Missä te naiset koko ajan muka kohtaatte sitä ahdistelua ja häirintää?
Alustukseksi siis, että olen itsekin nainen, normaalin/hyvännäköinen ja 30v.
En ole koskaan tajunnut niitä, ketkä koko ajan itkevät saavansa miesten taholta liikaa huomiota ja häirintää milloin missäkin. Ihan vilpittömästi kysyn, missä te muut naiset kohtaatte sitä paljonpuhuttua jatkuvaa esineellistämistä ja ahdistelua?
Ihan rauhassa olen koko elämäni saanut olla ilman pelkoakaan siitä, että joku olisi liian innokkaasti tuppautumassa seuraan. Suomessa varsinkin saa kulkea täysin näkymättömänä ilman, että kukaan kiinnittäisi mitään huomiota mihinkään. Ulkomaillakin olen ollut, miehet ovat kohdelleet aina normaalisti/kunnioittavasti.
Minulle on aina jäänyt jotenkin todella epäselväksi, missä ja miten tällaisia tilanteita syntyy, että naiset kokevat miesten taholta ahdistelua ja häirintää? Itse en ole naisellisesti pukeutuvana ja laittautuvana koskaan kokenut mitään vastaavaa. Tarkoitus ei siis ole mitenkään loukata ketään, vaan aidosti ihmettelen.
Saa jakaa kokemuksia.
Kommentit (876)
Panttaajat ulos pakkaseen miettimään asenteitaan
Vain valkoinen on paha. Muut ovat hyviä, koska kulttuuri. Kolonialismi 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin me naiset enää tarvitsemme ahdistelijoita ja "tytöttelijöitä", kun meillä on aloittajan kaltainen besserwisseri, jonka mielestä ahdistelua ei ole, kun hän ei sitä ole kokenut omakohtaisesti.
Tässä on on oiva esimerkki sanonnasta: nainen on naiselle susi.
Sinä aloittaja olet kaikkien kanssasiskojesi pahin vihollinen.
Ok, kiitos mielipiteestäsi.
Joku toi aikaisemmin esille mielenkiintoisen pointin, että rikkonaisesta perhetaustasta tulevat kokisivat enemmän ahdistelua. Pohdin tätä asiaa itsekseni paljon, sillä minulla on ehjä ja hyvä perhe, hyvä ja turvallinen isäsuhde. Kokemukseni miehistä on elämäni alusta alkaen ollut myönteinen. Ehkä tämä on jollain tapaa suojannut minut ahdisteluilta?
ApTotta kai Pera puistonpenkillä tietää, että sulla on hyvä ja turvallinen isäsuhde ja ei sen vuoksi lähde sinun perääsi vonkaamaan seksiä ja ravintolassa mennessäsi vessaan se ohikulkeva ja pe$eestä puristava Masa tietää, että sinulla on ehjä ja hyvä perhe. V!ttu mikä idiootti.
Tarkoitin kai, että ehkä minussa on jokin ”suojaava” kuori, jonka olen saanut kotikasvatuksesta mukaani. Sellainen, jonka voi aistia jotenkin alitajuisesti. Mutta antaa olla, ihan sama mitenpäin yritän asiani muotoilla, näyttää tulevan joka tapauksessa lokaa niskaan. Tämä taitaa olla sittenkin hyvin arka aihe monille ja satuin nyt vain heittämään vahingossa bensaa liekkeihin sinänsä vähän naiivilta kysymykselläni ja ihmettelylläni. Jatkakaa te vain tästä eteenpäin keskenänne.
Terveisin ketjun aloittaja
Jätit kuitenkin tyylikkäästi vastaamatta kaikkiin asiallisiin hyvin argumentoituihin viesteihin. Uhriutuminen alkaa kun argumentit loppuu ;)
Et sä ap mene minnekään, kyllä me kaikki se tiedetään.
Alakouluiästä tuonne 45 vuotiaaksi asti ihan missä tahansa (koulu, työpaikat, ravintolat, harrastukset, lomamatkat, julkinen liikenne, lenkkipolku jne) ja tapoja on monia. Ihmettelen, missä tynnyrissä on ne naiset kasvaneet, jotka ei ole tätä kokenut?
Nyt viisikymppisenä saa olla jo aika rauhassa. Se on ihana tunne! Ja mä olen ihan keskiverto nainen. En ole koskaan pukeutunut paljastavasti tai seksikkäästi. Ulkonäkö on ihan tavallinen. Toisaalta se on kyllä niinkin, että vaikka pukeutuisi miten, pitäisi silti saada olla rauhassa.
En usko, että tuota saadaan koskaan kitkettyä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin me naiset enää tarvitsemme ahdistelijoita ja "tytöttelijöitä", kun meillä on aloittajan kaltainen besserwisseri, jonka mielestä ahdistelua ei ole, kun hän ei sitä ole kokenut omakohtaisesti.
Joku toi aikaisemmin esille mielenkiintoisen pointin, että rikkonaisesta perhetaustasta tulevat kokisivat enemmän ahdistelua. Pohdin tätä asiaa itsekseni paljon, sillä minulla on ehjä ja hyvä perhe, hyvä ja turvallinen isäsuhde. Kokemukseni miehistä on elämäni alusta alkaen ollut myönteinen. Ehkä tämä on jollain tapaa suojannut minut ahdisteluilta?
ApTotta kai Pera puistonpenkillä tietää, että sulla on hyvä ja turvallinen isäsuhde ja ei sen vuoksi lähde sinun perääsi vonkaamaan seksiä ja ravintolassa mennessäsi vessaan se ohikulkeva ja pe$eestä puristava Masa tietää, että sinulla on ehjä ja hyvä perhe. V!ttu mikä idiootti.
Tarkoitin kai, että ehkä minussa on jokin ”suojaava” kuori, jonka olen saanut kotikasvatuksesta mukaani. Sellainen, jonka voi aistia jotenkin alitajuisesti. Mutta antaa olla, ihan sama mitenpäin yritän asiani muotoilla, näyttää tulevan joka tapauksessa lokaa niskaan. Tämä taitaa olla sittenkin hyvin arka aihe monille ja satuin nyt vain heittämään vahingossa bensaa liekkeihin sinänsä vähän naiivilta kysymykselläni ja ihmettelylläni. Jatkakaa te vain tästä eteenpäin keskenänne.
Kuten sanoin, varmasti se Pera puistonpenkillä, mahdollisesti parin promillen kämnissä, aistii jotenkin alitajuisesti, että siinäpä on kotikasvatuksena saatu suojaava kuori. Aivan varmasti. Uskomme näin olevan 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApVoi olla että rikkonaisesta perhetaustasta tulevat kokevat enemmän ahdistelua sillä kuten joku mainitsi, voi rikkinäinen perhe tarkoittaa että siellä kotona ravaa vaikka minkälaista porukkaa (esim alkoholistivanhempien kavereita). En kuitenkaan lähtisi tästä vetämään mitään johtopäätöksiä siitä kuinka ehjä perhetausta erityisesti suojelisi ahdistelukokemuksilta, sillä suurin osa niistä käsittääkseni tapahtuu muualla kuin kotioloissa.
Omat kokemukseni miehistä ovat olleet myönteisiä ja suhtaudun positiivisesti kaikkiin ihmisiin ja omaan terveen itsetunnon. Lapsena olin kuitenkin ujo, enkä uskaltanut pistää vastaan aikuisille, joten kärsin enemmän näistä inhottavista kommenteista ja limasista ehdotuksista/kähminnöistä. Aikuisena olen parhaani mukaan vältellyt antamasta "väärää" kuvaa epäilyttävän oloisille miehille (esim työpaikan juhlissa) mutta kyllä niitä ahdistelijoita silti riittää!
Kerrotko AP taustastasi sen verran, että asutko isossa kaupungissa, ja liikutko ympyröissä joissa on paljon miehiä (esimerkiksi harrastusseura, työpaikka, baarit, kaupunki)? En oikeasti käsitä miten esimerkiksi keskisuuressa kaupungissa voisi välttyä ahdistelulta joukkoliikenteessä, harrastuksissa, baareissa, kaupungilla kävellessä jne, ellei suunnilleen liiku joka paikkaan omalla autolla, ja lähinnä istu kotosalla.
Asun keskisuuressa kaupungissa. Työskentelen paikassa, jossa on sekä miehiä, että naisia. Liikun julkisilla, olen matkustellut jonkun verran maailmalla. Baareissa ja yöelämässä en käy enää, nuorempana tuli joskus käytyä, mutta kohtalaisen harvoin.
Jollekin toiselle ihmettelijöille, miten muka-sanan käyttö voi paljastaa kenenkään todellisen luonteen?
Ap
Oletko tyhmä vai esitätkö vain?
Käyttämällä sanaa "muka" ilmaisit, että et usko ahdistelua tapahtuvan niin paljon kuin siitä puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkona kävelyllä on tultu ehdottelemaan, mikä on aika pelottavaa, kun on yksin jossain metsäpolulla ja joku hyypiö alkaa puhumaan miten kiva olisi jos vähän sitä ja tätä.
Puhuvatkohan ne hyypiöt aina ihan selvää suomea ?
Jaahas, piti tällainen tulla tähänkin keskusteluun. Kyllä ne suomalaisetkin miehet osaa ahdistella. Aina pitää yrittää siirtää keskustelua noihin "muihin".
Ne "muut" teki mm Helsingin viime vuoden räiskäyksistä yli puolet, 54%, (vaikka heitä on 1%) joten aika relevanttia on nimenomaan ne "muut".
Tuo siis uudet tulijat, vanhat, kansalaisuuden saaneet lasketaan "suomalaisiin", eli luku todellisuudessa 70-90%, mitä ulkkikset tekevät.
Tämän alapeukuttajilta perustelut, koska ylläoleva teksti on faktaa, todellisuutta 100%?
-Perustelut alapeukuille?
Onko se aate&unelma?
Alapeukutin siksi, että olisi kiva keskustella edes kerran niin että joku yrittää vääntää asian ma mui hin.
(Toiseksi tuo 70-90% ei ole sen kummemmin faktaa kuin todellisuuttakaan.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkona kävelyllä on tultu ehdottelemaan, mikä on aika pelottavaa, kun on yksin jossain metsäpolulla ja joku hyypiö alkaa puhumaan miten kiva olisi jos vähän sitä ja tätä.
Jaahas, piti tällainen tulla tähänkin keskusteluun. Kyllä ne suomalaisetkin miehet osaa ahdistella. Aina pitää yrittää siirtää keskustelua noihin "muihin".
Ne "muut" teki mm Helsingin viime vuoden räiskäyksistä yli puolet, 54%, (vaikka heitä on 1%) joten aika relevanttia on nimenomaan ne "muut".
Tuo siis uudet tulijat, vanhat, kansalaisuuden saaneet lasketaan "suomalaisiin", eli luku todellisuudessa 70-90%, mitä ulkkikset tekevät.
Tämän alapeukuttajilta perustelut, koska ylläoleva teksti on faktaa, todellisuutta 100%?
Onko se aate&unelma?
Alapeukutin siksi, että olisi kiva keskustella edes kerran niin että joku yrittää vääntää asian ma mui hin.
(Toiseksi tuo 70-90% ei ole sen kummemmin faktaa kuin todellisuuttakaan.)
S**tana, siis niin että joku EI YRITÄ vääntää asiaa ma mui hin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApVoi olla että rikkonaisesta perhetaustasta tulevat kokevat enemmän ahdistelua sillä kuten joku mainitsi, voi rikkinäinen perhe tarkoittaa että siellä kotona ravaa vaikka minkälaista porukkaa (esim alkoholistivanhempien kavereita). En kuitenkaan lähtisi tästä vetämään mitään johtopäätöksiä siitä kuinka ehjä perhetausta erityisesti suojelisi ahdistelukokemuksilta, sillä suurin osa niistä käsittääkseni tapahtuu muualla kuin kotioloissa.
Omat kokemukseni miehistä ovat olleet myönteisiä ja suhtaudun positiivisesti kaikkiin ihmisiin ja omaan terveen itsetunnon. Lapsena olin kuitenkin ujo, enkä uskaltanut pistää vastaan aikuisille, joten kärsin enemmän näistä inhottavista kommenteista ja limasista ehdotuksista/kähminnöistä. Aikuisena olen parhaani mukaan vältellyt antamasta "väärää" kuvaa epäilyttävän oloisille miehille (esim työpaikan juhlissa) mutta kyllä niitä ahdistelijoita silti riittää!
Kerrotko AP taustastasi sen verran, että asutko isossa kaupungissa, ja liikutko ympyröissä joissa on paljon miehiä (esimerkiksi harrastusseura, työpaikka, baarit, kaupunki)? En oikeasti käsitä miten esimerkiksi keskisuuressa kaupungissa voisi välttyä ahdistelulta joukkoliikenteessä, harrastuksissa, baareissa, kaupungilla kävellessä jne, ellei suunnilleen liiku joka paikkaan omalla autolla, ja lähinnä istu kotosalla.
Asun keskisuuressa kaupungissa. Työskentelen paikassa, jossa on sekä miehiä, että naisia. Liikun julkisilla, olen matkustellut jonkun verran maailmalla. Baareissa ja yöelämässä en käy enää, nuorempana tuli joskus käytyä, mutta kohtalaisen harvoin.
Jollekin toiselle ihmettelijöille, miten muka-sanan käyttö voi paljastaa kenenkään todellisen luonteen?
ApOletko tyhmä vai esitätkö vain?
Käyttämällä sanaa "muka" ilmaisit, että et usko ahdistelua tapahtuvan niin paljon kuin siitä puhutaan.
Niin, enhän minä uskokaan/uskonutkaan ennen kun luin tämän ketjun. Eli sinänsä ihan oikea sanavalinta.
Ap
En minäkään ennen uskonut että kokisin ikinä minkään sortin ahdistelua. Noh, pari vuotta sitten erosin ja vaikka olin asiasta ihan hissukseen kun se nyt ei vaan kuulu muille niin ensimmäiset firman bileet ja kaksi ”herrasmiestä” kännissä koki asiakseen udella että kai nyt kaunis nainen saa sentään seksiä säännöllisesti kun juorut sanoo että olen eronnut. Toimitusjohtaja koki myös asiakseen kouria, varatoimitusjohtaja uteli myös seksiasioista. Parin viikon takaisissa pikkujouluissa eräs korkeassa asemassa oleva kävi myös kiinni, seksiä ehdoteltiin ja tällä kertaa markkinointijohtaja supatti korvaan että olet törkeän seksikäs.
Että näin it-alalla. Usko menee kohta miehiin. En provosoi, sanon aina että aiheetonta ja siirryn pois tilanteesta. Töissä toki ollaan aina niin korrektia, niin korrektia.. Tuskinpa ovat vaimot tietoisia. Enkä jaksa nostaa mitään metoo vastarintaliikettä, en vaan enää aio osallistua firman rientoihin. Eipä nuo ukot onnellisilta vaikuta, säälin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt hyvänen aika yritä väittää, että se on kotikasvatuksesta kiinni, joutuuko ahdistelun kohteeksi. Jotain rajaa sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se aate&unelma?
(Toiseksi tuo 70-90% ei ole sen kummemmin faktaa kuin todellisuuttakaan.)Jos keskustelun aihe on "ahdistelu" ja sinun rakkaat tulijat tekee siitä suurimman osan, niin eikö silloin puhuta juurikin heistä?
Kerrotko vielä, miksi haluat suojella tulijamiesten suorittamaa taharrus-gamea, jossa joukkoahdistellaaan suunnitellutsti, esim Steisillä oli tällainen ja suutelivat väkisin 12v tyttöä ja hänen äitiään.
Eli sinun mielestä niistä ahdistelijoista ei saa puhua?
-Miten meni omasta mielestä?
Keskustelun aihe oli Missä te naiset koko ajan muka kohtaatte sitä ahdistelua ja häirintää?
En varmaan muista edes kaikkea kerralla, mutta kyllä näitä on tapahtunut ihan lapsesta lähtien. Koulussa, kotipihassa, työmatkalla, julkisissa, kaukojunassa, työpaikalla, ulkomailla. Ihmettelen kyllä suuresti, jos joku on kaikelta ahdistelulta tai sen yrittämiseltä sanalliselta tai fyysiseltä kokonaan välttynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä sinä olet tai ilkeä. Todennäköisesti molempia.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ennen uskonut että kokisin ikinä minkään sortin ahdistelua. Noh, pari vuotta sitten erosin ja vaikka olin asiasta ihan hissukseen kun se nyt ei vaan kuulu muille niin ensimmäiset firman bileet ja kaksi ”herrasmiestä” kännissä koki asiakseen udella että kai nyt kaunis nainen saa sentään seksiä säännöllisesti kun juorut sanoo että olen eronnut. Toimitusjohtaja koki myös asiakseen kouria, varatoimitusjohtaja uteli myös seksiasioista. Parin viikon takaisissa pikkujouluissa eräs korkeassa asemassa oleva kävi myös kiinni, seksiä ehdoteltiin ja tällä kertaa markkinointijohtaja supatti korvaan että olet törkeän seksikäs.
Että näin it-alalla. Usko menee kohta miehiin. En provosoi, sanon aina että aiheetonta ja siirryn pois tilanteesta. Töissä toki ollaan aina niin korrektia, niin korrektia.. Tuskinpa ovat vaimot tietoisia. Enkä jaksa nostaa mitään metoo vastarintaliikettä, en vaan enää aio osallistua firman rientoihin. Eipä nuo ukot onnellisilta vaikuta, säälin.
En haluaisi pilata mielialaasi, mutta varaudu siihen, että ne miehet levittävät sinusta keskittyjä juoruja. Ne ovat ne samat henkilöt, jotka shdistelevat ja yrittäbät mustata mainetta takanapäin. Se on mielestäni samaa ilmiötä molemmat eli alatyylistä vallankäyttöä ja isku vyön alle.
En mä enää koe, aiemmin kyllä.
Olin 9 - 17-vuotias nainen. Myönnän kyllä, että pukeuduin hiukan provosoivasti t-paitaan, löysään collegepaitaan ja farkkuihin. Joskus oli sadetakki ja kumisaappaat. Talvella oli usein päässä pipo. :(
Kuljin myös yksin väärissä paikoissa. Mm. 9-vuotiaana naisena leikin kotipihalla, 12-vuotiaana naisena vain olin kotipihalla. 13-vuotiaana naisena liikuin polkupyörällä. 17-vuotiaana naisena kävelin kotiini paikalliselta kioskilta.
Aika näissä oli muistaakseni myös väärä, aamupäivällä, iltapäivällä ja alkuillasta, 18-19 aikaan.
Ahdistelijoiden väritys oli väärin ymmärretty, se oli punakka vaaleapohjainen, sori siitä. Toisenpintainen on myös tullut kolmesti kohdattua heidän ollessaan tietyllä tuulella. Soomi oli huono, mutta ymmärsivät kuitenkin kieltosanan. Vaaleapintaiset eivät ymmärtäneet kaksikirjaimista sanaa, ei selvinpäin eikä kännissä.
Sori myös siitä, äänsin sanan varmaan jotenkin epäselvästi.
30-vuotta täytettyäni muutuin vanhaksi, eli opin olemaan vi**umainen bitch ja voimaantuneet kotimaiset "miehet" ymmärsivät jo katseesta. Oikeat miehet ei koskaan ole ahdistelleet, minkään maalaiset. He ovat käyttäytyneet normaalien ihmisten tavoin.
Nämä kaikki esimerkit ovat siltä ajalta kuin olin nuorempi. Nykyäänkin jotain joskus sattuu (olen reilu 35 vuotias), mutta toki harvemmin.
-Ekaa kertaa muistan, että minuun koskettiin luvatta, kun olin n.11-vuotias ja odottelin uimahallin vesiliukumäen yläosassa että pääseen laskemaan. Takana oli sellaisia joitain vuosia vanhemman näköisiä (ehkä 13-14-vuotiaita) poikia, jotka puhuivat uimapuvustani ja minusta. Yksi sitten toisten rohkaisemana ehti kouraista takapuolesta juuri ennen kuin ehdin karkuun laskemalla. Yksi laski sitten vielä (varmaan tahallaan) päälle niin, että lähti laskemaan heti perääni.
-Lukiossa, kun matematiikan opettaja tuli aina neuvoessa ihan liki, halasi mm. takaapäin ilmaan mitään lupia tai indikaatioita, toimi näin kaikkia naisopiskelijoita kohtaan.
-Tokassa kesätyöpaikassa, kun viisikymppinen esimies työnsi illanvietossa vieressä istuessa käden minun, silloin 18-kesäisen sisäreidelle. Koetti vongata vielä myöhemmin illalla jatkoille vaikka jo ensimmäisen lähestymisen selvästi torjuin.
-Sattui harrastusporukassa kaverille, ei minulle: meillä oli naisten ja miesten saunavuorot erikseen, oltiin noin 16-18-vuotiaita me naiset. Kun muut oltiin sisällä saunassa ja yksi ulkopuolella pesulla, yksi miehistä, noin 40-pintaan oleva hieman erikoinen herrasmies astui sisään ja otti tätä kaveria rinnoista kiinni. Sai kyllä sitten ryhmän muilta miehiltä porttikiellon tapahtumiin jatkossa tässä casessa...
-Baarissa, useampia kertoja käynyt niin, että olen istunut baarijakkaralla, tanssinut, tms ja havainnut sitten yhtäkkiä, että joku takaapäin kourii persettä. Näissäkään tapauksissa mitään katsekontaktin tyyppistä "lupaa" kourijaan ei ole ollut.
-Samoin nuorempana (jolloin selvästi olen näyttänyt tosi nuorelta, itse asiassa aina hieman omaa ikääni nuoremmalta, nämä tapahtuneet joskus 18-25 ikävuoden pintaan) muutaman kerran tultu baarissa tarjoamaan rahaa, jos lähtisin sekstaamaan. Olen pukeutunut ja laittautunut aina nätisti kyllä, mutta mitenkään paljastavasti en. Joku voisi ottaa kohteliaisuutena, minä en.
-Taksi tarjonnut mahdollisuutta maksaa luonnossa (tämäkin nuorempana).
-Lukemattomia kertoja julkisissa kulkuvälineissä (bussit, junat, raitiovaunut), on joku känniääliö alkanut heittämään läppää ja kun en ole kiinnostunut, on alkanut kovaääninen huorittelu. Samoin on käyty näissä liikennevälineissä käsiksi reisiin/takapuoleen. Nämä ovat olleet melkein aina sellaisissa tilanteissa, kun olen ollut matkalla johonkin illanviettoon/sieltä pois, joskus kuitenkin ihan arkivermeissäkin.
-Erilaiset itsensävilauttelijat lasken myös häirinnäksi, mutta näitä kai kaikki kohdanneet?
-Ulkomaanreissuilla näitä sattunut silloin tällöin vähän vanhempanakin: esim. taksikuski ei meinannut kyydin päätteeksi päästää ulos autosta vaan löi ovet lukkoon ja ilmoitti, että nyt lähdetään hänen luokseen. Silloin oikeasti säikähdin, mutta inttämällä pääsin kuitenkin ulos. Samalla matkalla toinen (ihan yksityisautoilija) lähti kaupunkialueella seuraamaan ja huuteli ikkunasta, että minun pitäisi pysähtyä ja tulla kyytiin. Koetin päästä pois reitiltään, mutta olin yhteen suuntaan vievällä tiellä ja tiukkaa teki. Ja tämä ei ollut mikään muslimimaa kuitenkaan, vaan ihan ortodoksimaa Euroopan laidalla...
Ja ei, en ole mikään kaupungin kuumin kissa, enkä ole koskaan pysäyttänyt liikennettä. Ihan kivannäköinen kyllä, etenkin nuorempana, mutta minulla oli/on itseäni huiman paljon kuumempiakin kavereita. Jotenkin näitä on sattunut. Olen vielä aika ujo miesten suhteen lunteeltani, eli en ole tilanteita mitenkään provosoinut.
Minua on lääpitty kymmeniä kertoja. Kerran jopa lyöty,kun vetäyfyin. Henkinen vainoaminen on toistuvaa, kun olen baarissa: pyydetään tarjoamaan paukkuja ym. Olen mies.
Niin ja tuosta äskeisestä unohtui vielä ne tyypit, jotka ovat lähteneet ihan seuraamaan junasta tai muusta kulkuvälineestä, muttamia aika pelottavia tilanteita. Ja tosiaan ei ole ollut mitään skitsofreniaa minun puoleltani, vaan ovat nimenomaan lähteneet seuraamaan minua, huutaneetkin perään ja minä sitten juossut pakoon lähimmän väkijoukon/julkisen paikan luo...
Minäkin vain muutaman kerran kohdannut. Luulen että vaikuttaa, etten käy baareissa tms. Mutta erään kerran esim. kouraistu bussipysäkillä takapuolesta.
Eräs kaverini on pieni, söpö ja kiltin näköinen ja hän on kohdannut todella paljon ahdistelua esim. työpaikoilla. Jollain tavalla tuntuu, että hänen olemuksensa ja "naapurintyttömäisyys" vetää näitä tapauksia puoleensa.