Björn Wahlroos: Suomen talouden lähitulevaisuus on julma, ja siihen on kolme keskeistä syytä
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Ja ainakin kaksi niistä syistä on Björn Wahlroos. Mitä se täällä edes tekee, ihmemökkeilijä. Menisi kotiinsa Ruotsiin.
Eikö se voisi välillä muuttaa Viroon rantarootsalaiseksi? Mikä valtio antaa Pyörnille pienimmät verota ja suurimmat avustukset? Kilpailu pystyyn.
Varmaan Nallen saamista massiivisista yhteiskunnan maksamista tuista on taas leikattu.
Piti leikata muiden tuista, ei Nallen!! Kuinka vaikea se voi olla ymmärtää?
Eiköhän se kilpailukyky koe kolauksen ihan globaalisti.
Veikkaan, että Yhdysvaltojen malliin aletaan mennä täälläkin.
Eli terveydenhuolto yksityistetään, ja hoitoa saavat ne joilla on varaa
terveysvakuutukseen.
Sitten sosiaalietuudet karsitaan kokonaan pois ja ne korvataan vastikkeellisilla food stampeilla, eli esim. haravoimalla kaupungin puistoa muutaman tunnin voi tienata itselleen maksusitoumuksen ruokakauppaan.
Ja opiskelijoille tarjotaan pelkkää lainaa opintotueksi, ja voi tulla myös lukukausimaksut.
Ikävä kyllä hyvinvointivaltio kuolee koronaan.
Nalle on oikeassa siinä, että julkinen sektori on Suomessa järkyttävän pöhöttynyt ja tehoton. Kaikki arvostelu on kielletty, koska propagandan mukaan juuri Suomessa julkinen sektori on aivan äärimmilleen viritetty tehokas tuottokone, vaikka totuuden tietää jokainen ajattelukykyinen julkisen sektorin palveluksessa ikinä ollut suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä.
Tässä piilee se tämän tilanteen valopilkku eli ollaan samassa jamassa ja yhdessä luodaan uusi maailma.
Siihen menee jonkin aikaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Björn Wahlroos: Suomen talouden lähitulevaisuus on julma, ja siihen on kolme keskeistä syytä"
Sanna, Li ja Maria?
En ymmärrä miksi Katri pitäisi unohtaa tuosta joukosta, tai kuka hitto RKP:tä johtikaan? Annamaja tjsp?
Sun pakkomielteisyydellä saisi jo eläkkeellä pääsyn takaavan diagnoosin.
Ole mitä mieltä lystäät mutta fakta on että suomen suuntaan vaikuttaa eniten ne jotka on johdossa eli nuo henkilöt.
Wahlroos kannattaa mm. käteisestä rahasta luopumista, mikä ei ole suuri yllätys kun mies itse on danske bankin omistajia. Sehän on kaikkien pankkien märkä päiväuni, kaikki valta siirtyisi pankeille.
Nykyään vielä jos ei ole pankkiinsa tyytyväinen, niin voi nostaa tilinsä tyhjäksi ja vaihtaa pankkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Björn Wahlroos: Suomen talouden lähitulevaisuus on julma, ja siihen on kolme keskeistä syytä"
Sanna, Li ja Maria?
En ymmärrä miksi Katri pitäisi unohtaa tuosta joukosta, tai kuka hitto RKP:tä johtikaan? Annamaja tjsp?
Ole mitä mieltä lystäät mutta fakta on että suomen suuntaan vaikuttaa eniten ne jotka on johdossa eli nuo henkilöt.
Captain Obvious.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä.
Tässä piilee se tämän tilanteen valopilkku eli ollaan samassa jamassa ja yhdessä luodaan uusi maailma.
Siihen menee jonkin aikaa...
Tässä ei ole tärkeintä että muillakin on ongelmia vaan se, että itse päästään nopeasti vauhtiin sitten kun se on mahdollista. Tällä johtokvintetillä se ei ole mahdollista koska ensinnäkin ideologia ja toiseksi nuo ei osaisi vaikka päättäisivät vaihtaa ideologiaansa.
Onpa ärsyttävä aloitus, kun linkataan maksumuurin takana olevaan lähteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna, Li ja Maria?
Captain Obvious.
hauska tutustua, mä oon sinikka
Mitä, eikö Björn ole älynnyt hakea maatalouden koronatukia? Hänen omistuksillaan tulee normaalimiljoonien päälle vielä muutama satatuhatta tuottavaa työtä tekevien ihmisten kustantamaa maatalouden ylimääräistä korona-avustusta. Voi tätä hull ujen maata.
Vierailija kirjoitti:
Wahlroos kannattaa mm. käteisestä rahasta luopumista, mikä ei ole suuri yllätys kun mies itse on danske bankin omistajia. Sehän on kaikkien pankkien märkä päiväuni, kaikki valta siirtyisi pankeille.
Nykyään vielä jos ei ole pankkiinsa tyytyväinen, niin voi nostaa tilinsä tyhjäksi ja vaihtaa pankkia.
Onnistuu se kuule ihan ilman käteistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna, Li ja Maria?
Captain Obvious.
Servattu sä oot.
Nalle on ihan oikeassa. Suomi oli kusessa jo ennen koronaa. BKT ei ole kasvanut kymmeneen vuoteen kun samaan aikaan Ruotsissa se on kasvanut 20%. Suomessa palvelujen ja tuotteiden kysyntä on nyt nollassa rajoitteiden vuoksi. Suomen vienti nojaa Eurooppaan, joka on ihan yhtä lamassa koronan vuoksi. Kukaan ei osta suomalaisia ristelijöitä tai autoja tai edes sitä kakkapaperia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna, Li ja Maria?
Captain Obvious.
Servattu sä oot.
En ainakaan noin vanhalla lässyllä, kuten huomasit.
Todelliset syyt:
1. velkaperusteinen rahajärjestelmä
2. velkaperusteinen rahajärjestelmä
3. velkaperusteinen rahajärjestelmä
bonus: korona & m@ss@m@@h@nmuutto
Liian kallis maa, liikaa valtion ja kuntien työpaikkoja eli liikaa byrokratiaa ja liian korkea veroaste. Siinähän ne syyt ovat. Digitalistuvassa maailmassa ei ole enää väliä, mistä maasta tuotteen tai palvelun ostaa. Jos verotat enemmän kuin naapurimaa tai maksat parempaa palkkaa kuin naapurimaa on maassasi valmistuvat tuotteet muita kalliimpia ja kauppa hyytyy, kun myös oman maan kansalaiset ostaa netin kautta halvempaa.