Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä te naiset koko ajan muka kohtaatte sitä ahdistelua ja häirintää?

Vierailija
08.12.2019 |

Alustukseksi siis, että olen itsekin nainen, normaalin/hyvännäköinen ja 30v.
En ole koskaan tajunnut niitä, ketkä koko ajan itkevät saavansa miesten taholta liikaa huomiota ja häirintää milloin missäkin. Ihan vilpittömästi kysyn, missä te muut naiset kohtaatte sitä paljonpuhuttua jatkuvaa esineellistämistä ja ahdistelua?
Ihan rauhassa olen koko elämäni saanut olla ilman pelkoakaan siitä, että joku olisi liian innokkaasti tuppautumassa seuraan. Suomessa varsinkin saa kulkea täysin näkymättömänä ilman, että kukaan kiinnittäisi mitään huomiota mihinkään. Ulkomaillakin olen ollut, miehet ovat kohdelleet aina normaalisti/kunnioittavasti.
Minulle on aina jäänyt jotenkin todella epäselväksi, missä ja miten tällaisia tilanteita syntyy, että naiset kokevat miesten taholta ahdistelua ja häirintää? Itse en ole naisellisesti pukeutuvana ja laittautuvana koskaan kokenut mitään vastaavaa. Tarkoitus ei siis ole mitenkään loukata ketään, vaan aidosti ihmettelen.
Saa jakaa kokemuksia.

Kommentit (876)

Vierailija
581/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näettekö, miten miehet aina vähättelee kaikkia naisten ongelmia? Aina kaikki mitätöidään, aina naisten ongelmia haastetaan. Naiset ei koskaan miesten kohdalla vähättele, vaan jokaista naista kiinnostaa miehen palvelu ja miellyttäminen.

Ei taaskaan ole ihan molemminpuolista tämä heteroelämä. Miehet ei halua auttaa teitä missään. Kas kun miesten maine ei mene tästä.

Mä törmään tosi usein siihen, että naiset vähättelee miesten kokemaa ahdistelua. Heihinkin kohdistuu tätä, että tulee känniset oman ja vastakkaisen sukupuolen edustajat kourimaan pyllystä ja munista ja ehdottelemaan sopimattomuuksia. Samalla lailla sekin on väärin

Vierailija
582/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukuisia kertoja lapsesta saakka. Niin tutuilta kun tuntemattomilta mm. ulkoillessa, kotona, baarissa, metroasemalla, työpaikalla. Ärsyttää tällainen aloitus koska se ikään kuin vähättelee ettei ahdistelua "muka" tapahdu, jos juuri sinulle ei ole tapahtunut niin good for you. Ei se silti tarkoita ettei sitä tapahdu kenellekkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään kyllä heittää vaikka minkälaista läppää, enkä kovin helposti koe tilanteita ahdistavaksi, mutta yksi tilanne on sellainen mikä ahdistaa ja se on tilanne, jossa liki isäni ikäinen mies alkaa kuvitella minusta jotain seksiin tai parisuhteeseen liittyvää.

Se on loukkaavaa ja hämmentävää.

Koen sen varmaan hyvin samalla ahdistusmäärällä, kun voisin kokea esimerkiksi raiskausyrityksen.

Vierailija
584/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apn äiti kohtaa sitä kotonaan, siihen asti kunnes Ap pääsee hoitoon.

Näitä aloituksia tulee aina kun apn äiti on kieltäytynyt ja uhannut poliisilla ja lähestymiskiellolla.

Vierailija
585/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkona kävelyllä on tultu ehdottelemaan, mikä on aika pelottavaa, kun on yksin jossain metsäpolulla ja joku hyypiö alkaa puhumaan miten kiva olisi jos vähän sitä ja tätä.

Puhuvatkohan ne hyypiöt aina  ihan selvää suomea ?

Jaahas, piti tällainen tulla tähänkin keskusteluun. Kyllä ne suomalaisetkin miehet osaa ahdistella. Aina pitää yrittää siirtää keskustelua noihin "muihin".

Ne "muut" teki mm Helsingin viime vuoden räiskäyksistä yli puolet, 54%, (vaikka heitä on 1%) joten aika relevanttia on nimenomaan ne "muut".

Tuo siis uudet tulijat, vanhat, kansalaisuuden saaneet lasketaan "suomalaisiin", eli luku todellisuudessa 70-90%, mitä ulkkikset tekevät.

Mun kohdalla kaikki ahdistelijat on olleet kantiksia. Ihan jokainen. Ihonväriltään vaaleita ja puhuneet suomea. Näitä on ollut varmaan kymmenkunta tämän reilun 40 vuoden aikana. Ei siis kovin usein, mutta mieleen ovat jääneet koska tilanteet on olleet ahdistavia.

Vierailija
586/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkona kävelyllä on tultu ehdottelemaan, mikä on aika pelottavaa, kun on yksin jossain metsäpolulla ja joku hyypiö alkaa puhumaan miten kiva olisi jos vähän sitä ja tätä.

Puhuvatkohan ne hyypiöt aina  ihan selvää suomea ?

Jaahas, piti tällainen tulla tähänkin keskusteluun. Kyllä ne suomalaisetkin miehet osaa ahdistella. Aina pitää yrittää siirtää keskustelua noihin "muihin".

Ne "muut" teki mm Helsingin viime vuoden räiskäyksistä yli puolet, 54%, (vaikka heitä on 1%) joten aika relevanttia on nimenomaan ne "muut".

Tuo siis uudet tulijat, vanhat, kansalaisuuden saaneet lasketaan "suomalaisiin", eli luku todellisuudessa 70-90%, mitä ulkkikset tekevät.

Mun kohdalla kaikki ahdistelijat on olleet kantiksia. Ihan jokainen. Ihonväriltään vaaleita ja puhuneet suomea. Näitä on ollut varmaan kymmenkunta tämän reilun 40 vuoden aikana. Ei siis kovin usein, mutta mieleen ovat jääneet koska tilanteet on olleet ahdistavia.

Mulle on kyllä muutama afrikkalainen ehdotellut seksiä, mutta kyllä suurin osa kokemastani ahdistelusta on ihan suomalaisten miesten harjoittamaa, ja vain suomalaiset ovat kourineet.

Vierailija
587/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kohta 40v nainen. Suomessa en muista kohdanneeni kuin muutaman kerran seksuaalista häirintää baarissa humalaisten miesten toimesta. Ja nuokin ovat olleet ihan yksittäisiä tapauksia, kaksi tapausta muistan varmasti tapahtuneen.

Sen sijaan Suomen rajojen ulkopuolella on ollut ahdistelua ihan eri mittakaavassa. Toisaalta ikävä sanoa, mutta omalla pukeutumisella on ollut osin vaikutus ahdistelun määrään. Ei tietenkään saisi olla, mutta näin vain olen huomannut. Etenkin konservatiivissa maissa kannattaa pukeutua paikallisten tyyliin ja jättää ne pe*seshortsit Suomeen.

Toinen esimerkki: olen käynyt vuosikausia ns sekasaleilla ja jotkut naiset ihmettelevät sitä ja väittävät, etteivät voi mennä sekasaleille trenaamaan kun niissä ahdistellaan naisia. Vuosien varrelta muistan vain yhden salikyttääjän, joka vaikutti lähinnä mielenterveyspotilaalta ja herätti sääliä. Toki mahdollista, että joku/jotkut voivat kytätä niin hienovaraisesti esim peilin kautta etten sitä huomaa, mutta eipä se kiinnostakaan.

Yhtään alapääkuvaa en myöskään ole saanut, vaikka sinkkuaikoina olen ollut aktiivinen tinderissä. Yhtä poikkeusta lukuunottamatta kaikki tinderissä tapaamani miehet ovat olleet asiallisia.

Eli ap:n kanssa aika samoilla linjoilla.

Ne on tulleet meikäläiselle sitten varmaan ne kaikki alapääkuvat. Vituttaa oikeasti, kun on kirjoittanut huolellisesti profiilitekstin, painottaa etsivänsä vakavaa, pitkäaikaista suhdetta ja vastaus on kymmenen kuvaa erilaisista kyrvistä. 

Kerro nyt vielä, montako niistä oli ympärileikattua, niin saadaan prosentteja tuolle yhdelle ma mu öy hölle

Vierailija
588/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kokenut niin paljon seksuaalista ahdistelua etten edes viitsi luetella..Se alkaa välittömästi kun astun kotoa ulos. Ensinnäkin bussissa kuljettaja alkaa heti tuijottamaan rintojani, sitten kun menen bussissa istumaan alkaa kuulumaan miesten vihellyksiä. Kun astun bussista ulos minua alkaa seuraamaan joku mies. Harhautan miehen ja menen ruokakauppaan. Jos kurkotan ylähyllyltä jotakin niin tulee kohta miesasiakas ja kysyy makealla äänellä "Voinko auttaa?" Sitten hymyilee irstaasti. Kun menen kassajonoon alkaa varsinainen miesten tuijotus ja vilkuilu. Joku tuijottaa takapuoltani suorastaan röyhkeästi. Lähden kaupasta ja eikö juokse joku miesasiakas perääni että "Sinulla jäi tämä" ja tuo ostoksen jonka unohdin, ja hymyilee vihjaavasti. En uskalla kohta lähteä asunnostani mihinkään koska minua ahdistellaan heti kun sieltä ulos astun. Siis mikä teitä miehiä vaivaa?!

Vierailija
589/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kokenut niin paljon seksuaalista ahdistelua etten edes viitsi luetella..Se alkaa välittömästi kun astun kotoa ulos. Ensinnäkin bussissa kuljettaja alkaa heti tuijottamaan rintojani, sitten kun menen bussissa istumaan alkaa kuulumaan miesten vihellyksiä. Kun astun bussista ulos minua alkaa seuraamaan joku mies. Harhautan miehen ja menen ruokakauppaan. Jos kurkotan ylähyllyltä jotakin niin tulee kohta miesasiakas ja kysyy makealla äänellä "Voinko auttaa?" Sitten hymyilee irstaasti. Kun menen kassajonoon alkaa varsinainen miesten tuijotus ja vilkuilu. Joku tuijottaa takapuoltani suorastaan röyhkeästi. Lähden kaupasta ja eikö juokse joku miesasiakas perääni että "Sinulla jäi tämä" ja tuo ostoksen jonka unohdin, ja hymyilee vihjaavasti. En uskalla kohta lähteä asunnostani mihinkään koska minua ahdistellaan heti kun sieltä ulos astun. Siis mikä teitä miehiä vaivaa?!

Nyt on psykoosit tulilla. 

Vierailija
590/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähemmästkin ahdistelusta tulee kuule psykoosi! Olisit itse minun asemassani miesten jatkuvan seksuaalisen huomion kohteena, niin tulisit itsekin hulluksi. Ja ei, en todellakaan provosoi käytökselläni miehiä, vaikka näyttävästi pukeudunkin. Minun mielestäni nainen saa käyttää sellaisia vaatteita kun itse haluaa ilman että miehet alkavat siitä seksuaalisesti provosoitumaan kuten itselleni on käynyt.

Vierailija
591/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näettekö, miten miehet aina vähättelee kaikkia naisten ongelmia? Aina kaikki mitätöidään, aina naisten ongelmia haastetaan. Naiset ei koskaan miesten kohdalla vähättele, vaan jokaista naista kiinnostaa miehen palvelu ja miellyttäminen.

Ei taaskaan ole ihan molemminpuolista tämä heteroelämä. Miehet ei halua auttaa teitä missään. Kas kun miesten maine ei mene tästä.

Mä törmään tosi usein siihen, että naiset vähättelee miesten kokemaa ahdistelua. Heihinkin kohdistuu tätä, että tulee känniset oman ja vastakkaisen sukupuolen edustajat kourimaan pyllystä ja munista ja ehdottelemaan sopimattomuuksia. Samalla lailla sekin on väärin

Mä taas en ole niinkään nähnyt että miesten kokemaa kourimista tms vähätellään. Sen sijaan olen nähnyt miten miehet vähättelevät naisten kohtaamaa ahdistelua sillä, että naisetkin ahdistelevat.

Ja kun jossain puhutaan nimenomaan naisten kohtaamasta ahdistelusta, niin miesten kokema ahdistelu ei nyt vaan ikävä kyllä kuulu juuri siihen keskusteluun. Jotkut miehet haluavat puolustautua näissä keskusteluissa hyökkäämällä, mikä on tietenkin ymmärrettävä vastareaktio jos ei itse ole ahdistelija vaan sen uhri (tai vaihtoehtoisesti jos on itse ahdistelija muttei halua myöntää sitä itselleen), mutta se on silti aivan väärä tapa viedä asioita eteenpäin. Harvoin nimittäin nämä ahdistelua kokeneet ja siitä valittavat naiset ovat niitä, jotka itse ahdistelisivat miehiä. Siksi se keskusteluketju naisten kohtaamasta ahdistelusta on miesten kokemusten jakamiselle hieman väärä paikka. Tässäkin keskustelussa nainen kysyi kokemuksia toisilta naisilta, ei miehiltä. Siksi miesten kokemusten ignooraaminen voi tuntua koko asian vähättelyltä, vaikka on vaan kyse siitä, että tämän ketjun aihe on eri.

Ihan eri asia jos puhutaan seksuaalisesta ahdistelusta yleensä, silloin totta kai kaikkien kokemukset liittyvät asiaan. Eikä kenenkään kokemuksia tule vähätellä, jos niissä täyttyy ahdistelun tunnusmerkit. Sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
592/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa kerta oli kun olin alle 10v. Kadulla tuli ukko vastaan ja alkoi ehdottelemaan, se oli kamalaa. Myöhemmin ei mitään ikinä koskaan. Tosin olen isompi kuin 90% miehistä, eivät varmaan uskalla.

Vierailija
593/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kun nainen kertoo tulleensa seksuaalisesti häirityksi niin leimataankin psykoottiseksi ja mitätöidään tällä tavoin törkeästi naisen kokema häirintä! 

Vierailija
594/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kohta 40v nainen. Suomessa en muista kohdanneeni kuin muutaman kerran seksuaalista häirintää baarissa humalaisten miesten toimesta. Ja nuokin ovat olleet ihan yksittäisiä tapauksia, kaksi tapausta muistan varmasti tapahtuneen.

Sen sijaan Suomen rajojen ulkopuolella on ollut ahdistelua ihan eri mittakaavassa. Toisaalta ikävä sanoa, mutta omalla pukeutumisella on ollut osin vaikutus ahdistelun määrään. Ei tietenkään saisi olla, mutta näin vain olen huomannut. Etenkin konservatiivissa maissa kannattaa pukeutua paikallisten tyyliin ja jättää ne pe*seshortsit Suomeen.

Toinen esimerkki: olen käynyt vuosikausia ns sekasaleilla ja jotkut naiset ihmettelevät sitä ja väittävät, etteivät voi mennä sekasaleille trenaamaan kun niissä ahdistellaan naisia. Vuosien varrelta muistan vain yhden salikyttääjän, joka vaikutti lähinnä mielenterveyspotilaalta ja herätti sääliä. Toki mahdollista, että joku/jotkut voivat kytätä niin hienovaraisesti esim peilin kautta etten sitä huomaa, mutta eipä se kiinnostakaan.

Yhtään alapääkuvaa en myöskään ole saanut, vaikka sinkkuaikoina olen ollut aktiivinen tinderissä. Yhtä poikkeusta lukuunottamatta kaikki tinderissä tapaamani miehet ovat olleet asiallisia.

Ne on tulleet meikäläiselle sitten varmaan ne kaikki alapääkuvat. Vituttaa oikeasti, kun on kirjoittanut huolellisesti profiilitekstin, painottaa etsivänsä vakavaa, pitkäaikaista suhdetta ja vastaus on kymmenen kuvaa erilaisista kyrvistä. 

Kerro nyt vielä, montako niistä oli ympärileikattua, niin saadaan prosentteja tuolle yhdelle ma mu öy hölle

Valkoisia tai vaaleanpunaisia ne kaikki ainakin on olleet, niin tarkkaan en jäänyt tsekkailemaan mitään niistä, että osaisin antaa tilastoa ympärileikatuista. 

Vierailija
595/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sussa täytyy kyllä olla jotakin vikaa, jos sua ei ole ahdisteltu. Siis kaikkia, aivan kaikkia tyttöjä ja naisia on ahdisteltu, ahdistellaan koko ajan iästä ja ulkonäöstä riippumatta! 

Hei ap! Et sitten malttanut pysyä poissa.

Vierailija
596/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tämä sarkasmia, onhan?

Vierailija
597/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tämä sarkasmia, onhan?

Se että naisen kokema törkeä seksuaalinen häirintä leimataan pelkäksi sarkaksismi kertoo kaiken siitä miten tähän syvään juurtuneeseen ja yhteiskunnan valtarakenteisiin pesiytyneeseen törkeään ongelmaan suhtaudutaan eli vähätellään sitä! Tajuatko ollenkaan mitä seksuaalisen alistamisen valtarakenteita tuet ja vahvistat tuolla törkeän vähättelevällä asenteellasi millä suhtaudut naisten kokemaan seksuaaliseen häirintään? Olet törkeä sovinistinen sika!

Vierailija
598/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten kokema ahdistelu on myös väärin ja törkeää. Täytyy vain ottaa huomioon myös se fakta, että noin 97,5% naisista on fyysisesti heikompia kuin se ahdisteleva mies. Niin, että jos tilanne eskaloituu siitä ja mies ei usko sanaa, niin tilanne ei ole sama miehelle ja naiselle. 

Miehitä toivotaan sitä empatiakykyä ahdisteluasiassa, eli kykyä todella kuvitella tilanne naisen asemasta. 

Vierailija
599/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuinmaassani suomalaisin mittarein hyvin monet kokevat ahdistelua päivittäin. Täällä se tosin katsotaan ihan vain kulttuuriin kuuluvaksi asiaksi, jota naiset suorastaan odottavat. Jos naisia ei ahdistella, he rupeavat epäilemään omaa arvoaan.

Täällä myös miehille sanotaan asiat hyvin suoraan ja julmasti. Miesten oikeus on yrittää, naisten oikeus on torjua rumasti.

En osaa sanoa, onko tämä kulttuuri hyvä vai huono, mutta ainakin ihmiset vaikuttavat täällä tervepäisiltä eivätkä traumatisoidu jokaisesta asiasta.

Vierailija
600/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain valkoinen on paha. Muut ovat hyviä, koska kulttuuri. Kolonialismi 😂😂😂

Voidaan me puhua muualta tulleidenkin ahdistelusta, mutta kuten huomaat, kantasuomlaiset johtaa tilastoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän