Miniä suuttui, kun en ota hänen lapsiaan edellisestä liitosta hoitoon
Onko niin, että minun tehtävä olisi hoitaa muutkin lapset, kun lupaudun hoitamaan omaa lapsenlastani? Varsinkin, kun on menossa humputtelee. Hyvinkin ymmärrän kiireellisen työkeikan, mutta minä en ole ilmainen lapsenvahti.
Kommentit (340)
Voisithan mennä poikasi perheen lapsien erottelussa pidemmällekin: kiltti - hoidan, vilkas - en hoida, nätti - hoidan, ruma - en hoida...
Kyllä nää on niin nähty, lapset ovat tiellä. Se on fakta. Pitäisi päästä bilettämään, kaverin toisiin häihin, parisuhdeajalle jne... Ei ne mummot jaksa! Ne ovat jo kaikkensa tehneet niiden edellisten morsmaikkujen eteen, jotta meen poika ny vaan kelpais. Silti lopputuloksena on että poika saikin naisen jolla oli jo lapsi. Nyt pitäisi pojan edun nimissä taipua siihenkin että sekin lapsi pitäisi pitää tasavertaisena biologisen lapsenlapsen kanssa.
Ap sanoi että isovanhemmat miehen puolelta ovat kuolleet (Uskokoot ken tahtoo), isä kyllä elää. Hommasko isä naisen kuopukselle (jonka isä hän ei ole) mummon ja papan kuolinpesästä lahjoja/rahaa tmv.?
Mutta nyksän äidin pitäisi muistaa miniän molemmat lapset yhtälailla, nimpparit, synttärit, joulut ja yökylät. Huh huh, mitä vaatimuksia.
Mummo ottaa tasavertaiseksi heti kun miniän esikoinen on siirtynyt pojan nimiin ja poika on lapsen adoptoinut.
Ahne saa enemmän. Säälippisteillä eletään. Ei käy. Mummo, pidä puolesi.
Onpas ap taas niitä mukavia ihmisiä, jotka ei muuta tee kuin etsii vikoja miniästä. Ja sitten valehdellaan pitkin kyliä, miten hirveä miniä hänellä on. Yhtään ei katsota itseensä päin ja nähdä omia vikoja.
Vierailija kirjoitti:
Ap on äärimmäisen itsekäs ja inhottava ihminen.
Sen edestään löytää...
Niin että pitää toisen lapset hoitaa, että miniä pääsee kiskoo alkoholia? Älä unta näe.
Vierailija kirjoitti:
Onpas ap taas niitä mukavia ihmisiä, jotka ei muuta tee kuin etsii vikoja miniästä. Ja sitten valehdellaan pitkin kyliä, miten hirveä miniä hänellä on. Yhtään ei katsota itseensä päin ja nähdä omia vikoja.
Eli kun ei tanssita miniän pillin mukaan, niin anoppi etsii vikoja miniästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ottaisi minäkään hoitoon, miksi ottaisin kun eivät ole sukua?
Olkoon epäreilua, mutta elämässä ei aina voi mennä asiat niin kuin haluaa.Mitä helvettä, kyllähän ne ovat sukua. Mies on perustanut perheen tämän naisen ja hänen lastensa kanssa, mies on siis lasten isäpuoli. He ovat perhe. Ei perheen lapsia voi kohdella eriarvoisesti.
En veisi tälle mummolle edes koiraa hoitoon.
Kai tämä nainen itse ottaa myös exänsä uusia lapsia hoitoon? Ovathan he omien lasten puolisisaruksia, eli sukua.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tähän mennessä ollut 23 varalastenlasta. Poika vaihtaa morsianta vähän turhan usein. Olisi mennyt pitkä penni turhaan rahaa, jos jokainen olisi pitänyt hoitaa, ruokkia, vaatettaa ja lahjat antaa. Kiittämättömiä kuitenkin ollaan aina oltu, jos välillä on autettu.
Omg, mikä pojan kasvatuksessa mennyt noin pahasti pieleen?
Vierailija kirjoitti:
Ap on äärimmäisen itsekäs ja inhottava ihminen.
Sen edestään löytää...
Ihan älyttömän kamalaa, kun ei ota edes baarireissun ajaksi toisen lapsia ilmaiseksi hoitoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tähän mennessä ollut 23 varalastenlasta. Poika vaihtaa morsianta vähän turhan usein. Olisi mennyt pitkä penni turhaan rahaa, jos jokainen olisi pitänyt hoitaa, ruokkia, vaatettaa ja lahjat antaa. Kiittämättömiä kuitenkin ollaan aina oltu, jos välillä on autettu.
Entä sinun, kun pitää ihmetellä toisten kasvatusta? Äiti ei päätä aikuisen pojan panemisista.
Vierailija kirjoitti:
Voisithan mennä poikasi perheen lapsien erottelussa pidemmällekin: kiltti - hoidan, vilkas - en hoida, nätti - hoidan, ruma - en hoida...
Niin ainakin minä teen, eli kiltit otan mielellään, villejä taas en halua. Ulkonäöllä ei ole luonnollisesti väliä, vaan sillä miten aika heidän kanssaan sujuisi. Jos vaikka yksi lapsista on täysi vatipää, jolla ei ole mitään sääntöjä ja järkeä päässä, niin en keksi yhtään syytä miksi minun pitäisi viettää aikaani häntä jatkuvasti vahtien. Yhtä vahtiessa myös muut lapset jäävät täysin taustalle yhden vetäessä jotakin omaa showta, jopa kiusatessa muita. Ei kiitos, jos ei osaa olla, niin olkoon muilla hoidossa. Arvostan omaa aikaani paljon ja arvostan varsinkin sitä aikaa, jolloin voin keskittyä olemaan niiden kilttien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Voi v*ttu mikä kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä sinun, kun pitää ihmetellä toisten kasvatusta? Äiti ei päätä aikuisen pojan panemisista.
Jokuhan tuollaisella miehellä on taustalla. Joko lapsuudessa jotain, tai luonnehäiriö tms.
Ihan vaan kiinnostaa, että millaisesta taustasta tuollainen ihminen tulee ja näen kyllä, että jossain on pieleen menty. Se ei tietenkään ole välttämättä kasvatus, mutta jotain on.
Itse en edes tapaisi lapsen uusia kumppaneita, jos niitä alkaisi kovin vaihtuvasti olla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä anoppi hoitaa mun edellisen liiton lapsia. Ostaa myös vaatteita jne.
Samoin teen minä, minullakin kaksi bonuslapsenlasta, molemmilla lapsillani. Toiseen perheeseen on nyt syntynyt kaksi biologista. Hyvin rakkaita ovat bonuksetkin ja meilläkin läheiset suhteet.
Omat lapset on minulle hyvin rakkaat, miksi ihmeessä syrjivin heidän puolisoittensa lapsia. En voi ymmärtää moista typeryyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulta mo ukan kommentti, typerys käyttää typ erää sanaa.
Hyi, olet inhottava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokuhan tuollaisella miehellä on taustalla. Joko lapsuudessa jotain, tai luonnehäiriö tms.
Ihan vaan kiinnostaa, että millaisesta taustasta tuollainen ihminen tulee ja näen kyllä, että jossain on pieleen menty. Se ei tietenkään ole välttämättä kasvatus, mutta jotain on.Itse en edes tapaisi lapsen uusia kumppaneita, jos niitä alkaisi kovin vaihtuvasti olla.
Jokuhan tuollaisella on taustalla, kun kokee tarpeekseen arvostella toisten tapaa elää. Mikä luonnehäiriö sinulla on?
On normaalia ja luonnollista, että tuntee suurempaa kiintymystä omiin verisukulaisiinsa, eli omiin lapsiin ja lastenlapsiin. Itse rakastan omia lapsiani, mutta en juurikaan pidä muista lapsista. Uskon että sama tilanne tulee olemaan lastenlasten kanssa.
Bonuslapselle voi olla kurjaa, jos mummo painostetaan ottamaan hänet hoitoonsa. Kaikki eivät osaa peitellä tunteitaan ja lapsi herkästi huomaa ettei bonusmummo aidosti välitä hänestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulta mo ukan kommentti, typerys käyttää typ erää sanaa.
Hyi, olet inhottava.
Minä en kuitenkaan hauku ketään inhottavaksi...
Varmasti en osaa sanoa, koska en vielä isoäiti ole, leski kylläkin, mutta nykyisellä kunnollani pelkkä töissäkäyminenkin on haaste, saati jos vapaalla olisi useita lapsia hoidossa. Toki yrittäisin hoitaa mahdollisuuksieni mukaan kaikkia lapsia, mutta se riippuisi myös lasten hoitoisuudesta ja valvottavuudesta.
Haluaisin varmaan myös olla joskus vain kahdestaan sen ainokaisen oman lapsenlapsen kanssa, ei kai se voi olla täysin väärin tai luonnotonta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä anoppi hoitaa mun edellisen liiton lapsia. Ostaa myös vaatteita jne.
Samoin teen minä, minullakin kaksi bonuslapsenlasta, molemmilla lapsillani. Toiseen perheeseen on nyt syntynyt kaksi biologista. Hyvin rakkaita ovat bonuksetkin ja meilläkin läheiset suhteet.
Omat lapset on minulle hyvin rakkaat, miksi ihmeessä syrjivin heidän puolisoittensa lapsia. En voi ymmärtää moista typeryyttä.
Poikani puolisolle ei kelpaa mikään, mitä teen tai lahjat, mitä ostan. Urputtaa joka asiasta. Kuitenkin on hoitoapua vailla, kun haluaa viihteelle tai olla miehensä kanssa kahden. Miksi minulla pitäisi hoitaa hänen lapset, kum ei voi minua kohdella ihmismäisesti?
Minä taas olisin mielelläni mummu myös miniän vanhemmalle lapselle, mutta hänellä kuulemma on jo mummu. Toki minä sen tiedän, mutta en vastusta, jos vaikka tulisivat kaikki hoitoon. Miniällä on poikani kanssa 2 lasta, edellisestä liitosta yksi.