Miniä suuttui, kun en ota hänen lapsiaan edellisestä liitosta hoitoon
Onko niin, että minun tehtävä olisi hoitaa muutkin lapset, kun lupaudun hoitamaan omaa lapsenlastani? Varsinkin, kun on menossa humputtelee. Hyvinkin ymmärrän kiireellisen työkeikan, mutta minä en ole ilmainen lapsenvahti.
Kommentit (340)
Vierailija kirjoitti:
Jos lapset ovat asuneet pitkään yhdessä ja ovat läheisiä, niin eikö heistä tunnu aika mälsältä, että toinen ei tulekaan mummolaan? Tämä lapsia valikoiva mummo on aika ikävän kuuloinen ja jääköhän yksinäiseksi.
No kaiketi se aiemman liiton lapsi tapaa isän puolen sukulaisiaan, kuten sitä isäänsä säännöllisesti? Meneekö sinnekin aina uudet sisarukset mukaan tasapuolisuuden takaamiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Hitusen vähemmän itsekkyyttä, ja paljon enemmän rakkautta. Kuluuko teidän rakkauskerroin, kun välittää useammasta ihmisestä?
Mikä helkutin rakkauskerroin? En rakasta edes veljeni lapsia, miksi minun pitäisi rakastaa vieraita? Veljeni lapset ovat vain veljeni lapsia, siinä kaikki.
Eiköhän ne lapset kaipaa omia mummejaan ja pappojaan. En minäkään koskaan ole uuden isäpuolen vanhempien luona ollut kun korkeintaan mukana, yötä en koskaan. (Enkä olis halunnutkaan!)
Miksi ylipäänsä mummon pitäisi hoitaa lapsia. Tän palstanhan legendaarisimmat jutut liittyy rakattomiim mummoihin. Mummot, älkää hoitako! Eläkää!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lapset ovat asuneet pitkään yhdessä ja ovat läheisiä, niin eikö heistä tunnu aika mälsältä, että toinen ei tulekaan mummolaan? Tämä lapsia valikoiva mummo on aika ikävän kuuloinen ja jääköhän yksinäiseksi.
No kaiketi se aiemman liiton lapsi tapaa isän puolen sukulaisiaan, kuten sitä isäänsä säännöllisesti? Meneekö sinnekin aina uudet sisarukset mukaan tasapuolisuuden takaamiseksi?
Niinpä, pakettina koko porukka!
Jaa, on kai sitä monelaista käytäntöä. Minä olen mummi ja meillä on kutsuilla myös muitten lasten mukana sisareni bonuslastenlapsi. Oikein tykkään siitä tytöstä. Onhan aika raukkamaista osottaa lapselle ettei kuulu sukuun. Meillä on myös lastenlapsi jolla on 4 vaaria, sehän on jo taloudellsesti ollut kannattavaa kun kaikki ostaa hienoja puhelimia ja maksaa lomamatkoja. Ja onhan usein mummon siskotkin läheisiä ja rakkaita. Pienellä ihmisellä ei voi olla liikaa rakastavia aikuisia.
Minä hoidan veljen lapsia. Olen täti. Hoidan samalla myös veljen vaimon entisen liiton lapsia. Eli eivät ole mitään sukua oikeasti minulle.
Silti kutsun itsekin itseäni tädiksi heille, ihan kaikille lapsille joita veljeni perheessä on ollut.
Tämä ei kai paljon eroa siitä olisiko mummo, kun on täti... Eli mielestäni kaikki lapset perheessä on okei.
Ajatus vielä...Jos ei ole okei, niin varmaan teillä on enemmänkin ongelmia, eikä juhlapyhätkään mene kyräilemättä tai riitelemättä ja kenties aiheutatte kateellisuuttakin.
nainen 30v.
En hoitaisi muita kuin oikeita sukulaislapsiani. Vieraiden lapset eivät vaan ole koskaan sama asia kuin omat. Sanon tämän vieläpä uusperheen äitinä eli kokemusta löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, on kai sitä monelaista käytäntöä. Minä olen mummi ja meillä on kutsuilla myös muitten lasten mukana sisareni bonuslastenlapsi. Oikein tykkään siitä tytöstä. Onhan aika raukkamaista osottaa lapselle ettei kuulu sukuun. Meillä on myös lastenlapsi jolla on 4 vaaria, sehän on jo taloudellsesti ollut kannattavaa kun kaikki ostaa hienoja puhelimia ja maksaa lomamatkoja. Ja onhan usein mummon siskotkin läheisiä ja rakkaita. Pienellä ihmisellä ei voi olla liikaa rakastavia aikuisia.
Onhan se tietty taloudellista sille yhdelle, mutta mites niille normaaleille joilla ei ole "kuin" ne tavalliset kahdet isovanhemmat - joiden ajasta ja rahoista menee vielä osa sen yhden lahjomiseen?
Aivan todella surullista luettavaa, että ihmiset kohtelevat lapsia noin eriarvoisesti. Olen aina ajatellut, että tällaisia asetteluja on vain elokuvissa, mutta näköjään perustuu ihan tosielämän. Hyi!
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle olis ollut varmaan ihana tilanne, jos poikansa olisi nainut jonkun serkkunsa, ettei vaan pääse lurahtamaan vieraita geenejä perheyhteisöön ;D
Biologisesti serkut ovat kaukaisia sukulaisia.
Vierailija kirjoitti:
Aivan todella surullista luettavaa, että ihmiset kohtelevat lapsia noin eriarvoisesti. Olen aina ajatellut, että tällaisia asetteluja on vain elokuvissa, mutta näköjään perustuu ihan tosielämän. Hyi!
Perustuu myös ihan lakiin. Kuinka monta hyi-viestiä ajattelit vielä kirjoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaam, sanoo lapset todella nauttivat, kun saavat olla edes hetken mummin ja ukin vauvoja ja vieraat kalarat eivät ole määrittämässä tahtia. Myös mummi tykkää olla ikioman lapsenlapsensa/lapsenlastensa kanssa ilman ventovieraita ihmisiä, olivat he miten mukavia vain. Jokainen ihminen tarvitsee omaa aikaa ja omaa tilaa ympärilleen edes joskus.
Mitkä vieraat kakarat?
Mun lapsi oli 1v kun löysin nykyisen mieheni. Ollaan oltu 10v naimisissa joten ei tämä mun lapsi nyt kovin vieras ole appivanhemmille.Pienen lapsen tulo perheeseen on täysin eri asia kuin vaikka jonkun 10 vuotiaan tai teinin. Ymmärrät sen varmasti itsekin.
Mitäpä jos aloittajan tapauksessakin on pieni lapsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaam, sanoo lapset todella nauttivat, kun saavat olla edes hetken mummin ja ukin vauvoja ja vieraat kalarat eivät ole määrittämässä tahtia. Myös mummi tykkää olla ikioman lapsenlapsensa/lapsenlastensa kanssa ilman ventovieraita ihmisiä, olivat he miten mukavia vain. Jokainen ihminen tarvitsee omaa aikaa ja omaa tilaa ympärilleen edes joskus.
Mitkä vieraat kakarat?
Mun lapsi oli 1v kun löysin nykyisen mieheni. Ollaan oltu 10v naimisissa joten ei tämä mun lapsi nyt kovin vieras ole appivanhemmille.Pienen lapsen tulo perheeseen on täysin eri asia kuin vaikka jonkun 10 vuotiaan tai teinin. Ymmärrät sen varmasti itsekin.
Pitäisikö siis aloittajalla hoitaa vierasta pientä lasta lapsenlapsensa ohella mahdollisesti yön yli vasten tahtoaan vain koska lapsen äiti haluaa baariin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustuu myös ihan lakiin. Kuinka monta hyi-viestiä ajattelit vielä kirjoittaa?
Älä höpsi. Adoptoiduilla lapsilla on aivan samat oikeudet perintöön kuin biologisilla lapsilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä vieraat kakarat?
Pitäisikö siis aloittajalla hoitaa vierasta pientä lasta lapsenlapsensa ohella mahdollisesti yön yli vasten tahtoaan vain koska lapsen äiti haluaa baariin?
Miten niin vieras?
Mielenkiintoinen ketju. Mummot ovat sitä mieltä, että lasten valinnat vaikuttavat heidän kykyynsä rakastaa jälkipolvea, uusiovanhemmat yrittävät rakastaa puolison tuliaisia, anoppi on hirviö, lapset ovat hirviöitä, kaikki ovat hirviöitä ja on sitten todella vaikeaa löytää sopivia kuvia instagramiin perheidyllin luomiseksi. :D
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä on erityislapsetja vaarana että miniä jää viihteelle muutamaksi päiväksi, niin toimisin kyllä juuri ap:n tavoin. Eri asia jos lapset pestyjä ja kammattuja helsinkiläisiä ruotsinkielisiä eliittilapsia. Tosin silloin ei olisi ex etuliitettä käytössä.
Kyllä ne Helsingin suomenruotsalaisetkin eroavat - esimerkiksi minun mieheni ja moni hänen ystävänsä. Eivät ole sen kummempaa eliittiä kuin muutkaan ja osalla myös hirveitä kauhukakaroita (kuten voi kellä tahansa olla).
Vierailija kirjoitti:
Itse hoitaisin ja kohtelisin niinkuin muitakin. En alkaisi erottelemaan lapsia. Niin meillä on toimittu veljen lapsien ja toisesta liitosta olevan lapsen kanssa. Kukaan ei kokenut jäävänsä ulkopuolelle ja kaikki oli yhtä perhettä. Lapset ovat syyttömiä aikuisten valintoihin.
Ovatko myös perintökaaressa mukana tasavertaisesti? Vai miten tämä yhtäperhettä tässä kohtaaa toteutuu?
Ooh, kumarran syvään edessäsi!
Sijaisvanhemmuuden ja adoption ymmärrän, mutta siinäpä se raja meneekin ellei lapsi ole sitten aivan pieni vielä. Tosin en pidä yleensäkään kaikista ihmisistä, joten en voi pakottaa itseäni tykkäämään mistään bonuslapsistakaan.
Siskoni perheeseen tuli kaksi teiniä ja he olivat täydellisen ventovieraita. Olen kyllä heille kohtelias, mutta en valitettavasti enempää.