Kolme naista, kaikilla sama vaatekoko – tämä on Suomen yleisin vaatekoko...
Mitäs ootte mieltä?
https://www.iltalehti.fi/keho/a/93c7db8b-2fa8-4163-a979-fdd874f3d8ee
Kommentit (127)
Jäätäviä lylleröitä suomalaiset naiset - nuoret ja vanhat! Itse 163/53, ikää rapiat 60. :)
Kyllä kannattaa ottaa oppia briteistä syödä sipsejä ja lihoa niin ei pian edes Xl koko mahdu sitten voikin siirtyä miesten osastolle. Ei ole terveellistä syödä liikaa ja Suomen kaupoissa myydään enemmän herkkuja+sipsejä kuin terveellisiä ruokia, sipsejä ja karkkia saa halvemmalla jäätelötarjouksia unohtamatta ja kaiken maailman kakkukestejä joulunakin täytyy syödä niin että napa ratkeaa. Suomessa moni ei enää osaa syödä kunnolla, se ei ole tervettä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan symppiksen ja fiksun oloisia naisia. Plussaa siitä että uskalsivat lehtijuttuun. Siitäkin tykkään että pitkä nainen haluaa olla pitkä ja näyttävä eikä "tuntea itseään pieneksi ja siroksi 205cm jääkaappimiehen rinnalla".
Tosin, rehellisesti:
Tuollainen vartalon malli ei sytytä. Jos tuon ikäisillä naisilla on tuollainen vartalo, myönnän avoimesti katselevani nuorempia riippumatta omasta iästäni. Peppu ja reidet saa olla pyöreät tai paksutkin, ei keskivartalo. Ylipaino ja tätityyli myös vanhentavat, olisin arvioinut kaikkien iät melko lailla väärin.
Sorry :(
M/40
Mun puolestani keskivertalokin saa olla paksu. Mutta vain jos nainen on muutenkin mallia amatsoni, eli löytyy reittä ja peffaa kanssa. Ja se paksu keskivartalo on luonnostaan sellainen, ei siksi että on kerätty vatsaa.
Paksu keskivartalo suhteessa reisiin/peffaan/ym "naisellisiin" kohtiin vastaa tiimalasivartaloa miehellä. Harva tykkää.
Se on kuitenkin tyypillisin vartalon malli 35+ naisella nykyään. Ei tosiaan kannata ihmetellä miksi miehet katselevat nuorempia naisia.
Jos vartalo on mallia omena tai hormonit aiheuttavat painon kasautumisen keskivartaloon, voi silti näyttää hyvältä. Mutta vain hoikkana.
Sorí munkin puolestani.
Siis S-ryhmästä eli Prismasta vaatteensa ostavat ovat yleisimmin kokoa L. Tämä on helppo uskoa ihan empiiristen havaintojen pohjalta. En kuitenkaan usko, että tämä asiakasryhmä kattaa koko Suomen naiset vaan on tietyllä tavalla valikoitunut.
Ei Ssssaaaaaatanaaaaaa !!!!
Miksi, MIKSI piti mennä katsomaan tuo linkki ???!!! Nyt lähti näkö tuon takia. Kauhean näköisiä Rummoja, ja ne niiden ryysyt, niistä ei edes kannata aloittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minun mielestäni näyttävät ihan L-kokoisilta eli isoilta matameilta :D normaalipainoinen ihminen on yllättävän hoikka, uskon että kaikilla noilla leideillä paukutellaan ylipainon BMI-rajaa. Itsekin järkytyin miten vähän ihminen saa edes painaa kun oma paino kohosi ylipainon rajalle. Vaatteet olivat kuitenkin samoja 36, 38, muutama hassu 40 kun mitä kevyempänä käytin.
Mielestäni on vain hyvä jos vaatekokojen ei anneta karata käsistä. Ylipaino on oikea ongelma, ja koon LARGE pitäisi oikeasti alkaa soittamaan hälytyskelloja sen sijaa että aletaan lässyttää miten maha kyllä näyttää litteältä 37 asteen kulmassa sivultapäin katsottuna kun katsoja on parin promillen humalassa ja ilman silmälaseja. Ylipainon ja läskien tiedostaminen on vain niiden kantajan etu, saa elämäntaparemonttinn potkua.
Olet tietenkin aidosti huolissasi kansanterveydestä. Vai mikä syy sinulla on kantaa huolta muiden painosta tai ulkonäöstä?
No ehkäpä ihan se, että me hoikat maksamme veroina ylensyönnistä kehopositiiviselle kehittyneet sairaudet.
Höpö höpö, myös hoikat sairastavat. Me muut maksamme mt-häiriöisten anorektikkojen pitkät sairaalajaksot jossa aikuisia ihmisiä opetetaan syömään. Ihan vain yhtenä esimerkkinä. Itse olen aikuisiälläni ollut ylipainoinen, vaatekoko n40-44 riippuen vaatteen valmistajasta. Olen ollut työelämässä 43v ja aion olla vielä n 4v jos ei sitä ennen potkita pois niin kuin nykyään on tapana. Kuinka monta vuotta sinä olet ollut työelämässä.
Sulla karkaavat nyt faktat käsistä. Anorektikkoja on korkeintaan yksi 10000 punkeroa kohden.
Se oli vain yksi esimerkki.
Totuus on kuule kuitenkin se, ettei hoikkuus tai normaalipaino ole minkään sairauden riskitekijä.
Syystä jota ei tiedetä, sekä alzheimer että osteoporoosi ovat kuitenkin yleisempiä hoikilla. Normaalipainon määrittely on työn alla. Mikä päti 1950, ei päde enää. Keskipituus on kasvanut, samoin elintavat muuttuneet.
Tämä ei kylläkään pidä paikkaansa:D
No ei todellakaan pidä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttävät ikäistään huomattavasti vanhemmilta. Suurelta osin juuri "tätimäisen" vartalomallin vuoksi.
Mikä on tätimäistä? Millainen pitää olla ettei olisi "täti"?
Hoikka, kohtuupienirintainen, sporttinen ja hyväryhtinen vartalomalli auttaa pitkälle.
Mitä jos ei ole pieniä rintoja? Eikö isot naiset saa sportata?
Sporttaa vaan niin paljon kuin huvittaa, mutta suuret rinnat eivät näytä sporttiselta. Urheilukentillä ei näy jättidaisareita.
No ei:D Sellainen jättihinkki voisi pamauttaa tajun kankaalle, jos se karkaisi liiveistä vaikkapa aitajuoksussa:'(
"Kiva" asenne teillä meitä isompia kohtaan. Miksi? Miten se sinua haittaa jos urheilen?
"Urheilen":D
Niin. Urheilen.
Mitäs meinasit tehdä asialle? :DTai no joo, haastaisin sinut leuanvetokisaan:D
Ei kiitos. Anna mun elää ja liikkua rauhassa. En kaipaa sun hyväksyntää, moikkailua tai muutakaan :)
Voihan kakka! Joudut nyt välttelemään kaikkia hoikkia, koska et tunne mua ulkonäöltä:(
Minua ärsyttää nykyään se, että yritetään tuputtaa täysillä sellaista harhaa että on ookoo olla isokokoinen. Mä olen ollut jonkun aikaa ja se oli kamalaa. Kaikki remppas, olin aina huonolla tuulella vaikka esitin pirtsakkaa ja mukavaa ja joka paikkaan kolotti. Kun sain sen ekan 10 kiloa pois niin olo parani heti. Toiset 10 kiloa pois ja olin kuin eri ihminen. Viimeiset viisi kiloa ja tunsin itseni voittamattomaksi. Koskaan en anna enää lipsahtaa. Ennenvanhaan naisetkin pysyivät samassa koossa koko aikuisiän. Vanhuksena koko tipahti alaspäin kun lihakset surkastuivat ja vaatteet alkoivat roikkumaan päällä. Ikä ei tuo lisää kiloja vaan asenne.
Niin ja mulla on vaihdevuodet. Liikunta ja terveellinen ruokavalio on pitänyt olotilan normaalina. Hyvin vähäisiä tuntemuksia joskus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttävät ikäistään huomattavasti vanhemmilta. Suurelta osin juuri "tätimäisen" vartalomallin vuoksi.
Mikä on tätimäistä? Millainen pitää olla ettei olisi "täti"?
Hoikka, kohtuupienirintainen, sporttinen ja hyväryhtinen vartalomalli auttaa pitkälle.
Mitä jos ei ole pieniä rintoja? Eikö isot naiset saa sportata?
Sporttaa vaan niin paljon kuin huvittaa, mutta suuret rinnat eivät näytä sporttiselta. Urheilukentillä ei näy jättidaisareita.
No ei:D Sellainen jättihinkki voisi pamauttaa tajun kankaalle, jos se karkaisi liiveistä vaikkapa aitajuoksussa:'(
"Kiva" asenne teillä meitä isompia kohtaan. Miksi? Miten se sinua haittaa jos urheilen?
"Urheilen":D
Niin. Urheilen.
Mitäs meinasit tehdä asialle? :DTai no joo, haastaisin sinut leuanvetokisaan:D
Ei kiitos. Anna mun elää ja liikkua rauhassa. En kaipaa sun hyväksyntää, moikkailua tai muutakaan :)
Voihan kakka! Joudut nyt välttelemään kaikkia hoikkia, koska et tunne mua ulkonäöltä:(
Miksi ihmeessä välttelisin ketään? Elä ja anna toistenkin elää, vai mitä :)
Hyviä urheiluhetkiä kaikille kokoon katsomatta!
Erikoiset vaatteet valittu jutun naisille päälle, muuten ei herätä ihmeempiä ajatuksia, itselläni vaatteissa valmistajasta riippuen koko 42-46.
Vierailija kirjoitti:
Erikoiset vaatteet valittu jutun naisille päälle, muuten ei herätä ihmeempiä ajatuksia, itselläni vaatteissa valmistajasta riippuen koko 42-46.
Noissa vaatteissa on haettu nuorta ja tyttömäistä tyyliä vaikka se ei selkeästikään sovi yhdenkään jutussa olevan tyyliin ja saa heidät näyttämään vanhemmilta ja tätimäisemmiltä kuin ovatkaan.
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää nykyään se, että yritetään tuputtaa täysillä sellaista harhaa että on ookoo olla isokokoinen. Mä olen ollut jonkun aikaa ja se oli kamalaa. Kaikki remppas, olin aina huonolla tuulella vaikka esitin pirtsakkaa ja mukavaa ja joka paikkaan kolotti. Kun sain sen ekan 10 kiloa pois niin olo parani heti. Toiset 10 kiloa pois ja olin kuin eri ihminen. Viimeiset viisi kiloa ja tunsin itseni voittamattomaksi. Koskaan en anna enää lipsahtaa. Ennenvanhaan naisetkin pysyivät samassa koossa koko aikuisiän. Vanhuksena koko tipahti alaspäin kun lihakset surkastuivat ja vaatteet alkoivat roikkumaan päällä. Ikä ei tuo lisää kiloja vaan asenne.
Niin ja mulla on vaihdevuodet. Liikunta ja terveellinen ruokavalio on pitänyt olotilan normaalina. Hyvin vähäisiä tuntemuksia joskus
Eihän kukaan pakota sinua tai ketään muutakaan olemaan isokokoinen, vaan suvaitsevaisuutta kaiken kokoisia kohtaan. Pahimmat läskinatsit ovat joko geneettisesti laihat tai sitten ne, jotka ovat vastikään laihduttaneet.
Minun mielestä ovat isokokoisia naisia. Itse olen 159cm. 50kg. ja käytän vaatekokoa XS tai 32.
Vierailija kirjoitti:
No mitä mieltä tästä nyt voisi olla... kaikki näyttävät ihan L/42 koon naisilta. Keskimmäinenkin, vaikka sanoo näyttävänsä pieneltä. Eikä millään pahalla, jokainen on sen kokoinen kun on.
Mutta, on kyllä aika huolestuttavaa, jos L-koko on nykyisin käytetyin koko. Se on Large, eli suuri. Ja sitä käyttävillä on usein pientä tai vähän suurempaakin ylipainoa. Eikä ylipaino ole terveellistä vaikka miten kehopositiivisia ollaan. Toki eri vaatemerkeillä on koko eroja ja vartalon malli myös määrittää vaatekokoa. Itsekkin joudun joissain takeissa ottamaan koon L tai 40, koska minulla on melko leveä selkä ja suurehkot rinnat. Muuten käytän kokoa S tai M
Miehistä ylipainoisia on 72%, lihavia 26%, ylipainoisia naisia on 63% ja lihavia 27%. Eli reippaasti yli puolet väestöstä painii liikakilojen kanssa. Ainiin, eipä painikkaan, koska kehopositiivisuus on vallannut maan.
Kehopositiivisuus EI kiellä ylipainoa tai terveysongelmia. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?
Voi apua mitä kommentteja täällä toisista, kasvoillaan ja nimellään esiintyvistä ihmisistä.
Yrittäkää nyt hyvät ihmiset ymmärtää että
a) se millaisesta vartalomallista pidätte tai sytytte tai mitä ikinä, on oma asianne. Teidän ei tarvitse kertoa jos ette syty jostain mallista, vaan menkää etsimään sellaista mistä sytytte tai ajatelkaa joskus muutakin kuin omaa syttymistänne. Muilla ihmisillä ei ole velvollisuutta yrittää sytyttää teitä.
b) maksamanne verorahat eivät oikeuta teitä vahtimaan toisten terveellisyyttä. Muistakaa myös, että stressi on suurin sairauksien aiheuttaja. Te itse olette muita sairastuttavia ihmisiä.
Ja vaikka se ei liity tähän, kerrottakoon että olen itse S-kokoa. Kerrottakoon myös, että minulla on ollut pakkomielle liikkua pysyäkseni hoikkana ja olen aiheuttanut hurjasti sairauskuluja yhteiskunnalle liikuntaharrastukseni myötä. Silti kenelläkään ei ole oikeutta valittaa liikkumisestani ja sen aiheuttamista kuluista veronmaksajille.
Laiha tai hoikka ei ole automaattisesti kaunis...
Ihan järkyttäviä kommentteja täällä. Musta vaatteet olivat kauniita ja niin linkin naisetkin. Todella ikäviä kommentteja, jopa sairaita jotkut. Ja vielä yläpeukuilla nämä kommentit? Olisi kiva nähdä millaiset ihmiset sellaisia kommentteja kirjoittelevat. Ja etteköhän te leimaa minut pian ylipainoiseksi, kun ette muuta keksi.
Olen hoikka, nuori nainen, mittani ovat 48/160, käytän kokoja XS-M ja 34-38. Kukaan ei kysynyt kyllä, mutta tulin kuitenkin kertomaan, että kaikki suominaiset eivät ole L-kokoisia, MINÄ en ainakaan ole! (mikä kävi jo jutustakin ilmi, yleisin suomalaisten naisten käyttämä vaatekoko on L-XL)
....
Hitto, että hävettää välillä muiden superseksikkäiden kuikeloiden puolesta. Kyllä, onhan se elämänlaadun kannalta ja kansantaloudellisesti huolestuttavaa, että väestö _kasvaa_. Jutun pointti ei keskittynyt siihen, se oli antaa mielikuva suomalaisesta mediaani-kolmekymppisestä naisesta - että "tällaisia suominaiset suurin piirtein ovat, aika ihania, vaikka joskus vähän lihavia". Toki av:lla meitä kiinnostaa mitä vaatekokoa juuri sinä ja minä käytämme, mutta miksi solvata tuntemattomia?
L niin kuin läski.