Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä te naiset koko ajan muka kohtaatte sitä ahdistelua ja häirintää?

Vierailija
08.12.2019 |

Alustukseksi siis, että olen itsekin nainen, normaalin/hyvännäköinen ja 30v.
En ole koskaan tajunnut niitä, ketkä koko ajan itkevät saavansa miesten taholta liikaa huomiota ja häirintää milloin missäkin. Ihan vilpittömästi kysyn, missä te muut naiset kohtaatte sitä paljonpuhuttua jatkuvaa esineellistämistä ja ahdistelua?
Ihan rauhassa olen koko elämäni saanut olla ilman pelkoakaan siitä, että joku olisi liian innokkaasti tuppautumassa seuraan. Suomessa varsinkin saa kulkea täysin näkymättömänä ilman, että kukaan kiinnittäisi mitään huomiota mihinkään. Ulkomaillakin olen ollut, miehet ovat kohdelleet aina normaalisti/kunnioittavasti.
Minulle on aina jäänyt jotenkin todella epäselväksi, missä ja miten tällaisia tilanteita syntyy, että naiset kokevat miesten taholta ahdistelua ja häirintää? Itse en ole naisellisesti pukeutuvana ja laittautuvana koskaan kokenut mitään vastaavaa. Tarkoitus ei siis ole mitenkään loukata ketään, vaan aidosti ihmettelen.
Saa jakaa kokemuksia.

Kommentit (876)

Vierailija
561/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että ärsyttää tämmöiset ihmettelevät ja vähättelevät aloitukset seksuaalisen häirinnän todellisuudesta. Maailmassa tapahtuu varmaan paljon asioita mitä ei itse koe, mutta mihin silti uskoo. Vai ovatko sodat samanlainen myytti, ei niitä tapahdu kun ei ole käynyt omalle kohdalle? Perheväkivalta? Lapsien kaltoinkohtelu? Uutisointi riittää näistä aiheista, mutta jos joku nainen kertoo ahdistelusta se nyt ei voi olla totta, koska itseä ei olla tultu kourimaan?

Omasta kokemuksesta voin sanoa että 12-vuotiaana loppui lapsuus siihen kun tissit kasvoivat. Sen jälkeen oli vapaata riistaa humalaisille, teineille ja yhdelle sukulaiselle. Milloin tarrattiin rintaan kiinni koulumatkalla, milloin rinnat oli puheenaihe kahvipöydässä ja saunaan ängettiin väkisin. Olin töissä baarissa 18-25-vuotiaana ja joka päivä sai kuulla sellaista kommenttia että ällötti miehet. Noin kerran viikossa joku alkoi käpälöimään jos erehdyin poistumaan tiskin takaata tekemään muita töitä, esim blokkaamaan. Paksu nahka on tullut kasvatettua ja nyt 30+ olen jo sen verran kovettunut että enää ei lähestytä samaan tapaan. Ja jos joku käy iholle nostan sellaisen metelin nykyään, että ei jää muilta huomaamatta mitä tapahtui. Siinä saa äijät hävetä. Luultavasti minuakin pöyristellään, mutta ihan sama. Olen saanut tarpeekseni.

Mun mielestäni ei ole ihan sama asia kun sota ja perheväkivalta. Kyllä ymmärtän aloituksen koska olen sitä itteki miettinyt aika usein. Mua ihmetyttää esimerkiksi juuri se säännöllinen ahdistelu ja kun täällä aika monet sanovat miten niitä juuri julkisissa paikoissa esimerkiksi bussissa ja junassa ja kaduilla aina ahdistellaan. Koska itse en ole joudun minkään kummoisen ahdistelun kohteeksi elämän aikani. Ja ollaan käydy kavereiden kanssa paljon baarissa ja bileissä ja jotenkin vaan en ole nähnyt että joku kävis kimppuun mun kavereihin ja en ole nähnyt julkisesti mitään ahdistelua että no niin nyt tuossa juuri tämä on menossa että joku mies käy naisen kimppuun. En mä vähettele sitä ja en usko myös että ap-lla oli se tarkoitus. Mun mielestäni on tosi erikoista että jotkut naiset ei koe mitään ahdistelua ja toiset ihan säännölisesti koko elämän aikana. Ei pahalla! Vaan ajattelen että jännä mistä se johtuu.

Se voi johtua ihan mistä tahansa. Takapuolen muodosta, vaatetustyylistä. Punkkari joutuu varmaan eri ihmisten ahdistelemaksi kuin valkoiset legginssitoppityttö. Tuosta ahdistelusta pitäisi kysyä miehiltä. Mikä laukaisee sen, että ajattelee olevan sopivaa käydä käpälöimään vieraita ihmisiä.

Meillä oli ex-työpaikkassa huoltomies, joka kävi iholle pomosta siivoojana ja kaikille siinä välissä. Sitä vain siedettiin, koska se oli vain "Hessu". Jotenkin annettiin sen kuulua hänen persoonallisuuteensa. Itse oli siellä kesätöissä siivoojana ja sain henkilön jotenkin kuriin paikuttamallla hänelle faktoja. Olin nuori, ehkä hän hiukan varoi silläkin, koska itse oli vanha ja kävi myös vanhempiin naisiin käsiksi. Läppää hän heitti aina kun osui kohdalle. Siis aina.

Ainakin vaatetustyylista se ei johtu koska mä olen juuri se joka pukeutuu hyvin paljastavasti kesällä ja ole sen takia tullut miten ongelmia että joku olisi sanonut mitään tai koskenut. Kyllä katseita mä huomaan mutten mitään muuta. Ja kehon kieli on mulla tosi itsevarma ja uskon että se on yksi syy miksi en houkuttele ahdistelioita. Olen se sama kenelle vastasit.

Ihan olet harhoissasi tässä asiassa todellakin. Hyvä kun olet täällä niin avarrut hiukan kuplassasi. Itsevarmuus päinvastoin haastaa tietyt miehet seuraan ja kimppuun.

Ee okei! Mä sitten elän mun kuplassani ja niin hyvä mulle ;) Mutta aika outo jos nyt vaatetus on se yksi iso trigger ahdistelijoille niin miksi kuitenkin kesällä niitä naisia on paljon kenelle on semmonen paljastavampi vaatetus? Jos itse kokisin sitä jotenkin syyks siihen että mun vaatetus aiheuttaa mua kohtaan huonoa käyttäydymistä niin kyllä mä ajattelisin mitä pukeutun päällä seuravan kerra. Aika jännä että sä tuut ja sanot mulle miten mä elän kuplassa ja olen harhoissa ...oookei. Se on sun mielipitesi ja nyt tässä kyllä vähettellään minun kokemuksia

Kyllä mä veikkaan kanssa, että vaatetuksella on väliä. Vaikka nyt kaikki huutaa kuorossa, että mulla on oikeus liikkua vaikka alasti. Paitsi ettei ole koska sukupuolisivellisyys.

Onhan ihan selkeästi bilevaatteita, joiden on tarkoituskin esitellä paljasta pintaa ja saada näyttämään seksikkäälle, niin yhtälailla muillakin vaatteilla on viesti.

En pukeudu paljastavasti koskaan. Ikinä en käytä hameita/mekkoja, avokaulaisia puseroita. En meikkaa. En käytä korkkareita. Silti minua on ahdistelu , myös silloin kun minulla on ollut toppapuku päällä. Näppärää syyllistää ahdistelun kohdetta. Olihan joku vuosi sitten se kampanja , missä oli kuvattu vaatteita, jotka naisilla oli ollut päällään kun heidät oli raiskattu. Ne oli täysin normaaleja jokapäiväisiä asuja, ei mitään paljastavia bilevaatteita. Vaikka ihminen olisi alasti, se ei poista hänen itsemääräämisoikeutta ja oikeutta koskemattomuuteen.

Vierailija
562/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sekin unohtui, että ihan asiallisiin nettideitti-ilmoituksiin (joissa olen hakenut seuraa tositarkoituksella), on tullut vastauksia, joissa on tarjottu tavaroita/rahaa seksistä tai alettu ekassa viestissä vuodattaa fantasioita ja vongattu satunnaista seksiseuraa (satunnaista, koska kotona on vaimo...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkona kävelyllä on tultu ehdottelemaan, mikä on aika pelottavaa, kun on yksin jossain metsäpolulla ja joku hyypiö alkaa puhumaan miten kiva olisi jos vähän sitä ja tätä.

Puhuvatkohan ne hyypiöt aina  ihan selvää suomea ?

Jaahas, piti tällainen tulla tähänkin keskusteluun. Kyllä ne suomalaisetkin miehet osaa ahdistella. Aina pitää yrittää siirtää keskustelua noihin "muihin".

Ne "muut" teki mm Helsingin viime vuoden räiskäyksistä yli puolet, 54%, (vaikka heitä on 1%) joten aika relevanttia on nimenomaan ne "muut".

Tuo siis uudet tulijat, vanhat, kansalaisuuden saaneet lasketaan "suomalaisiin", eli luku todellisuudessa 70-90%, mitä ulkkikset tekevät.

Tämän alapeukuttajilta perustelut, koska ylläoleva teksti on faktaa, todellisuutta 100%?

-Perustelut alapeukuille?

Onko se aate&unelma?

Helsinki ei ole koko maa ja suurin osa kantisten tekemät jäävät ilman rikosilmoitusta.

Vierailija
564/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin me naiset enää tarvitsemme ahdistelijoita ja "tytöttelijöitä", kun meillä on aloittajan kaltainen besserwisseri, jonka mielestä ahdistelua ei ole, kun hän ei sitä ole kokenut omakohtaisesti.

Tässä on on oiva esimerkki sanonnasta: nainen on naiselle susi.

Sinä aloittaja olet kaikkien kanssasiskojesi pahin vihollinen.

Ok, kiitos mielipiteestäsi.

Joku toi aikaisemmin esille mielenkiintoisen pointin, että rikkonaisesta perhetaustasta tulevat kokisivat enemmän ahdistelua. Pohdin tätä asiaa itsekseni paljon, sillä minulla on ehjä ja hyvä perhe, hyvä ja turvallinen isäsuhde. Kokemukseni miehistä on elämäni alusta alkaen ollut myönteinen. Ehkä tämä on jollain tapaa suojannut minut ahdisteluilta?

Ap

Tuskinpa vaan, itse olen kokenut ahdistelua ja kotioloni ovat hyvin vakaat, ydinperheessä elänyt ja kasvanut. Edelleen vanhemmat onnellisesti yhdessä, eikä mun lapsuudessa sattunut mitään traumaattista. Mistä ihmeestä se ahdistelijamies muka muutamassa sekunnissa siellä baarissa näkee kellä on rikkonainen tausta. Ei mistään. Parhaimmillaan nainen on vielä selin kun mies käy kourimassa. Tai jos joku kävelee kadulla, niin mistä se rikkonainen tausta näkyy, kävelytyylistä? En usko tuohon teoriaan pätkääkään.

Vierailija
565/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta 40v nainen. Suomessa en muista kohdanneeni kuin muutaman kerran seksuaalista häirintää baarissa humalaisten miesten toimesta. Ja nuokin ovat olleet ihan yksittäisiä tapauksia, kaksi tapausta muistan varmasti tapahtuneen.

Sen sijaan Suomen rajojen ulkopuolella on ollut ahdistelua ihan eri mittakaavassa. Toisaalta ikävä sanoa, mutta omalla pukeutumisella on ollut osin vaikutus ahdistelun määrään. Ei tietenkään saisi olla, mutta näin vain olen huomannut. Etenkin konservatiivissa maissa kannattaa pukeutua paikallisten tyyliin ja jättää ne pe*seshortsit Suomeen.

Toinen esimerkki: olen käynyt vuosikausia ns sekasaleilla ja jotkut naiset ihmettelevät sitä ja väittävät, etteivät voi mennä sekasaleille trenaamaan kun niissä ahdistellaan naisia. Vuosien varrelta muistan vain yhden salikyttääjän, joka vaikutti lähinnä mielenterveyspotilaalta ja herätti sääliä. Toki mahdollista, että joku/jotkut voivat kytätä niin hienovaraisesti esim peilin kautta etten sitä huomaa, mutta eipä se kiinnostakaan.

Yhtään alapääkuvaa en myöskään ole saanut, vaikka sinkkuaikoina olen ollut aktiivinen tinderissä. Yhtä poikkeusta lukuunottamatta kaikki tinderissä tapaamani miehet ovat olleet asiallisia.

Eli ap:n kanssa aika samoilla linjoilla.

Vierailija
566/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkona kävelyllä on tultu ehdottelemaan, mikä on aika pelottavaa, kun on yksin jossain metsäpolulla ja joku hyypiö alkaa puhumaan miten kiva olisi jos vähän sitä ja tätä.

Jaahas, piti tällainen tulla tähänkin keskusteluun. Kyllä ne suomalaisetkin miehet osaa ahdistella. Aina pitää yrittää siirtää keskustelua noihin "muihin".

Ne "muut" teki mm Helsingin viime vuoden räiskäyksistä yli puolet, 54%, (vaikka heitä on 1%) joten aika relevanttia on nimenomaan ne "muut".

Tuo siis uudet tulijat, vanhat, kansalaisuuden saaneet lasketaan "suomalaisiin", eli luku todellisuudessa 70-90%, mitä ulkkikset tekevät.

Laitatko linkin tilastoihin? Ei se tietenkään ole ok, mutta ei pidä vähätellä sitä mitä ne suomalaiset tekeeja aina vaan siirtää keskustelu noihin ulkomaalaisiin. Itseäni on suomalaiset setämiehet ahdistelleet ihan siitä asti kun olin vielä nuori tyttö. Eli pedojahan nekin ovat jotka nuoria tyttöjä vaanivat. Nyt osataan ehkä paremmin varoakin juuri noita muita kun ovat muutenkin ulkonäöltään erilaisia.

Vierailija
567/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että ärsyttää tämmöiset ihmettelevät ja vähättelevät aloitukset seksuaalisen häirinnän todellisuudesta. Maailmassa tapahtuu varmaan paljon asioita mitä ei itse koe, mutta mihin silti uskoo. Vai ovatko sodat samanlainen myytti, ei niitä tapahdu kun ei ole käynyt omalle kohdalle? Perheväkivalta? Lapsien kaltoinkohtelu? Uutisointi riittää näistä aiheista, mutta jos joku nainen kertoo ahdistelusta se nyt ei voi olla totta, koska itseä ei olla tultu kourimaan?

Omasta kokemuksesta voin sanoa että 12-vuotiaana loppui lapsuus siihen kun tissit kasvoivat. Sen jälkeen oli vapaata riistaa humalaisille, teineille ja yhdelle sukulaiselle. Milloin tarrattiin rintaan kiinni koulumatkalla, milloin rinnat oli puheenaihe kahvipöydässä ja saunaan ängettiin väkisin. Olin töissä baarissa 18-25-vuotiaana ja joka päivä sai kuulla sellaista kommenttia että ällötti miehet. Noin kerran viikossa joku alkoi käpälöimään jos erehdyin poistumaan tiskin takaata tekemään muita töitä, esim blokkaamaan. Paksu nahka on tullut kasvatettua ja nyt 30+ olen jo sen verran kovettunut että enää ei lähestytä samaan tapaan. Ja jos joku käy iholle nostan sellaisen metelin nykyään, että ei jää muilta huomaamatta mitä tapahtui. Siinä saa äijät hävetä. Luultavasti minuakin pöyristellään, mutta ihan sama. Olen saanut tarpeekseni.

Mun mielestäni ei ole ihan sama asia kun sota ja perheväkivalta. Kyllä ymmärtän aloituksen koska olen sitä itteki miettinyt aika usein. Mua ihmetyttää esimerkiksi juuri se säännöllinen ahdistelu ja kun täällä aika monet sanovat miten niitä juuri julkisissa paikoissa esimerkiksi bussissa ja junassa ja kaduilla aina ahdistellaan. Koska itse en ole joudun minkään kummoisen ahdistelun kohteeksi elämän aikani. Ja ollaan käydy kavereiden kanssa paljon baarissa ja bileissä ja jotenkin vaan en ole nähnyt että joku kävis kimppuun mun kavereihin ja en ole nähnyt julkisesti mitään ahdistelua että no niin nyt tuossa juuri tämä on menossa että joku mies käy naisen kimppuun. En mä vähettele sitä ja en usko myös että ap-lla oli se tarkoitus. Mun mielestäni on tosi erikoista että jotkut naiset ei koe mitään ahdistelua ja toiset ihan säännölisesti koko elämän aikana. Ei pahalla! Vaan ajattelen että jännä mistä se johtuu.

Se voi johtua ihan mistä tahansa. Takapuolen muodosta, vaatetustyylistä. Punkkari joutuu varmaan eri ihmisten ahdistelemaksi kuin valkoiset legginssitoppityttö. Tuosta ahdistelusta pitäisi kysyä miehiltä. Mikä laukaisee sen, että ajattelee olevan sopivaa käydä käpälöimään vieraita ihmisiä.

Meillä oli ex-työpaikkassa huoltomies, joka kävi iholle pomosta siivoojana ja kaikille siinä välissä. Sitä vain siedettiin, koska se oli vain "Hessu". Jotenkin annettiin sen kuulua hänen persoonallisuuteensa. Itse oli siellä kesätöissä siivoojana ja sain henkilön jotenkin kuriin paikuttamallla hänelle faktoja. Olin nuori, ehkä hän hiukan varoi silläkin, koska itse oli vanha ja kävi myös vanhempiin naisiin käsiksi. Läppää hän heitti aina kun osui kohdalle. Siis aina.

Ainakin vaatetustyylista se ei johtu koska mä olen juuri se joka pukeutuu hyvin paljastavasti kesällä ja ole sen takia tullut miten ongelmia että joku olisi sanonut mitään tai koskenut. Kyllä katseita mä huomaan mutten mitään muuta. Ja kehon kieli on mulla tosi itsevarma ja uskon että se on yksi syy miksi en houkuttele ahdistelioita. Olen se sama kenelle vastasit.

Ihan olet harhoissasi tässä asiassa todellakin. Hyvä kun olet täällä niin avarrut hiukan kuplassasi. Itsevarmuus päinvastoin haastaa tietyt miehet seuraan ja kimppuun.

Ee okei! Mä sitten elän mun kuplassani ja niin hyvä mulle ;) Mutta aika outo jos nyt vaatetus on se yksi iso trigger ahdistelijoille niin miksi kuitenkin kesällä niitä naisia on paljon kenelle on semmonen paljastavampi vaatetus? Jos itse kokisin sitä jotenkin syyks siihen että mun vaatetus aiheuttaa mua kohtaan huonoa käyttäydymistä niin kyllä mä ajattelisin mitä pukeutun päällä seuravan kerra. Aika jännä että sä tuut ja sanot mulle miten mä elän kuplassa ja olen harhoissa ...oookei. Se on sun mielipitesi ja nyt tässä kyllä vähettellään minun kokemuksia

Kyllä mä veikkaan kanssa, että vaatetuksella on väliä. Vaikka nyt kaikki huutaa kuorossa, että mulla on oikeus liikkua vaikka alasti. Paitsi ettei ole koska sukupuolisivellisyys.

Onhan ihan selkeästi bilevaatteita, joiden on tarkoituskin esitellä paljasta pintaa ja saada näyttämään seksikkäälle, niin yhtälailla muillakin vaatteilla on viesti.

En pukeudu paljastavasti koskaan. Ikinä en käytä hameita/mekkoja, avokaulaisia puseroita. En meikkaa. En käytä korkkareita. Silti minua on ahdistelu , myös silloin kun minulla on ollut toppapuku päällä. Näppärää syyllistää ahdistelun kohdetta. Olihan joku vuosi sitten se kampanja , missä oli kuvattu vaatteita, jotka naisilla oli ollut päällään kun heidät oli raiskattu. Ne oli täysin normaaleja jokapäiväisiä asuja, ei mitään paljastavia bilevaatteita. Vaikka ihminen olisi alasti, se ei poista hänen itsemääräämisoikeutta ja oikeutta koskemattomuuteen.

Vierailija
568/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ovat kaikki 5 kymppisten ja vanhempien naisten ahdistelukokemukset?

Niitä on vähemmän, koska sen ikäiset eivät yleensä ole ujoja tai arkoja. He eivät ole paskakasojen ensisijaisia kohteita, koska he eivät ole niin puolustuskyvyttömiä kuin lapset ja nuoret.

Vierailija
569/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa. Töissä. Vapaa-ajalla. Julkisissa kulkuneuvoissa, harrastuksissa.

Ap, se on vain siitä kiinni, onko vähän hidas hoksaamaan ja pitääkö sovinismia normaalina asenteena.

Aiheesta on tehty mainio leffakin. Siinä on sinunlaisiasi naisia, jotka eivät edes tunnista häirintää. Skaala on laaja elehtimisestä ja suunsoitosta kourimiseen ja raiskausyrityksiin.

Vierailija
570/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena ja teininä aikuiset miehet ja luokan pojat kommentoivat ulkonäköä ja arvostelivat viikoittain rinnat ja takapuolen sekä hu*rittelivat. 15-vuotiaana rais kausyritys. Yrittäjä oli vähän vanhempi saman kaveriporukan ns. hyvän perheen poika ja pellavapää, johon luotin silloin kovasti, että ei ikinä tekisi pahaa kenellekään. Lukioikäisenä jatkuvaa ahdistavaa kommentointia ja vihjailua oman luokan pojilta (olin lukiossa, jonne vaaditaan korkea keskiarvo ja osa nuorista oli peräti rikkaista vanhoista kulttuuriperheistä), teinidiskossa tuntematon tarttui suoraan rintoihin kiinni, bussissa humalainen mies kouri jalkovälistä kun kuljin ohi käytävällä. Parikymppisenä outoja hyypiöitä lähti seuraamaan keskellä päivää kadulla ja ehdottelemaan seksiä. Työpaikoilla kaikissa juhlissa monet johtajat ja pikkupomot lääppimässä ja puhumassa seksistä sekä lupaamassa ylennyksiä tai työsuhteen vakinaistamista ( huom. vain osa). Työaikana miespuolisten kollegoiden ja esimiesten norkoilua työhuoneessani ja vaivihkaista koskettelua.

Myöhemmin ainoastaan äitiyslomalla, kun olin eristäytynyt kotiin en joutunut kuin pari kertaa kuuntelemaan milf-huuteluita. Palattuani työelämään ja edettyäni esimiesasemaan miespuolinen alainen lääppi useamman kerran ja samalla vähätteli minua, isommat perheelliset pomot laittoivat seksi- ja rakkausviestejä pyytämättä eivätkä ottaneet työelämässä muuten yhtään tosissaan. Nuo johtivat siihen, että olen pari kertaa vapaaehtoisesti vaihtanut työpaikkaa ja ottanut vastaan vähän vaatimattomampaakin työtä, koska haluan olla rauhassa. Pukeudun ja olen aina pukeutunut tylsän asiallisesti ja olen hillitty ja kohtelias. Miehelläni on teoria miksi joudun aina uudestaan näihin tilanteisiin. Olen kiltin ja ystävällisen näköinen ja oloinen. Eli vaikutan helpolta vallankäytön kohteelta. Siitä tässä kaikessa lopulta taitaa olla kysymys. Sen olen myös huomannut, että muut naiset eivät koskaan puolusta tai auta näissä tilanteissa, vaikka olisivat kohdanneet itsekin vastaavaa. Osa on jopa vihamielisiä ja syyttävät naisia provosoimisesta. Oma syy. Mitäs olet olemassa.

Vierailija
571/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kohta 40v nainen. Suomessa en muista kohdanneeni kuin muutaman kerran seksuaalista häirintää baarissa humalaisten miesten toimesta. Ja nuokin ovat olleet ihan yksittäisiä tapauksia, kaksi tapausta muistan varmasti tapahtuneen.

Sen sijaan Suomen rajojen ulkopuolella on ollut ahdistelua ihan eri mittakaavassa. Toisaalta ikävä sanoa, mutta omalla pukeutumisella on ollut osin vaikutus ahdistelun määrään. Ei tietenkään saisi olla, mutta näin vain olen huomannut. Etenkin konservatiivissa maissa kannattaa pukeutua paikallisten tyyliin ja jättää ne pe*seshortsit Suomeen.

Toinen esimerkki: olen käynyt vuosikausia ns sekasaleilla ja jotkut naiset ihmettelevät sitä ja väittävät, etteivät voi mennä sekasaleille trenaamaan kun niissä ahdistellaan naisia. Vuosien varrelta muistan vain yhden salikyttääjän, joka vaikutti lähinnä mielenterveyspotilaalta ja herätti sääliä. Toki mahdollista, että joku/jotkut voivat kytätä niin hienovaraisesti esim peilin kautta etten sitä huomaa, mutta eipä se kiinnostakaan.

Yhtään alapääkuvaa en myöskään ole saanut, vaikka sinkkuaikoina olen ollut aktiivinen tinderissä. Yhtä poikkeusta lukuunottamatta kaikki tinderissä tapaamani miehet ovat olleet asiallisia.

Ne on tulleet meikäläiselle sitten varmaan ne kaikki alapääkuvat. Vituttaa oikeasti, kun on kirjoittanut huolellisesti profiilitekstin, painottaa etsivänsä vakavaa, pitkäaikaista suhdetta ja vastaus on kymmenen kuvaa erilaisista kyrvistä. 

Vierailija
572/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen aina kuvitellut, että kaikki naiset kokevat tällaista jossain elämänsä vaiheessa. Tuntuu oudolta, että voi olla naisia joita edes humalaiset ei ole ahdistelleet

Ehkä me emme vaan muista, emmekä varsinkaan välitä muistella. Minäkin voisin sanoa, että ei ole ahdistelut koskaan, vaikka ikää on 50+, mutta ... 

Lapsena kaverin isoveli tuli joskus vastaan jo heidän eteisessä ja tuli hipelöimään housuista. Ei ollut kivaa, ei! En minä silti siitä elämänikäisiä traumoja saanut. Kyllä minuakin muuan tuttu on ihaillut ja jopa suudellut, tosin humalassa. Hyytävän kylmä suhtautumiseni on jäähdyttänyt häntäkin. Tämä siis tapahtunut tällä  vuosikymmenellä. 

Voi olla, että jotain on unohtunut, mutta en todellakaan ole koskaan kokenut mitään suurempaa häirintää, vaikka ole pitkään ollut miesvaltaisella alalla ja niin tissejäkuinpeppua löytyy yli oman tarpeen.

Vierailija
573/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitatko linkin tilastoihin? Ei se tietenkään ole ok, mutta ei pidä vähätellä sitä mitä ne suomalaiset tekeeja aina vaan siirtää keskustelu noihin ulkomaalaisiin. Itseäni on suomalaiset setämiehet ahdistelleet ihan siitä asti kun olin vielä nuori tyttö. Eli pedojahan nekin ovat jotka nuoria tyttöjä vaanivat. Nyt osataan ehkä paremmin varoakin juuri noita muita kun ovat muutenkin ulkonäöltään erilaisia.

Yli puolet Helsingin raaaiskauksista oli ulkomaalaisten tekemiä – poliisi: ”Tilastot puhuvat karua kieltä”

iltalehti.fi/kotimaa/a/1079c522-d061-4c7c-bdad-6c8420f5550d

Vierailija
574/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 10v : leikimme ystäväni (tyttö hänkin) kanssa ulkona ja itsensäpaljastaja kiskoi lähellämme housut alas, juoksimme kotiin ja lujaa.

Kouluikä lukioon saakka: rintojen koskemista ja pakolla halaamisia ym.

18v : Olin viimeinen matkustaja bussissa matkalla Helsingistä Turkuun. Kuskina tavallinen 50-60v mies. Pyysi tulemaan häntä lähimmälle paikalle istumaan, sanoin ei ja että teen samalla töitä. Ei usko vaan alkaa inttää että meidän pitää tavata vapaa-ajalla ym ehkä iskemisyritykseksi luokiteltavaa. Minulle tilanne oli äärimmäisen pelottava ja pelkäsin että hän vielä pysäyttää bussin ja tekee jotain. Soitin ystävälleni joka lähti ajamaan minua vastaan ja jäin jo ennen Turkua pois kyydistä kuskin ihmetellessä. Nyt 15 vuotta myöhemmin olen vihainen etten tehnyt kuskista edes valitusta.

Ystävän setä halasi sukujuhlissa samalla kourien takapuoltani. Setä yli 60v minä 19v.

Aikuisuus 35v asti : Töissä asiakaspalvelutyössä minulle on jätetty hotellihuoneiden numeroita ja kehoitettu tulemaan perässä niihin. Vanhemmat miehet kourineet, jolloin olen heittänyt heidät pihalle sillä sekunnilla. Aina ovat hämmentyneitä siitä miten voin suuttua pienestä koskettelusta kun hyvää tarkoittavat. Kaikki maailman törkeydet on tullut myös kuultua miljoona kertaa. Ei mene viikkoa ilman olet pantavan hokemista tai kehon arvostelua.

Puoli vuotta sitten yöllä tullessani kotiin joku hullu seurasi ja ehdin juuri vetää portin kiinni ja hän jäi siihen rynkyttämään porttia ja huutelemaan törkeyksiä. Pelotti ja suututti niin pirusti.

Suurinta osaa tilanteista yhdistää se että joudun työni puolesta olemaan asiakkaille hymyilevä ja kohtelias. Myös bussikuskille hymyilin ja sanoin hei, muuten tein töitäni läppärillä. Työn ulkopuolella olen luonnostani vihaisen näköinen ja hyvin temperamenttinen, silloin mitään tällaista ei käy niin helposti. Olen hyvin pienikokoinen nainen.

Joku täällä sanoikin että pitää vain kieltäytyä ja lähteä pois tai kyse on vain henkilökohtaisesta tunteesta jos kokee jonkun ahdisteluksi, HÖPÖHÖPÖ!!

Vierailija
575/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän alapeukuttajilta perustelut, koska ylläoleva teksti on faktaa, todellisuutta 100%?

-Perustelut alapeukuille?

Onko se aate&unelma?

Helsinki ei ole koko maa ja suurin osa kantisten tekemät jäävät ilman rikosilmoitusta.

Laitappa LINKKI TAI TODISTE väittämällesi, että "kantisten tekemät jäävät ilman rikosilmoitusta"?

Jään odottamaan huvittuneena.

Sinä voit silläaikaa lukea vaikka tämän jutun tulijoiden seksuaalirikollisuudesta:

iltalehti.fi/kotimaa/a/1079c522-d061-4c7c-bdad-6c8420f5550d

Vierailija
576/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sussa täytyy kyllä olla jotakin vikaa, jos sua ei ole ahdisteltu. Siis kaikkia, aivan kaikkia tyttöjä ja naisia on ahdisteltu, ahdistellaan koko ajan iästä ja ulkonäöstä riippumatta! 

Vierailija
577/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä on vähemmän, koska sen ikäiset eivät yleensä ole ujoja tai arkoja. He eivät ole paskakasojen ensisijaisia kohteita, koska he eivät ole niin puolustuskyvyttömiä kuin lapset ja nuoret.

No jaa, minulla on kyse siitä etten enää viitsi liikkua missään. Kotona ei ahdistella kun olen sinkku.

Ahdistelijat olleet poikkeuksetta suomalaismiehiä. Kahdesti raiskattu nuorempana, kahden eri suomalaismiehen toimesta. En ilmoittanut poliisille koska silloin oli vielä uhrin syytä, jos mies "käsitti väärin". Vaikka eivät ne koskaan käsitä väärin. Ne käsittävät kuten itse haluavat, nykyäänkin. Etenkin nämä palstanarsistit jotka naisettomuuttaan volisevat.

Vierailija
578/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mekin olemme olleet joskus nuoria, kauniita, ujoja. Mutta ehkä silloin aika oli toinen eikä ahdistelu ollut niin päällekäyvää. En tiedä, onko tyttärilläni enemmän kokemusta.

Totta sekin, että en minä ole ollut koskaan kiltti ja nöyrä. Ehkä suhtautuminen entisenä j'nnätyttönä oli toisenlainen kuin pyhäkoululaisilla, eli miesten lähestymisyritykset tulkitsin aidoksi kiinnostukseksi ja ja kokeilemiseksi, jos onnistaisi enkä ahdisteluksi. Ei niitä haitaksi asti ollut silloinkaan, kun ei vielä ikä ja ulkomuoto suojannut, tikkuinen luonne ja sanankäyttö varmaan enemmän.

Voi olla totta sekin, että olen aika huono hoksaamaan. On minulla samanikäinen kaveri, joka löytää miehiä alta aikayksikön ihan mistä tahansa. Hänen tulkintansa on erilainen ja hänellä kyllä seuraa on riittänyt, eikä aina kovin hyvää. Hänellä on kokemuksia myös ahdistelusta enemmän, kumma kyllä.

Vierailija
579/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 10v : leikimme ystäväni (tyttö hänkin) kanssa ulkona ja itsensäpaljastaja kiskoi lähellämme housut alas, juoksimme kotiin ja lujaa.

Kouluikä lukioon saakka: rintojen koskemista ja pakolla halaamisia ym.

18v : Olin viimeinen matkustaja bussissa matkalla Helsingistä Turkuun. Kuskina tavallinen 50-60v mies. Pyysi tulemaan häntä lähimmälle paikalle istumaan, sanoin ei ja että teen samalla töitä. Ei usko vaan alkaa inttää että meidän pitää tavata vapaa-ajalla ym ehkä iskemisyritykseksi luokiteltavaa. Minulle tilanne oli äärimmäisen pelottava ja pelkäsin että hän vielä pysäyttää bussin ja tekee jotain. Soitin ystävälleni joka lähti ajamaan minua vastaan ja jäin jo ennen Turkua pois kyydistä kuskin ihmetellessä. Nyt 15 vuotta myöhemmin olen vihainen etten tehnyt kuskista edes valitusta.

Ystävän setä halasi sukujuhlissa samalla kourien takapuoltani. Setä yli 60v minä 19v.

Aikuisuus 35v asti : Töissä asiakaspalvelutyössä minulle on jätetty hotellihuoneiden numeroita ja kehoitettu tulemaan perässä niihin. Vanhemmat miehet kourineet, jolloin olen heittänyt heidät pihalle sillä sekunnilla. Aina ovat hämmentyneitä siitä miten voin suuttua pienestä koskettelusta kun hyvää tarkoittavat. Kaikki maailman törkeydet on tullut myös kuultua miljoona kertaa. Ei mene viikkoa ilman olet pantavan hokemista tai kehon arvostelua.

Puoli vuotta sitten yöllä tullessani kotiin joku hullu seurasi ja ehdin juuri vetää portin kiinni ja hän jäi siihen rynkyttämään porttia ja huutelemaan törkeyksiä. Pelotti ja suututti niin pirusti.

Suurinta osaa tilanteista yhdistää se että joudun työni puolesta olemaan asiakkaille hymyilevä ja kohtelias. Myös bussikuskille hymyilin ja sanoin hei, muuten tein töitäni läppärillä. Työn ulkopuolella olen luonnostani vihaisen näköinen ja hyvin temperamenttinen, silloin mitään tällaista ei käy niin helposti. Olen hyvin pienikokoinen nainen.

Joku täällä sanoikin että pitää vain kieltäytyä ja lähteä pois tai kyse on vain henkilökohtaisesta tunteesta jos kokee jonkun ahdisteluksi, HÖPÖHÖPÖ!!

On kyllä aika karua luettavaa. Itsestä tuntuu täysin käsittämättömältä miten osa miehistä käyttäytyy. Itse olin n. 6v asiakaspalvelutyössä (ennen nykyistä ammattia), miehenä ei tuollaista ahdistelua tullut havaittua ollenkaan. Varmaan tietysti osa miehistäkin on kokenut häirintää.

M37

Vierailija
580/876 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa häirinnästä on tapahtunut kadulla. Kun olin nuori, asuin Kalliossa. Silloin Aleksis Kiven kadulla ei enää liikkunut kuin joku yksittäinen itsensä kaupittelija, mutta noilla kulmilla oli edelleen tietynlainen maine. Kun illalla käveli kadulla (Aleksis Kiven katua välttelin, mutta esim. Vaasankadulla), kävi useamman kerran niin, että auto seurasi tai ohi ajavista autoista tehtiin kaikenlaisia ehdotuksia. Myöhemmin muistan etenkin Harjutorin saunan edustan epämiellyttävänä ohikulkupaikkana. Sieltä huudeltiin kaikenlaista, jopa ihan päiväsaikaan, kun kuljin Franzeniaan luennolle! 

Inhottavampia kokemuksia on sellaiset, kun joku mies kokee oikeudekseen tiedustella jotain intiimiasioita ihan tuosta vain, niin kuin siihen olisi oikeus. Sitten erikseen vielä kourinnat ja hinkkaamiset, etenkin keikoilla, kun ollaan lähekkäin. Muistan yhden tosi kamalan CMX:n keikan Provinssissa. Olin siinä eturivin tuntumassa ja joku tuli kourimaan ja hinkkaamaan, enkä päässyt millään pois. Onneksi yksi kaveri tuli ihan sattumalta siihen paikalle ja apuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi