Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miniä suuttui, kun en ota hänen lapsiaan edellisestä liitosta hoitoon

Vierailija
17.07.2020 |

Onko niin, että minun tehtävä olisi hoitaa muutkin lapset, kun lupaudun hoitamaan omaa lapsenlastani? Varsinkin, kun on menossa humputtelee. Hyvinkin ymmärrän kiireellisen työkeikan, mutta minä en ole ilmainen lapsenvahti.

Kommentit (340)

Vierailija
41/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen naisen kannattaisi miettiä, alkaako väsäämään uusia lapsia uuden miehen kanssa. Mieluummin yh-äiti ja lapset kuin uusperhe!

Varsinkin, jos vanhemmilla lapsilla ei ole isää/isän puoleista sukua, niin se voi olla lapselle aika julmaa.

Isäpuolen sukulaiset kohtelivat eri tavalla biologisia lapsia, itse olen ikuisesti katkera. Myöskin perheen sisällä olimme eriarvoisia. Ihan turha mulle heidän alkaa ikinä mitään lässyttämään nyt kun olen aikuinen, muistan ikuisesti kuinka meitä "toisen lapsia" (oma isämme oli kuollut) kohdeltiin.

Tälle mummolle joka hoitaa vain oman poikansa lapset, olet ihmishirviö!

Jos on kerran äidiksi syntynyt,

Hän äiti on kaikkien lasten,

Ja kaikkia maailman lapsia,

Hän on painanut rintaansa vasten

Ja maailman lasten itkua

Hän on korvissaan alkanut kuulla,

Sillä maailman lapset puhuvat

Hänen omien lastensa suulla.

- Anne-Mari Kaskinen -

Vierailija
42/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei selkeästi ollut kyse mummin jaksamisesta, vaan itsekkyydestä. Pitäisi nähdä asiat isommassa kuvassa ja ymmärtää mitä tuollainen eriarvoistaminen tekee lapsille. Se näyttää huonoa mallia niille jotka saavat kaiken hyvän, jonkun toisen perheenjäsenen jäädessä varjoon. Se antaa kuvan lapsille, että toisten syrjiminen on ok. Mitä se tekee pidemmän päälle syrjityn lapsen itsetunnolle? Jos on kyse mummin jaksamisesta, niin tämän ketjun aloittaja kertoi, ettei ota tätä ulkopuolelle jätettävää lasta, koska vanhemmat haluavat viihteelle. Ei puhuttu sanallakaan omasta jaksamisesta. Jos taas ei fysiikka kestä, niin se on eri asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi minäkään hoitoon, miksi ottaisin kun eivät ole sukua?

Olkoon epäreilua, mutta elämässä ei aina voi mennä asiat niin kuin haluaa.

Vierailija
44/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ap poikasi ihan kädetön, kun ei perheen lapsia saa hoidettua vaimon humputtelureissun ajan? Ei ihme, että miniällä meinaa suoni katketa päästä.

Pojan kanssa yhdessä menevät.

Miksi puhut miniän humputtelureissusta etkä poikasi humputtelureissusta? 

Vierailija
45/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tähän mennessä ollut 23 varalastenlasta. Poika vaihtaa morsianta vähän turhan usein. Olisi mennyt pitkä penni turhaan rahaa, jos jokainen olisi pitänyt hoitaa, ruokkia, vaatettaa ja lahjat antaa. Kiittämättömiä kuitenkin ollaan aina oltu, jos välillä on autettu.

Vierailija
46/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja lapsia voisi ottaa hoitoon. Kaikki ihmiset eivät ole kivoja, ei edes lapset.

Vierailija
47/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ap poikasi ihan kädetön, kun ei perheen lapsia saa hoidettua vaimon humputtelureissun ajan? Ei ihme, että miniällä meinaa suoni katketa päästä.

Pojan kanssa yhdessä menevät.

Miksi puhut miniän humputtelureissusta etkä poikasi humputtelureissusta? 

Miniähän tässä on ottanut herneen nenään, ei poika.

Vierailija
48/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettä, kyllähän ne ovat sukua. Mies on perustanut perheen tämän naisen ja hänen lastensa kanssa, mies on siis lasten isäpuoli. He ovat perhe. Ei perheen lapsia voi kohdella eriarvoisesti.

En veisi tälle mummolle edes koiraa hoitoon.

Vierailija
49/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sen päätöksen joutuu tekemään. Voi kuitenkin käydä niinkin, ettei saa kohta enää ketään hoitoon.

Tämmönen käytös on niin idioottimaista, ettei toista. "jos sä et ku minä haluan, nii ikinä et saa mitään". Yhtään ihmettele, että uusperheet nähdään niin raskaana, jos aikuisten ihmisten ajatusmaailma on tämmöinen.

Ap ei tarvi hoitaa. En minäkään hoitaisi. Lapselle voi olla myös erittäin kivaa saada ihan omaa aikaa isovanhemman kanssa.

Ei kyse ole välttämättä uhkailusta, vaan hoidon tarvetta ei ole kun kaikkia ei saa hoitoon. Mieluummin sitten tekee jotain yhdessä perheen kesken. Eri asia silloin, jos muita lapsia saa vaikka kavereille tai kummeille hoitoon, mutta harvemmin sekään onnistuu.

Eikö sitä suhdetta pitäis luoda muutenki ihan muuten kuin vaan ottamalla hoitoon?

Tietysti pitää. Ikävä kyllä miehet ovat yleensä hyvin laiskoja huolehtimaan tällaisista asioista, eikä äitiä välttämättä kiinnosta, jos vain osa perheestä kelpaa isovanhemmille.

Vierailija
50/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pokkaa miniällä moista ikäihmiseltä pyytää

Vierailija
51/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hurjaa. Kyllä mä ainakin ottaisin kaikki lapset ihan yhtälailla jos he kerta samassa perheessä elää ja ovat sisaruksia.

Tulipa surullinen olo tästä.

Minä en ottaisi välttämättä.

Itselläni on kolme lasta ja heille on osunut kavereiksi oikein mukavia ihmislapsia, jotka saavat tulla meille mielellään kylään ja jos mukaan mahtuu, niin otamme heitä myös mökille ja muualle mukaan. Valitettavasti jo miehen veljen lapset saavat karvani pystyyn, vaikka ovatkin saman ikäisiä kuin omat lapsemme. Olen yrittänyt pärjätä heidän kanssaan ja varmasti olen onnistunut ihan hyvin kaikkien mielestä, mutta en halua ottaa heitä kotiimme hoitoon. En vain tiedä mikä heissä mättää ja välillä tuntuu, että kun omat lapsemme ovat heidän kanssaan, niin heistäkin tulee ihan omituisia. Sanoin joskus asiasta miehelleni ja hän sanoi ajatelleensa ihan samalla tavoin veljensä lapsista. Niinpä olemme lapsille ystävällisiä ja mukavia, mutta meille hoitoon emme ota vaikka sukulaislapsia ovatkin.

Tämä juttu ei tietenkään ole sama kuin ap:lla, mutta periaatteessa kuitenkin.

Vierailija
52/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika pokkaa miniällä moista ikäihmiseltä pyytää

Uhriutuu jos ei käy koska hänen lapsiaan ei oteta riittävästi osaksi viimeisintä miehen sukua

Vierailija
53/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-appivanhemmat hoisivat myös ei biologista lastenlasta, enkä tätä todellakaan pitänyt itsestäänselvyytenä. Nyt aikuisenakin heillä on lämpimät välit, tytär auttaa "isovanhempia" esim. nämä korona ajan kauppareissut jne. On heille yhtä läheinen kuin biologinen lapsenlapsi.

Vierailija
54/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei selkeästi ollut kyse mummin jaksamisesta, vaan itsekkyydestä. Pitäisi nähdä asiat isommassa kuvassa ja ymmärtää mitä tuollainen eriarvoistaminen tekee lapsille. Se näyttää huonoa mallia niille jotka saavat kaiken hyvän, jonkun toisen perheenjäsenen jäädessä varjoon. Se antaa kuvan lapsille, että toisten syrjiminen on ok. Mitä se tekee pidemmän päälle syrjityn lapsen itsetunnolle? Jos on kyse mummin jaksamisesta, niin tämän ketjun aloittaja kertoi, ettei ota tätä ulkopuolelle jätettävää lasta, koska vanhemmat haluavat viihteelle. Ei puhuttu sanallakaan omasta jaksamisesta. Jos taas ei fysiikka kestä, niin se on eri asia.

Entä sitten jos uusperhe hajoaa ja tulee ero. Ainakin omsssa tuttavapiirissä harvoin nämä bonuslapset pitävät yhteyttä ex-puolison vanhempiin. Ja tämä johtuu poikkeuksetta lapsen äidistä. Millaisen mallin äiti antaa lapselle?

Vierailija
55/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoille aina suututaan jos eivät ota hoitoon, papoille ei suututa.

Mummojen vastuulla on huolehtia etteivät lapset koe eriarvoistamista, pappoja ei vastuuteta.

Mummolla on velvollisuus hoitaa paitsi jos jaksamisen rajat tulevat vastaan, papan ei tarvitse vaan voi tehdä jotain muuta.

Vierailija
56/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaisin vain sitä ihan omaa lapsenlasta.

En halua ottaa vastuulleni vieraita lapsia.

Vierailija
57/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettä, kyllähän ne ovat sukua. Mies on perustanut perheen tämän naisen ja hänen lastensa kanssa, mies on siis lasten isäpuoli. He ovat perhe. Ei perheen lapsia voi kohdella eriarvoisesti.

En veisi tälle mummolle edes koiraa hoitoon.

Lääkkeet.

Miniän Turkin tuliaiset eivät ole millään tavoin sukua. Ei vaikka miten asiaa katsoisi ja kääntelisi.

Ovat periaatteessa miehen ottolapsia. Jos adoptoit lapsen, eikö hän olekaan sukulainen kuten biologiset lapset? Olette sydämettömiä ja julmia.

Vierailija
58/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä anoppi hoitaa mun edellisen liiton lapsia. Ostaa myös vaatteita jne.

Samoin meillä. Anoppi itse aikoinaan ehdotti että ottaa myös mielellään Iidan(nimi muutettu) luokseen kun omakin lapsenlapsi tulee, koska ovathan he sisaruksia.

Myös ex ottaa välillä minun ja mieheni lapsen luokseen viikonlopuksi kun omakin lapsi on menossa.

Miksi lapset tarvitsevat hoitoa? Jos syynä on se, että miniä on joutunut autokolariin, niin ottaisin hänenkin lapset jos oma tilanne olisi suinkin sopiva. Jos tilanne on taas se, että miniä haluaa taas kerran lähteä yörientoihin tai humputtelemaan muualle, niin etsikööt heille muualta hoitoa. Omat lapsenlapset voisin ehkä juuri ja juuri ottaa, mutta silloinkin vähän miettisin viitsinkö.

Vierailija
59/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on äärimmäisen itsekäs ja inhottava ihminen.

Sen edestään löytää...

Vierailija
60/340 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä bonuslastenlapsien hoitamisen halukkuus taitaa olla suoraan verrannollinen väleihin miniän kanssa..?