Ihmiset tuijottaa kun olen maski päällä kaupassa tms. Ettekö tiedä että nyt on menossa koronaepidemia?
Ja monessa maassa ei edes pääse kauppaan ilman maskia.
Kommentit (461)
Tuijotetaan? Taidat asua jossain tuppukylässä. Täällä pääkaupunkiseudulla on ihan sama käyttääkö maskia vai ei. Molempia on niin paljon ettei kukaan erikseen tuijota, ei juuri edes kiinnitä huomiota.
Miksiköhän maskia ei käytetä kotona perheen parissa? Kun perheenjäsenet eivät tartuta kulkutauteja? Jos näin, niin eipä kai perheenjäsenet tartuta muita muuallakaan – siis muiden perheiden jäsenetkään. Perheenjäsenten kanssa nyt kuitenkin vietetään sama talous jakaen enemmän aikaa kuin kaupassa kanssa-asiakkaiden ja kaupan henkilökunnan kanssa ja läheisemmässä kanssakäymisessäkin. Ilmeisesti vieraat ja perheen ulkopuoliset ihmiset ovat niitä viruksen levittäjiä, joilta maskeilla on suojauduttava tai joita maskeilla on suojattava, mutta perheenjäseniä voi pusutella ihan huoletta. Näin vaikka hoivakoteihinkaan ei laskea perheenjäseniä eikä omaisia vierailulle tartuntariskin takia.
On kyllä kieltämättä täysin käsittäämätöntä, että ihmiset Suomessa demonisoivat maskin käytön, vaikka siitä ihan todistetusti on vain hyötyä ihmisille. Ennemmin uskotaan Suomen viranomaisia ja hallitusta, vaikka monasti on todistettu heidän olevan väärässä.
Itsekin maskia käyttävänä olen saanut osakseni v*ittuiluja, päälleni on yskitty ja jopa kimppuuni on kerran käyty. Ja auta armias, jos menet huomauttamaan ihmisille siitä, että maskia pitäisi käyttää tai edes kädet desinfoida niin ollaan jo käymässä nyrkit ojossa kimppuun... Nyt ihmiset oikeasti se järki käteen!!
Kyllä mä ainakin katon niitä maskityyppejä, koska ajattelen että niillä on korona
Halutaan leikkiä, että mitään pahaa ei oikeasti ole menossa maailmassa. Maskin käyttäjät muistuttavat inhottavasti todellisuudesta mikä haluttaisiin unohtaa. Siitä se johtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki maskia käyttävät kuvittelevat että heitä tuijotetaan? Nyt taitaa olla heillä itsellään joku syvempi itsetunto-ongelma johon olisi hyvä hakea apua. Kukaan ei tuijota teitä. Kaikki tietävät että on koronaepidemia. Maskeja näkee ihmisillä päivittäin joten kenelläkään ei ole tarvetta tuijottaa juuri sinua.
Missä näkyy maskeja? Tänään käynyt Lidlissä, Tokmannilla, Citymarketissa ja K-Raudassa. Ei ensimmäistäkään maskinaamaa näkynyt missään näistä kaupoista. Väkeä on ihan hemmetisti liikkellä.
Taitaa olla ihan paikkakunta-/kaupunginosakohtaista. Täällä Itä-Helsingissä maskeja näkyy paljonkin. Joku opettaja tässä ketjussa ihmetteli mihin maskia tarvitaan kun ei lähde oireisena kotoa. Oireetonkin tartuttaa ja virus leviää puhuessa, joten sen voi saada keneltä vain. Ulkona tuskin riski kummoinen mutta esim. kaupoissa/joukkoliikennevälineissä pidän kyllä suojaa.
Vierailija kirjoitti:
Asun maassa, jossa kaikilla on maskipakko, ainakin jos menee kauppaan tai vastaavaan. Minulla on sekä maski että kumihanskat. Enemmän kerää katseita maskiton.
Toisaalta on kivaa, kun ei kukaan tunnista. Peililasit ja maski naamioivat aika hyvin.
Jatkan vielä. Olen siis ollut moniriskisenä kotona jo yli 2 kk ja kesäkuun alussa olen menossa leikkaukseen. Ennen leikkausta otetaan coronatesti! Mielenkiintoista nähdä tulokset.
Peililaseja käytän oikeastaan aina.
Jahas ja ikää oli ?
Ei tunnu aikuisen henkilön kirjoittamalta.
Minulla on testattu Corona eikä ole ja kuljen siitä huolimatta maski päällä kaupoissa,bussissa ja muissa yleisillä paikoilla missä ihmiset menevät kuin viimeistä päivää eivätkä välitä turva rajoista.
No jos sinun kohdallesi sattuu ,kun tunnut olevan välinpitämätön terveydestäsi voi voi etpähän tiedä kuka lähistöllä yskii tai aivastelee.Suosittelen katsomaan miten se oikeasti leviää.
Koronaepidemia on Suomessa hiipumassa, vaikka niitä maskeja ei ole käyttänyt juuri kukaan. Mutta tyhmäähän se on tuijottaa ja arvostella, koska maskin käyttäminen on ihan fiksua ja suojaa myös mm. katupölyltä. Toki jos pitää maskia miten sattuu, lääppii sitä käsillään tms niin siitä on kyllä enemmän haittaa kuin hyötyä, ja näitä väärinkäyttäjiä löytyy kyllä ihan terveydenhuoltohenkilöstöstäkin. Kauhean kätevähän se maski on nostaa esim. otsalle syönnin ajaksi tai pitää vain suun edessä eikä peittää nenää ollenkaan :D
Naurettavaa käyttää jotain maskeja. Tää koko homma haisee ja pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Halutaan leikkiä, että mitään pahaa ei oikeasti ole menossa maailmassa. Maskin käyttäjät muistuttavat inhottavasti todellisuudesta mikä haluttaisiin unohtaa. Siitä se johtuu.
tämä virus on marginaalissa enemmän pahaa tuo talousongelmat, henkiset ongelmat ja se että joku nyt vaan haluaa tehdä rahaa lääkkeillä ja rokotteella puhumattakaan kontrolloidusta maailmasta ja ihmis- ja huumekaupasta. testaukset tehdään missä halvimmat (ja tyhmimmät) asuvat.
Tänään olin ainoa maskia käytättävä asiakas aika täydessä kaupassa. Kai minua katsottiin, mutta ei se haittaa. En ymmärrä miksi Suomi on melkeinpä ainoa maailman maa jossa maskeja ei suositella julkisissa tiloissa. Ei se tauti ole vielä mihinkään hävinnyt.
Suomalaisillehan on tyypillistä miettiä että "mitähän ne muut minusta ajattelee". Sitä voi sitten sairasvuoteella muistella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tunnu yhtään typerältä panikoitua perusflunssasta jos ei ole monisairas hoivakotipotilas?
Onneksi baarit aukeaa parin viikon kuluttua niin pääsee laittamaan rahaa kansantalouteen ja yrittäjille.
Mm. Italiassa, Usassa, Iso-Britanniassa, Espanjassa ja monissa muissakin maissa on kuollut satoja sairaanhoitajia ja lääkäreitä tähän virukseen.
Olisi vain niin oikeudenmukaista kun saisit itse tämän ns. perusflunssan ja joutuisit letkuihin taistelemaan henkirievustasi, v*tun idiootti.
Mutta enhän mä saa, reppana. Jos saan, niin sairastan sen perusflunssana mitä todennäköisimmin. Vituttaako sinua etten ole minkäänlaisessa vaarassa tälläkään influenssakaudella enkä osallistu sinun massapsykoosiisi, hysteerikko?
Ei ole mitään takeita, että sairastat sen perusflunssana. Voit saada siitä sen tappavimman muodon ja ja se olisi sinulle ihan oikein, sulkeutuu sitten ylimielinen turpa.
En ole massapsykoosissa, vaan terveydenhuoltoalalla ja vituttaa kaltaisesi idiootit.
Voi raukkaparka, ei tietenkään ole mitään takeita että sairastan sen perusflunssana mutta kaikki todennäköisyydet viittaavat siihen. Kaikki. Nuorena ja perusterveenä minulla on ehkä noin yhden suhde miljoonaan että joudun sairaalaan tämän flunssan ansiosta. Pärjään tällä todennäköisyydellä aivan mainiosti. Haluaisitko sinä, ruma lapsi, vaikkapa lyödä vetoa siitä selviänkö ilman flunssaa tai perversiosi mukaista kuolemaa?
Älä anna kuitenkaan hyvän hysteriasi mennä hukkaan vaan jatka irrationaalista panikointiasi aivan vapaasti. Aivan yhtä vapaasti kuin minä tulen kesäkuun alusta nauttimaan baarien tarjonnasta sekä nähtävästi myös lomasta Euroopassa. Eikö olekin mahtavaa että Italiaan pääsee jo kesäkuussa ilman karanteenia. Sisiliassa on jopa vähemmän flunssapotilaita kuin Suomessa. Sinne siis. Mahtavaa, maailma on taas auki.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se hieman kummallista että maski herättää niin vahvoja tunteita ja jopa aggressiota. Ihan sama, antakaa toisten pitää. Mitä se teiltä on pois? Alatteko raivoamaan jollekulle sen vuoksi, että hän käyttää shortseja? Kyllä ihmisessä on vika jos pitää toisten pukeutumisesta noin hermostua.
No, analogia toimisi, jos joku käyttäisi shortseja sen takia, että kuvittelisi niiden suojaavan ilmassa leijuvilta sukupuolitaudeilta. Tuskin hirveää raivoa aikaansaisi, mutta voisi kyllä naurattaa.
Itse käytän kaupassa maskia. Muutama viikko sitten huomasin, että ihmiset loivat katseita, mutta en enää. Täällä Vantaalla, maskien käyttö on lisääntynyt huomattavasti. Oli mukavaa käydä paikallisessa kaupassa tänään, kun yli puolella asiakkaista oli maskit käytössä. Respect!
Teille, jotka lämmitätte leukaa ne sillä maskilla, tämä ei kuitenkaan ollut se suojauksen tarkoitus.
Ehkä ne katsoo siksi, että sun maski on puettu väärin eikä suojaa? Minä kävin pitkästä aikaa kaupungilla eilen ja tajusin että ehkä yhdellä tai kahdella oli maski puettu oikein, suurimmalla osalla ihan vaan "koristeena".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tunnu yhtään typerältä panikoitua perusflunssasta jos ei ole monisairas hoivakotipotilas?
Onneksi baarit aukeaa parin viikon kuluttua niin pääsee laittamaan rahaa kansantalouteen ja yrittäjille.
Mm. Italiassa, Usassa, Iso-Britanniassa, Espanjassa ja monissa muissakin maissa on kuollut satoja sairaanhoitajia ja lääkäreitä tähän virukseen.
Olisi vain niin oikeudenmukaista kun saisit itse tämän ns. perusflunssan ja joutuisit letkuihin taistelemaan henkirievustasi, v*tun idiootti.
Mutta enhän mä saa, reppana. Jos saan, niin sairastan sen perusflunssana mitä todennäköisimmin. Vituttaako sinua etten ole minkäänlaisessa vaarassa tälläkään influenssakaudella enkä osallistu sinun massapsykoosiisi, hysteerikko?
Ei ole mitään takeita, että sairastat sen perusflunssana. Voit saada siitä sen tappavimman muodon ja ja se olisi sinulle ihan oikein, sulkeutuu sitten ylimielinen turpa.
En ole massapsykoosissa, vaan terveydenhuoltoalalla ja vituttaa kaltaisesi idiootit.
Voi raukkaparka, ei tietenkään ole mitään takeita että sairastan sen perusflunssana mutta kaikki todennäköisyydet viittaavat siihen. Kaikki. Nuorena ja perusterveenä minulla on ehkä noin yhden suhde miljoonaan että joudun sairaalaan tämän flunssan ansiosta. Pärjään tällä todennäköisyydellä aivan mainiosti. Haluaisitko sinä, ruma lapsi, vaikkapa lyödä vetoa siitä selviänkö ilman flunssaa tai perversiosi mukaista kuolemaa?
Älä anna kuitenkaan hyvän hysteriasi mennä hukkaan vaan jatka irrationaalista panikointiasi aivan vapaasti. Aivan yhtä vapaasti kuin minä tulen kesäkuun alusta nauttimaan baarien tarjonnasta sekä nähtävästi myös lomasta Euroopassa. Eikö olekin mahtavaa että Italiaan pääsee jo kesäkuussa ilman karanteenia. Sisiliassa on jopa vähemmän flunssapotilaita kuin Suomessa. Sinne siis. Mahtavaa, maailma on taas auki.
Googleta "Nick Cordero", menestynyt Broadwaytahti jolta jouduttiin amputoimaan jalka Coronan vuoksi. Ollut viikkokausia koomassa, nyt sentaan avannut silmansa.
Jaksaa ihmetyttaa etta Suomessa on niin paljon kaltaisiasi typeryksia.
Maski suojaa kyllä käyttäjäänsäkin, jos se on tarpeeksi"järeä". FFP1 kin jo paljon parempi kuin paljaalla naamalla.