Miksi Suomessa naiset kehuskellee sillä ettei meikkaa
Se on joillekin selvästi positiivinen asia, jolla kehuskellaan. Itse kyllä arvostan sekä miehissä että naisissa siistiä, laitettua ulkonäköä. Meidän ranskalailen vaihto-oppilas on suorastaan järkyttynyt tästä ilmiöstä. En vaan osaa selittää hänelle mistä se johtuu. Onko taustalla kotikasvatus vai mikä? Minun vanhempani huolehtivat aina, että lapset on tilanteeseen sopivalla tavalla puettu ja laitettu. Se on huomaavaista käytöstä muita kohtaan.
Kommentit (382)
Koska bimbokulttuuri. En halua kuulua siihen, olen ehkä vähän vanhoillinen mutta tykkään luonnollisesta lookista enemmän, käytän itse ripsaria ja siistin kulmat, mutta siinäpä se. En halua korostaa enkä osallistua tähän naisen esineellistämiskulttuuriin joka valitettavasti on pilaamassa koko yhteiskunnan, mutta se onkin jo oma surullinen aiheensa se.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei ymmärretä sitä, että ihmiset ovat aina viestineet myös ulkonäöllään, sekä naiset että miehet! Se kuuluu ihmisyyteen ja kulttuuriin tärkeänä osana. Meikkaaminen on yksi osa huoliteltua ulkonäköä. Ne, jotka väittävät, ettei ulkonäkö ole koskaan vaikuttanut vaikkapa heidän etenemiseensä uralla. Puppua! Huoliteltu ulkonäkö osoittaa, että arvostat tilannetta (esimerkiksi juhlia tai tärkeää kokousta) ja seuraa, jossa olet. Ylpeys laittamattomuudesta on tyhmää ja jopa röyhkeää.
Turha odottaa johtavaa asemaa, jos olet parturoimaton, korva- ja nenäkarvat rehottavat ja kuljet rönttäkengissä ja huonosti istuvissa nuhjuisissa vaatteissa. Tai jos hiiritukkasi harmaine juurineen on niskassa rasvaisella ponnarilla, kirjava naamasi kiiltää ja kuljet töissä nyppyisessä trikoopaidassa joka paljastaa selkämakkarat. Vaikka olisit kuinka taitava ja ihana muuten, mieti voiko sinua päästää asiakkaalle tai puhumaan yrityksen hallitukselle?
Voit laitta millaiset meikit tahansa, mutta rönttäkenkäsi, nenäkarvasi tai nuhjuisen vaatteesi eivät sillä muutu. Jos väitteesi on, että meikki auttaa uralla tai estää uralla, niin laita esimerkiksi sitten joku meikki, äläkä jotain kenkiä, vaatteita tai ponihäntää. Koska niillä ei ole mitään tekemistä meikkaamisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni on kaudenhoitoalalla. Hän meikkaa ja pidän siitä , että hän on aina huolitellun ja laitetun näköinen .
En todellakaan miehenä voi ymmärtää naisia, jotka eivät näin tee.
Suorastaan vastenmielistä katsottavaa.
Edes vähäistä määrää huulipunaa ei saada laitettua, saatikka sitten muuta. Ei jatkoon tällaiset naiset.Miehet kelpaa katukuvaan sellaisenaan ilman ehostusta mutta naiset ei? Uskomatonta sovinismia!
Tämän seurauksena sitten naiset kuvittelee olevansa transmiehiä tai muunsukupuolisia. Onko ihmekään, kun on aina ristiriitaiset tai ahtaat sukupuoliroolit naisista. Jos meikkaa, niin sitten onkin liian pinnallinen
Jos ei meikkaa, niin täytyy olla jotenkin ruma. Ottaen huomioon, niin me ei olla koskaan eletty machokulttuurissa edes 100 vuotta sittenkään. Naisilta on vaadittu aina huumorintajua ja rohkeutta. Meidän kulttuurissa tytöistä ei ole koskaan kasvatettu prinsessoja, vaan kaikki, niin tytöt kuin pojat ja miehet kuin naiset kuokki perunoita maaseutuyhteiskunnassa.
Ärsyttää toi uskomus, et meikkaamaton nainen on automaattisesti nuhjunen, suttunen, epäsiisti ja epähygieeninen.
Vaikka ei meikkaisi, hiukset voi olla upeat ja viimisenpäälle hoidetut ja nätit kampaukset, nätit vaatteet. Kasvot puhtaat, pestyt, rasvatut. Huulirasva. Hoidetut puhtaat hampaat. Hyvä hygienia kaikinpuolin. Raikas ja menestyvä voi olla työmaailmassakin ilman meikkiä! V*tuttaa noi jotkut kommentit!
Ulkonäöstään, hygienistaan ja tyylistään voi pitää huolta ilman MEIKKAAMISTA! Ei kaikki halua tunkee naamaansa mitään v*tin meikkivoiteita. Ei meikkaamattomuus automaattisesti tarkoita sitä, ettei itsestään ja ulkonäöstään pidetä huolta!
Ai. Mä oon meikannut koko ikäni, joskus enemmän, joskus vähemmän ja tunnen oloni niin paljon pirteämmäksi sopivasti laitettuna.
Suomilaisia naisia on aika vaikea toisinaan erottaa miehistä. Sorry vaan.
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekös että esim. Espanjassa jo teinitytöt yleisesti teettävät kauneusleikkauksia? Vanhemmat kannustavat ja maksavat.
Espanjalaiset näyttelijät ovat kauniita juu. Mutta katsokaa tarkasti, niin näette leikellyn ja täytetyn naamarin, hiuslisäkkeet, silarit, pallopyllyn jne. Ihan jokaisella.
Ei voi kauheasti arvostaa.
Espanjalaiset? Taidat nyt puhua Etelä-Amerikan teineistä. Tuo on tavallisempaa esim Brasiliassa, Kolumbiassa ja Venezuelassa. Olen asunut 25 vuotta Espanjassa enkä ole moista ilmiötä nähnyt. Omat lapsetkin ovat teinejä eikä ketään heidän ystäväänsä tai luokkakaveria ole leikelty. Espanjalaiset teinit meikkaavatkin vähemmän kuin suomalaiset. Heillä on yleensä tummat kulmat ja pitkät tummat silmäripset eli ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni on kaudenhoitoalalla. Hän meikkaa ja pidän siitä , että hän on aina huolitellun ja laitetun näköinen .
Edes vähäistä määrää huulipunaa ei saada laitettua, saatikka sitten muuta. Ei jatkoon tällaiset naiset.YÄK!Mikään ei ole kammottavaa,kun oikei punaiset huulet,antaa niin hutsumaisen kuvan.
Riippuu huulipunan väristä. Kokeile vaikka MACin Ruby Woo-sävyä niin ei varmasti ole hutsumainen. Ko. väri saa hampaat näyttämään valkoiselta ja sopii ihan kaiken värisille ihoille. Sattuu muuten olemaan maailman myydyin huulipuna.
Voi laittautua tai olla laittautumatta Suomessa, aika pitkälle oman halunsa mukaan. En ymmärrä, mikä ongelma valinnanvapaudessa on tai miksi se ap:ta korpeaa. Vaikutat aika riippuvaiselta ympäristöstäsi. Sellainen helposti myrkyttää mielen ja saa kyttäämään muiden tekemisiä.
Meillä duunissa nuoremmat naiset näyttää meikkaavan kun taas hieman vanhemmat n. 40-50-v eivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja itseäni tosiaan huvittaa miten tietämättömiä meikin käytöstä nämä meikkaamattomat naiset ovat. Siis miten mustavalkoisesti ajattelevat. Joko sitä on täysin meikitön tai sitten Miss-Piggy tyylinen meikki naamassa. Jos meikkaa ei se tarkoita tosiaan että naamassa on kilo pakkelia, ripsaria, irtoripset, highlinerit ym. vaan meikata voi todella hillitysti, että näyttää "meikittömältä" kuitenkin iho näyttää hyvältä eikä tummat silmänaluset loista kilometrin päähän.
Entäs ne naiset, joilla iho on luonnostaan hyvä eikä ole silmäpusseja? Miksi se luonnonkaunis iho pitäisi peittää jollain maalilla vain ollakseen "laitettu"? Paraskaan meikki ei ole koskaan yhtä kaunis kuin aito luonnonkauneus.
Eihän kukaan ole pakottamassa ketään meikkaamaan. Jos ei halua, ei tarvitse.
p.s. Kivasti arvotat muita ihmisiä käyttämällä tuollaisia sanoja kuin "maali" ja "aito luonnonkauneus".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekös että esim. Espanjassa jo teinitytöt yleisesti teettävät kauneusleikkauksia? Vanhemmat kannustavat ja maksavat.
Espanjalaiset näyttelijät ovat kauniita juu. Mutta katsokaa tarkasti, niin näette leikellyn ja täytetyn naamarin, hiuslisäkkeet, silarit, pallopyllyn jne. Ihan jokaisella.
Ei voi kauheasti arvostaa.Espanjalaiset? Taidat nyt puhua Etelä-Amerikan teineistä. Tuo on tavallisempaa esim Brasiliassa, Kolumbiassa ja Venezuelassa. Olen asunut 25 vuotta Espanjassa enkä ole moista ilmiötä nähnyt. Omat lapsetkin ovat teinejä eikä ketään heidän ystäväänsä tai luokkakaveria ole leikelty. Espanjalaiset teinit meikkaavatkin vähemmän kuin suomalaiset. Heillä on yleensä tummat kulmat ja pitkät tummat silmäripset eli ei tarvitse.
Länsimaalaiset kauneusihanteet ovat paljon alistavampia tyttöjä ja naisia kohtaan. Ei ole ihme miksi syömishäiriöt lisääntyy. Media tursuaa naisen malleiksi Nicki Minajia ja viidakon tähtösiä, jotka on todellisuudessa leikeltyjä päästä varpaisiin. Islamin uskossa koen olevani paljon vapaampi arvosteluilta. On järkyttävää katsoa kuinka jo nuoretkin tytöt esittelee paljasta pintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi kauheasti arvostaa.Espanjalaiset? Taidat nyt puhua Etelä-Amerikan teineistä. Tuo on tavallisempaa esim Brasiliassa, Kolumbiassa ja Venezuelassa. Olen asunut 25 vuotta Espanjassa enkä ole moista ilmiötä nähnyt. Omat lapsetkin ovat teinejä eikä ketään heidän ystäväänsä tai luokkakaveria ole leikelty. Espanjalaiset teinit meikkaavatkin vähemmän kuin suomalaiset. Heillä on yleensä tummat kulmat ja pitkät tummat silmäripset eli ei tarvitse.
Länsimaalaiset kauneusihanteet ovat paljon alistavampia tyttöjä ja naisia kohtaan. Ei ole ihme miksi syömishäiriöt lisääntyy. Media tursuaa naisen malleiksi Nicki Minajia ja viidakon tähtösiä, jotka on todellisuudessa leikeltyjä päästä varpaisiin. Islamin uskossa koen olevani paljon vapaampi arvosteluilta. On järkyttävää katsoa kuinka jo nuoretkin tytöt esittelee paljasta pintaa.
Miten joku uskonto tuohon liittyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joku uskonto tuohon liittyy?
Siten että monet, erityisesti miehet haluaa rajoittaa naisen pukeutumista kun kyse on hijabista. Onhan se miehille kauhistus kun nainen ei ole mikään objekti. Moni voisi ottaa oppia islamista. En itse ymmärrä miksi naisten tulisi pukeutua paljastavasti. Arabimies ei sellaista katso hyvällä. On todella järkyttävää kun ihan vanhempien edessäkin ollaan epäsiveellisiä. Islamin uskossa sentään arvostetaan sisintä eikä paljasta pintaa, siksi peitämme itsemme.
Vierailija kirjoitti:
Edes vähäistä määrää huulipunaa ei saada laitettua, saatikka sitten muuta. Ei jatkoon tällaiset naiset.
No entä miehet? Onko ne meikkaamattomana vastenmielistä katsottavaa?
No kuule ei ole pakko meikata. Itse en ole koskaan meikannut. Ihokin pysyy paremmassa kunnossa kun ei meikkaa. Minulle meikkaaminen on turhaa.
Kemikaalit vaan nopeuttaa ihon vanhenemista, iho venyy jatkuvasta meikin puhdistamisesta ja meikki puolestaan tukkii ihohuokosia.
Eli ilman on parempi, jos haluaa ihon pysyvän pidempään paremmassa "kunnossa".
Vähentää siten myös jätteen määrää, kun meikit jää pois.
Suomessa vanhemmat ihmiset halveksuvat kaikenlaista laittautumista. Meikkejä, hiusvärejä, hienoja vaatteita.
En tiedä, todella outo tapa.
Vierailija kirjoitti:
Kemikaalit vaan nopeuttaa ihon vanhenemista, iho venyy jatkuvasta meikin puhdistamisesta
Linkkaapa tutkimus tästä aiheesta.
En minä kyllä koskaan ole kuullut kenenkään sillä erityisesti kehuskelevan. Mutta kai se sitten voi jollekin olla kehumisen aihe eikä siinä ole mitään pahaa.
Itse koin tuossa taannoin yhden täydellisen mitävittua-hetken. Olen siis kaupassa töissä ja eräs aamupäivä yksi nainen kysyi, että olenko masentunut. Kysyin että miten niin ja hän kertoi arvelleensa sitä siksi, koska en meikkaa, kun eikös asiakaspalvelijoiden pidä meikata töihin. Kerroin vain, että kyllä nyt on tällainen sääntö mennyt itseltä aivan ohi.
Siis itse meikkaa, jos jaksan. Kyllä sitä parikymppisenä piti aina olla pakkelit naamassa, jos ulos astui, mutta ei nykyään jaksa. Jos menen iltavuoroon töihin, silloin saatan meikatakin, mutta kyllä sitä nyt jo aamuisin arvostaa sitä parikymmentä minuuttia pidempää yöunta huomattavasti enemmän kuin meikattua naamaa.