Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset tuijottaa kun olen maski päällä kaupassa tms. Ettekö tiedä että nyt on menossa koronaepidemia?

Vierailija
14.05.2020 |

Ja monessa maassa ei edes pääse kauppaan ilman maskia.

Kommentit (461)

Vierailija
141/461 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule tänne Aasiaan. Täällä tuijotetaan pahasti jos maskia ei ole. Suurimpaan osaan kaupoista, ravintoloista, virastoista yms. paikoista ei pääse sisälle ilman maskia.

Vierailija
142/461 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne tuijota, vaan sinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/461 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä suomalaiset metsäkansa ja hyvin viallinen sellainen, vielä vuonna 2020. Ei missään muualla maailmassa tujotettaisi. Muualla ollaan älykkäitä ja ymmärretään yhteistä hyvää ja sielläpäin on empatiakyky. Ymmärretään että ihmisillä on ehkä riskejä ja on hengenvaarallista heille.

Suomalaiset ovat kyllä jotenkin tyhmentyneet, kamalan vinoutunutta porukkaa. Kulttuurinpuute on saanut ihmiset jälkeenjääneiksi. Mua jotenkin säälittää suomalaiset.

Vierailija
144/461 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sinänsä ihan tavallista, että ihminen katsoo pitempään kun näkee jotain tavallisuudesta poikkeavaa. Ei se ole sinänsä ilkeyttä. On niitä ilkeäksi tulkittaviakin katseita silti tullut vastaan, kun olen maskin kanssa liikkunut. Tuijottakoot minun puolestani :)

Tämä. Minäkin myönnän katsovani, jotenkin havahtuu aina tilanteeseen kun näkee maskeja ihmisillä, kun muuten jotenkin turtunut tilanteeseen.

Vierailija
145/461 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskihan ei suojaa itseä, joten useimmat ihmiset eivät sen takia vaivaudu laittamaan maskia naamaan ollenkaan. Muista viis, oma napahan se on tärkein.

FFP2- ja 3-maskit suojaavat myös itseä. Minä käytän niitä sekä itseni että muiden vuoksi.

Vierailija
146/461 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä keräsin katseita koulun käytävälläkin. Tosin käytin kirurgista suunenäsuojaa, en kangasmaskia.

Opetushallitus ei suosittele käyttämään kouluissa maskia, mutta minäpä en siitä välitä. Jos on pakko olla töissä turvaväleistä välittämättömiä oppilaita pursuavassa koulussa, suojaan itseni parhaalla mahdollisella tavalla. Työnantaja ei sanonut maskista mitään, tosin olin jo valmiiksi ilmoittanut sellaista käyttäväni.

Suojaat muita, mutta itseäsi et kirurgisella maskilla suojaa. Tarvitsisit suojan, jossa suodatin.

Viruksia vastaan auojautuessa tarvitset kasvomaskin joka suodattaa hengitysilman ja suojaa myös silmien limakalvot.

Kirurgin maski suojaa pisaratartunnalta. FFP2 -tason maski suojaisi myös aerosolitartunnoilta, mutta niitä ei ole saatavilla. tämä on se mitä on saatavilla, joten sitä käytän. Se suojaa enemmän kuin se, etten käyttäisi mitään. Tiedän varsin hyvin näiden maskien suodatustehon ja erot 1, 2 ja 3-tason maskeissa.

Mitä itse tekisitte, jos joutuisitte töihin 600 oppilaan ja sadan opettajan kouluun? Käyttäisittekö kirurginmaskia, vai olisitteko ilman maskia?

Vierailija
147/461 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskihan ei suojaa itseä, joten useimmat ihmiset eivät sen takia vaivaudu laittamaan maskia naamaan ollenkaan. Muista viis, oma napahan se on tärkein.

FFP2- ja 3-maskit suojaavat myös itseä. Minä käytän niitä sekä itseni että muiden vuoksi.

Hoitohenkilöstö sadetakeissa kiittää itsekkyydestäsi.

Vierailija
148/461 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tunnu yhtään typerältä panikoitua perusflunssasta jos ei ole monisairas hoivakotipotilas?

Onneksi baarit aukeaa parin viikon kuluttua niin pääsee laittamaan rahaa kansantalouteen ja yrittäjille.

Mm. Italiassa, Usassa, Iso-Britanniassa, Espanjassa ja monissa muissakin maissa on kuollut satoja sairaanhoitajia ja lääkäreitä tähän virukseen.

Olisi vain niin oikeudenmukaista kun saisit itse tämän ns. perusflunssan ja joutuisit letkuihin taistelemaan henkirievustasi, v*tun idiootti.

Vierailija
149/461 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitohenkilöstö sadetakeissa kiittää itsekkyydestäsi.

Miksi, kun näitä saa ihan vapaasti tilattua suomalaisista verkkokaupoista? Heillekö niitä pitäisi ostaa ja viedä?

Vierailija
150/461 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitte kun vielä olis se epidemia niin siin olis joku järkikin.

Helsingissä on epidemia, Pihtiputaalla ehkä ei.

Epidemia=tartuntaketjuja ei voida jäljittää eli ei tiedetä, keneltä henkilö on saanut tartunnan

No ei ole tämä kyllä epidemian määritelmä.

Vierailija
151/461 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tunnu yhtään typerältä panikoitua perusflunssasta jos ei ole monisairas hoivakotipotilas?

Onneksi baarit aukeaa parin viikon kuluttua niin pääsee laittamaan rahaa kansantalouteen ja yrittäjille.

Mm. Italiassa, Usassa, Iso-Britanniassa, Espanjassa ja monissa muissakin maissa on kuollut satoja sairaanhoitajia ja lääkäreitä tähän virukseen.

Olisi vain niin oikeudenmukaista kun saisit itse tämän ns. perusflunssan ja joutuisit letkuihin taistelemaan henkirievustasi, v*tun idiootti.

Mutta enhän mä saa, reppana. Jos saan, niin sairastan sen perusflunssana mitä todennäköisimmin. Vituttaako sinua etten ole minkäänlaisessa vaarassa tälläkään influenssakaudella enkä osallistu sinun massapsykoosiisi, hysteerikko?

Vierailija
152/461 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

siskoni on kaupan kassa ja häntä ärsyttää ihmisten maskit koska kun he ostavat alkoholia niin he suuttuvat jos hän käskee ottamaan maskin pois että voi katsoa onko täysi-ikäinen

Vierailija
153/461 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä desinfioin maskin uunissa n. 70 asteessa 30 minuutin ajan. Pitäisi olla riittävä.

Ja jos joku tulee kommentoimaan maskista, niin sanon että se on sinua varten, ei minua.

ap

Mene peilin eteen ja kysy itseltäsi: olenko idiootti vai tyhmä kun löydän itseni uunittamasta suojamaskia mitä en tarvitse? Sano itsellesi: Minä laitan maskin uuniin. Ja koita olla purskahtamatta hysteeriseen nauruun :D

Vierailija
154/461 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siskoni on kaupan kassa ja häntä ärsyttää ihmisten maskit koska kun he ostavat alkoholia niin he suuttuvat jos hän käskee ottamaan maskin pois että voi katsoa onko täysi-ikäinen

Olikohan se siskosi, joka kysyi vanhemmiltani henkkarit heidän ostaessaan neljää lonkeroa ruokaostosten kanssa ja vaati että molemmat ottavat maskin pois jotta voi nähdä kunnolla. Eikä mun vanhemmat kyllä näytä alle 30v edes sokean mummon mielestä, vaikka nuorekkaita reilu viisikymppisiä ovatkin. Kiusantekoa veikkaisin.

Vierailija
155/461 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olikohan se siskosi, joka kysyi vanhemmiltani henkkarit heidän ostaessaan neljää lonkeroa ruokaostosten kanssa ja vaati että molemmat ottavat maskin pois jotta voi nähdä kunnolla. Eikä mun vanhemmat kyllä näytä alle 30v edes sokean mummon mielestä, vaikka nuorekkaita reilu viisikymppisiä ovatkin. Kiusantekoa veikkaisin.

tuskimpa oli siskoni ja sori vaan jos pidät sääntöjen noudattamista kiusaamisena.. 

Vierailija
156/461 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin katson maskia käyttävää henkilöä, että onpa fiksu tyyppi. Ei ole mikään laumatyperys joka ei uskalla käyttää maskia, koska ”näyttää tyhmältä” ja ”muut nauraa”.

157/461 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli kirota kun joku heittää noin idioottimaisia kommentteja. Nyt eletään ihan oikeasti vakavan epidemian keskellä.

Vierailija
158/461 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kaupassa monta maskinaamaa, en tuijottanut heistä ketään.

Onkohan sulla muulloinkin luulo, että olet maailman napa ja kaikkien huomion keskipiste? Viittaa yläpään vaivoihin.

Vierailija
159/461 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuvittelee. Tai asuu jossain perslävessä, jossa on tapana tuijottaa kun ei muuta huvia ole.

Vierailija
160/461 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kanssa ymmärrä tätä, "mitä tuijotatte?". Muistan joskus olleeni kaverin kanssa tyyliin ostarilla ja se vouhkasi, että kaikki tuijottaa, että eivät ne persettä silti saa? En huomannut kenenkään tuijottavan. Minusta on aika normaalia, että jos ollaan paikassa jos on muita ihmisiä, siinä joskus katseet kohtaavat. Yleensä sitä on niin omissa ajatuksissaan, ettei sitä pahemmin rekisteröidy. Ovatko ihmiset oikeasti niin epävarmoja, että jokainen katse tarkoittaa, että nyt se ihminen tuijottaa ja paheksuu? Ja onko siinä jotain niin kamalaa jos nyt joku sattuisi nimenomaan katsomaan jos se maski on päällä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän