Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta on tullut sietämätön ihminen. Mistä apua?

Vierailija
10.05.2020 |

Olen 30v. Elämä menee pelkkää alamäkeä vuodesta toiseen eikä voimat enää riittää. Jatkuvia pätkätöitä, todella paljon työttömyyttä. Puolison kanssa ollaan oltu todella pitkään ja kaikki ollut aina hyvin.
Tämä mun tulevaisuuden turvattomuuden tunne, jatkuva stressi ja ylipäätän yhteiskunnan meno ovat muuttaneet minua. Olen jo 3 vuotta ollut todella vihainen, katkera, negatiivinen ja ärsyyntynyt ihminen.

Tämä elämä ei koskaan kanna. Tämä alkanut koettelee jo parisuhdetta ja perhevälit.

En siedä enää itseni ja minulla on todella pahaa olla. Kukaan ei ymmärrä sitä. Mä en pärjää työmarkkinoilla ja jatkuva uupumus on sulannut aivot. Minusta on tullut tyhmä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen että haet apua terveyskeskuksesta. Keskustelut ja lääkehoito voivat ainakin hiukan helpottaa oloa.

Vierailija
2/27 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskailen vastaavien asioiden kanssa. Olen yrittänyt terapiassa saada niitä käsiteltyä, mutta hidasta on. Tarvitsisin kipeästi onnistumisen kokemuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on enemmistölle arkipäivää, sitä sanotaan aikuistumiseksi. Suuri osa katselee sivusta kun parempiosaiset juhlivat. Sellaista on elämä. Onneksi sadan vuoden päästä kukaan ei muista koko asiaa.

Vierailija
4/27 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän alamäen on pakko pysähtyä! Ei lääkärille meno auttaa yhtään kun yks lääkäri ei edes tiennyt että on olemassa pätkätöitä. On todella yksinäinen olo ja lähipiiri pysyy vaa hiljaisena, kukaan ei edes yritä sanoa mitään tai edes auttaa.

Haluan elää vain hyvää tavallista elämää en vaadi paljon mitään. Kunhan olisi palkka millä tulee toimeen ja turvallinen arki.

Vierailija
5/27 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloitse toimivasta parisuhteesta, jos vain kykenet. Sitä ei kaikilla ole.

Vierailija
6/27 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta ei auta ap:n asiaa.

Vierailija
7/27 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin olet sinä ihminen, kaiken keskellä yksin.

Mut ällös välitä, niin on kaikki muutkin, Suomessa enemmän yksin kuin missään muualla.

Vierailija
8/27 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset jotain positiivista elämääsi, joka tuo sinulle onnistumisen tunteita. Auttaisiko vaikka järjestötyö?

Vierailija
9/27 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on enemmistölle arkipäivää, sitä sanotaan aikuistumiseksi. Suuri osa katselee sivusta kun parempiosaiset juhlivat. Sellaista on elämä. Onneksi sadan vuoden päästä kukaan ei muista koko asiaa.

Ei se nyt noinkaan ole aina ollut. Kolmikymppiset ovat totutelleet sietämään sietämätöntä kuvitellen että aina on ollut vaikeaa. No ei ole. Kuuskytluvulla syntyneen lapsuudessa ihmisillä oli asunnot ja työpaikat ja elämä oli hyvin hyvin leppoisaa. Tämä nykyhetki muistuttaa paljon sitä, miten rauhassa oleiltiin kotona, mutta useimmat ilman taloudellista angstia. Jos oli rahapula jollain, oli vaihtoehtoja, etsiä parempi työ tai muuttaa Ruotsiin.

Ehdotan, ettei aapee marssi terveyskeskukseen huumatakseen itsensä, vaan alkaa vaatia sellaista maailmaa, jossa on jotain pidäkkeitä sille, miten omistaminen jää harvojen huviksi. Oma koti kullan kallis tarkoittaa nimenomaan omaa kotia. Sen pitäisi olla itsestäänselvyys, että sellaiseen on säästeliäällä mahdollisuus, ja jos työ on epävarmaa, on voitava aloittaa pienemmästä ja vaihtaa isompaan ilman, että verottaja iskee varainsiirtoveron joka väliin. Palkan on oltava sillä tasolla, että tämä on mahdollista pienituloisellekin ilman pitkää pakkoaviota pankin kanssa. Tukien on puolestaan autettava ihmiset tiukkojen kohtien yli.

Vierailija
10/27 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitset jotain positiivista elämääsi, joka tuo sinulle onnistumisen tunteita. Auttaisiko vaikka järjestötyö?

ei näihin pääse, pieni piiri ja suhteilla vaa saan paikat.

Vierailija
11/27 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole totta, useimmissa vapaaehtoistöissä kaivataan koko ajan lisää tekijöitä. Itse toimin vapaaehtoisena mm. nuorisotyössä, eläinsuojelussa ja harrastusjärjestöissä (it/elektroniikka) ja kaikkiin näihin kaivataan koko ajan lisää ihmisiä ja uudet ovat hyvin tervetulleita.

Vierailija
12/27 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt noinkaan ole aina ollut. Kolmikymppiset ovat totutelleet sietämään sietämätöntä kuvitellen että aina on ollut vaikeaa. No ei ole. Kuuskytluvulla syntyneen lapsuudessa ihmisillä oli asunnot ja työpaikat ja elämä oli hyvin hyvin leppoisaa. Tämä nykyhetki muistuttaa paljon sitä, miten rauhassa oleiltiin kotona, mutta useimmat ilman taloudellista angstia. Jos oli rahapula jollain, oli vaihtoehtoja, etsiä parempi työ tai muuttaa Ruotsiin.

Ehdotan, ettei aapee marssi terveyskeskukseen huumatakseen itsensä, vaan alkaa vaatia sellaista maailmaa, jossa on jotain pidäkkeitä sille, miten omistaminen jää harvojen huviksi. Oma koti kullan kallis tarkoittaa nimenomaan omaa kotia. Sen pitäisi olla itsestäänselvyys, että sellaiseen on säästeliäällä mahdollisuus, ja jos työ on epävarmaa, on voitava aloittaa pienemmästä ja vaihtaa isompaan ilman, että verottaja iskee varainsiirtoveron joka väliin. Palkan on oltava sillä tasolla, että tämä on mahdollista pienituloisellekin ilman pitkää pakkoaviota pankin kanssa. Tukien on puolestaan autettava ihmiset tiukkojen kohtien yli.

Verotus on korkea siksi, että meillä on valtava julkinen sektori. Joko me maksamme kaikesta veroa, ja sitten vielä vähän veroa sen päälle, tai sitten julkiselta sektorilta siirretään pari sataa tuhatta virkakyöstiä työttömyystuelle ja muut saavat pitää sen verran rahaa, että pystyvät hankkimaan esim. kodin.

Vierailija
13/27 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole totta, useimmissa vapaaehtoistöissä kaivataan koko ajan lisää tekijöitä. Itse toimin vapaaehtoisena mm. nuorisotyössä, eläinsuojelussa ja harrastusjärjestöissä (it/elektroniikka) ja kaikkiin näihin kaivataan koko ajan lisää ihmisiä ja uudet ovat hyvin tervetulleita.

Mistä näitä haetaan?!! Kahlannut läpi koko netti jo useita vuosia, en löydä. Soitellut ties mihin, en löydä eikä ole olemassa eikä haeta. SPRllä vaadittiin korkeakoulutusta.

Nyt konkreettisia vastauksia!

Vierailija
14/27 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy vaan opetella luopumaan kaikesta, mukaan lukien haaveet ja unelmat. Kun elää elämänsä niin kuin tiibetiläinen munkki, joka on tyytyväineen riisiin ja kivilattialla nukkumiseen, ei se haittaa ettei ole töitä, herkkuja eikä aina ruokaakaan. Kodista puhumattakaan. Toisekseen pian huomaa, että kivat jutut joita olisi itselleen toivonut, olisi kuitenkin lopulta menettänyt. Viimeistään kuollessaan ne rikkaat ja onnellisetkin joutuvat luopumaan kaikesta.

Vierailija
15/27 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä näitä haetaan?!! Kahlannut läpi koko netti jo useita vuosia, en löydä. Soitellut ties mihin, en löydä eikä ole olemassa eikä haeta. SPRllä vaadittiin korkeakoulutusta.

Nyt konkreettisia vastauksia!

Minä hain kerran saattohoitokotiin vapaaehtoiseksi, mutta oli kuulemma niin paljon ja parempia hakijoita, ettei työpanokseni kelvannut edes ilmaiseksi. Vaikka olen korkeakoulutettu!

Vierailija
16/27 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuulkas! Olen elänyt kuin tiibetiläinen munkki koko aikuisikäni. Ei se siitä ole kiinni mutta kun tekemistä tarvitsen ja mieluisaa elämä.

Vierailija
17/27 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun mahdollista koulututtautua alalle, jolta saisit vakitöitä?

Tai jos oletan, että teet pätkätöitä, koska ne vastaavat omaa koulutustasi, olisiko mielenterveydellesi parempi hakea työtä, joka ei vastaa koulutustasi mutta jonka tiedät jatkuvan ja tuovan siten pysyvyyttä?

Tai jatkaa samaan tapaan, mutta paikkailla ansioita vuokratyöllä (jollain keikka-aspatyöllä), mikä toisi myös mahdollisesti vakautta, vaikka arki olisikin sitten epäsäännöllistä?

Minulla on koulutus alalle, jolla olisi vain pätkätyötä. Olen ratkaissut asian niin, että teen koulutusta vastaamatonta matalapalkkatyötä. Työ ei ole aina kivaa, mutta todennäköisesti en kestäisi pätkätöiden tuomaa stressiäkään, olen helposti stressaantuva.

Vierailija
18/27 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kouluttaudun uudelle alalle? Yliopistoon voi mennä vuosia ennen kuin pääsee sisään, AMK sama juttu. Korkeakouluihin on aivan liikaa hakijoita enkä halu 40 vuotiaana valmistua.

Pakkohan on lyhyempää reittiä olla? En vaadi paljon. Mulla on muuten vain valtavasti työkokemusta.

Vierailija
19/27 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kouluttaudun uudelle alalle? Yliopistoon voi mennä vuosia ennen kuin pääsee sisään, AMK sama juttu. Korkeakouluihin on aivan liikaa hakijoita enkä halu 40 vuotiaana valmistua.

Pakkohan on lyhyempää reittiä olla? En vaadi paljon. Mulla on muuten vain valtavasti työkokemusta.

Hoitoalalle pääsee. Esim. bioanalyytikko tai röntgenhoitaja valmistuu 3,5 vuodessa. Koulutus on kevyt, joten sen aikana ehtii hyvin tehdä töitäkin.

Vierailija
20/27 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Ap! Alkuteksti oli ihan kuin omasta kynästä. Jatkuvaa epäonnistumista ja työttömyyttä. Ahdistus työttömyydestä vaikuttaa myös parisuhteeseen ja harmittaa toisen puolesta, kun itse olen se joka työttömyyden takia jarruttaa elämässä etenemistä (ei voi hankkia esim lapsia tai omaa asuntoa). Lisäksi juuri tuo aivojen sulaminen! Pidin ennen itseäni älykkäänä, mutta nykyään tajuan tyhmistyneeni, koska enhän edes osaa tästä kurjuuden limbosta päästä eroon... eli työllistää itseäni. Eniveis, nämä jutut painaa usein erittäin pahasti, mutta olen opetellut löytämään muita ilon aiheita elämään. Joskus se aurinkokin paistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän