Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysytäänpä näin päin, mitkä vanhanaikaiset, vähemmän suositut ja pois muodista olevat ruuat ovat herkkuasi?

Vierailija
10.05.2020 |

Just söin lanttua, nam. Marjapuuro on hyvää, samoin punaherukkasoppa.

Kommentit (691)

Vierailija
81/691 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran vuodessa läskisoosi ja tirripaisti pottuhutun kanssa. Lihaisa itse tehty hernerokka on poikaa! Uunimunavoi ja tuore rieska, nam. Kokonaisista ohraryyneistä haudutettu uunipuuro karpalo- tai puolukkamehukeiton kanssa, jouluna poikkeuksellisesti sekametelisopan kanssa. Äiti oli hyvä ruuanlaittaja, joten voisin luetella tähän pitkän lista noiden edellä mainittujen lisäksi.

Vierailija
82/691 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meneekö ruoatkin pois muodista?!

Ruokatrendit tulee ja menee. On luomua, vegaanista, maidotonta, viljatonta, sokeritonta, rasvatonta, munatonta, kevyt-tuotteita ja niin edespäin.

Välillä on trendikästä syödä avokado-pastaa ja juoda kauramaitoa, joskus läskisoossi on päivän sana.

Ruokakaupan työntekijänä huomaan helposti mikä tuote on menossa pois muodista, siis poistuu koska sitä ei osteta.

Tällä hetkellä vegaani on menossa ja lähituotanto tulossa.

Hedelmät ja vihannekset myyvät aina mutta esim. nyhtökaura ja kauramaidot alkavat hiipua.

Veganismi ei varmaankaan hiivu ikinä mutta pahin villitys on jo takana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/691 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vispipuuro ja jauhemaksapihvit (ei toki samaan aikaan).

Vierailija
84/691 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman kerran vuodessa läskisoosi ja tirripaisti pottuhutun kanssa. Lihaisa itse tehty hernerokka on poikaa! Uunimunavoi ja tuore rieska, nam. Kokonaisista ohraryyneistä haudutettu uunipuuro karpalo- tai puolukkamehukeiton kanssa, jouluna poikkeuksellisesti sekametelisopan kanssa. Äiti oli hyvä ruuanlaittaja, joten voisin luetella tähän pitkän lista noiden edellä mainittujen lisäksi.

Mitä on uunimunavoi? Google ei vastaa.

Vierailija
85/691 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meneekö ruoatkin pois muodista?!

Ruokatrendit tulee ja menee. On luomua, vegaanista, maidotonta, viljatonta, sokeritonta, rasvatonta, munatonta, kevyt-tuotteita ja niin edespäin.

Välillä on trendikästä syödä avokado-pastaa ja juoda kauramaitoa, joskus läskisoossi on päivän sana.

Ruokakaupan työntekijänä huomaan helposti mikä tuote on menossa pois muodista, siis poistuu koska sitä ei osteta.

Tällä hetkellä vegaani on menossa ja lähituotanto tulossa.

Hedelmät ja vihannekset myyvät aina mutta esim. nyhtökaura ja kauramaidot alkavat hiipua.

Veganismi ei varmaankaan hiivu ikinä mutta pahin villitys on jo takana.

Ohis, mutta nämä huomaa työntekijänä todella helposti! Nyt ollaan joka suunnalta rummuttamassa maanläheisyyden perään, joten ruokakin saa olla luomua ja lähellä tuotettua. Uskon, että koronan aikana ja sen jälkeen mennään vielä yksinkertaisempaan suuntaan, mitä tulee ruokailutottumuksiin. Nämä vanhan ajan ruoat nousevat aivan varmasti!

Vierailija
86/691 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunipuurot (ohra ja riisi), mannapuuro, suklaapuuro, punaherukkakiisseli, jauhelihaperunaviipalevuoka, silakkapihvit, kanaviillokki, itsetehdyt verilätyt puolukalla, pulla (korvapuustit, voisilmäpullat, leetapulla).

Vierailija
87/691 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryynimakkara & perunamuusi, nakkikeitto ja muut makkararuoat.

Vierailija
88/691 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, ruismarjapuuro on aivan ihanaa kyllä. Nyt alkoi mieli tehdä sitä.

Vielä omaan listaani lisään 70-luvun hedelmätäytekakun. En erityisemmin muuten välitä täytekakuista, mutta tykkäsin siitä, missä on säilykehedelmiä, kuten persikkaa, mandariinia ja kirsikkaa, mantelia reunalla ja välissä hilloa. Tämä on monen inhokki, minun suosikki.

t. ap.

Vierailija
89/691 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikka-kerma-täytekakku.

Vierailija
90/691 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läskisoosi, kanaviillokki ja tilliliha! Ja hyviä keitettyjä jauhoisia perunoita näiden kanssa. Kanaviillokin kanssa lisäksi mustaherukkahilloa, läskärin kanssa etikkapunajuuria ja -kurkkuja, ja tillilihan kanssa vaikka hölskytyskurkkuja.

Nämä minullakin + se voileipäkakku.

Vierailija
91/691 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

avokadopasta ja tomaattifetapasta

Mekin syödään näitä usein :P

Vierailija
92/691 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pottilohko. Jossa oli viipaloitua perunaa ja raitasta sikaa ja olikohan porkkanaakin.

Vierailija
93/691 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaalilaatikko, leipäressu, läskisoossi, tilliliha, luinen lihakeitto, perunapuuro

Isäni teki välillä tuota leipäressua kun olin lapsi. Kertoi, että oli niin köyhästä perheestä että niillä itsellään oli lähes aina leipäressua kun muuhun ei varaa ollut. Minusta se oli tosi hyvää.

Vierailija
94/691 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt monia mainituista viime aikoina. Silakat, sillit ja kaaliruoat ovat herkkua. Nostan ehkä vähän unohdetun valmistuotteen: minulla on jatkuva himo syödä Kallen mätitahnaa. Hurjan suolaista ja hyvää, tänäänkin söin keitettyjen kananmunanpuolikksiden päällä.

Vierailija
95/691 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruunamelissa jälkiruoassa esim. kakuissa. Eipä ole 80-90-luvun jälkeen näkynyt

Vierailija
96/691 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistetut silakat ja muikut kunnon muusilla, jauhemaksapihvit, paistettu maksa, vaniljaja muutkin kiisselit, köyhät ritarit, lohilaatikko, kalamurekepihvit, kananmunakastike, veriletut.

Vierailija
97/691 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoperunat tai kesäkeitto (ilman kukkakaalia), lämpimät juustovoileivät ja köyhät ritarit.

Vierailija
98/691 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi moni sanoo voileipäkakku. Mulla se inhokkilistalla. Oli jotkut synttärit vuosia sitten ja se voileipäkakku oli karsea. Leipä oli vettynyt niin, että pillillä olisi voinut imeä. En kehdannut heittää roskiin, kun olin lautaselle ottanut. Tuon voileipäkakun jälkeen, en ole voinut sitä syödä.

Hernekeitto

Äidin tekemä tavallinen pulla ja marjapiirakka (itsellä ei tule niin hyvää)

Kaurapuuro punaiseen maitoon tehtynä

Vierailija
99/691 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusunmarjakeitto <3

Vierailija
100/691 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kiva ketju ja hienoa, että säilynyt asiallisena. Monta jo unohtamaani lapsuuden lempiruokaa olen täältä löytänyt. Olen päättänyt alkaa tehdä niitä nyt. Vaikeata vain valita mitä ensin. Kiitos Ap ja osallistujat!