Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten matematiikan osaaminen huolestuttavan alhaalla - Osa lukion läpäisseistä ei osaa laskea esim. yksinkertaista 5 potenssiin 3

Vierailija
16.01.2024 |

laskutoimitusta. Asia selvisi Luokan edessä- ohjelmassa. Mihin tämä maa onkaan. menossa. Eihän tuollaisella laskutaidolla pärjää edes ruokakaupassa. 

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että stubbi olis osannut tuon laskea, jos sille olisi kerrottu että se on 5x5x5. Mutta se, että ei ymmärrä mikä potenssilasku on, on vieläkin huolestuttavampaa. 

Vierailija
2/62 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että stubbi olis osannut tuon laskea, jos sille olisi kerrottu että se on 5x5x5. Mutta se, että ei ymmärrä mikä potenssilasku on, on vieläkin huolestuttavampaa. 

Yritäpä siis kertoa miehelle mitä tarkoittaa eksponentiaalinen kasvu tai väheneminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo pitäisi osata jo 7. luokalla, että henkilö voidaan siirtää 8. luokalle. Vaikea selvitä normielämästä noilla laskutidoilla. 

Vierailija
4/62 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubb kuuluisi asumaan johonkin hoitolaitokseen eikä päättämään valtakunnan asioista.

Vierailija
5/62 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasken kymeneen potensseja päässä jo 4 luokalla aikani kuluksi. Taitaa nykyihmisiltä olla ihan peruskertotaulutkin hakusessa.

Vierailija
6/62 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on pärjätty ilman potensseja ja pillereitä. Tosin professorismies kyllä pitäis tietää..

Vierailija
7/62 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jankuti jankuti.

Kyllä joku jaksaa, mee töihin niin oot hyödyksi.

Vierailija
8/62 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkö Stubbi edes alakerran potenssista, yläkerran potenssista miehellä ei ollut aavistustakaan.

Vierailija
9/62 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Stubbin tarvitse laskeskella ruokakaupassa.

Vierailija
10/62 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubbin tyhmyys on oikeasti pelottavaa. 

Vierailija
11/62 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stubbin tyhmyys on oikeasti pelottavaa. 

Okei, kerropa missä yliopistossa sinä opetat?

Vierailija
12/62 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko Sipilän hallituksen ja *koulutuksesta ei leikata*. Ja leikattiin Kokoomuksen Sanni G-Laasosen ministeriyden aikana 800 miljoonaa.

Olisko tämä osasyy??

Vierailija
13/62 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus: 125 työntöä

Vierailija
14/62 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita jotain käytännön töitä joissa ei tarvitse osasta laskea. Toki tuollaisia on aika vähän. 

Vierailija
15/62 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpäs peruskoulun %-lasku? Kuinka moni osaa laskea, kuinka monta prosenttia 20 euroa on suurempi kuin 10 euroa JA laskea kuinka monta prosenttia 10 euroa on pienempi kuin 20 euroa. Nykyään, ei kovin moni. 

Vierailija
16/62 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritäpä siis kertoa miehelle mitä tarkoittaa eksponentiaalinen kasvu tai väheneminen.

Olen mies ja tekniikan tohtori, ja luulen osaavani paremmin matematiikkaa kuin yksikään nainen tällä palstalla. Voitte toki yrittää haastaa minut, ja otan toki mielelläni haasteen vastaan.

Vierailija
17/62 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäpäs peruskoulun %-lasku? Kuinka moni osaa laskea, kuinka monta prosenttia 20 euroa on suurempi kuin 10 euroa JA laskea kuinka monta prosenttia 10 euroa on pienempi kuin 20 euroa. Nykyään, ei kovin moni. 

Ei osata edes yhteen- ja vähennyslaskua. Yhdessä tapahtumassa oli yläkouluikäisiä pitämässä kahviota, myyjä joutui kysymään kaveriltaan apua paljonko pitää antaa 10€:sta takaisin jos asiakas ostaa kaksi 1,5€ kahvia. Kännykän laskinta käyttämällä löysivät lopulta vastauksen.

Vierailija
18/62 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja tekniikan tohtori, ja luulen osaavani paremmin matematiikkaa kuin yksikään nainen tällä palstalla. Voitte toki yrittää haastaa minut, ja otan toki mielelläni haasteen vastaan.

Lol. Miehellä viittasin tällä kertaa Aleksander Stubbiin, en sukupuoleen.

Vierailija
19/62 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Professori Stubido taas vauhdissa. Todellinen taloustieteen visionääri! Presidenttinä myisi tietty EU kavereilleen jo lupaamansa Suomen luonnonvarat.

Vierailija
20/62 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mees jonne tekemään läksysi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan