Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rajuin influenssakokemuksesi? Onko täällä joku jolla on ollut oikeasti influenssa?

Kausi lähestyy
29.07.2020 |

Listataanpa kokemuksia.

Pls ei flunssia, ei edes kovia.

Kommentit (815)

Vierailija
241/815 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumetta yhtäjaksoisesti yli 39 astetta koko viikon. Ei siis laskenut alle tuon edes kipulääkkeillä. Kellon ympäri. Kuumeilua/lämpöilyä kesti pari viikkoa ja hakkaava, tukehduttava yskä kuukauden. Lopuksi perusflunssa perään. Liekö immuunipuolustus ollut sen verran kovilla. Ikää sairastuessa alle 30 v. Vaikea kuvitella, millainen tuollainen tauti on viisikymppisellä.

Vierailija
242/815 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit neuvovat ottamaan yhtä aikaisesti useita eri särkylääkkeitä influenssaan mutta huonostihan ne siihen tehoavat. Flunssalääkkeitä kun ovat.

Ehkä joku avantoon laskeminen auttaisi paremmin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/815 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö paikkaansa, että influenssaan sairastunut nostetaan kylmään kylpyyn, jos kuume meinaa nousta yli 42 asteen?? Isäni kertoi näin. :O

Vierailija
244/815 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin viimeksi 2003 talvella. Korkeaa kuumetta, lihaskipuja, kova päänsärky, ei nuhaa, yskää... Olin itse asiassa nesteytyksessä sairaalassa päivän tai pari. Olin nimittäin raskaana ja neuvolasta laittoivat Kättärille, kun olin aika nuupahtanut. Oli ollut muistaakseni kovaa kuumetta ja ruokahaluttomuutta useampi päivä. Ihan tarkkaan en muista, kun siitä on jo aikaa. Muutenkin siitä jäi vähän kummat muistijäljet kovan kuumeen vuoksi. Kesti useamman viikon ennen kuin paranin. Se oli raju tauti.

Aiemmin nuoruudessa sairastin mahdollisesti kerran. Olin opiskelija-asunnossa hurjassa kuumeessa ihan tillin tallin noin viikon. Muuten vastaava oli. Ei ruokahalua, ei nuhaa, mutta kova yskä. Tässä tais korvatkin tulehtua.

Vierailija
245/815 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssasta tietoa, mutta A-streptokokki. 41.6 kuumetta ja kuolema kouri persettä.

Vierailija
246/815 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi tunneissa. Aamulla ihan terve olo. Illaalla tulehdusarvot 300 tietämissä. Mietittiin osastolle jäämistä mutta sain hoitajan kotiin. 2 viikkoa sänkypotilaana kovilla lääkkeillä. Välillä pahimpina hetkinä sairaalassa.

Vierailija
247/815 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää, hyvät ihmiset, vaikka influenssassa se tuntuu mahdottomalta. Tauti on niin pitkä, että ei voi odottaa paranemista ja syödä vasta sitten.

Vierailija
248/815 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumetta oli 6 päivää koko ajan 39 vaikka otin koko ajan panadolia. Lopulta jouduin yhdeksi yöksi sairaalaan tarkkailuun, hengitys oli niin ahtaalla ja rytmihäiriöitä. 

Olin tuolloin 26-v, hoikka ja urheilullinen. Perussairautena astma. 

Vierailija
249/815 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jouduin sairaalaan kun en melkein saanut hengitettyä enää.

Vierailija
250/815 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika moni on joutunut influenssassa sairaalaan. :O saako siellä jotain erikois lääkettä vai miten hoidetaan?? helpottaako olo heti??

Vierailija
251/815 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul ei oo ollu. Kaverilla oli lukiossa ja sairastu sen verran pahasti että kirjoitukset siirtyivät. Oli sairaalassa. Parani, mutta ei jaksanut oikein hyvin pitkään aikaan.

Vierailija
252/815 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.tays.fi/fi-FI/Sairaanhoitopiiri/Tarinoita_Taysista/Sisalto/…

Pari Taysilaista kertoo minkälaista oli sairastaa influenssa noin niin kuin alan ammattilaisen vinkkelistä.

Vierailija
253/815 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooh, taisi olla influenssa kun olin niin sekaisin ettei jäänyt edes muistikuvia, sain otettua maksimiannoksen buranaa ja kun olo vihdoin helpotti mittasin lämmöt 39,6c.

Vierailija
254/815 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- 4 pv kuume 40 asteessa, viides päivä 38. Panadol/Burana sai vuorotella kellon kanssa ajastaen. Päiväannosksia jouduin ylittää sillä kuume ei pysynyt poissa.

- Yskä oli niin paha etten voinut nukkua. Kaikki mahdolliset pastillit oli käytössä. Minä ripuloin ja rintaruoalla oleva vauva ripuloi kaikista niistä pastilleista. Hampaisiin tuli reikä kun nukuin viikon yöt pastilli poskessa.

- Ääni lähti yskimisestä.

- Olin sängyssä viikon.

- Yöhikoilu oli niin paha että sain käydä suihkussa lähes joka krt kun heräsin. Vaatteet läsähti märkänä lattialle. Liinavaatteet sai vaihtaa n. 3krt yössä.

Vierailija
255/815 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jooh, taisi olla influenssa kun olin niin sekaisin ettei jäänyt edes muistikuvia, sain otettua maksimiannoksen buranaa ja kun olo vihdoin helpotti mittasin lämmöt 39,6c.

Mulla filmi katkes moneksi päiväksi. En muista kuin joitakin äärettömän huonoja hetkiä. Muistan että mun piti ottaa seinästä tukea enkä tajunnut mitä.muu perhe tekee. Reilu kaksi viikkoa oli armoton kuume. A-virus minullakin. Voin sanoa että osas ottaa musta kaiken irti mutta kummasti selvisin elossa. Aika tästä kolme vuotta enkä taida koskaan unohtaa. En tiedä oisko pitäny soittaa ambulanssi mut en jaksanut.

Mulla oli alkukesästä korona ja en tajua miksi siitä jauhetaan, koska se oli ainakin mulla ihan lyhyt flunssakuume. Toi aiemmin saurastettu A-virusinfluenssa oli jostain muualta kuin tästä maailmasta. Rokotteen olen ottanut sen jälkeen joka vuosi.

Vierailija
256/815 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aika moni on joutunut influenssassa sairaalaan. :O saako siellä jotain erikois lääkettä vai miten hoidetaan?? helpottaako olo heti??

Iltalehdessä tai iltasanomissa oli juttu naisesta joka sairastui influenssaan. Sai sairaalassa antibioittia suoraan suoneen ja kahdeksaa lääkettä. :O

Antibiootti, tulehduslääkettä, hengitysteitä avaavaa lääkettä ja sairaalapastorin rukous.

Vierailija
257/815 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kauhea...

Ku lukee näitä juttuja tuntuu siltä että mulla ei varmaan ikinä oo ollu influenssaa. Mulla ei edes ikään oo ollu 40 asteen kuumetta. Korkein mitä ollu on 38,5.

Mutta kesällä 2018 oli kyllä joku ihan ihme tauti. Olin sillon raskaana ja joku tauti iski. Kuumetta ei ollu 37, 5 enempää mutta se yskä oli jotain sanoin kuvaamatonta. Koko tauti kesti yhteensä 7viikkoa. Jossain kohtaa tuntui että lähtee henki ku ei vaan enää olis jaksanu yskiä. Yöt meni yskien.

Vierailija
258/815 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi kauhea...

Ku lukee näitä juttuja tuntuu siltä että mulla ei varmaan ikinä oo ollu influenssaa. Mulla ei edes ikään oo ollu 40 asteen kuumetta. Korkein mitä ollu on 38,5.

Mutta kesällä 2018 oli kyllä joku ihan ihme tauti. Olin sillon raskaana ja joku tauti iski. Kuumetta ei ollu 37, 5 enempää mutta se yskä oli jotain sanoin kuvaamatonta. Koko tauti kesti yhteensä 7viikkoa. Jossain kohtaa tuntui että lähtee henki ku ei vaan enää olis jaksanu yskiä. Yöt meni yskien.

influenssatartunta ei ole kovin yleinen aikuisilla ja puolet on oireettomia.

tänä syksynä rokotetta ei riitä kaikille.

Vierailija
259/815 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona on saanut ihmiset luulemaan että perusterve selviää taudeista muutaman päivän flunssakuumeella, mutta influenssapaholainen ei ole kadonnut mihinkään.

Suhtautukaa terveellä kunnioituksella influenssaan. Se on riski myös lapsille ja nuorille.

Erityisesti jos et ole koskaan sairastanut influenssaa ja olet rokottamaton - et voi tietää kuinka juuri sinun elimistö reagoi influenssavirukseen.

Joka vuosi tehohoidossa on hyväkuntoisiakin nuoria joilla ei pitäisi olla syytä olla siinä tilanteessa.

Vierailija
260/815 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi kauhea...

influenssatartunta ei ole kovin yleinen aikuisilla ja puolet on oireettomia.

tänä syksynä rokotetta ei riitä kaikille.

Sadat tuhannet aikuiset sairastuu vuodessa influenssaan Suomessa ja sinä väität että harvinainen. Kattia kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi