Miten juhlistitte maisteriksi valmistumista?
Kommentit (20)
Kävin tarjoamassa parit graduni ohjaajille.
Tiedekunnassa oli promootio. Myöhemmin pidin bileet sukulaisille ja ystäville.
En mitenkään. Mieskään ei juhlinut kаhta ensimmäistä, mutta kolmannen jälkeen jokaista on juhlittu vähän edellistä suureellisemmin.
Turhaapa se on tuollaista ihmeemmin juhlistaa. kännit ehkä joisin.
En aio juhlia mitenkään. Ei tunnu isolta saavutukselta.
Pidin valmistujaisjuhlat, eli kahvit ym. tarjottiin sukulaisille. Nythän tuota ei voisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Tarjosin kahvit äitille ja anopille. Kutsuivat vähän niin kun itsensä.
Tarkoitat varmasti äidille...."maisteri" heh.
Olen ostanut sitä varten pullon shampanjaa.
Vielä odottaa avaamistaan...
En millään tavalla. Ilmoitin vanhemmilleni, sisaruksilleni ja ystävilleni, kun sain paperit.
En juhlinut. Olin työelämässä ollut jo monta vuotta ja jossain vaiheessa otin sitten 5kk opintovapaata ja tein gradun + pari roikkuvaa kurssi pois.
Oli vähän sellainen prkkele pitää tässä nyt jo viimein valmistua fiilis, muuten elämä oli jo mennyt eteenpäin, kun olin kiinni työelämässä, joten se valmistumisen juhliminen ei tuntunut ajankohtaiselta.
Nyt kun mietin, olisihan sitä pienet kemut voinut pitää. Vaikka edes vanhemmille. Heille se minun valmistumiseni oli isompi juttu, kun olivat molemmat pelkän kansakoulun käyneitä. Mutta en tajunnut sen merkitystä heille silloin.
Itselläni ei ole ihan ajankohtaista vielä, valmistuin kandiksi juuri ja maisteriksi ehkä ensi keväänä. Mutta en aio juhlia mitenkään. Opiskelut ovat venyneet (mm. sairastelun vuoksi) niin pitkäksi, etten kehtaa kertoa kenellekään että valmistun vasta sitten. Moni olettaa minun valmistuneen jo ajat sitten... Tietääkseni minun lisäkseni ainoastaan yksi opiskelija on enää valmistumatta. Hänelläkin gradu jo pitkällä. Muut ovat valmistuneet vuosia sitten tai vaihtaneet alaa.
Aion siis vain ottaa paperit ulos ja jatkaa elämääni kuten ennenkin, en juhli. Ehkä parin kaverin kanssa saatan pitää jotkut illanistujaiset tai kahvittelut, mutta en tod mitään sen isompaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tunnu isolta saavutukselta? Jotkut tradenomitkin juhlii, ylioppilaista nyt puhumattakaan.
En kyllä minäkään hirveän erityisesti juhlinut. Ei kai Suomessa ole maisterijuhlista mitään perinnettäkään? Ylioppilaita juhlitaan, ei juuri muita.
Eipä sillä että se minua haittaisi, jos joku maisteriaan tai vaikka kandidaattiaan juhlistaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat varmasti äidille...."maisteri" heh.
Äiti on erisnimi, et sano Kati --> Kadille. Taipuu muutoinkin Savossa äitille :p
- eri maisteri
Vaikka Suomessa ei ole perinnettä juhlia maistereita, niin ei se tarkoita, ettei niin kannata tehdä, jos itse siltä tuntuu ja jos lähipiirissä on ihmisiä, joiden kanssa on luontevaa sitä juhlistaa. Se on hieno ja monen vuoden työn saavutus sekin. Ihmetyttää sellainen murjotus, että ei tarvi juhlia, kun ei ole minkäänarvoinen juttu tai että hävettää liikaa.
Itse juhlistin niin, että kutsuin läheisimmät kaverini luokseni illanviettoon. Syötiin ja juotiin rennosti, ei sen kummempaa. Perheenjäseniä ei juuri kiinnostanut koko juttu, isovanhemmat sentään muistivat onnitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tunnu isolta saavutukselta? Jotkut tradenomitkin juhlii, ylioppilaista nyt puhumattakaan.
Maisterit on vaatimattomia, tästä sen huomaa.