Mulla ei oikeasti rahat riitä kun käteen vain 400€ vuokran ja laskujen jälkeen jälkeen, mitä tässä pitäisi tehdä?
Mulla ei oikeasti rahat riitä kun käteen vain 400€ vuokran ja laskujen jälkeen jälkeen, mitä tässä pitäisi tehdä?
Töihinkään en pääse vaikka kuinka yritän kaikkiin mahdollisiin paikkoihin hakea mihin rahkeet riittää.
Kommentit (25)
Tuo 400e on hyvä määrä ruokaan ja muihin ostoksiin.
Ja kaikkien hinnat vain nousee taas kun alv nousee. Vähän alkaa itseäkin jo pelottaa millon joutuu sossun luukulle.
Sä käyt ruokajonoissa ja diakonilta apua. Toimeentulotuki nostettu?
Mä olen jonkun verran kerännyt mustikoita myyntiin, mutta mulla on tieto paikoista ja autokyyti sinne, julkiset ei kulje.
Kaikenlaista käsityötä välillä myyn ja jonkin verran onnistunut harrastamaan "osta halvalla - myy kalliimmalla"-taktiikkaa.
Ei jää minullakaan ja mä olen kokoaikatöissä. Kyllä tuo satanen/viikko riittää ruokiin oikein mainiosti jos yksin syö ja saa vielä shampoot, saippuat ja vessapaprutkin.
Ja se laskujen määrä kantsii vetää ihan minimiin eli ei mitään heräteostoksia laskulle tai luottokortille niin kappas, sitä käyttörahaa onkin enemmän ja saa säästöönkin puskuriksi.
Etkös ole jo trollitehtaassa töissä, mihin sä toista työpaikkaa tarvitset.
Mitä pitäisi tehdä? Elää sillä rahalla, mikä on käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Minä aion ryypätä entistä enemmän, niin murheet unohtuvat...
Mulla on sama. Menee jo laatikko olutta päivässä, mutta menkööt. Ryyppäilen säästöt pois ja sen jälkeen päätän päiväni. Ja teille mene töihin huutelija mulkuillen niin en mene. En myöskään nostele sosiaalitukia enkä työkkäreitä. Ryyppään säästöni ja kuolen pois. Valtiolle en halua jättää yhtään euroa.
Vierailija kirjoitti:
Ei jää minullakaan ja mä olen kokoaikatöissä. Kyllä tuo satanen/viikko riittää ruokiin oikein mainiosti jos yksin syö ja saa vielä shampoot, saippuat ja vessapaprutkin.
Ja se laskujen määrä kantsii vetää ihan minimiin eli ei mitään heräteostoksia laskulle tai luottokortille niin kappas, sitä käyttörahaa onkin enemmän ja saa säästöönkin puskuriksi.
Siis sun neuvo köyhälle on "ei heräteostoja velaksi?" 🤦
Pitäsköhän laittaa vielä se kakkosasunto vuokralle ja ne halvemmatkin skumpat on ihan joutavia.
Poistoon Konalan miehen trollailut.
Kun me ei oikein tiedetä.
Mitä sä osaat sellaista, mistä voisi saada rahaa?
Tervetuloa aikuisuuteen. Ei tässä työssä käyvänäkään juuri enempää ole, kun on ensin maksellut laskuja ja betonikuutionsa vuokran. Mihinkään halpaan lähiöön ei kannata alkaa muuttaa, kun sitten pitäisi jo hankkia auto riskiksi ja kustannukseksi, että pääsisi töihin.
Vierailija kirjoitti:
Tuo 400e on hyvä määrä ruokaan ja muihin ostoksiin.
Naurettavaa kuvitella, että muka ihmiset kuvittelee 400e riittävän elämiseen nykyaikana inflaation myötä.
Voitaisiin kai ruveta maksamaan kaikille vain 400e palkkaa, koska se riittää ihan hyvin?
Mene provoilija aloittaja vattuun-sieltä saat tienestiä,kunhan muistat,että käteiskauppa on se joka kannattaa. T.pitkäaikaistyötön joka ei enää jaksa näitä köyhien pilkkaamis aloituksia
Joo, kaverilla jäi saman verran ja pyysi lainaa. Itsellä sähkölämmityksen (2kk lasku sekä siirto) ja vuokran jälkeen jäi 25e. En vipannut ja suuttui.
Osta ruokaa 300 eurolla ja laita säästöön joka kuukausi satanen. Ongelmasi on, että puskuria ei ole.
Hyvinhän aloittajalla on asiat. Minä saan työmarkkinatukea 595e. Se riittää asunto 300e, puhelin, sähkö. Ruokaan ja mihinkään muuhun ei. Mies on keskituloinen. Maksaa asunto 300e, omia henk.koht. laskujaan ja dokaa. Mitään tukia en siksi saa. Suomen laki elatusvastuullisuudesta aikuisesta on rektumista, eikä toimi, tai ole edes inhimillinen, jos toinen ei vastuutaan kanna.
Minä aion ryypätä entistä enemmän, niin murheet unohtuvat...