Elämän "pieniä" iloja! :) sain hankittua pienellä rahalla..
Mökkitontin, missä on kylläkin huonossa kunnossa, ehkä purkukunnossa, oleva päärakennus, mutta hyvässä kunnossa olevat sauna ja aitta. Olen niin onnellinen! En kuvitellut että oma mökki olisi itselleni ikinä mahdollinen, mutta nyt pääsin kuitenkin mökkeilyn alkuun pihan, saunan ja aitan avulla, ja päärakennuksen kanssa etenen sitten joskus tilanteen mukaan. Mitä pieniä tai vähän suurempiakin elämän iloja teillä muilla on juuri nyt meneillään? :)
Kommentit (408)
Mä tulin tänään todella iloiseksi kun ajoin töistä kotiin, pidin ikkunaa raollaan, ulkoa tuli ihana kesäsateen tuoksu ja radiosta soi joku suomalainen vanha iskelmä. Tuli siitä kombosta selittämättömästä syystä päähän ajatus että elämä on ihanaa :)
Istutin tänä vuonna ensimmäistä kertaa kurkkukasveja ja nyt yhdessä on järkyttävän kokoinen kurkku! :) Venähtänyt pienestä alusta sellaiseksi muutamassa päivässä.
Mansikassakin useampi raakile, samoin roomantomaatti on tehnyt alkuja.
Piristi päivää tosi paljon ja sai hymyn huulille :)
Ostin torista sulkkissetin ja nyt pelataan sitä melkein joka ilta :) yksi lempilajeistani ja samalla tulee liikuntaa
Juteltiin ystävän kanssa maratonpuhelu ja jestas kun helpotti oloa. < 3 Ei oltu puhuttu viikkoihin, molemmilla kesälomakiireet. Oli paaaljon purettavaa ja analysoitavaa :) Meillä on jotenkin sellainen ystävyys että jatketaan aina siitä mihin jäätiin vaikka välissä kuluisikin aikaa. Oli ihana kuulla hänen ääntään! :)
Tosin tämä ei ole pieni ilo vaan suuri, tosiystävä on kultaa kalliimpi!
Mun iloisuus menee pikkasen hölmöyteen ja materiaaliin.
Sinkkuna ostelin Vuittonin laukkuja ja olin materialisti.
Nyt kotiäitinä ei mihinkään ole varaa.
Ystäväni sisko on Vuittonilla töissä ja syksyllä ylipuhui minut tilaamaan yhden laukun.
1800 euroa.
Eihän minulla rahoja moisiin ole.
Aloin sitten myymään kotoa tarpeetonta. Ensiksi kaikki vauvanvaatteet, pinnasängyn, hoitopöydän, ylimääräiset vaunut. 300 e tuli näistä ja tilaa kivasti.
Pikkuhiljaa kävin kotia läpi, fb ryhmät täyttyivät ja paketteja postittelin.
Olen laittanut kaikki ylös, summat ja kpl. Olen lähettänyt yli 80 pakettia syksystä kevääseen.
Sain 1400 euroa kokoon ja vanhempani antoivat synttäri- ja joulurahaa, loput kuittasin niillä.
Kävin sitten hakemassa tällä viikolla laukun.
Mietin täällä myynkö laukun pois ja nettoaa pari sataa ja lyhennän asuntolainaa koko summalla. Mies vaan totesi itse ole tienannut. Ei ole huonoa ostaa itselle joskus jotain.
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna on Pirkanmaalla hyvä marjasato. Sain poimittua tänään taas lisää vadelmia ja samalla reissulla löysin vielä muutaman pantillisen tölkinkin. Marjoja säilön pakkaseen ja syön paljon tuoreeltaan saadakseni vitamiinibuustia.
Oikein! Vaikka sanotaan että oma maa mansikka, muu maa mustikka, niin kyllähän just mustikat on ihan marjojen aatelia :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mä tulin tänään todella iloiseksi kun ajoin töistä kotiin, pidin ikkunaa raollaan, ulkoa tuli ihana kesäsateen tuoksu ja radiosta soi joku suomalainen vanha iskelmä. Tuli siitä kombosta selittämättömästä syystä päähän ajatus että elämä on ihanaa :)
Kyllä kesä vaan on ihmisen parasta aikaa! Tavoitan kyllä ton fiiliksen, tekee itsekin mieli sitten kuunnella siellä mökillä jotain vanhoja suomalaisia valsseja ja tangoja :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Istutin tänä vuonna ensimmäistä kertaa kurkkukasveja ja nyt yhdessä on järkyttävän kokoinen kurkku! :) Venähtänyt pienestä alusta sellaiseksi muutamassa päivässä.
Mansikassakin useampi raakile, samoin roomantomaatti on tehnyt alkuja.
Piristi päivää tosi paljon ja sai hymyn huulille :)
Nam! Noissa kasvatuspuuhissa saa niin monikerroksista iloa... Fyysisestä tekemisestä kasvun seuraamiseen ja lopulta sadonkorjuuseen ja herkutteluun asti :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ostin torista sulkkissetin ja nyt pelataan sitä melkein joka ilta :) yksi lempilajeistani ja samalla tulee liikuntaa
Sulkkis on ihan parasta! Tarpeeksi hitaasti lentävä pallo että itselläkin on mahdollisuuksia ehtiä osuun siihen, mutta saa kyllä tehokkaasti hienpintaan. Mökkipelien kuningaslaji omasta mielestäni :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Juteltiin ystävän kanssa maratonpuhelu ja jestas kun helpotti oloa. < 3 Ei oltu puhuttu viikkoihin, molemmilla kesälomakiireet. Oli paaaljon purettavaa ja analysoitavaa :) Meillä on jotenkin sellainen ystävyys että jatketaan aina siitä mihin jäätiin vaikka välissä kuluisikin aikaa. Oli ihana kuulla hänen ääntään! :)
Tosin tämä ei ole pieni ilo vaan suuri, tosiystävä on kultaa kalliimpi!
Totta puhut! Ystävyys on
Ap
Onnea Ap!
Olen iloinen, koska huomenna pääsen viettämään aikaa minulle rakkaimman ihmisen kanssa. Eli siskoni. Monta päivää yhteistä aikaa nauraa ja parantaa maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun iloisuus menee pikkasen hölmöyteen ja materiaaliin.
Sinkkuna ostelin Vuittonin laukkuja ja olin materialisti.Nyt kotiäitinä ei mihinkään ole varaa.
Ystäväni sisko on Vuittonilla töissä ja syksyllä ylipuhui minut tilaamaan yhden laukun.
1800 euroa.Eihän minulla rahoja moisiin ole.
Aloin sitten myymään kotoa tarpeetonta. Ensiksi kaikki vauvanvaatteet, pinnasängyn, hoitopöydän, ylimääräiset vaunut. 300 e tuli näistä ja tilaa kivasti.Pikkuhiljaa kävin kotia läpi, fb ryhmät täyttyivät ja paketteja postittelin.
Olen laittanut kaikki ylös, summat ja kpl. Olen lähettänyt yli 80 pakettia syksystä kevääseen.
Sain 1400 euroa kokoon ja vanhempani antoivat synttäri- ja joulurahaa, loput kuittasin niillä.
Kävin sitten hakemassa tällä viikolla laukun.
Mietin täällä myynkö laukun pois ja nettoaa pari sataa ja lyhennän asuntolainaa koko summalla. Mies vaan totesi itse ole tienannut. Ei ole huonoa ostaa itselle joskus jotain.
Onneksi kukin saa itse päättää mikä juuri hänelle tuo onnea :) minä en ole merkkituotteiden ystävä, mutta ymmärrän että tässäkin tapauksessa se laukku edustaa sinulle kotoa raivattua tavaraa, ahkeruutta ja säästämistä, lahjaa perheeltä, ja luksusta arkeen. Ja onneks myös jälleenmyyntiarvo on hyvä :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Aivan ihanaa, ap! Onnittelut!
Kiitos :) :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onnea Ap!
Olen iloinen, koska huomenna pääsen viettämään aikaa minulle rakkaimman ihmisen kanssa. Eli siskoni. Monta päivää yhteistä aikaa nauraa ja parantaa maailmaa.
Kuulostaa ihanalta :) mukavaa siskoaikaa teille!
Ap
Kiitos onnelliset ihmiset, tämä ketju oli ilo! Hyvää yötä ja aurinkoa tuleviin päiviin!
Ap
Rahat ja ruoka riittivät, huh! Huomenna on lapsilisät tilillä ja saadaan lisää ruokaa loppukuuksi. Ollaan herkuteltu jäätelöllä koko heinäkuun ajan, vaikka rahaa on ollut vähän. Lapsetkin ovat voineet tehdä muutamia kivoja kesäjuttuja ja silti pysyttiin pienessä lomabudjetissa. T. Helpottunut äiti
Vierailija kirjoitti:
Rahat ja ruoka riittivät, huh! Huomenna on lapsilisät tilillä ja saadaan lisää ruokaa loppukuuksi. Ollaan herkuteltu jäätelöllä koko heinäkuun ajan, vaikka rahaa on ollut vähän. Lapsetkin ovat voineet tehdä muutamia kivoja kesäjuttuja ja silti pysyttiin pienessä lomabudjetissa. T. Helpottunut äiti
Joskus selviytyminen on onnistumisen raain, mutta ehkä myös palkitsevin tila. Hyvä te!
Ap
Iloitsen tänään siitä että viikkokausien ilkeä selkäkipu on vähän hellittänyt, ei kokonaan poissa, mutta parempi!
Ja arki-iltapäivien ilo on Radio Hämeen
juontaja Anna-Mari Raaska, eikä ollenkaan pieniä iloja näistä kumpikaan!🤗
Tänä vuonna on Pirkanmaalla hyvä marjasato. Sain poimittua tänään taas lisää vadelmia ja samalla reissulla löysin vielä muutaman pantillisen tölkinkin. Marjoja säilön pakkaseen ja syön paljon tuoreeltaan saadakseni vitamiinibuustia.