Meille tulee aupair!
Vihdoinkin saan apua arkeen.
Löytyykö ketään, jolla olisi kokemusta aupairista Suomessa?
Kommentit (10)
Niin, tietysti toivomme että hänestä olisi apua eikä päinvastoin. Olemme tavanneet tytön etukäteen, mikä on hyvä.
Olen ollut kotona tosi kauan ja täysin kyllästynyt kotihommiin. Mies tekee niin paljon töitä, ettei kotona jaksa muuta kuin olla lasten kanssa, mikä on ihailtavaa sinänsä.
Aupair tulee auttelemaan asioiden kanssa, ei tekemään mitään ylipitkää päivää. Hän osaa laittaa ruokaa ja aikookin kokata ruoat, pelkästään se saa jo minut hymyilemään.
Jaa, ette osaa kokata... tai ette välitä ja tykkää kokata...
Kannattaa pyytää au pairilta suosituksia (edellisestä aupair-perheestä yms). Eivät aina kerro "totuutta" itsestään ja on ihan eri asia asua "tuntemattoman" kanssa, saati nähdä häntä joka päivä...
Muuten minusta on todella kätevää. Lapsilla on lyhyempi päiväkotipäivä ja kotona ei raskaan työpäivän jälkeen odota toinen työpäivä kotitöitä, kun au pair on tehnyt niistä osan. Toimiessaan siis todella hyvät kokemukset. Minusta au pairille pitää ehdottomasti olla reilu ja ottaa ns perheenjäseneksi.
Ps. Meillä on ollut 3aupairia ja 2todella hyviä ja mukavia, kolmas oli nuori tyttö, joka tuli bilettämään ja valitti palkan pienuutta. Lisäksi tuli krapulaisena "töihin" (kun piti klo8.00 alkaa katsomaan lasten perään). Aupairin lähdön jälkeen huomasin että hän oli myös yrittänyt tyhjentää lasten säästöpossuja. Jäi aika huono fiilis tästä viimeisestä varsinkin.
Ehdottomasti on osa perhettä eikä "työntekijä". Olen ollut itsekin aupairina nuorudessani. Minun perheeni oli ihana.
Tulen vaatimaan tietyt jutut esim. työaika ja vapaa-aika on erikseen.
Tapaamisen perusteella en olisi huolissani biletyksestä ainakaan. Eikä minua haittaa jos hän bilettää vapaa-ajallaan.
Lapset on jo aika isoja ja omatoimisia, osavat sitten kertoa "totuuden" jos tulee ongelmia.
Mietin myös, että halutessaan lisätienestiä, varmasti löytyy tuttavaperheitä joilla on jatkuva pula lastenhoitajasta.
ap
Köyhien, joilla ei ole varaa oikeaan sisäkköön, tulisi siivota itse omat paskansa.
Muista sitten antaa miehesi panna sitä tyttöä.
Minkä takia kaikki suomalaiset kelpuuttavat au paireiksi vain tyttöjä? Samanlaista menoa on lähinnä joissakin muslimimaissa. Länsi-Euroopassa ollaan huomattavasti kehittyneempiä kuin täällä.
7+8 Eikö se jo mennyt lasten nukkumaan menoaika? ap
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 00:44"]
Minkä takia kaikki suomalaiset kelpuuttavat au paireiksi vain tyttöjä? Samanlaista menoa on lähinnä joissakin muslimimaissa. Länsi-Euroopassa ollaan huomattavasti kehittyneempiä kuin täällä.
[/quote]
Suomessa au pair on enemmän lastenhoitaja ja valitaan siihen sopivien ominaisuuksien mukaan. Itse olin aikoinani Espanjassa au pairina, ja siellä tehtävänä oli olla enemmän perheenjäsen eikä silloin ollut sukupuolella tms. seikoilla niin väliä.
Toivotan onnea, hyvällä onnella hänestä on teille iso apu... huonommasta tuurista ei vamaan kannata puhuakaan...
Mitä hankaluuksia sulla on,että arki ei suju ilman aupairia??