Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset tuijottaa kun olen maski päällä kaupassa tms. Ettekö tiedä että nyt on menossa koronaepidemia?

Vierailija
14.05.2020 |

Ja monessa maassa ei edes pääse kauppaan ilman maskia.

Kommentit (461)

Vierailija
161/461 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä34226 kirjoitti:

Tekisi mieli kirota kun joku heittää noin idioottimaisia kommentteja. Nyt eletään ihan oikeasti vakavan epidemian keskellä.

Hoivakotimummuille vakavan epidemian keskellä. Niinkuin joka vuosi alkaen viikolta 40 ja päättyen viikolle 20. Voimia sinne hoivakotiin, pitäkää itsenne terveinä.

Vierailija
162/461 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä missä asut, mutta meillä Espoossa aika moni käyttää maskia, eikä täällä ketään sen takia tuijoteta.

Minä olen nähnyt kahdella maskit. Kumpikin keski-iän ylittäneitä vauhkon näköisiä naisia. Tyhmältähän se näyttää, mutta tietysti jos sairastavat koronaa ja sitä levittävät niin pysyisi kotonaan. Tyhmältä se siis näyttää siksi kun se maski ei suojaa mitään. Yhtä älykästä olisi pitää foliohattua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/461 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä missä asut, mutta meillä Espoossa aika moni käyttää maskia, eikä täällä ketään sen takia tuijoteta.

Minä olen nähnyt kahdella maskit. Kumpikin keski-iän ylittäneitä vauhkon näköisiä naisia. Tyhmältähän se näyttää, mutta tietysti jos sairastavat koronaa ja sitä levittävät niin pysyisi kotonaan. Tyhmältä se siis näyttää siksi kun se maski ei suojaa mitään. Yhtä älykästä olisi pitää foliohattua.

Jokaisesta lapsiperheestä löytyy myös snorkkeli. Siinä saa samalla suojattua silmät, mitä hysteerikot eivät tällä hetkellä tee.

Toivottavasti alkaisi näkymään "snorkkelipäitä" kaupassa. Ja jos laitatte vielä räpylät jalkaan niin samalla tulee varmistettua vähintään puolen metrin etäisyys kanssaihmiseen. Ja koska virus elää todistetusti pinnoilla niin mitä vähemmän pintaa virukselle tarjoatte niin sitä turvallisemmaksi olonne tunnette. Alastomuus on varmasti hyväksyttävää tässä pandemian runtelemassa ajassa.

Turvallisin kauppaan meno varustus on siis: Snorkkeli, räpylät, alastomuus ja lompakko joko tissien alle tai persvakoon. Persvakoon ainoastaan jos ei tissien mitta riitä.

Vierailija
164/461 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki maskia käyttävät kuvittelevat että heitä tuijotetaan? Nyt taitaa olla heillä itsellään joku syvempi itsetunto-ongelma johon olisi hyvä hakea apua. Kukaan ei tuijota teitä. Kaikki tietävät että on koronaepidemia. Maskeja näkee ihmisillä päivittäin joten kenelläkään ei ole tarvetta tuijottaa juuri sinua.

Vierailija
165/461 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika typeräähän se on terveen ihmisen maskia pitää jossain alueella, missä ei edes tartuntoja juuri ole :D

Ymmärrän maskin käytön, jos olet kipeän oloinen, mutta kaupassa on pakko käydä. Silloin voi koittaa vähän hidastaa pisaroiden leviämistä.

Ja ei, meillä ei ole mitään epidemiaa menossa. Yksittäiset ihmiset siellä täällä jos ovat flunssaisia, niin eipä sellaista ennenkään ole epidemiaksi kutsuttu.

Itse en ainakaan ole muuttanut omassa elämässä mitään tämän "hurjan pelottavan" koronan edessä. Sääli vaan, kun poliitikot panikoi ja pisti suomen kiinni. Ehkä typerin ratkaisu ikinä.

Vierailija
166/461 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siskoni on kaupan kassa ja häntä ärsyttää ihmisten maskit koska kun he ostavat alkoholia niin he suuttuvat jos hän käskee ottamaan maskin pois että voi katsoa onko täysi-ikäinen

Olikohan se siskosi, joka kysyi vanhemmiltani henkkarit heidän ostaessaan neljää lonkeroa ruokaostosten kanssa ja vaati että molemmat ottavat maskin pois jotta voi nähdä kunnolla. Eikä mun vanhemmat kyllä näytä alle 30v edes sokean mummon mielestä, vaikka nuorekkaita reilu viisikymppisiä ovatkin. Kiusantekoa veikkaisin.

tuskimpa oli siskoni ja sori vaan jos pidät sääntöjen noudattamista kiusaamisena.. 

Ei sellaista sääntöä kai sentän ole olemassa, että olisi pakko nähdä ostajasta kasvot kokonaan tai muuten tiettyjä ruumiinosia. Paperit pitää katsoa, jos näyttää alle 30v, mutta kai myyjä saa haluamallaan perusteella tehdä itse sen johtopäätöksen, että on sitä vanhemman näköinen. Yli viisikymppiset eivät normaalisti maskin kanssakaan näytä alle kolmekymppisiltä.

Se on sitten toinen juttu, jos puhutaan asioista joissa oikeasti pitää tarkastaa henkilöllisyys eikä pelkästään varmistua iästä. On ihan ymmärrettävää, että sellaisia ei maskin kanssa tehdä.

Vierailija
167/461 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki maskia käyttävät kuvittelevat että heitä tuijotetaan? Nyt taitaa olla heillä itsellään joku syvempi itsetunto-ongelma johon olisi hyvä hakea apua. Kukaan ei tuijota teitä. Kaikki tietävät että on koronaepidemia. Maskeja näkee ihmisillä päivittäin joten kenelläkään ei ole tarvetta tuijottaa juuri sinua.

Missä näkyy maskeja? Tänään käynyt Lidlissä, Tokmannilla, Citymarketissa ja K-Raudassa. Ei ensimmäistäkään maskinaamaa näkynyt missään näistä kaupoista. Väkeä on ihan hemmetisti liikkellä.

Vierailija
168/461 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ainakin huvittaa nää maskien käyttäjät kaupoissa jotka ei edes osaa käyttää sitä oikein

Vierailija
169/461 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä maskeja käytä kuin jotkut ulkomaalaiset tottumuksesta. Tuskin kukaan paljasjalkainen suomalainen sentään hairahtuu jotain rättejä virittelemään naamalleen :D

Vierailija
170/461 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kummeksu ketään maskin käyttäjää.

En kuitenkaan itse käytä sellaista, koska samaan lopputulokseen pääsee huolehtimalla muista varotoimista ihmisten ilmoilla liikkuessaan:

- säilytä turvavälit

- älä mene oireisena kauppaan tai muuten julkisille paikoille

- jos yskittää tai aivastuttaa, yski ja aivasta hihaan tai nenäliinaan

- pese käsiä usein ja huolellisesti

Se maski estää kaikkein isoimpia pisaroita leviämästä ympäristöön. Sama vaikutus sillä, että yskii ja aivastaa hihaan. Jos käyt kaupassa etkä yski, aivastele tai puhu toisille, on ihan se ja sama, onko maskia vai ei.

Vierailija
171/461 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli työnantajalta ohjeistus, missä toivottiin työntekijöiden olevan käyttämättä maskeja tai muita itse hankittuja suojavarusteita. Koulussa olen töissä.

Hyvä, että jollain on järkeä. Eipähän lähde kukaan oman elämänsä infektioasiantuntija säätämään oppilaiden edessä maskin kanssa. Jos on kipeä, ei pidä tulla töihin ja jos taas ei ole kipeä, niin mikä sen maskin funktio oikein on?

Vierailija
172/461 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset luulevat että olet karanteenissa sieltä karannut. vi.n saastuttaja

Vierailija
173/461 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli työnantajalta ohjeistus, missä toivottiin työntekijöiden olevan käyttämättä maskeja tai muita itse hankittuja suojavarusteita. Koulussa olen töissä.

Hyvä, että jollain on järkeä. Eipähän lähde kukaan oman elämänsä infektioasiantuntija säätämään oppilaiden edessä maskin kanssa. Jos on kipeä, ei pidä tulla töihin ja jos taas ei ole kipeä, niin mikä sen maskin funktio oikein on?

Samaa ihmettelen. Se kangasmaski suojaa ainoastaan siltä, ettei yskiessä tms lentele pisaroita ympäriinsä. Sama lopputulema saavutetaan, kun ei lähdetä oireisena kotoa. Jos tuntuu, että muuten vaan yskittää tai aivastuttaa, niin hihaa suun eteen.

Vierailija
174/461 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin Etsystä helvetin siistin korona huivin

Vierailija
175/461 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän tuijottaneeni pariin otteseen. Syy ei sinänsä ollut maski, vaan tapa käyttää sitä. Toisella maski oli vissiin liian iso tmv, joten piteli sitä sitten naamallaan kädellään. Toisella maski oli vissiin ollut vähän pidempään jo käytössä, oli kauttaaltaan tahrainen ja roskainen, ja kaupasta päästyään rouva nosti maskin hikiselle otsalleen. 

Näiden näkyjen jälkeen mulle selvisi miksi virukset leviää, ihan sama mitä suljetaan tai suositellaan tai käsketään.

Vierailija
176/461 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskihan ei suojaa itseä, joten useimmat ihmiset eivät sen takia vaivaudu laittamaan maskia naamaan ollenkaan. Muista viis, oma napahan se on tärkein.

Tai olisko syy pikemminkin siinä, että valtaosa ihmisistä ei edes omista mitään maskeja.

Vierailija
177/461 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tunnu yhtään typerältä panikoitua perusflunssasta jos ei ole monisairas hoivakotipotilas?

Onneksi baarit aukeaa parin viikon kuluttua niin pääsee laittamaan rahaa kansantalouteen ja yrittäjille.

Mm. Italiassa, Usassa, Iso-Britanniassa, Espanjassa ja monissa muissakin maissa on kuollut satoja sairaanhoitajia ja lääkäreitä tähän virukseen.

Olisi vain niin oikeudenmukaista kun saisit itse tämän ns. perusflunssan ja joutuisit letkuihin taistelemaan henkirievustasi, v*tun idiootti.

Mutta enhän mä saa, reppana. Jos saan, niin sairastan sen perusflunssana mitä todennäköisimmin. Vituttaako sinua etten ole minkäänlaisessa vaarassa tälläkään influenssakaudella enkä osallistu sinun massapsykoosiisi, hysteerikko?

Ei ole mitään takeita, että sairastat sen perusflunssana. Voit saada siitä sen tappavimman muodon ja ja se olisi sinulle ihan oikein, sulkeutuu sitten ylimielinen turpa.

En ole massapsykoosissa, vaan terveydenhuoltoalalla ja vituttaa kaltaisesi idiootit.

Vierailija
178/461 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin katson maskia käyttävää henkilöä, että onpa fiksu tyyppi. Ei ole mikään laumatyperys joka ei uskalla käyttää maskia, koska ”näyttää tyhmältä” ja ”muut nauraa”.

Niin, tai sitten kyse ei ole uskalluksesta vaan halusta. Itse en ainakaan pidä maskia siksi, ettei kiinnosta tuhlata rahaa turhuuksiin.

Vierailija
179/461 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäähän se hassulta. Ite kävin maskinaamadsa maaliskuussa ja mua tuijotettiin. En enää laita.

Vierailija
180/461 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitte kun vielä olis se epidemia niin siin olis joku järkikin.

Jaahas, palstan salaliittomamma hereillä. Uskot varmaan, että kuukävelykin oli lavastettu ja ajattelet olevasi muita fiksumpi kun sinä tiedät asioiden "oikean laidan".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä