Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omakannassa vääriä tietoja / pitkiä tekstejä, voiko poistaa?

Vierailija
16.06.2020 |

Mulla oli vuosia sitten hankalaa aikaa suhteessani, ja kävin siitä juttelemassa.
Nykyään se suhde on jo ollutta ja mennyttä, mutta omakannassa on todella pitkiä tekstejä siitä mitä olen puhunut. Suhteestani, seksuaalisuudesta, perheestä jne.
Ei nyt ihan sanasta sanaan, mutta melkein.
Myös gynen merkinnöissä on väärä tieto.

Kysymys, voiko niitä poistaa mitenkään?

Ymmärrän että siellä jokin tiivistelmä on, että missä on käynyt ja mistä puhuttu, mutta siellä on ihan liian pitkää tekstiä nyt oikeasti sivukaupalla vanhoista asioista, joita en enää itseeni haluaisi yhdistää.
En ainakaan ihan noin tarkkaan kuvailtuna.

Mulle se on läpi käyty nyt ja taakse jätetty, enkä haluaisi että aivan kaikesta intiimistä mitä olen kertonut on kirjallinen lyhyt romaani siellä, periaatteessa kenen tahansa luettavissa jos vain joutuu vääriin käsiin.

Kommentit (137)

Vierailija
21/137 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Se pitäisi tehdä asiakkaalle erittäin selväksi ennen terapian aloitusta että miten vakavasta asiasta on kysymys. Omia puheita on levitetty sieltä ja niistä on tullut muille vaikeuksia. Koska levitettiin.

Vierailija
22/137 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi terapiani loppui juuri ennen Omakannan lanseeraamista. Enää en uskaltaisi puhua asioista, joita minulle on tehty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/137 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt niin voi mennä että mitä luottamuksellisesti kertoo onkin kenen vain luettavissa (siis periaatteessa,) vielä vuosien päästä.

Ei tollasta sais olla.

Ja siis ymmärrän että siellä lukee vaikka että pohtii henkistä hyvinvointiaan suhteessa, mutta ei niin että siitä kirjoitetaan sivun pituinen romaani jossa on kaikkia yksityiskohtia jotka parhaimmillaan on myös käsitetty väärin.

Mitään hyötyä siitä ei ollut, kaikki vaan hymyili eikä sanonut mitään mihinkään mitä puhuin, ja oli ihan sokeita sille että kärsin vaikeasta henkisestä väkivallasta josta yritin päästä pois.

Nyt siellä lukee, että parisuhde on hyvä mutta seksuaalisuuden ongelmia jne jne.

Voi että mä kiehun täällä kun nyt kunnolla tajuan että oli iso virhe mennä sinne ikinä mitään lavertelemaan.

Vierailija
24/137 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kun kävin psykalla juttelemassa, niin ei niitä juttuja kantaan kirjattu, tai minä en ole nähnyt muuta kuin merkinnät että olen käynyt siellä.

Nyt hiljattain kävin juttelemassa kertaluontoisesti psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa ja oli kirjannut tiivistettynä tosin kaikki mitä siellä olin puhunut tosin joitakin asioita ihan väärin.

Eniten kauhistuttaa että kun kartoitettiin lähipiiriä niin oli kirjannut että veljelläni on huumeongelma, vaikka kukaan minun perheestä ei käytä huumeita ja alkoholiakin melko vähän.

Jokin muutos näihin asiakas/potilas kirjauksiin olisi paikallaan. Ei voi olla että kirjoitetaan oman muistin varassa mitä sattuu toisesta henkilöstä, eikä niihin voi juuri mitenkään vaikuttaa itse

Vierailija
25/137 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö siitä uudesta tietosuojauudistukestakaan ole mitään apua tai hyötyä?

Ei, siinä on porsaanreikä.

Vierailija
26/137 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi terapiani loppui juuri ennen Omakannan lanseeraamista. Enää en uskaltaisi puhua asioista, joita minulle on tehty.

Ennenaikainen ilo. Ne paperiset tiedot digitoidaan. Löytyvät toisesta tietokannasta. Ainoa ero ettet voi itse tarkistaa.

Vierailija
27/137 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla ne on ennenkin kirjattu kaikkien samojen henkilöiden nähtäville, mutta sinä et ole vain niitä nähnyt itse yhtä helposti. Kantaan kirjaaminen tuo nimenomaan avoimuutta potilaan ja hoitotahon välille kirjaamiseen.

Vierailija
28/137 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykin tutkailla omaa omakantaa..

Vierailija
29/137 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta toihan on ihan järkyttävää?

Mä kuvittelin että siinä luottamuksellisesti nyt puhutaan ja on turvallinen paikka purkaa tuntojaan. Ymmärsin, että tosiaan joku maininta, mutta siellä lukee ihan nyt kaikki se mitä oon sanonut.

Olisin todellakin halunnut tietää että sinne kaiken kansan luettavaksi kirjoitetaan kaikki.

Nyt huijattu ja likainen oli, vaikka en tiedä olisinko siinä tilassa silloin ymmärtänyt mitä se tarkoittaa jos sanon että saa laittaa omakantaan.

Voiko siihen auttaa jos kirjoitan sinne missä kävin?

Etkö ole ennen ollut missään tekemisissä terveydenhuollon kanssa? Asioistasi ei ole kirjattu yhdelläkään lääkärikäynnillä? Et ole käynyt missään, missä käynnistä on lain mukaan tehtävä kirjaus?

Sitten ymmärrän että tulee järkytyksenä ja olo on petetty.

Vierailija
30/137 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvontayhteiskunta tulossa muiltakin osin. Mitä kaikkea sinusta tiedetäänkään.

Vierailija
31/137 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennenaikainen ilo. Ne paperiset tiedot digitoidaan. Löytyvät toisesta tietokannasta. Ainoa ero ettet voi itse tarkistaa.

Kävin yksityisellä klinikalla, jota ei enää ole olemassa. Kuka tiedot digitoi ja mihin ne tallennetaan?

Vierailija
32/137 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep

Vierailija
33/137 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tämän takia ei voi puhua terapeutille enää. Aivan sairas systeemi, sen lisäksi että se on aivan älyttömän huonosti suunniteltu ja toteutettu. Olen itse tietoturva-alalla, ja on vaikeaa ymmärtää, miten joku talliaivo on päästetty päättämään tuon suunnittelusta. Joku kravatti vailla ymmärrystä, todennäköisesti.

Vierailija
34/137 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin haluaisin tietää. Mulla on siellä sairaus mitä mulla ei ole.

Jos sinun tiedoissa on kirjattu esim. diabetes eikä sinulla sitä ole, on virhe korjattava välittömästi. Diabetes jää näkyviin, mutta myös se, että se on virhe. Kun lääkäri saa tiedon virheestä, se on lain mukaan korjattava välittömästi.

Vierailija
35/137 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo keski-ikäisen elämään tällä lienee suppeahko merkitys, mutta ajatelkaa pieniä lapsia: lukihäiriöisten terveydenhoitajien tulkintoja syntymää edeltäneeltä ajalta alkaen... Itse veisin lapsen lääkäriin vasta äärimmäisessä hädässä ja mahdollisuuksien mukaan diagnooseja välttäen.

Vierailija
36/137 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin. Kerrohan siis kun parhaiten tiedät:

Kävin yksityisellä klinikalla, jota ei enää ole olemassa. Kuka tiedot digitoi ja mihin ne tallennetaan?

Vierailija
37/137 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannasta ei voi poistaa tietoja, vaan sinne tehdään jälkikäteen kororaus. Itse ei voi määrätä, mitä Kantaan kirjataan, muttaitse pystyy rajaamaan sen, mitä kukin Kannats näkee. Voit siis rajata nuo tekstit lukuoikeuden ulkopuolelle.

Vierailija
38/137 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuttiinko täällä yksityisestä? Julkisen paperikansiot ovat edelleen tallessa, osa jo digitoituna.

Vierailija
39/137 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sh kirjoitti:

Kannasta ei voi poistaa tietoja, vaan sinne tehdään jälkikäteen kororaus. Itse ei voi määrätä, mitä Kantaan kirjataan, muttaitse pystyy rajaamaan sen, mitä kukin Kannats näkee. Voit siis rajata nuo tekstit lukuoikeuden ulkopuolelle.

Oikeen sh?

Keneltä sen lukuoikeuden rajaat? Itseltäsi. Ehkä apteekilta? Sairaalat ja terkkarit käyttävät niiden omaa tietojärjestelmää. Josta et voi rajata.

Vierailija
40/137 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuttiinko täällä yksityisestä? Julkisen paperikansiot ovat edelleen tallessa, osa jo digitoituna.

Kyllä puhuttiin. Sitten tuli joku ilakoimaan nyt jo edesmenneen terapeuttiani mahdollisesti käsin kirjaamien tietojeni digitoinnissa ja kirjaamisesta Kantaan. Kerrohan, miten tapahtuu. Olen pelkkänä korvana.

Miten niin iloni on ennenaikainen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi