Miniä suuttui, kun en ota hänen lapsiaan edellisestä liitosta hoitoon
Onko niin, että minun tehtävä olisi hoitaa muutkin lapset, kun lupaudun hoitamaan omaa lapsenlastani? Varsinkin, kun on menossa humputtelee. Hyvinkin ymmärrän kiireellisen työkeikan, mutta minä en ole ilmainen lapsenvahti.
Kommentit (340)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä anoppi hoitaa mun edellisen liiton lapsia. Ostaa myös vaatteita jne.
Samoin teen minä, minullakin kaksi bonuslapsenlasta, molemmilla lapsillani. Toiseen perheeseen on nyt syntynyt kaksi biologista. Hyvin rakkaita ovat bonuksetkin ja meilläkin läheiset suhteet.
Omat lapset on minulle hyvin rakkaat, miksi ihmeessä syrjivin heidän puolisoittensa lapsia. En voi ymmärtää moista typeryyttä.Poikani puolisolle ei kelpaa mikään, mitä teen tai lahjat, mitä ostan. Urputtaa joka asiasta. Kuitenkin on hoitoapua vailla, kun haluaa viihteelle tai olla miehensä kanssa kahden. Miksi minulla pitäisi hoitaa hänen lapset, kum ei voi minua kohdella ihmismäisesti?
Voit näyttää hyvää esimerkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tähän mennessä ollut 23 varalastenlasta. Poika vaihtaa morsianta vähän turhan usein. Olisi mennyt pitkä penni turhaan rahaa, jos jokainen olisi pitänyt hoitaa, ruokkia, vaatettaa ja lahjat antaa. Kiittämättömiä kuitenkin ollaan aina oltu, jos välillä on autettu.
Omg, mikä pojan kasvatuksessa mennyt noin pahasti pieleen?
Entä sinun, kun pitää ihmetellä toisten kasvatusta? Äiti ei päätä aikuisen pojan panemisista.
Jokuhan tuollaisella miehellä on taustalla. Joko lapsuudessa jotain, tai luonnehäiriö tms.
Ihan vaan kiinnostaa, että millaisesta taustasta tuollainen ihminen tulee ja näen kyllä, että jossain on pieleen menty. Se ei tietenkään ole välttämättä kasvatus, mutta jotain on.Itse en edes tapaisi lapsen uusia kumppaneita, jos niitä alkaisi kovin vaihtuvasti olla.
Jokuhan tuollaisella on taustalla, kun kokee tarpeekseen arvostella toisten tapaa elää. Mikä luonnehäiriö sinulla on?
Älä nyt jaksa, kyllähän ihmisessä on jotain pahasti vikana jos on ollut jo 23 lapsipuolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä anoppi hoitaa mun edellisen liiton lapsia. Ostaa myös vaatteita jne.
Samoin teen minä, minullakin kaksi bonuslapsenlasta, molemmilla lapsillani. Toiseen perheeseen on nyt syntynyt kaksi biologista. Hyvin rakkaita ovat bonuksetkin ja meilläkin läheiset suhteet.
Omat lapset on minulle hyvin rakkaat, miksi ihmeessä syrjivin heidän puolisoittensa lapsia. En voi ymmärtää moista typeryyttä.Poikani puolisolle ei kelpaa mikään, mitä teen tai lahjat, mitä ostan. Urputtaa joka asiasta. Kuitenkin on hoitoapua vailla, kun haluaa viihteelle tai olla miehensä kanssa kahden. Miksi minulla pitäisi hoitaa hänen lapset, kum ei voi minua kohdella ihmismäisesti?
Voit näyttää hyvää esimerkkiä.
Luuletko, että esimerkki uppoaa älyttömien ihmisten kalloon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tähän mennessä ollut 23 varalastenlasta. Poika vaihtaa morsianta vähän turhan usein. Olisi mennyt pitkä penni turhaan rahaa, jos jokainen olisi pitänyt hoitaa, ruokkia, vaatettaa ja lahjat antaa. Kiittämättömiä kuitenkin ollaan aina oltu, jos välillä on autettu.
Omg, mikä pojan kasvatuksessa mennyt noin pahasti pieleen?
Entä sinun, kun pitää ihmetellä toisten kasvatusta? Äiti ei päätä aikuisen pojan panemisista.
Jokuhan tuollaisella miehellä on taustalla. Joko lapsuudessa jotain, tai luonnehäiriö tms.
Ihan vaan kiinnostaa, että millaisesta taustasta tuollainen ihminen tulee ja näen kyllä, että jossain on pieleen menty. Se ei tietenkään ole välttämättä kasvatus, mutta jotain on.Itse en edes tapaisi lapsen uusia kumppaneita, jos niitä alkaisi kovin vaihtuvasti olla.
Jokuhan tuollaisella on taustalla, kun kokee tarpeekseen arvostella toisten tapaa elää. Mikä luonnehäiriö sinulla on?
Älä nyt jaksa, kyllähän ihmisessä on jotain pahasti vikana jos on ollut jo 23 lapsipuolta.
Eihän tuohon tarvitse kuin kaksi naista, jolla on ollut paljon lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sen päätöksen joutuu tekemään. Voi kuitenkin käydä niinkin, ettei saa kohta enää ketään hoitoon.
Tämmönen käytös on niin idioottimaista, ettei toista. "jos sä et ku minä haluan, nii ikinä et saa mitään". Yhtään ihmettele, että uusperheet nähdään niin raskaana, jos aikuisten ihmisten ajatusmaailma on tämmöinen.
Ap ei tarvi hoitaa. En minäkään hoitaisi. Lapselle voi olla myös erittäin kivaa saada ihan omaa aikaa isovanhemman kanssa.Ei kyse ole välttämättä uhkailusta, vaan hoidon tarvetta ei ole kun kaikkia ei saa hoitoon. Mieluummin sitten tekee jotain yhdessä perheen kesken. Eri asia silloin, jos muita lapsia saa vaikka kavereille tai kummeille hoitoon, mutta harvemmin sekään onnistuu.
Eikö sitä suhdetta pitäis luoda muutenki ihan muuten kuin vaan ottamalla hoitoon?
Tietysti pitää. Ikävä kyllä miehet ovat yleensä hyvin laiskoja huolehtimaan tällaisista asioista, eikä äitiä välttämättä kiinnosta, jos vain osa perheestä kelpaa isovanhemmille.
Joillakin miehillä on sen verran munaa, että jos hänen kaikki lapsensa (kyllä, mies voi pitää jonkun muun lapsia ominaan) eivät kelpaa, niin ei sitten olla kukaan häiriöksi.
En hoitaisi, voivat mennä omille isovanhemmilleen äidin tai isän vanhemmille. Jakamaton huomio omalle lapsenlapselle, harvoin varmaan saa kun perheessä paljon lapsia, ihan niin kuin ydinperheissäkin joissa paljon lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttu tunne, mieheni äidille ei kelaa lastensa puolisot, kaikki 3 eli minäkin olen yksi heistä.
Välillä ei pystytä katsomaan edes kohti.
No, onneksi oma miniä on ihana ja aikuisena" itse tulen olemaan nuorempaa ihmistä kohtaan ymmärtäväisempi🤪😜
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä ainakin vaikutat täydelliseltä ää liöltä. Hyi!
Näin se vain on! Pitäköön itse huolen niistä huoripukkimiehensä siittäämistä äpäristä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoo ihminen, joka haukkuu toisia netissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas ap taas niitä mukavia ihmisiä, jotka ei muuta tee kuin etsii vikoja miniästä. Ja sitten valehdellaan pitkin kyliä, miten hirveä miniä hänellä on. Yhtään ei katsota itseensä päin ja nähdä omia vikoja.
Voi v*ttu mikä kommentti.
Sinulta mo ukan kommentti, typerys käyttää typ erää sanaa.
Hyi, olet inhottava.Minä en kuitenkaan hauku ketään inhottavaksi...
Juu kauniisti vain toisen mielipiteen teilaat. Mou kka käyttää v sanaa, sinä olet aivan selvästi alempaa luokkaa.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoo ihminen, joka haukkuu toisia netissä?
Ihmisestä joka haukkuu miniäänsä netissä.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
No jos sen oman lapsenlapsen otat kuitenkin niin samallahan nuo muutkin menee. Turhaa kitkaa vaan tuo aiheuttaa lasten välille kun aina ollaan erottelemassa kuka on biologista sukua ja kuka ei.
Se on semmosta kun vaihdetaan puolisoa useammin kuin sukkia ja pykätään pentu jokaisen kanssa. Sen tämänhetkisen puolison vanhemmat ei välttämättä koe olevansa aiempien panopokaalien perhettä
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen naisen kannattaisi miettiä, alkaako väsäämään uusia lapsia uuden miehen kanssa. Mieluummin yh-äiti ja lapset kuin uusperhe!
Varsinkin, jos vanhemmilla lapsilla ei ole isää/isän puoleista sukua, niin se voi olla lapselle aika julmaa.
Isäpuolen sukulaiset kohtelivat eri tavalla biologisia lapsia, itse olen ikuisesti katkera. Myöskin perheen sisällä olimme eriarvoisia. Ihan turha mulle heidän alkaa ikinä mitään lässyttämään nyt kun olen aikuinen, muistan ikuisesti kuinka meitä "toisen lapsia" (oma isämme oli kuollut) kohdeltiin.
Tälle mummolle joka hoitaa vain oman poikansa lapset, olet ihmishirviö!
Jos on kerran äidiksi syntynyt,
Hän äiti on kaikkien lasten,
Ja kaikkia maailman lapsia,
Hän on painanut rintaansa vastenJa maailman lasten itkua
Hän on korvissaan alkanut kuulla,
Sillä maailman lapset puhuvat
Hänen omien lastensa suulla.- Anne-Mari Kaskinen -
Samanlainen hirviö on sen miniän ekan puolison äiti, joka ei ota miniän uuden liiton lapsia hoitaakseen.Ei ne ole mitään biologista sukua, mutta totta kai niitä pitää hoitaa, onhan ne oman pojan lasten kanssa samassa perheessä ainakin joskus.
Vierailija kirjoitti:
Jos anopilla on myös omia biologisia lastenlapsia, ja rajattu määrä rahaa, on tuo väärin. Siinä omat lastenlapset kärsivät, koska joutuvat jakamaan vähästä. Ja bonuslapsi saa niitä vaatteita tuplana, kun saa samat asiat myös biologisilta isovanhemmilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas ap taas niitä mukavia ihmisiä, jotka ei muuta tee kuin etsii vikoja miniästä. Ja sitten valehdellaan pitkin kyliä, miten hirveä miniä hänellä on. Yhtään ei katsota itseensä päin ja nähdä omia vikoja.
Voi v*ttu mikä kommentti.
Sinulta mo ukan kommentti, typerys käyttää typ erää sanaa.
Hyi, olet inhottava.Minä en kuitenkaan hauku ketään inhottavaksi...
Juu kauniisti vain toisen mielipiteen teilaat. Mou kka käyttää v sanaa, sinä olet aivan selvästi alempaa luokkaa.
Ohis
Eihän tuo mikään mielipide ole vaan omaa olettamusta, missä kohti ap sanoo etsivänsä vikoja miniästä ja huutelevansa kylillä? Niin ja vaan moukka puhuu luokista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos anopilla on myös omia biologisia lastenlapsia, ja rajattu määrä rahaa, on tuo väärin. Siinä omat lastenlapset kärsivät, koska joutuvat jakamaan vähästä. Ja bonuslapsi saa niitä vaatteita tuplana, kun saa samat asiat myös biologisilta isovanhemmilta.
Ai väärin kun anoppi itse haluaa tehdä näin?
Ottaisin tietysti, ihmeen moukkia ja ikäviä ihmisiä täällä. Lapsi kuin lapsi. Hyi mikä mummo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ottaisi minäkään hoitoon, miksi ottaisin kun eivät ole sukua?
Olkoon epäreilua, mutta elämässä ei aina voi mennä asiat niin kuin haluaa.Mitä helvettä, kyllähän ne ovat sukua. Mies on perustanut perheen tämän naisen ja hänen lastensa kanssa, mies on siis lasten isäpuoli. He ovat perhe. Ei perheen lapsia voi kohdella eriarvoisesti.
En veisi tälle mummolle edes koiraa hoitoon.
Lääkkeet.
Miniän Turkin tuliaiset eivät ole millään tavoin sukua. Ei vaikka miten asiaa katsoisi ja kääntelisi.
Täsmälleen tämä tilanne oli yhdellä ystävälläni. Hänen poikansa sai ex-miniän kanssa kaksi lasta ja ystävälläni oli todella hyvät välit niin lapsiin kuin miniäänkin, mutta valitettavasti pariskunnalle tuli ero. Ystäväni välit eivät kuitenkaan menneet poikki ex-miniään ja lapset saattoivat olla äitiviikollakin joskus hänen luonaan.
Poika löysi sitten uuden naisen, jolla oli juuri tällaisia Turkin tuliaisia peräti kaksi kappaletta. Lapset olivat hyvin vilkkaita, hyvin kovaäänisiä ja hyvin mustasukkaisia ihan kaikesta ja uusi miniä oli hälläväliä tyyppinen nainen, joka tykkäsi matkustaa, mutta jolle työnteko ei maistunut. Poika sai hänen kanssaan lapsen ja koska mamma tykkäsi matkustella ja "lähteä talvea pakoon Turkkiin", niin yhtäkkiä ystäväni huomasi, että hänen oletettiin ottavan myös nämä kaksi äärettömän vilkasta suharia hoitoonsa työpäiviensä jälkeen ja viikonlopuiksi. Ystävälläni ja hänen miehellään oli vain normaali pieni auto ja he saivat kuulla, että heidän pitäisi ostaa tila-auto, johon kaikki viisi lasta mahtuisivat. Eli ne edellisen liiton lapsenlapset, Turkin tuliaiset ja pienin lapsi. Kaikille lapsille olisi pitänyt löytyä myös hyvät nukkumapaikat ystäväni kaksiosta, ruokapöydästä istumapaikat ja mieleistä ruokaa sopivasti.
Eihän siitä oikein mitään tullut tietenkään, ei vaikka ystäväni yritti parhaansa mukaan hoitaa tilanne hyvin. Ensimmäisen liiton lapset jäivät rauhallisina täysin Turkin tuliaisten jalkoihin ja pienimpään ystäväni ei meinannut saada mitään yhteyttä kiljuvien ja riehuvien tuliaisten takia, sillä aika meni niitä kahta kaitsiessa. Pari vuotta siinä meni sumpliessa kunnes poika erosi. Ero johtui täysin niistä rasavilleistä lapsista ja heidän laiskanpulskeasta mammastaan. Omia lapsiaan poika rakasti yli kaiken. Eron myötä tilanne rauhoittui ja ystävälläni on erittäin hyvät välit kaikkiin kolmeen omaan lapsenlapseensa. Niitä kahta rasavilliä kiljukaulaa ystäväni ei ole sen koommin nähnyt ja ei ole edes ikävöinyt.
Tietysti ottaisin. Eihän lapsia voi erotella.