Kiva jos marraskuussa lähetetyt laskut tulevat postilaatikkoon vasta ensi vuoden puolella
Kuinkahan moni vähävarainen joutuu vielä ulosottoon tämä postilakkopaskan takia. Hävetkää nyt siellä postissa!
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän minä pääsisin Postille töihin näiden lakkoilijoiden tilalle? Tyytyisin vähempään palkkaan ja lyhempiin lomiin, enkä menisi koskaan lakkoon.
Kyllä postille pääsee vuokrafirman kautta kun laittaa vaan hakemuksen. Palkka on sitten se 8.9e tunti ja lomia ei saa pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että ihan rollaattorilla liikkuvan 85v- vanhuksen tai peräti sängyssä kipunensa ja sairauksiensa kanssa makaavan pitäisi ihan itse lähteä kirjastoon jos asuu jossain hevon kuusessa ja hankkia tietenkin vielä internetti, älykännykkä ja muut hörhötykset.
Tässä näkee nykynuorison tyhmyyden. Eikä sitäpaitsi kaikilla vanhuksilla ole edes lapsia tai omaisia.
Miten se hevonkuusessa asuva petipotilas sitten hoitaa asiansa?
Tod. näk. edunvalvoja hoitaa, ellei oma sukulainen niin sitten ulkopuolinen.
Siinä tapauksessa lienee turha saivarrella älypuhelimista ja sähköposteista.
Olen töissä firmassa, josta lähtee vuodessa reilusti yli 200 000 laskua. Uskomatonta kyllä, mutta paperilaskuja niistä on edelleen yli 60% vaikka e-laskun puolesta on kampanjoita säännöllisesti.
Vastaavia prosentteja olen kuullut muualtakin, vaikka tähän ketjuun ovat löytäneen ne kaikki jotka e-laskua käyttävät.
Itse olen myös erään yhdistyksen taloudenhoitaja ja kaikki yhdistyksen laskut tulevat paperisena. Taloudenhoitaja vaihtuu muutaman vuoden välein ja sen verran on ollut säätöä niiden e-laskuvaltuutusten kanssa, että päädyttiin lopulta siihen että paperilaskut yhdistyksen osoitteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee kaikki e-laskuina, sp-maksuina, tai maksan netissä heti. Paketit ei tule edes postin kautta enää mulle.
Turha kommentti. Toki hyvätuloiset maksaa laskunsa e-laskuina. Vähävarainen kun joutuu tarkastamaan, että tilillä on riittävästi rahaa jotta voi maksaa laskun.
No mutta pystyyhän sen e-laskun asettamaan niin ettei se automaattisesti mene tililtä vaan pitää mennä se sieltä itse maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen monta vanhusta, jotka laittavat laskunsa postin kuljetettavaksi. Ei 90-vuotiaat osaa käyttää nettiä, eivätkä kykene enää oppimaan. T. Vanhushoitaja.
Kyseessä on force majeure tilanne, joten hyvin todennäköisesti laskuttajat ymmärtävät.
Tilanne ei todistettavasti johdu maksajan huolimattomuudesta. Tiedän, että maksupalvelukuoria käytetään vielä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs kutsut tutkimuksiin ym? Olisin niistä enemmän huolissaan kuin joulukorteista. Kiitos posti tästä!
Kuinka usein sulle tällaisia tulee? Minulle ei ole tullut ainoatakaan 54 vuoteen.
Pojalle tuli kutsu keskussairaalaan maanantaina ja aika oli jo torstaina. Kirjelähetetty sairaalasta 2 viikkoa sitten ja kirje oli ruttuinen ja siinä oli rapainen saappaan kuva. Kyllä vit..ti postin toiminta.
Ihan turhaan tällaisista huolehditte. Jos tulee kiireellinen aika tutkimuksiin ja toimenpiteisiin, niin tieto tulee kyllä perille lakoista huolimatta. Vähäpätösempien ja vähemmän akuuttien asioiden kanssa voi toki kestää.
Enemmän olisin huolissani tiedonkulusta sairaalassa. Itselleni lääkäri teki kiirellisen lähetteen erikoislääkärille. Viikon päästä soittelin sairaalaan ja kysyin, että onkohan kirje kadonnut matkalla?Selvisi, että kukaan ei ollut lukenut koko lähetettä sairaalassa.
Tämä on totta. Terveyskeskusten ja sairaaloiden sisäpostikin Hgissa kulkee Postin kautta. Toivottavasti sovinto tulisi pian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee kaikki laskut paperisina, koska Se on kätevintäv ja muuten ne jäisivät maksamatta. E-lasku on hankala ja sähköposteja mulle tulee noin 200 päivässä pelkästään työosoitteeseen. Kaikkea ei vain pysty lukemaan.
Arvostan paperilaskua, jota ei tarvitse itse printata, vaan avaan vain kuoren ja luen viivakoodin puhelimella.
Ja kyllä, olen kolmekymppinen IT-ammattilainen jolla on kotona noin 4-5 tietokonetta plus puhelimet, padit ym:t.
Mikä siinä on hankalaa?
En ole tuo, jolta kysyit, mutta meillä on miehen kanssa yhteinen yhteisten asioiden tili, jolta maksetaan esim taloon ja autoon liittyvät laskut. Osuuspankissa on sellainen käytäntö, että jos minä tilaan vaikka sähkölaskun e-laskuksi, niin sen jälkeen vain minä voin sen tarkistaa ja hyväksyä maksuun, sama tietysti koskee tilannetta jossa mies tilaa e-laskun. Tähän asti ollaan tehty niin, että laskut on pinossa työhuoneessa ja se laittaa ne maksuun, joka kulloinkin sattuu verkkopankkiin menemään, e-laskujen kanssa tuo ei siis onnistu.
Olen sellaisessa työssä jossa välillä selvittelen ihmisten laskuasioita. Nyt siis rajaan tästä ryhmästä pois vanhukset, joiden osalta on täysin ymmärrettävää etteivät he välttämättä omaksu nettilaskutusta; mutta voi luoja kun ihmetyttää, miten jotkut ihmiset jaksavat tehdä asiat vaikeiksi. ”Ei minulla ole nettiä eikä tietokonetta, ei älypuhelinta, mites minä nämä laskut maksan?” No hanki hyvä ihminen vaikka edes se kaikkein alkeellisin älypuhelin kaikista halvimmalla liittymällä niin saat ne laskut maksettua. Kuka tänä päivänä vastaanottaa laskut paperisena, oikeasti? Jos olet alle 80 -vuotias ja sinulle koituu ongelmaa tästä että laskut eivät nyt pariin kuukauteen tule kotiin, niin koitappa nyt hyvä ihminen ryhdistäytyä.
Ja postin lakko on 100% aiheellinen. Postityö on raskasta, yksitoikkoista, pienipalkkaista mutta sitäkin tärkeämpää. On käsittämätöntä, että tämän työn ennestäänkin pieniä palkkoja pienennetään samaan aikaan, kun toimitusjohtaja nostaa tähtitieteellisiä summia. Toivottavasti ovatkin lakossa ihan niin kauan, että heille luvataan se oikeudenmukainen palkka.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kummassa ihmiset eivät laita laskuja tulemaan sähköisinä omaan verkkopankkiinsa?
Niin yksinkertaista ja helppoa.
Saa kyllä kärsiä ja turhaan valittaa postinkulusta, jos ei noin tee.
Siis täysin oma vika, turhaa haukkua louskuttaa Postia.
Eikö tullut mieleesi, että kaikilla ei ole mahdollisuutta käyttää verkkopankkia!
Enkä minä ja luojan kiitos etten anna mennä suoraveloituksella koska tässä on jo muutaman sairaalalaskun kanssa ollut selvittämistä kun sekoilevat siellä laskutuksessa (no ihmiset tekee toki virheitä).
eri