Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein töissä todella pahan virheen

Vierailija
01.12.2022 |

En tiedä miten jatkaa tästä. Määräaikaista sopimusta on vielä muutama viikko jäljellä. Työ oon täyttä helvettiä muutenkin, mutta nyt mokasin itse todella pahasti.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin, että työnantaja itse irtisanoisi minut tai odotin itse asiassa tänään kyseistä puhelua.

Vierailija
2/30 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pomosi tietää virheestä? Luulen, että ensimmäisenä mielessä on se, että yrittää korjata asian, jos vain suinkin on mahdollista. Sinut ehtii potkaista pihalle vähän myöhemminkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vähän minkälainen virhe? Kuoleeko joku?

Vierailija
4/30 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä sattuu...

Vierailija
5/30 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, tumpeloita on tullu nähtyä ihan tarpeeks

Vierailija
6/30 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kukaan kuollut tai vammautunut virheesi takia, se on paikattavissa.

Vierailija
7/30 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei virheen takia yleensä ketään irtisanota, ellei ole syytä olettaa että se on tahallinen, tehty juovuksissa tms. Jokainen tekee virheitä joskus, toisinaan pahojakin. Itse olen mm. kerran virheelläni aiheuttanut työnantajalle miljoonaluokan korvaukset. Olen edelleen siinä työpaikassa.

Vierailija
8/30 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli pomosi tietää virheestä? Luulen, että ensimmäisenä mielessä on se, että yrittää korjata asian, jos vain suinkin on mahdollista. Sinut ehtii potkaista pihalle vähän myöhemminkin.

En tiedä tietääkö. Luulen, että ei nyt tiedä, kun mitään ei ole kuulunut. 

Ap

Vierailija
9/30 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei virheen takia yleensä ketään irtisanota, ellei ole syytä olettaa että se on tahallinen, tehty juovuksissa tms. Jokainen tekee virheitä joskus, toisinaan pahojakin. Itse olen mm. kerran virheelläni aiheuttanut työnantajalle miljoonaluokan korvaukset. Olen edelleen siinä työpaikassa.

Mutta tämä oli tosi paha.

Ap

Vierailija
10/30 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi voinut.

Ap

Vierailija
11/30 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työsi liittyy politiikkaan, ei mitään hätää. saat luultavasti palkkion.

Vierailija
12/30 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä valmistellaan asiaa. Huomenna varmasti kuuluu jo.

Vierailija
13/30 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuinka isosta tappiosta puhutaan? 10, 100 vai 1000€? Olen itse aiheuttanut suoraan noin 100k€ tappion ja töissä vielä ollaan.

Vierailija
14/30 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi voinut.

Ap

Onko Sote-ala kyseessä? Tee haittatapahtumailmoitus, se menee sitten esimiehelle tiedoksi ja sitten päätetään mahdolliset jatkotoimenpiteet. Tahattomasta virheestä ei yleensä irtisanota.

Vierailija
15/30 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elon Musk osti 44 miljardilla itselleen tsätrisivuston ja paskoi sen totaalisesti muutamassa viikossa, karkottaen mainostajat ja työntekijät.

Exciten CEO hylkäsi Googlen tarjouksen ostaa firma miljoonalla dollarilla. Nyt Googlen markkina-arvo on n 400 miljardia dollaria.

Japanilainen pörssimeklari myi vahingossa 600 000 osaketta 1 yenillä kappale, kun hänen olisi pitänyt myydä 1 osake 600 000 yenillä. Aiheutti työnantajalleen 200 miljoonan euron tappiot.

Pan Amin lentokapteeni tulkitsi lennonjohdon viestin väärin ja törmäsi kiitoradalla toiseen jumbojettiin. 580 ihmistä kuoli.

Vierailija
16/30 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
17/30 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole kone vaan virheitä sattuu ja niistä opitaan. Itse olen mokaillut useasti, mutta en koskaan kahta kertaa samalla.

Vinkit:

1. Kerro heti tilanteesta esimiehelle juuri sellaisena kuin se on.

2. Huolehdi siitä, että ylin johto ei joudu kylmiltään tilanteeseen jossa he joutuvat vastaamaan virhettä koskeviin kysymyksiin.

3. Osallistu aktiivisesti virheen korjaukseen tai vielä parempi, johda virheen korjaus loppuun.

Vierailija
18/30 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuuhan sitä kirjoitti:

No kuinka isosta tappiosta puhutaan? 10, 100 vai 1000€? Olen itse aiheuttanut suoraan noin 100k€ tappion ja töissä vielä ollaan.

Tyhmä. Ei kaikki ole rahalla mitattavissa. Ja sitä paitsi, raha on vain rahaa. On n8itä pahempiakin virheitä.

Vierailija
19/30 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitäkin ollut, että työntekijä on tupakantumpin maahan nakatessaan onnistunut sytyttämään kokonaisen metsän/rakennuksen tuleen. Ei niitäkään automaattisesti irtisanota.

Vierailija
20/30 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Tytti Tuppurainen ja teit uudestaan Fortumin sijoituksen Uniperiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän