Kiva jos marraskuussa lähetetyt laskut tulevat postilaatikkoon vasta ensi vuoden puolella
Kuinkahan moni vähävarainen joutuu vielä ulosottoon tämä postilakkopaskan takia. Hävetkää nyt siellä postissa!
Kommentit (90)
Muuten ei postin lakko kauheasti elämääni vaikuta, mutta vähän jännittää että tuleeko osuuspankin uusi pankki/luottokortti perille. Op:lla on menossa joku järjestelmäpäivitys, ja melkein kaikki kortit uusitaan, ja vanhat kuoletetaan automaattisesti. Uusi korttini on tekstiviestin mukaan lähetetty pari viikkoa sitten, mutta ei ole tullut vielä perille. Saa nähdä lakkaako vanha kortti toimimasta tässä lähiaikoina, tätä menoa se uusi ei kyllä tule perille tämän vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Muuten ei postin lakko kauheasti elämääni vaikuta, mutta vähän jännittää että tuleeko osuuspankin uusi pankki/luottokortti perille. Op:lla on menossa joku järjestelmäpäivitys, ja melkein kaikki kortit uusitaan, ja vanhat kuoletetaan automaattisesti. Uusi korttini on tekstiviestin mukaan lähetetty pari viikkoa sitten, mutta ei ole tullut vielä perille. Saa nähdä lakkaako vanha kortti toimimasta tässä lähiaikoina, tätä menoa se uusi ei kyllä tule perille tämän vuoden aikana.
heh. sitten siirryt käteiseen
Paketit kyllä kulkee, ehkä hiukan hitaammin, mutta kulkee kuitenkin. Tilaa ne asiamiespostiin tai pakettiautomaattiin.
Itselläni on vanhenemassa pankkikortti, pankista tuli tieto, että uusi on laitettu postin kautta tulemaan. Toivottavasti ei mitenkään älyttömän kauan kestä. Sattui kyllä pirun huonoon saumaan tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on vanhenemassa pankkikortti, pankista tuli tieto, että uusi on laitettu postin kautta tulemaan. Toivottavasti ei mitenkään älyttömän kauan kestä. Sattui kyllä pirun huonoon saumaan tämäkin.
Helposti pärjää kyllä joulukuun ilman korttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs kutsut tutkimuksiin ym? Olisin niistä enemmän huolissaan kuin joulukorteista. Kiitos posti tästä!
Kuinka usein sulle tällaisia tulee? Minulle ei ole tullut ainoatakaan 54 vuoteen.
mulle tulee joka vuosi juuri marraskuussa postitse kutsu vuosikontrolliin. onneksi kerkesi tulla tällä viikolla ennen lakkoa.
Meidän sairaanhoitopiiri ilmoitti maksuajan pitenevän 14:sta 45:een vuorokauteen. Itelle tulossa parikin laskua joiden perään varmaan pitää soitella parin viikon sisään. Tutkimus aikoja ilmoitetaan puhelimitse ja yksi ajan peruutus kilahti tänään tekstiviestillä. Sähkölaskun voi tarkistaa sähköyhtiön sivuilta kirjautumalla. Muuta nyt ei oikein sitten olekaan paperisena. Mä ihmettelen lähinnä niitä jotka tietävät jonkin säännöllisen laskun tai yksittäisen olevan tulossa niin ei mitenkään kyetä selvittämään asiaa vaan odotetaan ulosoton yhteyttä. Tämä siis niille joilla on netti ja verkkopankki sekä vaikka Mobiili tunnistautuminen käytössä. Eri asia sitten ne Inarin perämettis kulahtaneessa mökissä elelevät vanhukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs kutsut tutkimuksiin ym? Olisin niistä enemmän huolissaan kuin joulukorteista. Kiitos posti tästä!
Kuinka usein sulle tällaisia tulee? Minulle ei ole tullut ainoatakaan 54 vuoteen.
Minulle tuli alkuvuodesta jatkuvasti postia sairaalasta. Juoksin lääkärissä, tutkimuksissa ja taas lääkärissä, tuli tuloksia, laskuja ja uusia ajanvarauksia. Kuinkahan olisi käynyt, jos ne olisi jäänyt saamatta... Jotkut ihmiset ikävä kyllä sairastaa, nuoretkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että ihan rollaattorilla liikkuvan 85v- vanhuksen tai peräti sängyssä kipunensa ja sairauksiensa kanssa makaavan pitäisi ihan itse lähteä kirjastoon jos asuu jossain hevon kuusessa ja hankkia tietenkin vielä internetti, älykännykkä ja muut hörhötykset.
Tässä näkee nykynuorison tyhmyyden. Eikä sitäpaitsi kaikilla vanhuksilla ole edes lapsia tai omaisia.
Miten se hevonkuusessa asuva petipotilas sitten hoitaa asiansa?
No, sitä vartenhan te niitä kakaroita teette, että pidätte huolta vanhemmistanne vai?
??
Tunnen monta vanhusta, jotka laittavat laskunsa postin kuljetettavaksi. Ei 90-vuotiaat osaa käyttää nettiä, eivätkä kykene enää oppimaan. T. Vanhushoitaja.
Minulle tulee kaikki laskut paperisina, koska Se on kätevintäv ja muuten ne jäisivät maksamatta. E-lasku on hankala ja sähköposteja mulle tulee noin 200 päivässä pelkästään työosoitteeseen. Kaikkea ei vain pysty lukemaan.
Arvostan paperilaskua, jota ei tarvitse itse printata, vaan avaan vain kuoren ja luen viivakoodin puhelimella.
Ja kyllä, olen kolmekymppinen IT-ammattilainen jolla on kotona noin 4-5 tietokonetta plus puhelimet, padit ym:t.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kummassa ihmiset eivät laita laskuja tulemaan sähköisinä omaan verkkopankkiinsa?
Niin yksinkertaista ja helppoa.
Saa kyllä kärsiä ja turhaan valittaa postinkulusta, jos ei noin tee.
Siis täysin oma vika, turhaa haukkua louskuttaa Postia.
Esim sairaalalasku ei tule sähköisenä. ihan turha louskuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee kaikki laskut paperisina, koska Se on kätevintäv ja muuten ne jäisivät maksamatta. E-lasku on hankala ja sähköposteja mulle tulee noin 200 päivässä pelkästään työosoitteeseen. Kaikkea ei vain pysty lukemaan.
Arvostan paperilaskua, jota ei tarvitse itse printata, vaan avaan vain kuoren ja luen viivakoodin puhelimella.
Ja kyllä, olen kolmekymppinen IT-ammattilainen jolla on kotona noin 4-5 tietokonetta plus puhelimet, padit ym:t.
Mikä siinä on hankalaa?
No eiköhän laskun lähettäjätkin ole tietoisia lakosta 🙄
Miettikääpä sitä, että tästä on tulossa ihan uusi normaali. Mitä nyt pari viikkoa on meillä Postin lajittelukeskuksessa ollut vuokratyöntekijöitä 9e/h palkalla, niin voin sanoa että heitä ei kiinnosta työn tekeminen, varsinkaan sen tekeminen oikein tai hyvin, tippaakaan. Meitä vanhoja työntekijöitä, jotka saadaan pientä mutta kohtuullista palkkaa, kiinnosti.
Vierailija kirjoitti:
On sitä muutakin postia, kuin laskut. Esimerkiksi itse sain vesimittarin lukeman ilmoittamispaperin pari päivää sitten. Jos olisi lakko ollut, en olisi saanut ja olisi vesilaitoksen pojat olleen pian oven takana ja siitä olisi seurannut lasku minulle.
Meillä kyllä sanotaan siinä lapussa että laskuttavat edellisen vuoden käytön mukaan ellei ilmoita, sitäpaitsi sen ilmoituksen voi tehdä sähköisesti ja niin teenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee kaikki e-laskuina, sp-maksuina, tai maksan netissä heti. Paketit ei tule edes postin kautta enää mulle.
Turha kommentti. Toki hyvätuloiset maksaa laskunsa e-laskuina. Vähävarainen kun joutuu tarkastamaan, että tilillä on riittävästi rahaa jotta voi maksaa laskun.
No näkeehän vähävarainenkin tilinsä saldon verkkopankissa. E-laskut voi säätää niin, että ne pitää hyväksyä ennen tililtä veloitusta. Tarkistettavahan laskut on muutenkin, tai ainakin kannattaisi tarkistaa. Laskuille voi säätää myös euromääräisen rajan automaattista veloitusta varten.
Helpompi vain maksaa ne laskut itse niin pysyy varmuudella ajantasalla mikä lasku on jo maksettu ja mikä ei.
Papereista laskutetaan asiakasta, e-laskuista ei.
Kun ovat kerran päässeet rahastamaan laskutuksella, niin eiköhän se ole pian standardi, myös sähköisessä muodossa. Suomalaiset ovat niin hyväuskoisia... rahastetaanhan sitä sähköisestä pankkitilistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että ihan rollaattorilla liikkuvan 85v- vanhuksen tai peräti sängyssä kipunensa ja sairauksiensa kanssa makaavan pitäisi ihan itse lähteä kirjastoon jos asuu jossain hevon kuusessa ja hankkia tietenkin vielä internetti, älykännykkä ja muut hörhötykset.
Tässä näkee nykynuorison tyhmyyden. Eikä sitäpaitsi kaikilla vanhuksilla ole edes lapsia tai omaisia.
Miten se hevonkuusessa asuva petipotilas sitten hoitaa asiansa?
Tod. näk. edunvalvoja hoitaa, ellei oma sukulainen niin sitten ulkopuolinen.
Eikös ne pierut pomot tai jotkut ällöttävät esimiehet jaa postin joten älkää huolehtiko kyllä ne sieltä tulee.
Ennen kuin kokonaan päätät jättää tilaamatta, kannattaa kysyä ko. yrityksiltä onnistuuko lähetys esim. Matkahuollon kautta. Posti kun ei ole ainoa jakeluyritys Suomessa.
Tietysti palstan tuntien on mahdollista, että juuri sinä asut niin kaukana kaikista muista kuin Postin toimipisteestä, ettei ylläoleva ole vaihtoehto...