Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miniä suuttui, kun en ota hänen lapsiaan edellisestä liitosta hoitoon

Vierailija
17.07.2020 |

Onko niin, että minun tehtävä olisi hoitaa muutkin lapset, kun lupaudun hoitamaan omaa lapsenlastani? Varsinkin, kun on menossa humputtelee. Hyvinkin ymmärrän kiireellisen työkeikan, mutta minä en ole ilmainen lapsenvahti.

Kommentit (340)

Vierailija
181/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käenpojat hoitakoon käet itse. :) Omat lapsenlapset tervetulleita, muille ei riitä voimavaroja.

Vierailija
182/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen naisen kannattaisi miettiä, alkaako väsäämään uusia lapsia uuden miehen kanssa. Mieluummin yh-äiti ja lapset kuin uusperhe!

Varsinkin, jos vanhemmilla lapsilla ei ole isää/isän puoleista sukua, niin se voi olla lapselle aika julmaa.

Isäpuolen sukulaiset kohtelivat eri tavalla biologisia lapsia, itse olen ikuisesti katkera. Myöskin perheen sisällä olimme eriarvoisia. Ihan turha mulle heidän alkaa ikinä mitään lässyttämään nyt kun olen aikuinen, muistan ikuisesti kuinka meitä "toisen lapsia" (oma isämme oli kuollut) kohdeltiin.

Tälle mummolle joka hoitaa vain oman poikansa lapset, olet ihmishirviö!

Jos on kerran äidiksi syntynyt,

Hän äiti on kaikkien lasten,

Ja kaikkia maailman lapsia,

Hän on painanut rintaansa vasten

Ja maailman lasten itkua

Hän on korvissaan alkanut kuulla,

Sillä maailman lapset puhuvat

Hänen omien lastensa suulla.

- Anne-Mari Kaskinen -

Tuntuu että olet jäänyt katkeraksi. Ihannetilanteessa olisit ollut samanlainen osa isäpuolen perhettä kuin biologiset sukulaiset. Mutta mitään velvollisuutta isäpuolen sukulaisilla ei ollut kohdella sinua biologisena sukulaisena. Toivottavasti peruskohteliaan kohtelun kuitenkin sait. Yritä päästä katkeruudestasi ajattelemalla että olit / olet osa omaa perhettänne ja sinulla oli/on omat biologiset sukulaisesi. Isäpuolen suku oli/ on sinulle vain tuttavia, heillä ei ole sinulle mitään velvoitteita kuten ei sinullakaan heille.

Ei tietenkään ole velvoitteita. Eikä koskaan odotettukaan, mutta törkeää oli suora tahallinen syrjintä, kun olimme kuulemassa, sitä en anna anteeksi. Aikuisilta odottaisi ettei vi*tuilla lapsille.

Meitä "toisten lapsia" ei kiinnosta nykysin nämä vanhat "sukulaiset" pätkääkään. Itsekästä, mutta niin tämä menee...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on välit poikki mun veljen kanssa tämmösen tilanteen takia. Eli mun veljellä on yksi lapsi, joka on mun kummilapsi. Mä matkustan aika paljon työkseni, niin aika on välillä muutenkin kortilla. Olen sit aina tehnyt kummilapsen kanssa jotain kun olen kerennyt. Hän on ollut sitten yleensä aina yötä tämän jälkeen mulla. No veljen uusi puoliso vaati, että otan myös hänen lapsensa. En suostunut ja selitin hänelle, että haluan antaa kummilapselleni tämän extran jne. Uusi puoliso suuttui, koska laitoin lapset eri asemaan. Sitä kautta mun veli suuttui ja uhkasi, etten saa nähdä lasta. En jaksanu kuunnella sitä vaan soitin veljen exälle, joka sanoi, että totta kai saan nähdä ja otan sit häneen yhteyttä, jos veljeni kiukuttelee.

Tämä on aivan eri asia, ei voi verrata.

Mummolassa sisarusten kesken kesälomalla vietetty aika, elinikäiset muistot lapsille. Tätä ei ap halua mahdollistaa.

No eikö se lapsi voi viettää mummonsa kanssa aikaa ja toiset lapset oman mummonsa kerran mummola on niin tärkeä paikka?

Voi ja varmasti viettääkin, jos on elossa olevat normaalit isovanhemmat. Mutta se on ihan epäolennaista tässä. Kyllä mummo(tai vaari) - iässä olevan ihmisen kuuluisi jo osata nousta tällaisten asioiden yläpuolelle ja kunnioittaa sitä, että oman lapsen perheessä on nyt osallisena kumppaninkin lapsi tai lapsia. Ja heitä voi perheen tasavertaisina jäseninä huomioida.

On kyllä jotenki jännä, että toisen olet tuntenut vauvasta asti ja hoitanut häntä, hän oman lapsesi lapsi. Toista olet ehkä nähnyt muutaman kerran ja nyt pitäisi samalla tavalla jakaa aikaansa jne. Jokainen tietää, että homma ei ihan noin toimi. On ihan ok haluta viettää aikaa sen oman lapsenlapsen kanssa.

Eikä tämä tietenkään koskaan voi tullakaan läheiseksi, koska eihän vieraalle voi aikaa antaa. Joten aina voi vedota siihen. Kätevää.

Niinpä, lapsi on ikuisesti se "vieras lapsi", vaikka perhe olisi pitänyt yhtä vuosia.

Meillä on uusperhe (jo 10 vuotta yhdessä) ja mieheni vanhemmat ovat aivan ihanasti tukeneet meitä koko ajan. Ovat ihan tietoisesti halunneet tavata minun kahta lastani myös ilman miehen lasta, ja nähneet vaivaa tutustumisen eteen. Arvostan todella paljon <3

Omat vanhempani valitettavasti eivät ole olleet kovinkaan ystävällisiä mieheni lapselle. Nyt kun kaikki ovat jo lähellä aikuisikää, kummeksuvat asetelmaa kovasti ja omatkin lapseni ovat vieraantuneet heistä lähes kokonaan.

Lopulta aika pienellä panostuksella homma olisi voinut mennä aivan toisin.

Kyllä ihmisellä käytöstavat tulee olla ja tulee kohdella perusystävällisesti, mutta se on aivan eri asia kuin ottaa bonuslapsia hoitoon.

Jos joku haluaa ns. Nähdä extravaivaa ja hoitaa bonuslapsia, niin se on ihan okei, jos se tapahtuu omasta tahdosta, mutta se ei vaan ole kenenkään velvollisuus, eikä se tee kenestäkään huonoa ihmistä.

Vierailija
184/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologiasta riippumatta, minä otan hoitooni vain tuttuja lapsia. Tutuistakin lapsista vain heitä, joiden hoitamiseen voin ennalta arvioida jaksamiseni riittävän, sillä kokoonpanolla kuin lapsia olisi tulossa hoitoon. Okei kriisitilanteissa voin joustaa, mutta en ottaisi miniän tuntemattomia tai uuvuttavia lapsia hoitooni vain siksi, koska miniä haluaa lähteä bilettämään.

Vierailija
185/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa vihata miniäänsä jopa enemmän kuin hänen lapsiaan. Säälittävää vallankäyttöä ja kylmää kohtelua. Niitä lapsia käy sääliksi.

Vierailija
186/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset on tällä hetkellä anopin siskolla.

Vierailija
187/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummo on mummona ja isomummmona myös miehensä eli ukkini aiemman liiton lapsenlapsille ja lapsenlapsenlapsille, vaikka ukkini on jo edesmennyt. Meillä on iso suku, rakkautta ja syliä löytyy myös niille bonussukulaisille.

Vierailija
188/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap taitaa vihata miniäänsä jopa enemmän kuin hänen lapsiaan. Säälittävää vallankäyttöä ja kylmää kohtelua. Niitä lapsia käy sääliksi.

No käy, kun äiti riekkuu baarissa ja lapset lykätään ties kenelle hoitoon.

Vierailija
189/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös anopin sisko ole puolisosi täti? Vähän eri asia.

Vierailija
190/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös anopin sisko ole puolisosi täti? Vähän eri asia.

Miten niin eri asia? Lapset on mun, ei mieheni.

Vierailija
191/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös nuo sukulaisten luona vierailut yleensä hoideta niillä viikoilla, kun bonuslapset ovat toisilla vanhemmillaan? Mitä varten sinne anoppilaan pitää tunkea silloin, kun on edellisen suhteen lapset mukana?

Meillä anoppila on mummila, myös sen bonuslapsen.

Vierailija
192/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne miniän lapset eivät mene omille isovanhemmilleen hoitoon? Tai omille tädeilleen, sedilleen, enoilleen tai kummeilleen? Kukin hoitakoon omansa. Ap hoitaa omat lapsenlapsensa, siis sen joka on hänen. Ei muiden ylimääräisiä lapsia. Ihme vaatimuksia kyllä tässä ketjussa.

Vierailija
193/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käenpojat hoitakoon käet itse. :) Omat lapsenlapset tervetulleita, muille ei riitä voimavaroja.

Omistaskin voi tulla käenpoikasia, tilastojen valossa jopa todennäköistä. Että mietippä vähän millaisia asenteita viljelet :)

Vierailija
194/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi olkoon minkäänlaisia ihmisiä. Onpa lapsille kiva tulla hyljeksityksi. Kyllä he sen huomaavat että eivät ole tervetulleita. On muutenkin varmasti raskasta uusioperheessä saati sitten vielä toisten lasten isovanhempien vihaamia. Että ällöttävää. Jos on niin huono kunto ettei jaksa hoitaa niin paras olisi kieltäytyä kokonaan. Nyt lapset ajattelevat että toiset on parempia ja kelpaavat.

Vierailija
195/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi olkoon minkäänlaisia ihmisiä. Onpa lapsille kiva tulla hyljeksityksi. Kyllä he sen huomaavat että eivät ole tervetulleita. On muutenkin varmasti raskasta uusioperheessä saati sitten vielä toisten lasten isovanhempien vihaamia. Että ällöttävää. Jos on niin huono kunto ettei jaksa hoitaa niin paras olisi kieltäytyä kokonaan. Nyt lapset ajattelevat että toiset on parempia ja kelpaavat.

Mut mites se biologinen lapsi? Hänenkö tunteita ei tarvitse ottaa huomioon?

Vierailija
196/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herranjestas ole mitään bonuslapsia, vaan lapsia. Puhutte viattomista ihmisistä kuin jostain roskasta. Ette ansaitse yhdenkään lapsen rakkautta. Hyi!

Vierailija
197/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Tottakai tarvitsee. Varmasti olisi onnellisempi myös hän tasapuolisesta kohtelusta. Lapset ovat niin solidaarisia

Vierailija
198/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on välit poikki mun veljen kanssa tämmösen tilanteen takia. Eli mun veljellä on yksi lapsi, joka on mun kummilapsi. Mä matkustan aika paljon työkseni, niin aika on välillä muutenkin kortilla. Olen sit aina tehnyt kummilapsen kanssa jotain kun olen kerennyt. Hän on ollut sitten yleensä aina yötä tämän jälkeen mulla. No veljen uusi puoliso vaati, että otan myös hänen lapsensa. En suostunut ja selitin hänelle, että haluan antaa kummilapselleni tämän extran jne. Uusi puoliso suuttui, koska laitoin lapset eri asemaan. Sitä kautta mun veli suuttui ja uhkasi, etten saa nähdä lasta. En jaksanu kuunnella sitä vaan soitin veljen exälle, joka sanoi, että totta kai saan nähdä ja otan sit häneen yhteyttä, jos veljeni kiukuttelee.

Tämä on aivan eri asia, ei voi verrata.

Mummolassa sisarusten kesken kesälomalla vietetty aika, elinikäiset muistot lapsille. Tätä ei ap halua mahdollistaa.

No eikö se lapsi voi viettää mummonsa kanssa aikaa ja toiset lapset oman mummonsa kerran mummola on niin tärkeä paikka?

Varmaan voisikin, mutta isolla lapsiporukalla mummolassa on aivan erilaista olla, kuin yksin. Jos siis lapset on kavereita ja viihtyvät keskenään.

Mummo voisi joustaa lasten riemun tähden, muttei halua.

Niin tai sitten jaksaa juuri hoitaa yhtä tai kahta biologista lapsenlastaan, mutta ei siihen päälle enää niitä kolmea bonuspentua. (Mikä olisi yhteensä jo 5 lasta, iso määrä kenelle tahansa). 

Vierailija
199/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. Hän on se "normaali" tässä tilanteessa. Nykyään vain "erityiset" pitää huomioida ja heidän etunsa menee normaalien etujen edelle. 

Vierailija
200/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Tottakai tarvitsee. Varmasti olisi onnellisempi myös hän tasapuolisesta kohtelusta. Lapset ovat niin solidaarisia

Mulla on tällainen ylimääräinen sisar. Yhtä ärsyttävä se oli lapsena mitä nyt. Teininä se sai kaiken huomion ja koko perhe hyppi sen mukaan. Jännä, etten enää käynyt isälläni, kun pystyin itse päättämään.