Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolme naista, kaikilla sama vaatekoko – tämä on Suomen yleisin vaatekoko...

Kommentit (127)

Vierailija
61/127 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos kerta on S-ryhmän tekemä "tutkimus", niin totta kai koko on noin iso - sen verran tätikansan vaatteita myy tämä ryhmä, eikä sieltä meinaa edes saada pienelle vartalolle istuvia vaatteita! En usko, että kaikkien suomalaisten keskikoko on noin iso!

Kerran suomalaisista valtavan suuri prosentti on ylipsinoisia, eikö olisi outoa, että yleisin koko on S tai M?

Vierailija
62/127 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika surullista tosiaan jos yleisin vaatekoko on L. Ihmiset ovat keskimäärin selvästi lihavia nykyään, varsinkin syrjäseuduilla tuntuu usein tulevan vaan isoja ihmisiä vastaan, kaupungissa yleensä sentään näkee normaalipainoisiakin ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/127 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisin koko tuntuu olevan 34 tai XS, kun ne myydään aina ensimmäisenä loppuun kaupoista.

Vierailija
64/127 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sussiunaa... Kiva huomata, että vaikka olen jutun naisia vanhempi, olen sirompi ja pienempi. En haluaisi olla kokoa 42. Aikamoiset riippurinnat myös leideillä.

Niin no jostainhan ne kuivan käläppeet, käyrät pienet noita-akkamaiset mummut tulee.

Ei siinä juur ole keulimista jos on jo keski-iässä niin ontot luut että kirjevaakalla punnitaan. Se alkaa osteoporoosi pian koukkimaan.

Harvaa myöskään ikääntyessä pukee se nahan muuttuminen pliseeratuksi vekkihameeksi. Tämähän käy nopeammin jollei ihon alaista rasvaa ole.

Vierailija
65/127 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minun mielestäni näyttävät ihan L-kokoisilta eli isoilta matameilta :D normaalipainoinen ihminen on yllättävän hoikka, uskon että kaikilla noilla leideillä paukutellaan ylipainon BMI-rajaa. Itsekin järkytyin miten vähän ihminen saa edes painaa kun oma paino kohosi ylipainon rajalle. Vaatteet olivat kuitenkin samoja 36, 38, muutama hassu 40 kun mitä kevyempänä käytin.

Mielestäni on vain hyvä jos vaatekokojen ei anneta karata käsistä. Ylipaino on oikea ongelma, ja koon LARGE pitäisi oikeasti alkaa soittamaan hälytyskelloja sen sijaa että aletaan lässyttää miten maha kyllä näyttää litteältä 37 asteen kulmassa sivultapäin katsottuna kun katsoja on parin promillen humalassa ja ilman silmälaseja. Ylipainon ja läskien tiedostaminen on vain niiden kantajan etu, saa elämäntaparemonttinn potkua.

Olet tietenkin aidosti huolissasi kansanterveydestä. Vai mikä syy sinulla on kantaa huolta muiden painosta tai ulkonäöstä?

No ehkäpä ihan se, että me hoikat maksamme veroina ylensyönnistä kehopositiiviselle kehittyneet sairaudet.

Höpö höpö, myös hoikat sairastavat. Me muut maksamme mt-häiriöisten anorektikkojen pitkät sairaalajaksot jossa aikuisia ihmisiä opetetaan syömään. Ihan vain yhtenä esimerkkinä. Itse olen aikuisiälläni ollut ylipainoinen, vaatekoko n40-44 riippuen vaatteen valmistajasta. Olen ollut työelämässä 43v ja aion olla vielä n 4v jos ei sitä ennen potkita pois niin kuin nykyään on tapana. Kuinka monta vuotta sinä olet ollut työelämässä.

Sulla karkaavat nyt faktat käsistä. Anorektikkoja on korkeintaan yksi 10000 punkeroa kohden.

Vierailija
66/127 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sussiunaa... Kiva huomata, että vaikka olen jutun naisia vanhempi, olen sirompi ja pienempi. En haluaisi olla kokoa 42. Aikamoiset riippurinnat myös leideillä.

Niin no jostainhan ne kuivan käläppeet, käyrät pienet noita-akkamaiset mummut tulee.

Ei siinä juur ole keulimista jos on jo keski-iässä niin ontot luut että kirjevaakalla punnitaan. Se alkaa osteoporoosi pian koukkimaan.

Harvaa myöskään ikääntyessä pukee se nahan muuttuminen pliseeratuksi vekkihameeksi. Tämähän käy nopeammin jollei ihon alaista rasvaa ole.

Äläpä höpise joutavia! Sun omalle nahalle käy kuvaamallasi tavalla, koska hoitokodissa laihdut velliruualla ja löysä vanha nahkasi menee vekeille:'(

Vierailija
67/127 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastoissa on myös meitä jotka tykkää käyttää kokoa suurempia vaatteita. Olen normipainoinen 167/60kg mutta käytän kokoa L koska M koossa vaatteet usein "nuolee ihoa" enkä pidä siitä tunteesta yhtään.

Vierailija
68/127 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttävät ikäistään huomattavasti vanhemmilta. Suurelta osin juuri "tätimäisen" vartalomallin vuoksi.

Mikä on tätimäistä? Millainen pitää olla ettei olisi "täti"?

Hoikka, kohtuupienirintainen, sporttinen ja hyväryhtinen vartalomalli auttaa pitkälle.

Mitä jos ei ole pieniä rintoja? Eikö isot naiset saa sportata?

Sporttaa vaan niin paljon kuin huvittaa, mutta suuret rinnat eivät näytä sporttiselta. Urheilukentillä ei näy jättidaisareita.

Vierailija
69/127 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 38-44 on normaaleja kokoja ollut aina, 46 koosta alkaa ns. isot koot joita on sitten 56 saakka. Joskus on 58-60 ja 36 kokoakin on aika paljon vaikka se on jo tosi pieni aikuisen kooksi.

Vierailija
70/127 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minun mielestäni näyttävät ihan L-kokoisilta eli isoilta matameilta :D normaalipainoinen ihminen on yllättävän hoikka, uskon että kaikilla noilla leideillä paukutellaan ylipainon BMI-rajaa. Itsekin järkytyin miten vähän ihminen saa edes painaa kun oma paino kohosi ylipainon rajalle. Vaatteet olivat kuitenkin samoja 36, 38, muutama hassu 40 kun mitä kevyempänä käytin.

Mielestäni on vain hyvä jos vaatekokojen ei anneta karata käsistä. Ylipaino on oikea ongelma, ja koon LARGE pitäisi oikeasti alkaa soittamaan hälytyskelloja sen sijaa että aletaan lässyttää miten maha kyllä näyttää litteältä 37 asteen kulmassa sivultapäin katsottuna kun katsoja on parin promillen humalassa ja ilman silmälaseja. Ylipainon ja läskien tiedostaminen on vain niiden kantajan etu, saa elämäntaparemonttinn potkua.

Olet tietenkin aidosti huolissasi kansanterveydestä. Vai mikä syy sinulla on kantaa huolta muiden painosta tai ulkonäöstä?

No ehkäpä ihan se, että me hoikat maksamme veroina ylensyönnistä kehopositiiviselle kehittyneet sairaudet.

Höpö höpö, myös hoikat sairastavat. Me muut maksamme mt-häiriöisten anorektikkojen pitkät sairaalajaksot jossa aikuisia ihmisiä opetetaan syömään. Ihan vain yhtenä esimerkkinä. Itse olen aikuisiälläni ollut ylipainoinen, vaatekoko n40-44 riippuen vaatteen valmistajasta. Olen ollut työelämässä 43v ja aion olla vielä n 4v jos ei sitä ennen potkita pois niin kuin nykyään on tapana. Kuinka monta vuotta sinä olet ollut työelämässä.

Sulla karkaavat nyt faktat käsistä. Anorektikkoja on korkeintaan yksi 10000 punkeroa kohden.

Se oli vain yksi esimerkki.

Vierailija
71/127 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko 34 =xs

Koko 36= s

Koko 38=m

Koko 40=l

Koko 42=xl

Nämä ovat aidot ja alkuperäiset koot jotka löytyvät myös ompeluoppaista.  Sen mukaan jutun naiset ovat xl-kokoa. Vuosien aikana kaupalliset kokorajat ovat muuttuneet eli joka numerokokoa edustaa yksi kirjain koska ihmisistä on tullut isompia mutta he eivät halua ostaa sitä isompaa kokoa. Edelleen joissakin vanhemmissa vaatteissa myös näkyy niskalapuissa tuo ylle pistämäni taulukon mukainen mitoitus eli M/38 nykyään 38-40/M

Vierailija
72/127 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me muut maksamme mt-häiriöisten anorektikkojen pitkät sairaalajaksot jossa aikuisia ihmisiä opetetaan syömään.

Et selkeästi tiedä mitä anoreksia on. Yksi maailman hengenvaarallisimmista sairauksista ja sinä puhut heistä noin kylmästi? Opetetaan syömään? Kannattaa perehtyä ko.sairauteen.. se avartaisi maailmankuvaasi. Huh huh.

Vierailija
73/127 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttävät ikäistään huomattavasti vanhemmilta. Suurelta osin juuri "tätimäisen" vartalomallin vuoksi.

Hoikka, kohtuupienirintainen, sporttinen ja hyväryhtinen vartalomalli auttaa pitkälle.

Sporttaa vaan niin paljon kuin huvittaa, mutta suuret rinnat eivät näytä sporttiselta. Urheilukentillä ei näy jättidaisareita.

Joo, en harrasta yleisurheilua. Käyn kyllä lenkillä. Inhottaa huomata miten paljon vihaa kohtaa pelkästään nettipalstalla laihojen urheilijanaisten puolelta. Kuka sinne teidän joukkoon edes haluaa tulla haukuttavaksi ja pilkattavaksi.

Vierailija
74/127 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei:D Sellainen jättihinkki voisi pamauttaa tajun kankaalle, jos se karkaisi liiveistä vaikkapa aitajuoksussa:'(

Vierailija
75/127 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei H&M koko 42 ole iso...

Vierailija
76/127 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko 34 =xs

Koko 36= s

Koko 38=m

Koko 40=l

Koko 42=xl

Nämä ovat aidot ja alkuperäiset koot jotka löytyvät myös ompeluoppaista.  Sen mukaan jutun naiset ovat xl-kokoa. Vuosien aikana kaupalliset kokorajat ovat muuttuneet eli joka numerokokoa edustaa yksi kirjain koska ihmisistä on tullut isompia mutta he eivät halua ostaa sitä isompaa kokoa. Edelleen joissakin vanhemmissa vaatteissa myös näkyy niskalapuissa tuo ylle pistämäni taulukon mukainen mitoitus eli M/38 nykyään 38-40/M

Sori. Vuosien aikana kaupalliset kokorajat ovat muuttuneet niin että kahta numerokokoa edustaa nyt yksi kirjain koska ihmisistä on tullut isompia jne....

Vierailija
77/127 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei:D Sellainen jättihinkki voisi pamauttaa tajun kankaalle, jos se karkaisi liiveistä vaikkapa aitajuoksussa:'(

"Kiva" asenne teillä meitä isompia kohtaan. Miksi? Miten se sinua haittaa jos urheilen?

Vierailija
78/127 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei H&M koko 42 ole iso...

H&M nykyään löytyy myös jättimäisiä telttoja. Ennen ei näin ollut.

Vierailija
79/127 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli vain yksi esimerkki.

Totuus on kuule kuitenkin se, ettei hoikkuus tai normaalipaino ole minkään sairauden riskitekijä.

Vierailija
80/127 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin mitä vain kuin sinun surkastuneet aivosi ❤

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän