Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset tuijottaa kun olen maski päällä kaupassa tms. Ettekö tiedä että nyt on menossa koronaepidemia?

Vierailija
14.05.2020 |

Ja monessa maassa ei edes pääse kauppaan ilman maskia.

Kommentit (461)

Vierailija
101/461 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa uskoa, etteikö maski oikein ja huolellisesti käytetytynä suojaisi myös itse maskinkäyttäjää.  Jo mökkiä ja liiteriä siivotessa suositellaan maskinkäyttöä myyräkuumeen takia.  Myyrilläkö se maski pitäisi olla?  Toista yritetään todistaa, kun ei ole kaikille ilmaisia maskeja kasapäin jakaa.

Jep, eikä suojaa esim. Spraymaaleilta se naamasuojain,pitää olla ns. Joka suodattaa hajut "kaasunaamari"

Vierailija
102/461 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuijottajat ovat itse aika typeriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/461 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Suomessa ollaan himan yksinkertaisia ja jälkeenjääneitä. Täällä on niin outoa kun pitää aina katsoa mitä muut tekevät ja jäädään mollottaa. Ei missään muualla!

Vierailija
104/461 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä reilun 10000 asukkaan kunnassa näkyy paljon maskeja ja kertakäyttöhanskoja ihmisillä. Muutama kylähullu tuijottaa ja kommentoi mutta mitä sitte.

Tässä tulos: tartuntoja 0-4.

Vierailija
105/461 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä epidemia? Mehän elellään täällä ihan normaalisti, vietetään aikaa sukulaisten kanssa ja juhlitaan... Jos joku ei oikein tahtoisi niin kyllä se tsemppaamalla saadaan mukaan, mennään vaan porukalla kylään, ei se kehtaa meitä ovelta käännyttää.

Vierailija
106/461 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He katsovat sinua ihailevasti, koska ajattelet heidän terveyttään:

VTT tutki: Kangasmaski saattaa suojata muita, mutta ei käyttäjää – maskin materiaalilla suuri vaikutus tehoon

https://yle.fi/uutiset/3-11350430

Itse asiassa he katsovat paheksuvasti. Jos olet tai epäilet olevasi sairas, miksi ihmeessä olet kaupassa?

Vierailija
107/461 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän maskia myös lenkkeillessä.

Yllättävän paljon ihmiset köhivät lenkkeillessään, tyhmimmät ohittaessaan toista. Luulevat varmaan lenkkipolkujen olevan virusvapaita. Siirryn minäkin maskin käyttöön lenkkeillessä.

Vierailija
108/461 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tuijottaa. Maskia pitävä on mahdollinen koronapositiivinen. Aika harva on nähnyt koronaa sairastavan.

Lisäksi on hauska katsoa, kun valtaosalla on se maski naamalla vähän sinnepäin. Ajaa yhtä hyvin asiansa kuin ne 500 hamstrattua wc-paperirullaa.

Vierailija
109/461 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut ketjua, vastaan vain aloitukseen. En tuijota, saatan kyllä vilkaista koska kyllähän se maski kiinnittää huomiota kun niitä on ehkä yhdellä tuhannesta. Alussa jaksoi naurattaa, nyt lähinnä hymähdän. Sama se mulle jos jos joku haluaa olla niin peelo, että kulkee moinen naamallaan. Ehkä sillä on hyvä syy tai ehkä on vaan hysteerikko, yksi lysti. Mitään hyötyähän siitä maskista ei ole, mut vedä vaikka kypärä päähäsi jos tekee sulle turvallisen olon.

Vierailija
110/461 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tuli käytyä kaupassa. Hyvä puoli maskissa on että ihmiset kiertävät kaukaa. Ja pitävät turvavälin.

Maskittomia ei näköjään väistellä niin kaukaa.

Eli on maskista hyötyä Koronan torjunnassa.

Vierailija
111/461 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyylää, enkä muutenkaan ihmettele niin maskeja, visiireitä tai muutakaan. Jos näitä olisi näkynyt puoli vuotta sitten, niin sitten olisin kyllä voinut jopa ääneen kysyä, että mikäs nyt on meneillään, kolmas maailmansota jopa?

Vierailija
112/461 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuijottaakohan oikeasti? Ehkä itse tuijotat muita että tuijottavatko he sinua. Joku saattaa katsoa, oletko hänen tuttunsa. Kun on maski naamalla, tuttujakin on hieman vaikeampi tunnistaa. Todellisuudessa suurimmalle osalle ihmisistä on ihan yksi lysti, onko jollain maski vai ei, paitsi sitten jos tautitilanne pahenee ja todella pitää tehdä kaikkensa koronan leviämisen hillitsemiseksi.

Vierailija
113/461 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitajalla oli visiiri, ei ole ennen näkynyt. Ok. Sikainfluenssan jälkeen en ole kertaakaan kätellyt hammaslääkäreitä tai ketään viranomaisia. Ok. Maailma ja tavat muuttuvat tarpeen mukaan. En jää yhtään kaipaamaan puolituntemattomien halailuja tai poskisuudelmia, jos nekin tämän pandemian takia jäävät unholaan

Vierailija
114/461 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainaki tuijotan kaikkea erikoista oikein kunnolla, jos joku näyttää huvittavalle niin naureskelen tottakai

Sä oot pelle!

Vierailija
115/461 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No Suomessa ollaan himan yksinkertaisia ja jälkeenjääneitä. Täällä on niin outoa kun pitää aina katsoa mitä muut tekevät ja jäädään mollottaa. Ei missään muualla!

Ja sitten on kanttia nimitella muunmalaisia tyhmiksi. Ei kylla jarjenjuoksu loista talla palstalla. Varsinainen tyhmyyden ylistys.

Vierailija
116/461 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He katsovat sinua ihailevasti, koska ajattelet heidän terveyttään:

VTT tutki: Kangasmaski saattaa suojata muita, mutta ei käyttäjää – maskin materiaalilla suuri vaikutus tehoon

https://yle.fi/uutiset/3-11350430

Kyllä

Vierailija
117/461 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole varaa ostaa kertakäyttömaskeja. Ne pitää vaihtaa puolentunnin tunnin välein. Kankainen taas ei suojaa minua eikä muita. Sen on THL todennut. Ja se pitäisi pestä korkeassa lämpötilassa jokaisen käytön jälkeen. Muuten on ainoastaan pöpöpesäke. Kuka viitsii pyörittää yhtä maskia koneessa joka päivä?

Vierailija
118/461 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se välttämättä ole tuijotusta. Ihmiset saattavat katsoa hyvin lyhyen aikaa enemmän kuin normaalisti. Itse saatan esim vilkaista kiinnostuksesta että onko tuolla toisella samanlainen vai erilainen maski kuin minulla itselläni on.

Vierailija
119/461 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole varaa ostaa kertakäyttömaskeja. Ne pitää vaihtaa puolentunnin tunnin välein. Kankainen taas ei suojaa minua eikä muita. Sen on THL todennut. Ja se pitäisi pestä korkeassa lämpötilassa jokaisen käytön jälkeen. Muuten on ainoastaan pöpöpesäke. Kuka viitsii pyörittää yhtä maskia koneessa joka päivä?

Minä viitsin. Kankainen suojaa kyllä muita. Se on parempi kuin ei mitään.

Vierailija
120/461 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon todella, että hallitukselta tulisi opasvideo, missä hiiiiitaasti rautalankaa vääntäen selitetään joka ikinen detalji maskin käytöstä ja kangasmaskien pesusta. Tai lukekaa tältä palstalta ketju "Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi", niin ei tarvitse joka ketjussa pöljäillä ja kummastella selviä asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi