Kiva jos marraskuussa lähetetyt laskut tulevat postilaatikkoon vasta ensi vuoden puolella
Kuinkahan moni vähävarainen joutuu vielä ulosottoon tämä postilakkopaskan takia. Hävetkää nyt siellä postissa!
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Käykö nyt linnanjuhlissa kato kun kutsut perillä vasta ensi vuonna?
Tästähän ei olisi mitään haittaa vaikka kävisikin kato.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee kaikki e-laskuina, sp-maksuina, tai maksan netissä heti. Paketit ei tule edes postin kautta enää mulle.
Turha kommentti. Toki hyvätuloiset maksaa laskunsa e-laskuina. Vähävarainen kun joutuu tarkastamaan, että tilillä on riittävästi rahaa jotta voi maksaa laskun.
E-lasku ei ole yhtä kuin suoraveloitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tulee nykyään enää paperilaskuja postissa? En muista ikiaikoihin saaneeni sellaisia.
Esimerkiksi kunnallinen terveydenhuolto ja keskussairaala lähettävät laskut ja sairaala kaikki ajanvaraustiedot paperina. Jos olisi mahdollista, haluaisin nekin sähköisesti.
Asuinalueeni tk ja keskussairaala toimittavat e-laskun, mikäli asiakas niin haluaa. Eikö kaikkialla ole samoin?
Mitäs jos vanhuksella ei ole sähköpostia, internettiä eikä älykännykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee kaikki e-laskuina, sp-maksuina, tai maksan netissä heti. Paketit ei tule edes postin kautta enää mulle.
Turha kommentti. Toki hyvätuloiset maksaa laskunsa e-laskuina. Vähävarainen kun joutuu tarkastamaan, että tilillä on riittävästi rahaa jotta voi maksaa laskun.
Kyllä mä käyn hyväksymässä joka ainoan e-laskun erikseen. Mulle ei tosiaan firmat lähettele laskuja sinne päin ja tililtä häipyis rahat itsekseen. Enkä ole vähävarainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No näkeehän vähävarainenkin tilinsä saldon verkkopankissa. E-laskut voi säätää niin, että ne pitää hyväksyä ennen tililtä veloitusta. Tarkistettavahan laskut on muutenkin, tai ainakin kannattaisi tarkistaa. Laskuille voi säätää myös euromääräisen rajan automaattista veloitusta varten.
Helpompi vain maksaa ne laskut itse niin pysyy varmuudella ajantasalla mikä lasku on jo maksettu ja mikä ei.
Papereista laskutetaan asiakasta, e-laskuista ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tulee nykyään enää paperilaskuja postissa? En muista ikiaikoihin saaneeni sellaisia.
Esimerkiksi kunnallinen terveydenhuolto ja keskussairaala lähettävät laskut ja sairaala kaikki ajanvaraustiedot paperina. Jos olisi mahdollista, haluaisin nekin sähköisesti.
Asuinalueeni tk ja keskussairaala toimittavat e-laskun, mikäli asiakas niin haluaa. Eikö kaikkialla ole samoin?
Meillä tätä vaihtoehtoa ei ole. Jos olisi, en tietenkään haluaisi paperilaskuja, saati sitten paperisia ajanvaraustietoja tai potilaskertomuksia.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hankkia sähköposti ja käydä vaikka kirjaston koneella hoitamassa asiat, jos ei halua omaa konetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä käyn hyväksymässä joka ainoan e-laskun erikseen. Mulle ei tosiaan firmat lähettele laskuja sinne päin ja tililtä häipyis rahat itsekseen. Enkä ole vähävarainen.
Siinä tapauksessa joudut pollaamaan nettipankkiasi ainakin kerran viikossa tarkistaaksesi sinne tulleet e-laskut. Varsinkin paperisen avainlukulistan aikakautena tuo oli suuri ongelma koska avainlukuja piti käyttää säästellen.
yksikään vähävarainen tsaai monivarainen ei joudu ulosottoon postilakon takia ellei ole vakavia arjenhallintaongelmia, sillä normaaliaikuinen tietää mitä laskuja on tulossa ja osaa näiltä osin ottaa itse yhteyttä laskuttajaan ja pyytää vaikka laskua sähköpostiin viivakoodeineen.
Parasta toki olisi, jos laskuttaja itse laittaisi reippaasti eräpäivää lisää.Samoin voi olla, että tällaiset syyt otetaan huomioon, jos vaikka älyä ei riitä sen vertaa että osaisi itse aktiivisesti olla yhteydessä laskuttajaan ja joutuisi sen vuoksi perintätoimiston asiakkaaksi ja ulosottouhan alle.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kannattaisi nuoremman polven antaa auttaa perusasioissa. Pankissa maksetuista laskuista ja paperilaskuista veloitetaan nykyisin enemmän, joten sääliksi käy jos ei ole ketään joka auttaisi vanhusta pitämään asioistaan huolta.
Meille tulee useammasta paikasta paperilaskuja, esim. päiväkoti, tk jos siellä käymme, auton kuukausilainaerä, jätehuolto ja vesilasku. Trafikin taisi olla paperina. Kaikki muut olemme pyytäneet ja saaneet sähköpostilaskuina, mutta nuo eivät onnistu.
Minun oli tarkoitus juuri ensi viikolla marraskuun tilistä tilata lapselle joululahjoja. Ei ulkomailta vaan suomalaisilta pienyrittäjiltä (käsitöitä, leluja yms.), joiden toimipisteet ovat useamman sadan kilometrin päässä meiltä. Myös kankaita oli tarkoitus tilata ja ommella lapselle joululahjaksi juttuja. Eurokankaassa kun on aika tylsiä kuoseja ja monella pienyrityksellä on paljon kivempia. No, jäävät nyt sitten tilaamatta. Postin lakko kilahtaa tänä vuonna Prisman taskuun.
Kyllä meidän sairaala ainakin lakon aikana soittaa potilaille jos tulee aika polille ym ja laskuihin kuulemma tulee maksupäiväksi 14 päivän sijaan 30 päivää
Ai että ihan rollaattorilla liikkuvan 85v- vanhuksen tai peräti sängyssä kipunensa ja sairauksiensa kanssa makaavan pitäisi ihan itse lähteä kirjastoon jos asuu jossain hevon kuusessa ja hankkia tietenkin vielä internetti, älykännykkä ja muut hörhötykset.
Tässä näkee nykynuorison tyhmyyden. Eikä sitäpaitsi kaikilla vanhuksilla ole edes lapsia tai omaisia.
Vierailija kirjoitti:
Meille tulee useammasta paikasta paperilaskuja, esim. päiväkoti, tk jos siellä käymme, auton kuukausilainaerä, jätehuolto ja vesilasku. Trafikin taisi olla paperina. Kaikki muut olemme pyytäneet ja saaneet sähköpostilaskuina, mutta nuo eivät onnistu.
Minun oli tarkoitus juuri ensi viikolla marraskuun tilistä tilata lapselle joululahjoja. Ei ulkomailta vaan suomalaisilta pienyrittäjiltä (käsitöitä, leluja yms.), joiden toimipisteet ovat useamman sadan kilometrin päässä meiltä. Myös kankaita oli tarkoitus tilata ja ommella lapselle joululahjaksi juttuja. Eurokankaassa kun on aika tylsiä kuoseja ja monella pienyrityksellä on paljon kivempia. No, jäävät nyt sitten tilaamatta. Postin lakko kilahtaa tänä vuonna Prisman taskuun.
Trafin laskun saa ainakin netpostiin. Mulla on käytössä netposti vai mikä omaposti onkaan nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Missä keleen kasarille te elätte? Taatusti nämä ihmettelijät ovat jotain heikompilahjaisempia 50-70 vuotiaita, joille tietokone on jotain suurta ja mystistä. Itse olen ottanut kaikki laskut e-laskuna jo vuosia, jos joku lasku vielä tulee niin samantien paperisilppuriin, tietää että sen näkee netinkin kautta.
Kaikista yrityksistä ei ole mahdollista saada e-laskua. Taidat itse olla vähäsen heikkolahjainen, kun et tätä ymmärrä.
1,9€ tai suurempia veloituksia paperilaskuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa joudut pollaamaan nettipankkiasi ainakin kerran viikossa tarkistaaksesi sinne tulleet e-laskut. Varsinkin paperisen avainlukulistan aikakautena tuo oli suuri ongelma koska avainlukuja piti käyttää säästellen.
Yleensä laskuissa on yli viikko maksuaikaa, jotkut tulee jopa kuukautta ennen eräpäivää. Verkkopankin avaaminen kerran viikossa ei ole mikään ongelma, ei ollut edes avainlukulistan aikana, pankki lähetti aina tarvittaessa uuden. Minulla myös kaikki mahdollinen e-laskuina ja tarkistan ja hyväksyn jokaisen, yksikään ei mene maksuun automaattisesti.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä keleen kasarille te elätte? Taatusti nämä ihmettelijät ovat jotain heikompilahjaisempia 50-70 vuotiaita, joille tietokone on jotain suurta ja mystistä. Itse olen ottanut kaikki laskut e-laskuna jo vuosia, jos joku lasku vielä tulee niin samantien paperisilppuriin, tietää että sen näkee netinkin kautta.
Kaikista yrityksistä ei ole mahdollista saada e-laskua. Taidat itse olla vähäsen heikkolahjainen, kun et tätä ymmärrä.
Sähköposti kulkee! Millä aikakaudella te elätte kun tämä on postilakossa suurin ongelma? Näköjään elän jossain nykyaikaisuuden kuplassa kun niin moni vääntää vielä paperilla kaikenlaista.
Enemmän olisin huolissani tiedonkulusta sairaalassa. Itselleni lääkäri teki kiirellisen lähetteen erikoislääkärille. Viikon päästä soittelin sairaalaan ja kysyin, että onkohan kirje kadonnut matkalla?Selvisi, että kukaan ei ollut lukenut koko lähetettä sairaalassa.