Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miniä suuttui, kun en ota hänen lapsiaan edellisestä liitosta hoitoon

Vierailija
17.07.2020 |

Onko niin, että minun tehtävä olisi hoitaa muutkin lapset, kun lupaudun hoitamaan omaa lapsenlastani? Varsinkin, kun on menossa humputtelee. Hyvinkin ymmärrän kiireellisen työkeikan, mutta minä en ole ilmainen lapsenvahti.

Kommentit (340)

Vierailija
201/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti en ottaisi miniän edellisen liiton lapsia hoitoon. En ole heille sukulainen. Menkööt vaikka isänsä vanhemmille hoidettaviksi. Tai miniän vanhemmille, heidän lapsenlapsistaanhan on kyse.

Sen sijaan muuten vain kyläilemään luokseni ovat kaikki tervetulleita. Kyllä minä miniän lapsillekin tarjoaisin herkkuja ihan samalla lailla kuin omille lapsenlapsillenikin, kun tulevat vanhempiensa kanssa.

Mitään hoitovastuuta en pystyisi heistä kuitenkaan ottamaan.

Vierailija
202/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä juttuja kun lukee niin kyllä uskoo, että ihminen on tunteeton, ontto peto. Niin hirveästi vihaa viattomia lapsia kohtaan, että sääliksi käy lapsia, jotka kaltaistenne "ihmisten" lähipiirissä joutuvat olemaan. Toivottavasti jossain on aikuinen,josta saisi ihmisen mallin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi olkoon minkäänlaisia ihmisiä. Onpa lapsille kiva tulla hyljeksityksi. Kyllä he sen huomaavat että eivät ole tervetulleita. On muutenkin varmasti raskasta uusioperheessä saati sitten vielä toisten lasten isovanhempien vihaamia. Että ällöttävää. Jos on niin huono kunto ettei jaksa hoitaa niin paras olisi kieltäytyä kokonaan. Nyt lapset ajattelevat että toiset on parempia ja kelpaavat.

No nythän tässä hyljeksitään niitä eksälasten oikeita isovanhempia. Ovatko he jotenkin erityisen huonoja hoitamaan omia lastenlapsiaan, kun täytyy vieraalle viedä lapset hoitoon?

Vierailija
204/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä juttuja kun lukee niin kyllä uskoo, että ihminen on tunteeton, ontto peto. Niin hirveästi vihaa viattomia lapsia kohtaan, että sääliksi käy lapsia, jotka kaltaistenne "ihmisten" lähipiirissä joutuvat olemaan. Toivottavasti jossain on aikuinen,josta saisi ihmisen mallin

Ainoa joka tässä ketjussa/aloituksessa on tuntenut vihaa, on miniä. Kukaan ei ole vihannut lapsia.

Vierailija
205/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset ovat asuneet pitkään yhdessä ja ovat läheisiä, niin eikö heistä tunnu aika mälsältä, että toinen ei tulekaan mummolaan? Tämä lapsia valikoiva mummo on aika ikävän kuuloinen ja jääköhän yksinäiseksi.

Vierailija
206/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on taas jännä, että on uhrattava itsensä, jotta ei ole ihmishirviö. Missä on se ajatus siitä, että ajatellaan muita, että ei välttämättä jaksa, eikä oikeasti voi pakottaa itseään kiinnostamaan vaikka se olisi teidän mielestä kuinka oikein tahansa.

Vierailija
207/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei ole kyse mistään parin tunnin lapsenvahtikeikasta. Kyse on miniän ja pojan ryyppyreissusta. Siellä ollaan yötä myöten ja lapset haetaan hoidosta vasta aamupäivällä. Pitäisikö ap:n jaksaa viihdyttää ties millaista laumaa koko tuon ajan, jos hän on voipunut eikä jaksa minkään ison porukan perään katsoa ja jos hän haluaisi viettää laatuaikaa sen oikean, oman lapsenlapsensa kanssa? Mikseivät ne muut lapset vietä laatuaikaa oman mummonsa ja pappansa kanssa?

Vierailija
208/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei miniä kärrää lapsiaan omien vanhempiensa niskoille baarireissunsa ajaksi?

Vierailija
209/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tättähäärä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä anoppi hoitaa mun edellisen liiton lapsia. Ostaa myös vaatteita jne.[/quote ihana anoppi. Lapsille aivan mahtavaa että ei tehdä eroa kuka nyt oikea lapsenlapsi ja kuka ei. Arvostan

Tämä on optimaalinen tilanne jos se vain onnistuu. Itselläni oli lähipiirissä tapaus, missä isovanhemmilla oli ollut perinteenä ostaa lapsenlapsillee ylioppilaslahjaksi ulkomaan matka. No, nuorimman lapsenlapsen perhekuvio muuttui siten että siihen tuli kolme bonussisarta, kaikki teini-ikäisiä. Uusperheen vanhemmat halusivat että lapsia kohdeltaisiin tasapuolisesti. Isovanhemmat olivat sitten ongelmatilanteessa, tulisiko heidän ostaa ulkomaanmatkat näille kaikille lapsille (bonuslapset heille melko etäisiä) vai jättää omalta lapsenlapselle matka ostamatta ja asettaa hänet eriarvoiseen asemaan serkkujensa kanssa? Bonussisarten suvussa ei oltu yhtä avokästistä lahjontaa harrastettu.

Minä käyn poikamme kanssa lomalla ja mies tai exänsä vie heidän lapset lomalle.

Jokainen hoitaa omansa. Kertoo jokaiselle lapselle tilanteen, että heillä on kaikilla omat vanhemmat ja isovanhemmat. Muilta ei voi muuta vaatia kuin ystävällisyyttä.

Vierailija
210/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapset ovat asuneet pitkään yhdessä ja ovat läheisiä, niin eikö heistä tunnu aika mälsältä, että toinen ei tulekaan mummolaan? Tämä lapsia valikoiva mummo on aika ikävän kuuloinen ja jääköhän yksinäiseksi.

Kaikki eivät laske vanhemman uuden puolison lapsia sisaruksikseen tai edes pidä heistä.

Vierailija
211/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käenpojat hoitakoon käet itse. :) Omat lapsenlapset tervetulleita, muille ei riitä voimavaroja.

Näin meilläkin. Siskollani on tyttö ja poika. Kun hän löysi eronsa jälkeen miehen, jolla on myös tyttö ja poika, niin lapsilta ei lapsilta kysytty mielipidettä mihinkään. Toisen vanhempansa päätöksestä päätettiin teinit yhyttää toiseen perheeseen, eli kun vanhempia naitattaa, niin silloin mennään niin kuin aikuiset haluavat.

Aikuiset päättivät suuressa viisaudessaan myös tunkea 2 + 2 teiniä siskoni taloon, joten kun siskoni lapsilla oli ennen ollut omat huoneet, niin uuden miehen tulon myötä siskoni lapset pistettiin nukkumaan miehen teinien kanssa samaan huoneeseen, tytöt omaansa ja pojat omaansa. Lasten äiti ei ollut kykenevä hoitamaan teinejään, joten he olivat aina isällään. Onneksi siskon lasten isä ottaa teinejä edes joka toinen viikonloppu luokseen ja teinit tykkäävät olla myös meidän vanhemmilla.

Siskon miehen lapset olivat eläneet 14-16 vuotta meitä tuntematta, mutta nyt heidät olisi pitänyt ottaa samaan asemaan siskoni lasten kanssa. Kun tämä nuoripari halusi häämatkalle ihan kahdestaan, niin siskoni halusi kaikki lapset vanhemmillemme hoitoon kahden viikon ajaksi. Isäni sanoi silloin suoraan juuri noin, että käenpojat hoitakoot omansa ja hän kyllä huolehtii omistaan. Eihän se lasten vika ollut, mutta 75 ja 79 vuotiaiden isovanhempien ei tarvitse enää muiden lapsia ottaa hoitaakseen, jos eivät niin halua.

Sitä paitsi siskoni perheessä on nyt todella kylmä ilmapiiri, koska teinit ovat keskenään täydellisen erilaisia. Kummityttöni on todella stressaantunut, kun kotona ei ole ikinä rauhaa ja omaa hiljaista paikkaa, vaan siellä on aina vieraita ihmisiä. Hän harkitsee muuttamista isälleen kokonaan.

Vierailija
212/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaam, sanoo lapset todella nauttivat, kun saavat olla edes hetken mummin ja ukin vauvoja ja vieraat kalarat eivät ole määrittämässä tahtia. Myös mummi tykkää olla ikioman lapsenlapsensa/lapsenlastensa kanssa ilman ventovieraita ihmisiä, olivat he miten mukavia vain. Jokainen ihminen tarvitsee omaa aikaa ja omaa tilaa ympärilleen edes joskus.

Vierailija
213/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaam, sanoo lapset todella nauttivat, kun saavat olla edes hetken mummin ja ukin vauvoja ja vieraat kalarat eivät ole määrittämässä tahtia. Myös mummi tykkää olla ikioman lapsenlapsensa/lapsenlastensa kanssa ilman ventovieraita ihmisiä, olivat he miten mukavia vain. Jokainen ihminen tarvitsee omaa aikaa ja omaa tilaa ympärilleen edes joskus.

Omat lapset ja vieraat kakarat... Siinä tämän keskustelun ydin. Onnitelkaa itseänne ja maailma on hyvä paikka.

Vierailija
214/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi olkoon minkäänlaisia ihmisiä. Onpa lapsille kiva tulla hyljeksityksi. Kyllä he sen huomaavat että eivät ole tervetulleita. On muutenkin varmasti raskasta uusioperheessä saati sitten vielä toisten lasten isovanhempien vihaamia. Että ällöttävää. Jos on niin huono kunto ettei jaksa hoitaa niin paras olisi kieltäytyä kokonaan. Nyt lapset ajattelevat että toiset on parempia ja kelpaavat.

Uusperheessä on usein neljät isovanhemmat: sinun vanhemmat, exäsi vanhemmat, minun vanhemmat ja exäni vanhemmat. Jostain todella kummallisesta syystä nimenomaan miehen vanhempien edellytetään hoitavan koko seuraavan sukupolven lapset, oli ne sitten kenen tahansa. Kummallista on se, että uusperheen yhteisen lapsen hoitajaksi ei koskaan vaadita lapsen äidin exän vanhempia. Sen sijaan uusperheen isän vanhempien oletetaan ottavan isoon syleilyynsä uusperheen äidin lapset edellisestä liitosta, vaikka nämä ovat ihan yhtä paljon sukua kuin se oma lapsenlapsi on äitinsä exän vanhemmille.

Vierailija
215/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit kun oma poikani päättää pitää huolta lapsista; omista tai uusioperheen kautta hankituista, adoptoiduista tai sijaisvanhemmuuden kautta, niin minä ainakin olen mummo kaikille niille, ja kaikki ovat tervetulleita minun luo ja haluttuja ja tasavertaisia <3

Vierailija
216/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä vieraat kakarat?

Mun lapsi oli 1v kun löysin nykyisen mieheni. Ollaan oltu 10v naimisissa joten ei tämä mun lapsi nyt kovin vieras ole appivanhemmille.

Vierailija
217/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä vieraat kakarat?

Mun lapsi oli 1v kun löysin nykyisen mieheni. Ollaan oltu 10v naimisissa joten ei tämä mun lapsi nyt kovin vieras ole appivanhemmille.

Pienen lapsen tulo perheeseen on täysin eri asia kuin vaikka jonkun 10 vuotiaan tai teinin. Ymmärrät sen varmasti itsekin.

Vierailija
218/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä vieraat kakarat?

Pienen lapsen tulo perheeseen on täysin eri asia kuin vaikka jonkun 10 vuotiaan tai teinin. Ymmärrät sen varmasti itsekin.

Varsinkin, jos suhteet ei kestä paria vuotta pidempään.

Vierailija
219/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joillekin lapsille kuuluu 6 isovanhempaa kuin muille vaan 4. Ottavatko ne exien isien isovanhemmat näitä nykyisä lapsia hoitoon?  En todellakaan ottaisi, lapsista tykkään ja lapsenlapsista tosi paljon. Mutta jokaisella lapsella on 2 vanhempaa ja neljä isovanhempaa, joillakin ne kaikki ovat kuolleet, mutta silti tilanne on 2 ja 4.

Esimerkiksi mun edellisestä suhteesta olevalla lapsella ei ole isänsä puolella isovanhempia ollenkaan elossa. Ei siis ole muita isovanhempia kuin minun vanhemmat ja nykyisen mieheni vanhemmat. Ihan niinkun meidän yhteisilläkin lapsilla.

Jokainen itse päättää ketä ottaa hoitoon, mutta samalla myös ottaa riskin siitä että välit huononee.

Esimerkiksi mun anoppi teki sellaisen peliliikkeen kun meille oli syntynyt yhteiset lapset ettei yhtäkkiä mun lapsi ollutkaan tervetullut hoitoon. Siitä seurasi aika voimakasta pahaa mieltä lapselle sekä myös minulle vanhempana. Meidän aiemmin hyvät välit muuttui huonompaan suuntaan enkä enää itsekään ole halunnut siellä juuri käydä.

Kyse ei ole siitä että sitä lasten hoitoa tarvitsee saada, vaan siitä että mielestäni ei ole oikein kohdella saman perheen lapsia eriarvoisesti. Yksi on pohjasakkaa, jolle ei anneta lahjoja tai oteta hoitoon ja ne biologisesti omat lapsenlapset saa rahaa, lahjoja, pyydetään hoitoon jne.

En itse koskaan tekisi niin. Meillä omassa perheessä kaikki lapset on samanarvoisia eikä biologialla ole sen kanssa mitään tekemistä.

Näin on aina helppo sanoa, kun ne kaikki lapset on omia. Mutta lukaisepa täältä jokunen "äitipuolten" kirjoitus siitä, miten MIEHEN ENTISET LAPSET on niin kamalia, ja opit paljon uutta.

Vierailija
220/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitusen vähemmän itsekkyyttä, ja paljon enemmän rakkautta. Kuluuko teidän rakkauskerroin, kun välittää useammasta ihmisestä?