Miksi jotkut käyttävät vielä tänä päivänä rannekelloa kun älypuhelimessa on kello?
Ennen ymmärrän, kun kelloa joutui etsimään julkisilta paikoilta jos ei ollut ranteessa, mutta miksi vielä tänä päivänä?
Kommentit (622)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut ihmiset ovat niin tyhmiä, että joutuvat tehtailemaan näitä "Miksi jotkut ihmiset tekevät asiaa X" aloituksia? Onko tälle jokin oma diagnoosi? Miten voi selvitä arkielämässä lainkaan, jos ei kykene ymmärtämään toisten ihmisten toimintaa eikä keksimään syitä, miksi joku toimii tai ajattelee toisin kuin itse?
Koska nämä kyselijät ovat lapsia, lomat nääs : )
Lapsilla riittää maailmassa ihmettelemistä kuten että Internet ei ole ollut aina olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en pysty käyttämään rannekelloja koska mun ranne on tosi kapee, kaikki rannekellot tuottaa suurta kipua mun ranteeseen ja kämmeneen. Puhelin mulla on aina mukana. Oon työttömänä ja mulla ei oo tietokonetta, puhelin on siis ainut viihde mulle ja puhelin onkin mun kädessä sen 12 tuntii joka päivä joskus kauemminkin. Puhelimen akut kyllä kestää hyvinkin kauan, mulla on iPhone 11 Pro Max ja testasin akunkestoa niin kesti yli 4 päivää yhdellä latauksella.
Pienillä lapsillakin on rannekelloja, ja taatusti ranteesi ei ole yhtä kapea kuin vaikka 5-vuotiaalla...
Ei se ole muusta kiinni kuin siitä, että käyttää esim. pientä (kellotaulun halkaisija 20 milliä tms) nahka-, muovi- tai tekstiilirannekkeista kelloa sen sijaan, että vaikka käyttäisi jotain 40 milliä leveää metallirannekkeista.
Minä taas ihmettelen nykyihmisiä (usein noin 20-30v) kun eivät voi edes lenkillä olla ilman älypuhelinkontaktia. Ollaan sitten kävelyllä tms. niin naama on kiinni puhelimessa. Mitä niin tärkeää siellä on? Eikö luonto ja linnunlaulu riitä lenkin ajaksi? Sitten on ihan erikseen vielä ne vanhemmat jotka ulkoiluttavat pieniä lapsiaan, ja lärvi on vaan kännykkään kohdistunut??? Kello on asuste ja se on alkuperäinen ajannäyttäjä, siksi niitä KELLOJA käytetään.
Vierailija kirjoitti:
Johan loksahtaan akkojen suut auki kun tulen baarin 30 tonnin roleksilla ja tuliterällä audi q8:silla.
R8 voisi loksauttaakin, Q8 ei
Mitä tärkeämpi mies olevinaan, sen kalliimpi kello. Kaikista tärkeimmällä ei ole kelloa lainkaan. Jos hän myöhästyy, se on jonkun toisen syytä.
Se on koru, kaunis esine ja status ja kello jota on helpompi seurata. Pössilöt ja mussukat.
Kello on arkisimmillaan ajannäyttäjä ja parhaimmillaan arvokas taideteos. Toivottavasti saan vielä joskus hankittua laadukkaan automaattikellon mikä kestää loppuelämäni.
Vierailija kirjoitti:
Johan loksahtaan akkojen suut auki kun tulen baarin 30 tonnin roleksilla ja tuliterällä audi q8:silla.
Varmasti. Ajatko ihan tiskille saakka vai jätätkö Audisi narikkaan?
Mulla on älykello. Teen sillä paljon muutakin kuin vain katson aikaa. Se on minulle vähän kuin puhelimen jatke, jonka avulla seuraan esimerkiksi treenejäni. Lisäksi kelloni on nätti ja tyylikäs silloin, kun käytän sitä muutoin kuin treenatessa. Käytän siinä aina silloin siroa nahkaranneketta.
Kellosta on muuten paljon huomaamattomampaa katsoa aikaa tylsässä palaverissa.
No mua veetuttaa kaivaa puhelinta esille aina kun tarvii kelloa katsoa. Rannekelloja on pöytälaatikossa, mutta patterit loppu tai rannekkeet rikki. Töissä ei voi pitää kelloa, siksi ne on jääneet, mutta piruvie, otan takaisin käyttöön kun jään eläkkeelle! En koe kuuluvani näihin, joille puhelin on kasvanut kiinni käteen... ja kun ei sitäkään voi töissä pitää!
Nyt kello on entistä enemmän statussymboli, kun se on tarpeeton. Köyhillä ei ole varaa niin turhaan esineeseen.
Kello on itselleni koru. Ja mies kun olen, niin ainut koru sormuksen lisäksi. Minä tykkään kauniista kelloista ja sellaista on ilo katsoa ja kantaa. Nyt on käytössä Tag Heuerin automaattikello. Ensimmäinen vähän arvokkaampi kelloni.
Töissä helpompi vilkaista kelloa ranteesta kuin alkaa kaivaa puhelinta repusta tai taskusta.
Vierailija kirjoitti:
R8 voisi loksauttaakin, Q8 ei
Niin sekin on kuitenkin vain Audi.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan kun digitaaliset kellot tulivat markinoille, kaikkien piti saada sellainen. Sitten vähitellen suosio hiipui ja alettiin siirtyä uudelleen viisarinäyttöisiin kelloihin.
Huomattiin, että ihminen harvoin haluaa tietää paljonko kello on siis esim. 13:46, vaan se katsoo kellosta, milloinka on kahvitauko tms. ja sen näkee suoraan viisarikellosta. Vaikkei laskutoimitus ole kummoinen, niin monesti joutuu numeronäyttöisestä kelloa katsomaan kahdesti, ennenkuin se kellon katsomisen tarve on tyydytetty.
Taidat olla blondi?
Minulla on noin 1700 arvon euroinen kello joka ei käynyt ranteessa 20 vuoteen ja luulinkin ettei enää koskaan tule minkäänlaista rannekelloa.
No ei varsinaisesti nytkään ole, mutta tuollainen askelmittari-sporttikello eksyi kätöseen ja se tuntuu olevan juuri se mitä kaipasin oikeastaan aina. Eihän se nyt mikään fiini koru ole, mutta enpä pidä edes vihkisormusta saati muita koruja, joten ei kellonkaan tarvitse olla sellainen.
Rannekello on turvallinen korona aikana. Kännykkää räplätessö liikenteessä virus voi tarttua.
Näkee heti ajan ja kello on kuin koru.
Vastaan puheluihin ja soitan. Siinä on paljon erilaisia treeniohjelmia. Näyttää ajan. Mittaa sykkeen, kuuntelen musiikkia jne. Kännykän korvaajana jo melko hyvä.