Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä jonkun toisen ihmisen ruuanlaittotapaa olet mielessäsi ihmetyellyt?

Vierailija
28.04.2020 |

Minun kaveri ei laita keittoon (esim nakki tms) kokonaisia pippureita eikä ainoatakaan sipulia, ei kokonaisena tai pilkottuna. Kyllähän keittoliemeen kuuluu kokonaiset mauste- tai/ja mustapippurit makua antamaan. sekä sipuli.

Kommentit (2975)

1661/2975 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siitä pastasta tehdaan kylmää salaattia, huuhtominen poistaa pastan pinnalta hiilihydraattia, jonka seurauksena pasta ei takerru toisiinsa. Eli huuhtelu on hyva idea.

Jos tarkoitus on syodä pasta kuumana kastikkeen kanssa, pastan pinnalla oleva hiilihydraatti kerää itseensä enemmän kastiketta. Huuhtelua ei suositella.

Vierailija
1662/2975 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän jo ala riittää se pastan huuhtelusta jankkaaminen?

Kyllä se pasta täytyy huuhdella että tärkkelys irtoaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1663/2975 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näiden Eksoottisten Maiden kun syövät lepakoita ja muita sellaisia elämiä mitä en pidä ihmisten ruokana lainkaan niitä on paljon , siellä kuumuudessa lojuvat kojuisa eikä ole kylmäsäilytystä kärpäset pörrää hyi!

En kyllä ole itse näissä maissa käynyt mitä Telkusta oon nähny miten epähygenisesti kojuilla myydään ruokaa ja olen kuullut henkilöiltä jotka ovat tälläsissä maissa olleet lomilla , ihmettelen kyllä, että sellaistakin nyt mennään Suomesta asti kauhistelee?

Vierailija
1664/2975 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avopäin kokkaaminen ja leipominen.

Vierailija
1665/2975 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä38132 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis eikä ruskea kastike ole tyyliin jauhoja ja vettä? Millä perusteella se on maukasta?

Kysyn tosissani.

Siksipa siihen tarvitaan myos voita  ja liemikuutio. Ja jos viela parempaa haluat, niin kermaa.

Liemikuutiot pilaa kaiken ruuan.

Vierailija
1666/2975 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex - mies halusi tehdä kaikki ruuat itse ja sitten valitteli kun on niin valtavan rankkaa ja kiirettä ja hän ihan kuormittuu. Ja heti perään otti marttyyrihatun päähän ja alahuuli väpättäen sanoi, että hän on hyvä ihminen kun tekee kaiken ruuat itse.

Rahasta ei ollut pulaa eli se ei ollut syy ruuan laittoon. Hän teki itse simat, vappumunkit, keitti ja pilkkoi rosollit, teki juustot itse, leivät, makeat levonnaiset ja ihan kaiken.

Sanoin kyllä joskus että sen vappusiman voi ostaa valmiina ja vappumunkkeja on kaupat täynnä, mutta sain haukut kun niin ei voi tehdä.

Kaikki jouluruuat teki itse koska niin hänen isovanhempansakin teki 50 vuotta sitten. Eli teki itse alusta asti rosollin, joulukalat (nylki silakat, graavasi lohet jne), kinkut, kalkkunat jne. Joulu meni hellan ääressä ja jos en auttanut niin sain raivohuudot. Ehdotin kyllä että nuo jouluruuat saa valmiinakin ja jouluna voisi keskittyä rentoutumiseen, mutta leimasi minut hulluksi.

Vierailija
1667/2975 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ex - mies halusi tehdä kaikki ruuat itse ja sitten valitteli kun on niin valtavan rankkaa ja kiirettä ja hän ihan kuormittuu. Ja heti perään otti marttyyrihatun päähän ja alahuuli väpättäen sanoi, että hän on hyvä ihminen kun tekee kaiken ruuat itse.

Rahasta ei ollut pulaa eli se ei ollut syy ruuan laittoon. Hän teki itse simat, vappumunkit, keitti ja pilkkoi rosollit, teki juustot itse, leivät, makeat levonnaiset ja ihan kaiken.

Sanoin kyllä joskus että sen vappusiman voi ostaa valmiina ja vappumunkkeja on kaupat täynnä, mutta sain haukut kun niin ei voi tehdä.

Kaikki jouluruuat teki itse koska niin hänen isovanhempansakin teki 50 vuotta sitten. Eli teki itse alusta asti rosollin, joulukalat (nylki silakat, graavasi lohet jne), kinkut, kalkkunat jne. Joulu meni hellan ääressä ja jos en auttanut niin sain raivohuudot. Ehdotin kyllä että nuo jouluruuat saa valmiinakin ja jouluna voisi keskittyä rentoutumiseen, mutta leimasi minut hulluksi.

Mitä vingut, hän arvosti hyvää ruokaa. Toisin kuin sinä mikroruokinesi.

Vierailija
1668/2975 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti? Millaisia juustoja hän teki?

Vierailija
1669/2975 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sipulikeittopussin lisääminen lihapullataikinaan lienee ikäpolvijuttu?

Aikonani kun söin lihaa,kuuluin jengiin nopea ruuan laitto tapa duunin jälkeen. Sipulikeitto pussi sisältö kermaviiliin sotkettuna.Koko lysti sotkin naudan jauhelihaan.Klpmpin muokasin vuokaan, vettä klimpin reunoille asti ja uuniin 1h. Sillä aikaa perunat kattilaan ja raastoin porkkanat. Kerkisin imuroida ja laitaa pesukoneen päälle.Vaateita ei paljoa Äiti/ 2 lasta.Joten konen pyöri usein. Aikaa jäi viellä lasten kanssa keskutelu ymm. Eikä räpätty Tv -auki. Laatu aikaa yhdessä ja ajoissa nukumaan.uuteen aamuun ja duuniin,

Vierailija
1670/2975 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain on keittiöhygienian alkeet täysin hukassa. Keittävät samalla kattilalla ruuan ja kuukuppinsa. Ei kuukuppi kuulu ruokakattilaan.

Vierailija
1671/2975 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti? Millaisia juustoja hän teki?

Ettei vaan olis tero juustoa kaapinut :)

Vierailija
1672/2975 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemallani henkilöllä on yksi ainoa astiasto jolta sitten syödään kaikki ruoat. Siis kaikki, riippumatta onko liharuokaa vai maitopohjaista ruokaa.

Vierailija
1673/2975 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntemallani henkilöllä on yksi ainoa astiasto jolta sitten syödään kaikki ruoat. Siis kaikki, riippumatta onko liharuokaa vai maitopohjaista ruokaa.

Mulla on yksi lautanen, jolta syön kaikki.

Vierailija
1674/2975 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama tuttu mies tekee vetisiä kala- tai äyriäiskastikkeita pastalle. Eivät siis suurusta tai keitä kunnolla. Maussa ei kuitenkaan ole vikaa.

Vierailija
1675/2975 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No he eivät varmaan ole j uuta laisia. 

Vierailija
1676/2975 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs joka tekee pullat ja leivät samasta taikinasta JA POLTTAA aina leivän.  Se leivän polttaminen liittyy jotenkin siihen, että saisi kunnon crispy kuoren, mutta mielestäni se maistuu pahalle. Se on siis musta. Ja tää ei ole mikään yksittäinen "vahinko", pari kertaa hän on tarjonnu sitä ja  laittaa someen kuvia käräytetyistä leivistään. Sillä on vain yksi resepti, bravuuri, jota se vaan leipoo ja leipoo.

Vierailija
1677/2975 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi miten likaista. Eräillä tuntemillani henkilöillä on VAIN yksi keittiö, yhdet työtasot, yksi liesi riippumatta valmistetaanko ja säilötäänkö liharuokaa tai maitopohjaisia ruokia.

Vierailija
1678/2975 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liemikuutiot pilaa kaiken ruuan.

Kyllä siihen voi laittaa esim. fondia tai voit vaikka itse tehdä halutessasi lihaliemen.

Vierailija
1679/2975 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse säilytän kyllä tiskirättiä hanan päällä, mutta mun rätit on sen verran pieniä ettei kyllä mitenkään osu veteen kun ottaa vettä hanasta. Sitä en ymmärrä miten toiset käyttää haisevia rättejä, kiva istua jossain löyhkäävässä kahvipöydässä, kun pöytä on pyyhitty haisevalla rätillä. Ehkä ovat sitten niitä, jotka ei pese rättejä ja haluavat käyttää sitä samaa rättiä mahdollisimman pitkään ennen kuin heittävät roskiin.

Vierailija
1680/2975 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu "paistaa" lihan, kalan ja kanan pannulla joka on puolillaan vettä.