Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä jonkun toisen ihmisen ruuanlaittotapaa olet mielessäsi ihmetyellyt?

Vierailija
28.04.2020 |

Minun kaveri ei laita keittoon (esim nakki tms) kokonaisia pippureita eikä ainoatakaan sipulia, ei kokonaisena tai pilkottuna. Kyllähän keittoliemeen kuuluu kokonaiset mauste- tai/ja mustapippurit makua antamaan. sekä sipuli.

Kommentit (2975)

Vierailija
2001/2975 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Victu3urian hääillallisella tarjottiin hernesoppaa, kylmänä.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HK:n Sininen Lenkki suoraan jääkaapista, nam

Jalostajan hernekeitto suoraan purkista, nam, sellaisenaan lusikalla tai levän päälle

Nötkötti suoraan purkista lusikalla, nam

Siin ihmettelyni herkuistani

Hernekeitto levän päältä kuulostaa gourmeelta, maksaisi varmaan maltaita michelinravintolassa. 😂

Creme Ninon on vähän eri kuin meidän hernari😂

Vierailija
2002/2975 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystäväni keitti kerran pienessä kattilassa jonkun 4 perunaa, haha, hyvä kun mahtuivat sinne. :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2003/2975 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsät veitset. Vaarallista touhua käyttää sellaisia.

Naarmuiset muoviset leikkuulaudat, kunnon bakteeripesiä.

Vierailija
2004/2975 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sipulikeittopussin lisääminen lihapullataikinaan lienee ikäpolvijuttu?

Eli juoriso laittaa?

Olen itse 70 enkä unissanikaan laittaisi sipulikeittopussia mausteeksi lihapullataikinaan. Eikä laita kukaan ystävistäkään. Osastoa ”never heard”.

Vierailija
2005/2975 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli juoriso laittaa?

Olen itse 70 enkä unissanikaan laittaisi sipulikeittopussia mausteeksi lihapullataikinaan. Eikä laita kukaan ystävistäkään. Osastoa ”never heard”.

Korjaan: Juoriso = nuoriso

Vierailija
2006/2975 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli juoriso laittaa?

Olen 47 ja minusta sipulikeittopussi kuuluu nimenomaan lihamurekkeeseen, ei lihapulliin. Niin hyvä ja kotoisan makuinen mureke tulee, kun laittaa kermaviilin, munan, sipulikeittopussin ja murentaa vielä kuivattuja sieniä mukaan.

Vierailija
2007/2975 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät hiukset auki hulmuten. kynnet lakassa ja sormukset sormissa. Tätä näkee usein ulkolaisissa ruoka-/ leipomisohjelmissa.

Niinpä en juurikaan enää katso ko. ohjelmia, sen verran ällöttää.

Vierailija
2008/2975 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huuhtelee keitetyn pastan kylmällä vedellä.

Teen näin jos teen vaikkapa salaattia johon tulee pastaa. Lähtee ylimääräinen tärkkelys pois eikä pasta liimaudu yhdeksi isoksi klimpiksi.

Vierailija
2009/2975 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on jännä vedenjakaja, kun niin moni pakasteita haukkuu. Tiesittekö, että pakastaminen säilöö paitsi tuoreuden, myös ravinteet? Tai kyllä osa niistä tuhoutuu pakastaessa - mutta pienempi osa kuin tuoreiden pitkässä ajassa kuljetuksessa, kaupassa ym. Moni pakaste on tuoreempi ja ravinteikkaampi kuin kaupan tuore, kiitos teollisuuden tehokkaan pikapakastuksen aidosti tuoreena.

Pakasteet on mielestäni toisinaan ihan jees, mutta monien kasvisten koostumus ja maku muuttuu pakastimessa. Esim porkkana ja parsakaali ovat mielestäni paljon parempia tuoreena kuin pakasteena.

Näin on. Itse en ymmärrä kaiken pakastamaista. Yhdelläkin ruokapalstalla kysellään vähän väliä outoja kysymyksiä pakastamisesta. Voiko kermaa, maitoa, puuroa, ruskeata kastiketta ym. pakastaa. Onko pakastin jämäruokien hautausmaa? Pakastin on hyvä säilöntämuoto esim. marjojen pakastamisessa, ja itse tehtyjen leivonnaisten, kuten leipien, pullien ja kuivakakkujen.

Mä kyllä pakastan pieniäkin määriä ja ehkä sinun mielestäsi outoja juttuja. Näin yksinelävän kaupunkilaisen ruokataloudessa se vähentää hävikkiä hurjasti. Ei mulla ole pakastimessa marjoja tai kakkuja vaan ruokaa ja ruoanlaittoaineksia. Esimerkiksi kermaa kuluu tosi vähän, miksi en pakastaisi loppuja? Mulla on myös pakastimessa rasia johon menee pienetkin juuston kannikat siinä vaiheessa kun juustoa höylätessä tahtoo sormet olla vaarassa. Rasian täyttyessä sitten raastan ne ja käytän vaikkapa laatikoihin.

Vierailija
2010/2975 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silppuaa salaattikasvikset postimerkin neljäsosan kokoisiksi, jolloin salaatti näyttää biojätteeltä valmiiksi.

Salaatti pitää pystyä syömään pelkällä haarukalla. Itse inhoan kun kaikki tarpeet on laitettu suurinpiirtein puoliksi. Eihän niitä saa kulhostakaan kuin onkimalla. Laiskan ruuanlaittajan merkki.

Muuten samaa mieltä, mutta miten se on laiskan merkki kun kuitenkin näkee vaivaa enemmän kuin sellainen joka jättää tarpeet isoiksi paloiksi?

Vierailija
2011/2975 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silppuaa salaattikasvikset postimerkin neljäsosan kokoisiksi, jolloin salaatti näyttää biojätteeltä valmiiksi.

Salaatti pitää pystyä syömään pelkällä haarukalla. Itse inhoan kun kaikki tarpeet on laitettu suurinpiirtein puoliksi. Eihän niitä saa kulhostakaan kuin onkimalla. Laiskan ruuanlaittajan merkki.

Muuten samaa mieltä, mutta miten se on laiskan merkki kun kuitenkin näkee vaivaa enemmän kuin sellainen joka jättää tarpeet isoiksi paloiksi?

Eikös tolla laiskuudella nimenomaan tarkoitettu että ei jakseta pilkkoa aineksia pienemmäksi?

Itse tykkään että salaatissa on suht isona kaikki kasvikset, kivemman näköistä ja selkeästi näkee mitä salaatissa on. Inhoan sellaista pientä silppua, varsinkin jos sinne on sekoitettu kaikenlaista sekaan mistä kaikki ei välttämättä tykkää tai ei voi syödä.

Vierailija
2012/2975 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on jännä vedenjakaja, kun niin moni pakasteita haukkuu. Tiesittekö, että pakastaminen säilöö paitsi tuoreuden, myös ravinteet? Tai kyllä osa niistä tuhoutuu pakastaessa - mutta pienempi osa kuin tuoreiden pitkässä ajassa kuljetuksessa, kaupassa ym. Moni pakaste on tuoreempi ja ravinteikkaampi kuin kaupan tuore, kiitos teollisuuden tehokkaan pikapakastuksen aidosti tuoreena.

Pakasteet on mielestäni toisinaan ihan jees, mutta monien kasvisten koostumus ja maku muuttuu pakastimessa. Esim porkkana ja parsakaali ovat mielestäni paljon parempia tuoreena kuin pakasteena.

Näin on. Itse en ymmärrä kaiken pakastamaista. Yhdelläkin ruokapalstalla kysellään vähän väliä outoja kysymyksiä pakastamisesta. Voiko kermaa, maitoa, puuroa, ruskeata kastiketta ym. pakastaa. Onko pakastin jämäruokien hautausmaa? Pakastin on hyvä säilöntämuoto esim. marjojen pakastamisessa, ja itse tehtyjen leivonnaisten, kuten leipien, pullien ja kuivakakkujen.

Mä kyllä pakastan pieniäkin määriä ja ehkä sinun mielestäsi outoja juttuja. Näin yksinelävän kaupunkilaisen ruokataloudessa se vähentää hävikkiä hurjasti. Ei mulla ole pakastimessa marjoja tai kakkuja vaan ruokaa ja ruoanlaittoaineksia. Esimerkiksi kermaa kuluu tosi vähän, miksi en pakastaisi loppuja? Mulla on myös pakastimessa rasia johon menee pienetkin juuston kannikat siinä vaiheessa kun juustoa höylätessä tahtoo sormet olla vaarassa. Rasian täyttyessä sitten raastan ne ja käytän vaikkapa laatikoihin.

Minä syön ne kannikat, en säästele.

Vierailija
2013/2975 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli juoriso laittaa?

Olen 47 ja minusta sipulikeittopussi kuuluu nimenomaan lihamurekkeeseen, ei lihapulliin. Niin hyvä ja kotoisan makuinen mureke tulee, kun laittaa kermaviilin, munan, sipulikeittopussin ja murentaa vielä kuivattuja sieniä mukaan.

Tuo sipulikeittopussi ei kyllä kuulu mihinkään ruokaan. "Kotoisan makuinen" voi yhden kerran!

Vierailija
2014/2975 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli juoriso laittaa?

Vain urpot pilaa ruokansa tuolla pussi-sipulikeitolla.

Vierailija
2015/2975 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi...

" Rasvan" tiristäminen pois jauhelihasta. Siis sehän on lihasnestettä suurimmaksi osaksi, mitä siitä nestettä irtoaa, varsinkin kun kyse on paistijauhelihasta. Mutta kamala show sen nesteen ympärillä. Lusikallistakaan ei saa jäädä. Ja sit toki päälle lisätään vettä, että saadaan jauhelihamurusta ja jauhoista aikaan kastike. 

Toinen anopin bravuuri on munamaito. Sitä laitetaan kaikkeen, mm. pizzaan ja lasagneen. 

Ruokamäärät on kans mielenkiintoisia. Kutsuttiin juhlalounaalle (synttärit), tarjolla oli uunilohta ja perunamuusia. Perunamuusia oli 4 isoa kattilallista ja lohta n. 60g 10 hengelle, josta nuorimmat alakouluikäisiä lapsia. Lohessa ei mitään mausteita, ei edes suolaa. 

Vierailija
2016/2975 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppia joskus ihmettelen. On ehkä maailman hitain kokki. Teki viimeksi kanakastiketta. Huolella tekikin. Haudutti sitä nelisen tuntia. Lopputulos oli suunnilleen saman makuista kuin itse teen parissakymmenessä minuutissa. Ihan hyvää kyllä. Hän käytti sen tekemiseen kahta paistinpannua ja yhtä pataa. Itse olisin käyttänyt vain sitä pataa.

Kuulostaa mun anopilta. En tähän päivään mennessä ole tajunnut, että mikä nakkikeiton keittämisessä vaatii neljä tuntia aktiivista työtä. 

Sama. Kaduttaa joka kerta jos lupaudutaan jäämään vielä syömään. Sitä ruuan valmistumista ja epämääräistä ympäriinsä sohelointia kestää tuntikaupalla.

Vierailija
2017/2975 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi...

" Rasvan" tiristäminen pois jauhelihasta. Siis sehän on lihasnestettä suurimmaksi osaksi, mitä siitä nestettä irtoaa, varsinkin kun kyse on paistijauhelihasta. Mutta kamala show sen nesteen ympärillä. Lusikallistakaan ei saa jäädä. Ja sit toki päälle lisätään vettä, että saadaan jauhelihamurusta ja jauhoista aikaan kastike. 

Toinen anopin bravuuri on munamaito. Sitä laitetaan kaikkeen, mm. pizzaan ja lasagneen. 

Ruokamäärät on kans mielenkiintoisia. Kutsuttiin juhlalounaalle (synttärit), tarjolla oli uunilohta ja perunamuusia. Perunamuusia oli 4 isoa kattilallista ja lohta n. 60g 10 hengelle, josta nuorimmat alakouluikäisiä lapsia. Lohessa ei mitään mausteita, ei edes suolaa. 

Meillä myös anoppi tarjoaa älyttömän pieniä annoksia. Ja ruoka syödään pieniltä jälkiruokalautasilta. Yleensä jokaiselle riittää lusikallinen lohta, 1-2 perunaa ja lusikallinen salaattia. Ja tarkoitan ihan ruokalusikallista. Loput nälästä pitää hävittää leivällä ja sokerimehulla.

Vierailija
2018/2975 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka sunnuntai sama ruoka, vuodesta toiseen

Vierailija
2019/2975 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä, että valitetaan, että on NIIN kiire ja paljon työtä ja vaikka mitä ja sitten pitää kuitenkin keittää ja paistaa ja hauduttaa ja mehustaa ja pullottaa kaikki ruuat ja juomat IHAN ITSE.

Aivan älytöntä.

Siman ja munkitkin saa valmiina.

********************************************************************************

-kaupan simasta ja sopivasti käyneestä kotisimasta ei voi edes puhua samana päivänä!

-maistamani kaupan simat ovat järjestään olleet pelkkää sokerilitkua 😖

********************************************************************************

Ei siinä ihmisarvo katoa.

Vierailija
2020/2975 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kyllä käytän ranskalaista sipulikeittoa etenkin broilerijauhelihaan,tulee rutkasti makua.meillä ainakin tykätään .kait se on sitten makuasia