Menitkö riskiryhmään kuuluvan äitisi luokse kylään?
Kävitkö äitienpäivävierailulla riskiryhmään kuuluvan äitisi luona? Onko sinusta ihan okei mennä sinne kutsumatta?
Kommentit (18)
Istuttiin pihalla turvaetäisyyden päässä ja syötiin jäätelöt.
No en ole nähnyt 10 vuoteen muutenkaan joten eipä korona ole asiaa muuttanut mihinkään suuntaan.
Menin. Ihan oli kutsuttu. Äiti ei ole hysteerikko.
Menin. Meillä kaikilla (aikuiset lapseni) oli ffp2-kuonokopat päässä, lisäksi pesimme kätemme hyvin tullessa.
En mennyt kutsumatta vaan kutsuttuna.
Olisin mennyt, mutta ei kutsuttu. Postitin kortin ja suklaata ja soitin tänään äidille. Äiti 76-v.
En mennyt vaikka ei ole riskiryhmäläinen. Mulla on ollut epämääräisiä oireita koko kevään joten en uskalla nähdä ketään.
Menin, mutta en mennyt kutsumatta - lisäksi meidänkin perheessä on riskiryhmäläisiä, kaikki etätöissä ja pois koulusta, ruoat tilataan kaupasta toimituksella. Ulkoillaan vain koiran kanssa.
Menin. Uskalsin mennä koska kotikunnassani ei ole vielä yhtään koronatapausta, ja olen ollut kotona koko ajan ja vain kaupassa käynyt joka toinen viikko.
En mennyt. Soitin kyllä ja vien pienen lahjan ensi viikolla kun on menoa sinne päin kuitenkin. En kyllä meinaa kovin lähelle mennä ensi viikollakaan. Mä olen töissä kokoajan alttiina kaikille mahdollisille tartuntataudeille joten en voi mitenkään tietää, etten ole tyyliin koronan oireeton kantaja tms.
Menin. Ulkoilmassa juotiin kahvit.
En mennyt. Sellainen tilanne, että itse asun Tampereella, jossa uusia tartuntoja tipahtelee tasaiseen tahtiin vaikka tilanne onkin aika hyvä, ja vanhemmat Porissa, jossa ei ole diagnosoitu yhtäkään koronatapausta about kuukauteen. Tosin vain isä on jossain määrin riskiryhmää. Vanhempien puolesta kyllä saisi tulla koska vaan, mutta kun teen töitä kodin ulkopuolella ja kuljen työmatkoja bussilla, niin en voi taata etten toisi koronaa vanhemmille ja laajemmin hyvin koronavapaalle paikkakunnalle. En halua elää sellaisen asian kanssa, joten en lähitulevaisuudessa käy. Matkaakin on sen verran, ettei mikään pikainen ulkotapaaminen olisi oikein realistinen ajatus, ja koko viikonlopun hoitaminen sellaisella hygieniatasolla ettei taatusti tartuta, ei ole mitenkään realistista sekään.
Menisin jos olisin perinnön toivossa. En siis mennyt.
Tietenkin menin mutta juotiin etäisyyden päässä kahvit ulkona.
Ei nyt äitienpäivän takia kannata riskeerata, olemme molemmat riskiryhmäläisiä. Äiti iän ja minä sairauksien ja painon puolesta.
Ei ole pariin kk nähty vaikka asutaan samassa kunnassa. Yhreyksissä kyllä ollaan päivittäin, ei osaa äitini olla soittamatta vähintään kerran pv.
Äiti on välillä pihalla käynyt tuomassa meille esim ruokaa, kun teinini lempiruokaa on moni mummon tekemä ruoka, mitä minä en tee tai osaa tehdä yhtä hyvin kuin mummo.
Äitini liikkuu joka päivä, pyöräilee ja kävelee, paljon parempikuntoinen ja terveempi on kuin oon itse.
No nyt meinas tulla koko elämäntarina. Hupsista heijaa.. :D
Kukaan mennyt tai ei mennyt?