Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystäväni vaimo (pian ex-) kontrolloi elämäämme

Vierailija
02.08.2013 |

Siis pakko avautua, kun ottaa niin paljon päähäni. Olen tavannut elämäni miehen ja olemme seurustelleet kohta kaksi vuotta. Mies on kuitenkin vielä teknisesti ottaen naimisissa exänsä kanssa, ja heillä on lapsia. Tämä nainen ei kuitenkaan hyväksy vallitsevaa tilannetta, vaan pistää kapuloita rattaisiin minkä voi. Mies, joka on tosi herkkä eikä halua pahoittaa kenenkään mieltä, ei osaa pitää puoliaan vaan alistuu sitten näihin tämän naisen vaateisiin.

Ärsyttää, kun oli puhetta että lähtisimme autoilemaan Ruotsiin nyt elokuussa, mutta mies joutuukin viettämään viikon tulevan exänsä ja lasten kanssa mökillä. Kyllähän mä ymmärrän, että lasten kannalta on tärkeää että isä viettää heidän kanssaan aikaa, mutta silti ottaa pannuun.

No, tilanne muuttuu sitten kun mies ottaa eron ja voimme muuttaa yhteen. Taloudellisista syistä se on vain juuri tällä hetkellä mahdotonta. 

Onko muita jotka ovat joutuneet jakamaan rakkaimpansa toisen naisen kanssa? Miten teillä on tarina päättynyt?

Kommentit (176)

Vierailija
161/176 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisimmät syyt olla jättämättä vaimoa ovat juuri kaikki ap:n mainitsemat: raha-asiat, vaimolla vaikea elämäntilanne, mielenterveysongelmia, pienet lapset.

Seuraavaksi tulee sitten anopin/appiukon sairaus, lasten kouluunmenon aiheuttama elämäntilanne, vaimon jokin uusi ongelma jne. Sitten pitääkin odottaa, että joku vanha sukulainen kuolee, sillä tälle avioero olisi liian suuri järkytys.

Vierailija
162/176 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en enää usko sanaakan mitä suustasi suollat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/176 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on turhaa ilkeilyä; kyllä mä tiedän, että mun mies jättäis sen vaimonsa tällä sekunnilla jos meidän elämäntilanteet olisivat hieman erilaiset. Mutta mulla tosiaan koulu kesken, meillä sama työpaikka, lapset tosi pieniä ja (ex)vaimolla vielä mielenterveysongelmia.

ap

Vierailija
164/176 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lol teknisesti naimisissa

Vierailija
165/176 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta se (ex)vaimo on uudelleen raskaana ja ap selittää, miten katkera vaimo on tehnyt temppujaan ja mies jättäisi sen ihan kohta, kunhan vaan lapset ei kärsi. Ja sitten taas kärvistellään kaksi vuotta, sen jälkeen on esikoisen kouluun meno, sitten keskimmäisen kouluun meno, sitten kuopuksen kouluun meno, esikoisen murrosikä, keskimmäisen murrosikä... Ja oho, mies ottaa eron ja mennä paukauttaa naimisiin jonkun ihan muun kanssa! Miten tässä näin kävi? Joku hirveä vamppi meni ja otti sen minun herkän ja ihan liian kiltin miehen...

Ap on toivottavasti provo tai muuten hän on säälittävä reppana.

Vierailija
166/176 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä väitän, että tää ketju on nainen 18v. kirjoittelijan tuotosta. Tää tyyppi, joka muuten kirjoittelee mitä erilaisempi tarinoita sekä täällä, että kaks'plussalla erottuu aina tyylinsä takia. Ja yleensä esittää nuorta vähän tyhmää naista (voi toki olla itse sellainen) ja tarinan mies on aina päälle 30v. mies. Siksi kai täällä nyt sekoitellaan häntä eri ketjuihin. Niiden ketjujen tarinat ei liity tähän ketjuun, mutta koska kirjoittaja on sama niin siksi ne on niin samankaltaisia ja ne voi sekoittaa :) Kirjoitustyyliään on aika vaikea muutella.

Että hei vaan taas, nainen 18v. Kiva tarina :) Sä se saat aina pitkiä ketjuja aikaiseksi.

Vierailija
167/176 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 16:33"]

ja 142: MINULLA ON MIES JA HYVÄ MIES ONKIN! Se on vain menneisyytensä kahleissa vielä jonkin aikaa. Henkisesti olemme sitoutuneet jo toisiimme ja lupautuneet toisillemme. YRITÄ YMMÄRTÄÄ SE!

ap

[/quote]

"menneisyytensä kahleissa"...eli lapset, perhe...voi kun tuli paha mieli niiden lasten puolesta :(

Vierailija
168/176 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä tää nainen 18v juttu oikein on?

Vierailija
169/176 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 17:17"]

mikä tää nainen 18v juttu oikein on?

[/quote]

Tällä palstalla on tällänen henkilö, joka keksii tänne provoja. Yleensä niissä on hahmoina mies ja nainen, joilla on about 10v. ikäeroa. Nainen yleensä siinä 18-25v. ja mies sitten päälle 30v. Tosin joskus tuo innostuu kirjoittamaan ne tosin päin, eli nainen reilu 30v., mies parikymppinen :) Tarinoita se keksii minkä ehtii. Harmi vaan, että sen tyyli on jo hyvin tunnistettava. Jos kirjoittaa hakusanaksi nainen 18v niin saa eteensä sellaisen määrän ketjuja, että alkaa jo hirvittää. Ja se kirjoittelee niitä tarinoitaan myös kaks'plussalla. Mikä lie syrjäytynyt nuori nainen jolla ei ole muuta elämässään kuin kirjoitella provoja eri nettipalstoille. Aika säälittäväähän se on. Ja kun sen tunnistaa ihan joka kerta, nytkin tulin tänne ja luin aloituksen ja hups, hetihän tuon tunnisti :)

Vierailija
170/176 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä ole Nainen 18 v. Tämä kirjoittaa paljon parempaa suomea. Ihan erilainen tekstin rakennekin.

Nimim. palstaa seuraava kielenhuollon ammattilainen.

Vierailija
171/176 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 13:31"]

Musta on tosi hävytöntä, että kirjoitat 95 noin törkeästi mun miehestä, kun et edes tunne sitä. Et ehkä ymmärrä sitä, että joskus elämässä käy niin että suhde kuolee ja uusi rakkaus löytyy. Ei se avioero "rehdisti ja reilusti" ole aina niin helppoa. Tai ehkä siellä Hesassa on, mutta ei täällä missä me asumme. Lisäksi minun mielestäni mieheni todellakin kantaa vastuunsa lapsista odottamalla avioeron kanssa. Minunkin pitäisi saada opintoni loppuun ja etsiä uusi työpaikka että voisimme julkistaa avioeron. Nykyisessä tilanteessa se ei varmastikaan onnistuisi.

AP

[/quote]

Minäkin alan uskoa tämän trolliksi. Inisevä pissistyyli vaikuttaa kirjoitusharjoitukselta. 

Kaiken varalta kuitenkin

1. kyseessä ei ole ap:n mies. Niin kauan kun mies on naimisissa, hän on vaimonsa mies

2. paikkakunnan ilmapiiri ei voi olla vastuussa kenenkään henkilökohtaisista valinnoista, se on pelkkä tekosyy. Jos mies ja ap haluavat elää yhdessä, he alkavat elää yhdessä (mukana myös miehen lapset) ja miehen vaimo pääsee rakentamaan uutta elämää. Ihan sama elääkö paikkakunnalla 5.000 tai 500.000 ihmistä. Tämä on kolmen kauppa (+ lapset)

3. suhteen kuoleminen ja uuden rakkauden löytyminen ovat kaksi eri asiaa. Jos suhde kuolee. se lopetetaan. Kun uusi rakkaus sitten löytyy, niin onnittelut kaikille osapuolille. Mutta jos uutta suhdetta käytetään terapiana kun kotona on pienet lapset ja vähän ikävä ilmapiiri, niin silloin se toinen (tässä tapauksessa) nainen on pelkkä laastari

4. millä lailla lasten elämä kohenee jos isä pettää äitiä, äiti vihaa isää ja isä valehtelee kahdelle naiselle ja tod. näk. lapsillekin kaiken aikaa. Valehtelu on uskottomuuden keskeisin ominaisuus

Kysyit avauksessasi onko kukaan ollut samassa tilanteessa kuin sinä, jakanut rakkaansa toisen naisen kanssa. Ihan vinkkinä: miesystäväsi vaimo on samassa tilanteessa kuin sinä. 

Vierailija
172/176 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 17:31"]

Ei tämä ole Nainen 18 v. Tämä kirjoittaa paljon parempaa suomea. Ihan erilainen tekstin rakennekin.

Nimim. palstaa seuraava kielenhuollon ammattilainen.

[/quote]

On tää näinen 18v., ilman pienintäkään epäilystä.

Vierailija
173/176 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provoon viittaa sekin, että ap kirjoittaa hänen ja miehen olevan samassa työpaikassa, mutta ap kuitenkin on opiskelija. Voihan sitä olla työn ohessa opiskelija, mutta harvoin tuossa iässä kuitenkaan. Ja opiskelijan ilta- tai muu työpaikka tuskin olisi sama kuin yli 30-vuotiaan perheellisen miehen.

Vierailija
174/176 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun tuttavakin on ollut  samanlaisessa tilanteessa ja siksi uskon, että *samanlaisessa tilanteessa* olevia on paljon. Taustaa: Tapasin tuttavani pitkästä aikaa. Hän oli pynttäytyneenä vimpan päälle ja julisti: "Mulla on uusi mies!" Minä hymyilin ystävällisesti kannustaen, tiesinhän naisen olevan erostaan kovasti kärsivä. Pikku hiljaa sitten faktat paljastuivat: *Minun mies* on naimisissa ja kahden lapsen isä. Tuttavani tapaili sitä *miestään* joitakin kertoja ja sitten mies tietenkin jatkoi normaalia elämäänsä, kuinkas muuten.

Vierailija
175/176 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 16:45"]

Yleisimmät syyt olla jättämättä vaimoa ovat juuri kaikki ap:n mainitsemat: raha-asiat, vaimolla vaikea elämäntilanne, mielenterveysongelmia, pienet lapset.

Seuraavaksi tulee sitten anopin/appiukon sairaus, lasten kouluunmenon aiheuttama elämäntilanne, vaimon jokin uusi ongelma jne. Sitten pitääkin odottaa, että joku vanha sukulainen kuolee, sillä tälle avioero olisi liian suuri järkytys.

[/quote]

Muista myös tämä:

pitää odottaa että lapset lopettaa koulun/ muuttaa kotoa pois. Sitten voidaan erota. Muuten lapset ihan vallan traumatisoituu. 

Ja sen jälkeen taas tulee ...

- kesämökin remonttivelat

- vaimon - tuon hullun akan - loputtomiin jatkuvat "mt-ongelmat"

- herkälle miehelle tulee vaimon jättämisestä paha mieli, joten ei voi jättää (liian hapokasta)

- mies "ymmärtää" miten merkittävä on pari vuosikymmentä vaimon kanssa jatkunut yhteinen historia

- mies on kiitollisuudenvelassa vaimolle, joka on kestänyt hänen uskottomuuttaan

Ja sitä rataa ... :D

Vierailija
176/176 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 11:30"]

Äsh, ei se noin mene. Tää on oikeasti tosi monimutkainen tämä kuvio, mutta olen 100% varma siitä, ettei mies pelaa mitään pelejä kanssani. Hän herkkä ja rakastava ihminen, eikä halua satuttaa ketään. Tämä on oikeasti vaikea tilanne hänelle, kun tähän liittyy vielä työkuviot (olemme samassa työpaikassa mieheni kanssa).

ap

[/quote]

Anna mä arvaan: Mies pyörittää paikallista nakkikioskia/grilliä ja sinä AP olet siellä grillillä töissä? Luuletko olevasi ensimmäinen tai viimeinen, jota pomo jyystää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi