Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ei sure omaa kuollutta vanhempaansa

Vierailija
11.10.2026 |

Onko silloin psykopaatti?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi surra? Äidillä oli dementia, ennemmin toivoin nopeaa ja helppoa kuolemaa hänelle hoivakodissa virumisen sijaan. Kuolema oli helpotus.

Vierailija
2/55 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan ulkopuolinen voisi määritellä että sureeko joku vai ei? Ei mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä. Jos ei vanhempaan ole ollut tunnesuhdetta, ei menetyskään tunnu. Suru on rakkauden hinta, sanotaan.

Oma äitini sairasti Alzheimerin tautia 7 - 8 vuotta. Sinä aikana sopeuduin ajatukseen, ja kun hoitokodista soitettiin kuolemasta, ei se tuntunut enää miltään. Nukuin seuraavan yönkin ihan hyvin, toisin kuin isäni kuoleman jälkeen. Äiti oli ollut "poissa" jo kauan, ei enää tuntenut minua eikä paljon puhunutkaan.

Vierailija
4/55 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asia sulle kuulu.

Mä surin äitini elämää, en hänen kuolemaansa. Ja sama alkaa olla isän kohdalla, tunnevammaisia heistä kumpikin, sota-ajan kokeneita heitteillä olleita lapsia. Isän suurin, valtavin murhe tällä hetkellä on se, että naapurit on leikanneet pensasaitansa vinoon kumpikin omalta puoleltaan. Isä ei kestä asioita jotka ei ole 90 asteen kulmassa.

Vierailija
5/55 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole ikävä väkivaltaisia vanhempia. Mädäntyköön helvetissä.

Vierailija
6/55 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi surra? Äidillä oli dementia, ennemmin toivoin nopeaa ja helppoa kuolemaa hänelle hoivakodissa virumisen sijaan. Kuolema oli helpotus.

Sama, tai mun äidillä pitkälle edennyt parkinson, täysin liikunta- ja puhekyvytön. Ikävä tietysti jäi, ja surukin, mutta kuolema oli pitkään odotettu helpotus kaikille osapuolille. 

Vierailija
7/55 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitten ne jotka märisee vielä kolmekymppisinäkin vanhempiaan jotka on kuolleet heidän ollessaan lapsia?

Vierailija
8/55 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suren ja ikävöin mun äitiä, jonka kuolemasta on kaksi vuotta, hänen elämänsä jäi kesken, hänen olisi kuulunut vielä saada elää, mutta toisin kävi. Isääni en sure, täysi alkoholisti ja kamala ihminen joka teki äidin elämästä

Kärsimystä. Häneen ei liity mitään hyviä muistoja.

Vierailija
9/55 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten ne jotka märisee vielä kolmekymppisinäkin vanhempiaan jotka on kuolleet heidän ollessaan lapsia?

Jotkut on herkempiä ja lapsellisempia.

Vierailija
10/55 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä he ovat niin herkkiä?

Vierailija
11/55 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysistä kuolemaa voi edeltää pitkäkin ajanjakso, jolloin ihminen on jo poissa. 

Näin on äitini kohdalla,  joka ei edes ole tuntenut minua vuosiin. 

Olen jo surutyöni tehnyt. Hänen kuolemaansa suhtaudun todennäköisesti vain ilmoitusluontoisena asiana.

Vierailija
12/55 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä kuoli yllättäen 49 vuotiaana ja oli kova paikka mutta äiti sairasti pitkään ja hänen kohdallaan voi sanoa kuten naapurin mummo että laitoin kiittimet ristiin kun vanha ja sairas ihminen pääsi pois

Vierailija
13/55 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vanhempi on psyko kun kukaan ei sure häntä.

Vierailija
14/55 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemman lapsena menettäneet on vahvempia kuin kukaan muu. Ei voi olla mitään kauheampaa kuin se että menettää liian aikaisin vanhempansa.

Vierailija
15/55 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elossa ovat vielä. EN tule suremaan heidän kuolemaansa. Se on helpotus. Olen ollut pikkulapsesta lähtein heidän pelinappulansa ja palvelija. Nyt ikää jo yli 40 ja sama meno jatkuu. Elmämän paras päivä, kun kuolevat pois.

Vierailija
16/55 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti kuolemani tulee olemaan pojalleni vain helpotus. Surullista, sillä rakastan häntä paljon. Mutta toisaalta parempihan se hänelle on. Itse tuskin asiaa ehdin haudassa suuremmin mietiskellä ja harmitella.

Vierailija
17/55 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan ole ollut koskaan surullinen siitä että isäni kuoli kun olin ekaluokkalainen, isä oli kuollessaan 39v. ja kuolema oli äkillinen. Mielestäni tunne-elämäni on tästä huolimatta ihan normaalia, mummon kuolemaa surin kyllä, hän kuoli äkillisesti kun olin 17v.

Vierailija
18/55 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemman lapsena menettäneet on vahvempia kuin kukaan muu. Ei voi olla mitään kauheampaa kuin se että menettää liian aikaisin vanhempansa.

Perheväkivalta, hyväksikäyttö, perhesurma, eikö tosiaan?

Vierailija
19/55 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla vanhemmilla on ollut niitä suosikki lapsia, se vaikuttaa.

Vierailija
20/55 |
11.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se vahvuus näkyy? Itkemisenä, että minäpäs olenkin kokenut vaikeampia kuin te toiset ja tällä itsensä asettamisena toisten yläpuolelle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän