Miesystäväni vaimo (pian ex-) kontrolloi elämäämme
Siis pakko avautua, kun ottaa niin paljon päähäni. Olen tavannut elämäni miehen ja olemme seurustelleet kohta kaksi vuotta. Mies on kuitenkin vielä teknisesti ottaen naimisissa exänsä kanssa, ja heillä on lapsia. Tämä nainen ei kuitenkaan hyväksy vallitsevaa tilannetta, vaan pistää kapuloita rattaisiin minkä voi. Mies, joka on tosi herkkä eikä halua pahoittaa kenenkään mieltä, ei osaa pitää puoliaan vaan alistuu sitten näihin tämän naisen vaateisiin.
Ärsyttää, kun oli puhetta että lähtisimme autoilemaan Ruotsiin nyt elokuussa, mutta mies joutuukin viettämään viikon tulevan exänsä ja lasten kanssa mökillä. Kyllähän mä ymmärrän, että lasten kannalta on tärkeää että isä viettää heidän kanssaan aikaa, mutta silti ottaa pannuun.
No, tilanne muuttuu sitten kun mies ottaa eron ja voimme muuttaa yhteen. Taloudellisista syistä se on vain juuri tällä hetkellä mahdotonta.
Onko muita jotka ovat joutuneet jakamaan rakkaimpansa toisen naisen kanssa? Miten teillä on tarina päättynyt?
Kommentit (176)
IHANAA, kohta sinulla on oma pieni perhe.
Olet Annan Panna kyl oikea huomio huora. Hauskaksi asian tekee niin moni seikka ettet uskoisi.
Ap, nyt on pakko ihmetellä: kutsutko sinä miestä, joka panee toista naista, kun oma vaimo on raskaana, herkäksi ja kiltiksi? Minä kutsun röyhkeäksi, laskelmoivaksi, itsekeskeiseksi ja selkärangattomaksi.
Jos ihminen rakastuu toiseen, niin sitten otetaan vastuu omista tunteista eikä pelata kahden muun ihmisen elämällä niin, että maksimoidaan se oma hyöty. Miehesi on nyt maksimoinut oman hyödyn. Toisaalta hänellä on vaimo ja lapset, ydinperhe, ja hän saa olla isä ilman erosotkuja, viikonlopputapaamisia ja elatusmaksuja. Toisaalta hänellä on se nuori pimu, jonka kanssa harrastaa villiä seksiä. Mistään ei tarvitse luopua ja kaikessa voidaan odottaa, kunnes jompikumpi elämä on houkuttelevampi. Röyhkeää ja itsekeskeistä toimintaa!
Se, mitä sinä kutsut herkkyydeksi, on selkärangattomuutta ja oman helpon elämän tavoittelua, se, mitä sinä kutsut vastuulliseksi, on oman elämän varmistamista parhaalla mahdollisella tavalla. Mies on täydellinen kusipää, pitää vaimoaan löysässä hirressä ja sinua valmiina odottamassa, ja itse senkun "miettii", että mistäs hyötyisi eniten.
Eniten ihmettelen, miten aina löytyy kaltaisiasi naiiveja ja herkkäuskoisia naisia, jotka jaksavat odottaa ja demonisoida sitä vaimoa, vaikka tosiasiassa pitäisi oikeasti kuunnella ja tarkkan. Se vaimo on elänyt miehensä kanssa vuosia, kuullut ne lukuisat selitykset ja tarinat ja aivan varmasti tietää enemmän kuin sinä miehestään. Se, että hän haluaa pitää tuollaisen luuseri-miehen, johtuu varmaankin siitä, että ei ole helppoa jäädä kahden noin pienen lapsen yh:ksi, kun ukko haluaa uitella munaansa nuoremmissa naisissa. Se vastuullisuus tässä jää tasan sen vaimon harteille. On helppo olla viikonloppuisä, jos mies ikinä päätyy eroon. Lisäksi raskaana olevalla ja imettävällä äidillä hormonit heittelevät, eikä silloin todellakaan näe asioita samalla tasolla kuin muuten. Mitkä muuten ovat sinun tekosyysi sille, että annat itseäsi kohdeltavan noin huonosti ja rakastat miestä, joka kohtelee vaimoaan noin huonosti? Miksi salliat niiden herkkien ja kilttien miesten tehdä noin itsekeskeisiä, ilkeitä ja julmia päätöksiä läheisilleen, joita hänen luulisi rakastavan ihan hulluna?
Fiksu ja selkärankainen mies päättäisi, että ei jätä noin pienten lasten äitiä vaan odottaa pari vuotta eikä pidä sinä aikana minkäänlaista muuta suhdetta yllä kehenkään muuhun. Jos parin vuoden jälkeen vielä kiinnostusta on, niin sitten erotaan rehdisti ja reilusti, kun tiedetään, ettei se suhde tästä parane. Törkeät ja itsekeskeiset suhahtelevat suhteiden välillä ja uikuttavat välillä, kun on niiiiin rankkaaa....
Mitä jos vaatisit siltä mieheltä jotain tasoa ja selkärankaa?
No jos suoraan saa sanoa, ota järki käteen ja vaihda paikkakuntaa, hanki oma elämä. Tuollaista luuseripettäjää ei kannata miehekseen odotella ja paikkakunnan reaktiot on ihan syystä. Sinä ja tuo mies teette väärin ja koko kylä sen tietää. Mikään lässynlässyntosirakkaus ei salli perheellisen miehen pettää vaimoaan useamman vuoden ja kukaan ei voi olla noin tyhmä, että jää tuohon tilanteeseen odottamaan. Mieti, mitä elämässä haluat tehdä, sanoit että olet kohta koulutuksesi saamassa loppuun. Hanki työpaikka ja uudet ihmissuhdekuviot jostain ihan muualta. Luuseripettäjämiehissä on se ongelma, että ei se parisuhde ja avioliitto ja perhe tule koskaan olemaan heille se pysyvä juttu. Sinustakin tulee aikanaan se tylsä maharöllykkäinen ponnaripäinen perheenäiti, jolta ei enää saa joka ilta ja murukultahanipupujuttujen sijaan keskustellaan pihalaatoituksesta ja kumpi vie Valtterin harkkoihin keskiviikkona. Jos se tyyppi ei sitä ekan vaimon kanssa jaksa niin ei sinunkaan. Onko sulla sitä paitsi haluja ryhtyä viettämään niiden lasten kanssa aikaa? Nehän tulee olemaan teillä joko joka toinen viikko tai sitten vähintään viikonloppuja ja loma-aikoja? Parisuhdeviikonloppuna saat hoitaa kiukuttelevia, välillä räkäisiä ja mahatautisia lapsia ja vääntää lapsille makaronilaatikkoa. Miehesi sitä paitsi maksaa lasten huollosta kivoja elareita vielä melkein pari vuosikymmentä, ne rahat on teidän tulevalta mussumussuperheeltä pois.
Vaikka oletkin vielä nuori (ja teksteistäsi päätellen älyllisesti paljon nuorempi kuin ikä kertoo), ota järki käteen ja etsi onnesi muualta. Jos oikeasti olet miehelle tärkeä, se tulee kyllä perässä (eli ei tule).
Musta on tosi hävytöntä, että kirjoitat 95 noin törkeästi mun miehestä, kun et edes tunne sitä. Et ehkä ymmärrä sitä, että joskus elämässä käy niin että suhde kuolee ja uusi rakkaus löytyy. Ei se avioero "rehdisti ja reilusti" ole aina niin helppoa. Tai ehkä siellä Hesassa on, mutta ei täällä missä me asumme. Lisäksi minun mielestäni mieheni todellakin kantaa vastuunsa lapsista odottamalla avioeron kanssa. Minunkin pitäisi saada opintoni loppuun ja etsiä uusi työpaikka että voisimme julkistaa avioeron. Nykyisessä tilanteessa se ei varmastikaan onnistuisi.
AP
Kuuleppas nyt AP se ei ole sun mies missään muodossa se on VAAN sun pano. Tule oikeesti sieltä pilvilinnoista pois.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 13:31"]
Musta on tosi hävytöntä, että kirjoitat 95 noin törkeästi mun miehestä, kun et edes tunne sitä. Et ehkä ymmärrä sitä, että joskus elämässä käy niin että suhde kuolee ja uusi rakkaus löytyy. Ei se avioero "rehdisti ja reilusti" ole aina niin helppoa. Tai ehkä siellä Hesassa on, mutta ei täällä missä me asumme. Lisäksi minun mielestäni mieheni todellakin kantaa vastuunsa lapsista odottamalla avioeron kanssa. Minunkin pitäisi saada opintoni loppuun ja etsiä uusi työpaikka että voisimme julkistaa avioeron. Nykyisessä tilanteessa se ei varmastikaan onnistuisi.
AP
[/quote]
"...että voisimme julkistaa avioeron"
Sinäkön julkistat toisen avioparin avioeron?
Jos tämä ei ole provo, niin olet ap aika harhainen ja elättelet turhan suuria luuloja tärkeydestäsi.
Tää taitaa kyllä olla trolli. Ei kukaan tuu tälle palstalle tällasesta avautumaan luullen, että sais paljonki tukea tilanteeseensa.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 12:51"]
Millä oikeudella arvostelet mua sutturaksi? Olen skarppi, kielitaitoinen ja (pian) hyvin koulutettu. Senkö takia vain, että rakastuin onnettomassa avioliitossa olevaan mieheen?
ap
[/quote]
Sillä, että panet naimisissa olevan miehen kanssa. Vielä tulee päivä, jolloin sinä olet itse petetyn roolissa. Sitten kannattee muistaa, että olet itse sen ansainnut.. Ei pidä tehdä toiselle sellaista mitä ei itselleen haluaisi tehtävän.
Mitä julkistamista avioerossa enää on jos teidän suhde on jo tiedossa? Eikö olisi reilumpaa lapsia yms. kohtaan erota nopeammin kuin odotella. Kaikki tietävät ja lapsilla "tosi kiva" ympäristö kotona kun vanhemmat riitelee.
Itke itke, nurmilintu...
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 12:31"]
Naimissa olevaan olen rakastanut minäkin. Mutta onkin siinä, että tilanne on se mikä on. He erovat huomenna tai ovat naimisssa hautaan saakka. Tämä vaihtokauppa, jossa minä saan ne parhaat palat kauniit sanat ja hellyydet ilman laskujen maksamista yms.
Eikä se ole mikään tae, että vaikka toisella kuinka olisi tahtoa ja tunteinta jne, että meistä tulisi jotain pysyvää vaikka he eroisivat. Koska miettisin kyllä vakavasti, haluako miestä, joka on valmis sivusuhteeseen ja mies varmasti miettii tahtooko naista, joka tämän käytöksen mahdollistaa. Tämä on ehkä vaan pieni pakotie arjesta puolin ja toisin.
Enkä minä epäile hetkeäkään, ettei hän rakastaisi kun niin kerran sanoo, mutta olen myös tietoinen, kun hän minulle kääntää selkänsä hän sanoo ne samat sanat toiselle.
[/quote]
Avioeron julkistaminen uuden tyttöystävän kanssa. Reps. (Kuolen nauruun.)
Tarkentaisiko joku mulle miten se julkistaminen tapahtuu...?
Siis että voitaisiin avoimesti kulkea kylillä parina, eikä tarvitsisi sitten enää lymyillen tapailla. Sitä minä odotan.
AP
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 14:19"]
Siis että voitaisiin avoimesti kulkea kylillä parina, eikä tarvitsisi sitten enää lymyillen tapailla. Sitä minä odotan.
AP
[/quote]
Nyt on jo pakko minunkin sanoa, että sua kyllä viedään kuin litran mittaa.
Ei tasan ole tosissaan sun kanssas. Etkä kuole eroon vaikka siltä tuntuu aluksi.
Siis asuuko mies vielä perheensä kanssa? Miksi teidän täytyy lymyillä jos kerran vaimo tietää teistä ja he ovat eroamassa?
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 14:19"]
AP
[/quote]
Odota, mutta älä pitkästy.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2013 klo 10:45"]
Sillä (ex)vaimolla on kaikenlaisia henkisiä ongelmia (on siis ihan tärähtänyt),
[/quote]
Sitä kutsutaan täällä Ikäerohulluksi.
Tai siis sinua kutsutaan ;).
Tietty tää on provo. Tosin tuollaisia miehiä valitettavasti on, jotka suoltavat ihan mitä tahansa paskaa saadakseen useampaa pillua samanaikaisesti.
En jaksanut lukea koko ketjua vaan vastaan suoraan aloitukseen: Sinun pitää kiltisti odottaa että ero astuu voimaan. Siihen asti miehen vaimolla on ihan täysi oikeus puuttua miehensä tekemisiin jos hän hengailee toisen naisen kanssa.
Ei tässä ole mitään hauskaa tässä tilanteessa. Teki vain mieli avautua anonyymisti, kun en voi oikein täällä kotipaikkakunnalla puhua kenenkään kanssa aiheesta.
ap