Suomalaisten matematiikan osaaminen huolestuttavan alhaalla - Osa lukion läpäisseistä ei osaa laskea esim. yksinkertaista 5 potenssiin 3
laskutoimitusta. Asia selvisi Luokan edessä- ohjelmassa. Mihin tämä maa onkaan. menossa. Eihän tuollaisella laskutaidolla pärjää edes ruokakaupassa.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että stubbi olis osannut tuon laskea, jos sille olisi kerrottu että se on 5x5x5. Mutta se, että ei ymmärrä mikä potenssilasku on, on vieläkin huolestuttavampaa.
Yritäpä siis kertoa miehelle mitä tarkoittaa eksponentiaalinen kasvu tai väheneminen.
Kyllä tuo pitäisi osata jo 7. luokalla, että henkilö voidaan siirtää 8. luokalle. Vaikea selvitä normielämästä noilla laskutidoilla.
Stubb kuuluisi asumaan johonkin hoitolaitokseen eikä päättämään valtakunnan asioista.
Lasken kymeneen potensseja päässä jo 4 luokalla aikani kuluksi. Taitaa nykyihmisiltä olla ihan peruskertotaulutkin hakusessa.
Hyvin on pärjätty ilman potensseja ja pillereitä. Tosin professorismies kyllä pitäis tietää..
Jankuti jankuti.
Kyllä joku jaksaa, mee töihin niin oot hyödyksi.
Ymmärtääkö Stubbi edes alakerran potenssista, yläkerran potenssista miehellä ei ollut aavistustakaan.
Ei Stubbin tarvitse laskeskella ruokakaupassa.
Stubbin tyhmyys on oikeasti pelottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Stubbin tyhmyys on oikeasti pelottavaa.
Okei, kerropa missä yliopistossa sinä opetat?
Muistatteko Sipilän hallituksen ja *koulutuksesta ei leikata*. Ja leikattiin Kokoomuksen Sanni G-Laasosen ministeriyden aikana 800 miljoonaa.
Olisko tämä osasyy??
Onhan noita jotain käytännön töitä joissa ei tarvitse osasta laskea. Toki tuollaisia on aika vähän.
Entäpäs peruskoulun %-lasku? Kuinka moni osaa laskea, kuinka monta prosenttia 20 euroa on suurempi kuin 10 euroa JA laskea kuinka monta prosenttia 10 euroa on pienempi kuin 20 euroa. Nykyään, ei kovin moni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että stubbi olis osannut tuon laskea, jos sille olisi kerrottu että se on 5x5x5. Mutta se, että ei ymmärrä mikä potenssilasku on, on vieläkin huolestuttavampaa.
Yritäpä siis kertoa miehelle mitä tarkoittaa eksponentiaalinen kasvu tai väheneminen.
Olen mies ja tekniikan tohtori, ja luulen osaavani paremmin matematiikkaa kuin yksikään nainen tällä palstalla. Voitte toki yrittää haastaa minut, ja otan toki mielelläni haasteen vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Entäpäs peruskoulun %-lasku? Kuinka moni osaa laskea, kuinka monta prosenttia 20 euroa on suurempi kuin 10 euroa JA laskea kuinka monta prosenttia 10 euroa on pienempi kuin 20 euroa. Nykyään, ei kovin moni.
Ei osata edes yhteen- ja vähennyslaskua. Yhdessä tapahtumassa oli yläkouluikäisiä pitämässä kahviota, myyjä joutui kysymään kaveriltaan apua paljonko pitää antaa 10€:sta takaisin jos asiakas ostaa kaksi 1,5€ kahvia. Kännykän laskinta käyttämällä löysivät lopulta vastauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja tekniikan tohtori, ja luulen osaavani paremmin matematiikkaa kuin yksikään nainen tällä palstalla. Voitte toki yrittää haastaa minut, ja otan toki mielelläni haasteen vastaan.
Lol. Miehellä viittasin tällä kertaa Aleksander Stubbiin, en sukupuoleen.
Professori Stubido taas vauhdissa. Todellinen taloustieteen visionääri! Presidenttinä myisi tietty EU kavereilleen jo lupaamansa Suomen luonnonvarat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mees jonne tekemään läksysi.