihmisenä monesta syystä. Sen takia, että mies on syöttänyt näitä sanoja ja halveksinut.
Myöskin sen takia, että olen ylipäätänsä suostunut moiseen käytökseen enkä ole pystynyt pitämään rajoistani kiinni.
Fyysinen väkivalta on ollut aika rajua myöskin kun vertaa kuinka lyhyessä ajassa sitä on ollut aika usein ja se alkoi kuristamisella.
Viimeinen niitti oli kun päähän kohdistui sen verran kova lyönti, että vaatii useita lääkärikäyntejä. Pahemminkin olisi voinut sattua joten toisaalta siinä iskussa oli myös onnea ja sain voimaa turvautua viimein konkreettisesti ammattiauttajien puoleen.

Tunteet vaihtelee surusta vihaan, ahdistukseen, pelkoon selviytymisestä, sekä minun että miehen. Mitä jos ylireagoin, mitä jos hän muuttuisikin. Totuus kuitenkin on, että hän ei ole muuttunut vaikka on ennenkin luvannut.
Nyt kuitenkin itkee, hokee rakastavansa, on niin pahoillaan, on vihainen itselleen, haluaa muutoksen, tahtoo vaikka kosia, ihan mitä vaan, antaa ihan kaikkensa, että palaisin. Sanoo, että sai nyt opetuksen ja pyytää minua vain palaamaan kotiin.
Tätä olen kuunnellut eilisestä saakka, hän anelee ja on tuskissaan. Vetoaa hänen lapsiinsa, ettei kestä jos me eroamme kun lapsetkin kärsivät kun olen ollut niin hyvä heitäkin kohtaan. Uhkailee heittävänsä tavarani pihalle jos joutuu lapsilleen kertomaan minun päätöksestäni lähteä. Sitten taas anelee ja pyytelee anteeksi.

Yritän olla kylmä ja olla päättäväinen. Silti välillä tulee vierotusoireita ja tahtoisin uskoa,
Kaikkeen tähän liittyy myös vahvasti alkoholi, ilman sitä ei ole fyysistä väkivaltaa. Mitä jos hän ei enää juokaan ja päättää laittaa korkin kiinni? Alamme urheilemaan ja vietämme normaalia elämää. En halua päihteitä elämääni näin vahvasti, olen itsekin sortunut juomaan enemmän ja siitäkin poden syyllisyyttä.

Kuitenkin henkinen väkivalta varmaan jatkuisi vaikka iskuja ei enää tulisi eikä viinaa käyttäisi.
Pää on täynnä ajatuksia laidasta laitaan.

Onneksi täällä saa olla ja saan tukea tilanteeseen, olen vasta alkumetreillä kuitenkin ja vasta rauhoitun yksikseni.

Kertokaa kokemuksia, neuvoja yms. Monilla on varmasti samankaltainen tilanne, jos ketjuun eksyy niin kuuntelen mielelläni myös elämästänne väkivaltaisessa suhteessa.

Kommentit (136)

Vierailija
121/136 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko lapset tässä kuviossa mukana? Eikö teistä pitäisi tehdä lastensuojeluilmoitus?

AP on huolissaan itsestään, syystäkin, mutta oletteko te aikuiset huolissanne näistä lapsista? He ovat vielä suojattomampia kuin AP, joka voi vetäytyä turvakotiin. Lapset eivät voi/ymmärrä hakeutua.

Oletko AP rakentanut tuota lasten huonoa lapsuutta osaltasi eli onko lapsilla on lasinen lapsuus myös sinua taholta? Oletko siis tekijä ja uhri - et vain pelkkä uhri?

OTTEITA ALOITUKSESTA:

Vierailija kirjoitti:

Fyysinen väkivalta on ollut aika rajua myöskin kun vertaa kuinka lyhyessä ajassa sitä on ollut aika usein ja se alkoi kuristamisella.

Vierailija kirjoitti:

Viimeinen niitti oli kun päähän kohdistui sen verran kova lyönti, että vaatii useita lääkärikäyntejä.

Vierailija kirjoitti:

Kaikkeen tähän liittyy myös vahvasti alkoholi, ilman sitä ei ole fyysistä väkivaltaa.

Vierailija kirjoitti:

En halua päihteitä elämääni näin vahvasti, olen itsekin sortunut juomaan enemmän ja siitäkin poden syyllisyyttä.

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin henkinen väkivalta varmaan jatkuisi vaikka iskuja ei enää tulisi eikä viinaa käyttäisi.

Vierailija kirjoitti:

Vetoaa hänen lapsiinsa, ettei kestä jos me eroamme kun lapsetkin kärsivät

Huoli nousi kovasti näistä lapsista. Nyt näyttää siltä että molemmat aikuiset miettivät vain itseään. Aloittaja miettii väkivaltaa ja väkivaltainen mies eroa ja estämistä.

Kuka miettii näitä lapsia tuon kaiken viinan ja väkivallan ja epätoivon ja itkun ja raivon keskellä.

Tuollaisen elämän keskellä oleminen aiheutaa lapsille voimakasta turvattomuutta, pelkoa, kauhua, epävarmuutta ---> lopputuloksena lapsille traumoja.

Lopeta jo tuo spämmäys, eiköhän viestisi tullut selväksi

Asia on fakta, pidit siita tai et. Tällä on monia kirjoittajia. Minäkin  olen eri ihminen kuin nuo mihin viittaat.

Ei otettu kantaa asiaan, vaan spämmäykseen. Spämmäyksestä ei pidetty. Joten lopetetaan se n y t!

Vierailija
122/136 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tunteet mitä se saa sussa provosoitua, sun pitää ottaa käsittelyyn itse.

Paras kun voi rauhoittaa itsensä ja eka askel on blokata tyyppi. Se löytää jonkun jolla eri nimi kuin sulla ja edellisillä.

Kipu minkä kohtaat on kauhea mutta selkiydyttyäsi olet vahvempi kuin ennen.

Näin allekirjoittaneelle kävi.

Oppirahat maksettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/136 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne tunteet mitä se saa sussa provosoitua, sun pitää ottaa käsittelyyn itse.

Paras kun voi rauhoittaa itsensä ja eka askel on blokata tyyppi. Se löytää jonkun jolla eri nimi kuin sulla ja edellisillä.

Kipu minkä kohtaat on kauhea mutta selkiydyttyäsi olet vahvempi kuin ennen.

Näin allekirjoittaneelle kävi.

Oppirahat maksettu.

Älä spämäääää. Lopeta h e t i .

Vierailija
124/136 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spämmäyksestä, lopetetaan se  n _ y _ t !

Vierailija
125/136 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne sen lapset ollu. Missä on lasten bioäiti? Haudassa? Rikkimenneitten sairaalassa? Alkoholistina?

Vierailija
126/136 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota noin....

Jos sinua yhtään lohduttaa niin lapset voivat hyvin ja he eivät joutuneet meidän tilanteita luojan kiitos näkemään, sillä kaikki tapahtui meidän kahden elämässä kun lapset olivat äidillään.

Myös lastensuojelu puuttui asiaan kylläkin ja saavat edelleen käydä isällään ja äiti pitää huolen miehen alkoholinkäytöstä lasten aikana, onneksi.

Tämä ei ole enää minun ongelmani.

Pidin myös lapsista todella paljon ja he minusta ymmärtääkseni.

Minua on sattunut paljon tätäkin ajatellen mutta voin olla vain kiitollinen, että kaikki olennaisin tapahtui kulissien sisällä minun ja miehen välillä ollessamme kaksin.

Ap

Vierailija
127/136 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, joku ihme sitten eksynyt tähän ketjuun.

Ehkä yksi kommentti olisi riittänyt jos todella tuntee näin ikävästi.

Ap

Vierailija
128/136 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spämmäyksestä, lopetetaan se  n _ y _ t !

än  yy  tee  nyt

Vierailija
129/136 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne sen lapset ollu. Missä on lasten bioäiti? Haudassa? Rikkimenneitten sairaalassa? Alkoholistina?

Olkoon kenen lapsia tahansa. Oikeuttaako se miesystävän lapsiakaan tuhoomaan vaikka ei ole omia lapsia.

Ei oikeuta !!!

Vierailija
130/136 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, joku ihme sitten eksynyt tähän ketjuun.

Ehkä yksi kommentti olisi riittänyt jos todella tuntee näin ikävästi.

Ap

Ap keskity niihin hyviin kommentteihin, jotka sait :)

Eli on OK unohtaa lapset vaikka ainoana syyttämänä saivat paskaa niskaan, vielä molemmilta aikuisilta.

On sulla moraali!

Se on totta. Lapset olivat tuossa ainoat täysin syyttömät ihmiset.

Vierailija
131/136 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

💪 🦅

Vierailija
132/136 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun löytyminen sattui juuri sopivasti, minä olen juuri irtautumassa väkivaltaisesta miehestä. Muutin hänen asuntoonsa viime syksynä ja siitä alkoi pikku hiljaa henkinen ja fyysinen väkivalta, ensin tönimisestä ja hiusten repimisenä ja paheni vähitellen. Mies sai hurjia raivokohtauksia, oli sairaalloisen mustasukkainen, kontrolloi, vahti ajankäyttöä, vaati saada tutkia puhelimeni milloin halusi jne. Hän ikään kuin täytti elämäni niin, ettei minulle jäänyt lainkaan tai hyvin vähän omaa aikaa. Hän suuttui jos tein jotain omia juttujani. Vaati vaihtamaan työpaikkaa, oli mustasukkainen työkavereista.. jne. Paljon uskomattomia, sairaita asioita tapahtui hänen toimesta. Aloin inhota miestä niin paljon, että onneksi sain jostain voimaa lähteä. Keräsin tavarani, kun mies ei ollut kotona. Nyt pikku hiljaa toivun. Harmittaa että hukkasin vuoden elämästäni tuohon ihmiseen.

Vierailija
133/136 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun löytyminen sattui juuri sopivasti, minä olen juuri irtautumassa väkivaltaisesta miehestä. Muutin hänen asuntoonsa viime syksynä ja siitä alkoi pikku hiljaa henkinen ja fyysinen väkivalta, ensin tönimisestä ja hiusten repimisenä ja paheni vähitellen. Mies sai hurjia raivokohtauksia, oli sairaalloisen mustasukkainen, kontrolloi, vahti ajankäyttöä, vaati saada tutkia puhelimeni milloin halusi jne. Hän ikään kuin täytti elämäni niin, ettei minulle jäänyt lainkaan tai hyvin vähän omaa aikaa. Hän suuttui jos tein jotain omia juttujani. Vaati vaihtamaan työpaikkaa, oli mustasukkainen työkavereista.. jne. Paljon uskomattomia, sairaita asioita tapahtui hänen toimesta. Aloin inhota miestä niin paljon, että onneksi sain jostain voimaa lähteä. Keräsin tavarani, kun mies ei ollut kotona. Nyt pikku hiljaa toivun. Harmittaa että hukkasin vuoden elämästäni tuohon ihmiseen.

Ai kauhea, tuo käytös on sen verran raskasta jo vuoden jälkeen, etten tiedä olisitko ollut hengissä toisen vuoden jälkeen.

Paljon paljon onnea sinulle, hienoa että pelastit itsesi!

Minuakin harmitti, että olin muutaman vuoden miehen kanssa yhdestä mutta lohdutan itseäsi sillä, että se on loppupelissä melko lyhyt aika ja tuli ainakin ne kuuluisat oppirahat maksettua jos jotain hyvää tästä muodostetaan :)

Ap

Vierailija
134/136 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan koska kipuilen samassa tilanteessa.

Miksi meitä on niin paljon tässä maassa?

Vierailija
135/136 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska siihen on turruttu. Ilmiö on niin laaja ja yleensä siitä muille näkyy vain viattomanoloiset liepeet. Sama kuin alkoholin kanssa. Sitten kun ongelma alkaa näkyä muille, se onkin jo niin paha että on helppo ajatella, että ovat yksittäistapauksia. Eivät ole. 

Vierailija
136/136 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska siihen on turruttu. Ilmiö on niin laaja ja yleensä siitä muille näkyy vain viattomanoloiset liepeet. Sama kuin alkoholin kanssa. Sitten kun ongelma alkaa näkyä muille, se onkin jo niin paha että on helppo ajatella, että ovat yksittäistapauksia. Eivät ole. 

No miten tästä pääsee irti?

Mulla on loputon halu ja usko yrittää ja uskoa. En usko pärjääväni ilman miestä.

Miten saan järkeä päähän, miksi tää on niin vaikeaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan