Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miniä suuttui, kun en ota hänen lapsiaan edellisestä liitosta hoitoon

Vierailija
17.07.2020 |

Onko niin, että minun tehtävä olisi hoitaa muutkin lapset, kun lupaudun hoitamaan omaa lapsenlastani? Varsinkin, kun on menossa humputtelee. Hyvinkin ymmärrän kiireellisen työkeikan, mutta minä en ole ilmainen lapsenvahti.

Kommentit (340)

Vierailija
101/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä anoppi hoitaa mun edellisen liiton lapsia. Ostaa myös vaatteita jne.

Jos anopilla on myös omia biologisia lastenlapsia, ja rajattu määrä rahaa, on tuo väärin. Siinä omat lastenlapset kärsivät, koska joutuvat jakamaan vähästä. Ja bonuslapsi saa niitä vaatteita tuplana, kun saa samat asiat myös biologisilta isovanhemmilta.

Ai väärin kun anoppi itse haluaa tehdä näin?

Väärin omia lastenlapsiaan kohtaan. Samalla tavalla kuin tekisi testamentin, jossa 100 000 euroa jaetaan kaikkien kymmenen biologisen lapsenlapsen ja bonuslapsenlapsen kesken.

Lopputuloksena omat lapset saavat vain 10 000 euroa perintöä yhteensä, mutta bonuslapsenlapsi saa 20 000 euroa, koska hän perii myös omat biologiset isovanhempansa.

Tietty anopilla on vapaa tahto, ja hän saa itse päättää miten rahansa kuluttaa.

Vierailija
102/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sen päätöksen joutuu tekemään. Voi kuitenkin käydä niinkin, ettei saa kohta enää ketään hoitoon.

Tämmönen käytös on niin idioottimaista, ettei toista. "jos sä et ku minä haluan, nii ikinä et saa mitään". Yhtään ihmettele, että uusperheet nähdään niin raskaana, jos aikuisten ihmisten ajatusmaailma on tämmöinen.

Ap ei tarvi hoitaa. En minäkään hoitaisi. Lapselle voi olla myös erittäin kivaa saada ihan omaa aikaa isovanhemman kanssa.

Ei kyse ole välttämättä uhkailusta, vaan hoidon tarvetta ei ole kun kaikkia ei saa hoitoon. Mieluummin sitten tekee jotain yhdessä perheen kesken. Eri asia silloin, jos muita lapsia saa vaikka kavereille tai kummeille hoitoon, mutta harvemmin sekään onnistuu.

Eikö sitä suhdetta pitäis luoda muutenki ihan muuten kuin vaan ottamalla hoitoon?

Tietysti pitää. Ikävä kyllä miehet ovat yleensä hyvin laiskoja huolehtimaan tällaisista asioista, eikä äitiä välttämättä kiinnosta, jos vain osa perheestä kelpaa isovanhemmille.

Joillakin miehillä on sen verran munaa, että jos hänen kaikki lapsensa (kyllä, mies voi pitää jonkun muun lapsia ominaan) eivät kelpaa, niin ei sitten olla kukaan häiriöksi.

Oman munan tuote on aina tärkeämpää kuin muiden munien tuotteet. Sen ymmärtävät ihan kaikki selittelemättä. On valehtelua sanoa, että bonuslapset olisivat ensimmäisenä jonossa, jos pitäisi vaikka tulipalossa valita ketä sieltä pelastaisi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin tietysti, ihmeen moukkia ja ikäviä ihmisiä täällä. Lapsi kuin lapsi. Hyi mikä mummo.

Entä jos ei ole voimavaroja ottaa kuutta lasta yhden sijaan?

Vierailija
104/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa hyvin, ketkä täällä on niitä miniöitä, joilla on lapset kolmen eri miehen kanssa.

Vierailija
105/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ”bonuslapsia” pyytänyt enkä halunnut. Jos koko perhe tulee käymään, on tottakai kaikki lapset tervetulleita ja kaikille on varattu jäätelö tms. En kuitenkaan koe velvollisuudekseni hoitaa kuin omiani tai ostella lahjoja. Jos oma lapsenlapseni tarvitsee vaikka kuravarusteet, en todellakaan osta neljälle niitä. Ei muiden lasten isovanhemmatkaan osta minun lapsenlapselleni. Paitsi tietysti ne joiden kanssa lapsi on yhteinen

Vierailija
106/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äidin mies on adoptoinut lapset, heitä pitää kohdella samoin kuin muitakin perheen lapsia.

Vierailija
107/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos miehelle ja tälle miniälle tuleekin kohta ero?

Ihan turhaan sitä vieraita lapsia alkaa hoitelemaan, ei niistä sitten myöhemmin mitään iloa ole. Vieraiksi jäävät kuitenkin ja jos ero tulee, niin katoavat ihan kokonaan.

Omiin verisukulaisiin kannattaa satsata. Ne ei sentään niin helposti katoa maailmaan tuuliin.

Vierailija
108/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli koko perhe olisi tulossa AP:lle kylään, olisi tylyä rajata ns bonuslapset pois. Sen sijaan AP:lla on täysi oikeus ottaa hoitoon pelkkä oma lapsenlapsensa. Onhan niillä bonuslapsilla omatkin isovanhemmat. Jos lasten äiti olisi esimerkiksi pettänyt bonuslasten isää, olisiko reilua, että bonuslasten isän vanhempien pitäisi hoitaa myös ex-miniän ja hänen uuden miehensä (kenen kanssa ex-miniä petti heidän poikaansa) lapsia?

Vierailija
109/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon riippuu ap:n suhteesta miniään: jos suhde on hyvä ja miniäkin vaivautuu joskus snopin puolesta, niin miksi ei anoppi ottaisi bonuslapsia hoitoon? Varsinkin jos:

-ko. lapset on vähän isompia jo, esim alakouluikäisiä

- ko. lapset käyttäytyvät suht hyvin

- hoitoaika ei älyttömän pitkä, esim. yksi ilta

Itsenetosin ottaisi mieheni oman tyttären lapsia hoitoon olivat millaisia tahansa koska, ko. tytär on aina ollut ikävä minua kohtaan. Tämä 23 vee ei ole esim. koskaan kysynyt kuulumisiani (itse kysyn häneltä aina) ja usein alleviivaa minulle puutteitani. Hoitakoon mieheni ex ko. lapset tai mieheni itse.

Vierailija
110/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos äidin mies on adoptoinut lapset, heitä pitää kohdella samoin kuin muitakin perheen lapsia.

Avioliitto ja adoptio on kaksi eri asiaa.

Vierailija
111/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki teet itse päätöksesi. Varaudu siihen ettet näe biologisia lapsenlapsiasi enää.

T. Sivusta seurannut isoäiti

Vierailija
112/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki teet itse päätöksesi. Varaudu siihen ettet näe biologisia lapsenlapsiasi enää.

Onko tosiaan ihan ok kiristää miehensä äitiä hoitamaan lapsiaan edellisistä suhteista?

Vierailija
113/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää myös muistaa, että anopille voi olla paljon muitakin lapsenlapsia. Kyllä itseänikin kieltämättä vähän risoo, kun miehen veljen bonuslapset änkeävät jatkuvasti mummolaan hoitoon (biojen lisäksi), ja kutsuvat myös mummoksi. Mummo on jo iäkäs eikä jaksaisi enää pienempiä lapsia, biolapsenlapset jo teinejä paitsi meidän nuorempi, mutta on liian kiltti eikä kehtaa sanoa että käy rankaksi. Sitten itsellä huono omatunto viedä hoitoon omia lapsia, vaikka mummo vakuuttaa, että haluaa mielellään ottaa omat lapsenlapset hoitoon. On outoa myös kyläillä, jos olemme samaan aikaan kaikki mummolassa, kun ihan ventovieraat lapset pyörivät siellä ja kutsuvat mummoksi ja juoksevat syliin - mummosta selvästi tuntuu samalta mutta haluaa olla pojalleen mieliksi. Itse en ikinä kehtaisi viedä omiani hoitoon uuden puolison vanhemmille ja puhutella mummoksi!

Vierailija
114/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne näkyy siinä vaiheessa, kun miniä taas kerran vaihtaa tuoreempaan. Silloin isiviikolla saa olla lastenlasten (niiden biologisten kanssa).

Vierailija
115/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyh hyh. En hoitaisi ja itse en ole suostunut uusperhekuvioon vaikka vanhempani on siihen yrittänyt pakottaa. Leikkikööt keskenään perhettä, minun ei tarvitse leikkiä kun on itselläni oma ja aito perhe.

Vierailija
116/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mummon poika asuu näiden lasten kanssa, niin lapset ovat osa pojan perhettä ja mummon pitää hoitaa kaikkia lapsia yhtäläisesti. En laita omaa äitiäni hoitamaan miesystäväni lapsia, tai "anoppiani" hoitamaan omiani, koska emme asu yhdessä, mutta jos perheyksikkö on tiivis ja pysyvä, mummoilu kyllä kuuluu asiaan myös bonuslapsenlapsille. Kaikki muu käytös on hyvin rumaa ja hävettäisi tuollaisen mummon puolesta. Ei liity mihinkään sellaiseen että kenet pelastaa tulipalosta. Jos on poika hyväksynyt lapset niin pojan äidinkin pitää hyväksyä. Eihän poika kysynyt äidiltä lupaa silloinkaan kun teki itse niitä lapsia. Hävettäisi kauheasti tuollaisen mummon puolesta esimerkiksi lasten silmissä, miten sitten selittelisi sille "omalle", että nyt tämä perheen toinen lapsi on sitten huonommassa tilanteessa. Saati sitten sille hyljeksitylle lapselle.

Vierailija
117/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini ei aikoinaan suostunut ottamaan miehen lapsia edes lounaalle luokseen, muun perheen olisi pitänyt kuitenkin mennä. Ei liene yllätys, ettemme juurikaan sitten kyläile millään porukalla.

Jotain kohteliaisuutta ja kiinnostusta ja tasapuolisuutta pitää niihin uuslapsiinkin osoittaa, vaikkei nyt hoitajaksi tarvitsekaan ryhtyä. Se on liian raskasta vaan sille perheelle, jos ulkopuoliset alkavat muutenkin rankkaa asetelmaa vielä hankaloittamaan.

Vierailija
118/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä anoppi hoitaa mun edellisen liiton lapsia. Ostaa myös vaatteita jne.[/quote ihana anoppi. Lapsille aivan mahtavaa että ei tehdä eroa kuka nyt oikea lapsenlapsi ja kuka ei. Arvostan

Vierailija
119/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mummon poika asuu näiden lasten kanssa, niin lapset ovat osa pojan perhettä ja mummon pitää hoitaa kaikkia lapsia yhtäläisesti. En laita omaa äitiäni hoitamaan miesystäväni lapsia, tai "anoppiani" hoitamaan omiani, koska emme asu yhdessä, mutta jos perheyksikkö on tiivis ja pysyvä, mummoilu kyllä kuuluu asiaan myös bonuslapsenlapsille. Kaikki muu käytös on hyvin rumaa ja hävettäisi tuollaisen mummon puolesta. Ei liity mihinkään sellaiseen että kenet pelastaa tulipalosta. Jos on poika hyväksynyt lapset niin pojan äidinkin pitää hyväksyä. Eihän poika kysynyt äidiltä lupaa silloinkaan kun teki itse niitä lapsia. Hävettäisi kauheasti tuollaisen mummon puolesta esimerkiksi lasten silmissä, miten sitten selittelisi sille "omalle", että nyt tämä perheen toinen lapsi on sitten huonommassa tilanteessa. Saati sitten sille hyljeksitylle lapselle.

Mummoille kuuluu asiaan jos mummo niin haluaa. Muuten ei.

Vierailija
120/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia loisminiöitä sitä onkin. Vai pitäisi Turkin tuliaisetkin vielä hyysätä? 😂