Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolme naista, kaikilla sama vaatekoko – tämä on Suomen yleisin vaatekoko...

Kommentit (127)

Vierailija
121/127 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 153cm/46kg. Kokoa xs käytän mutta huomasin nyt että pillifarkut eivät näytä päälläni yhtä hyvältä kuin muilla. Joka puolella ylimääräistä kangasta. Toppikin roikkuu päällä, vain rintojen kohdalla näyttää normaalilta. Tämänkö takia minua luullaan isoksi? Aina kysellään (töissä, vaatekaupassa) onkohan koko m sopiva vai liian pieni. Hävettää olla lyhyt ja leveä.

Vierailija
122/127 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun muoti oli säkkimäistä, toisin kuin tämän päivän muoti. On tullut vaatekaapista vastaan muutama vintagerytky ja en edes muistanut itsekään miten valtavia vaatteet oli. M koko 90-luvulta on väljä xl kokoisen päällä.

Vierailija kirjoitti:

Miten minulla on muistikuva, että nuoruudessani 1990-luvulla myydyin vaatekoko olisi ollut 38/M.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/127 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90-luvun muoti oli säkkimäistä, toisin kuin tämän päivän muoti. On tullut vaatekaapista vastaan muutama vintagerytky ja en edes muistanut itsekään miten valtavia vaatteet oli. M koko 90-luvulta on väljä xl kokoisen päällä.

Vierailija kirjoitti:

Miten minulla on muistikuva, että nuoruudessani 1990-luvulla myydyin vaatekoko olisi ollut 38/M.

Epäilen että puhut nyt palturia. Minulla on edelleen 90-luvun vaatteita tallella. m-koko oli silloinkin m-koko, se ei ollut normaalia suurempi mutta ei tyköistuva vaan suora tai hieman pussimainen muodoltaan. Nuorisolla oli tapana ostaa isoja vaatteita, jopa mmiesten osastolta, siis se m-koko oli todella iso normaalisti xs-kokoiselle naisenalulle. Silloin 90-luvulla nuoret naiset olivat xs ja s-kokoa normaalisti. m-kokoinen oli jo aika isokokoinen. Aikuiset ihmiset eivät jakaneet samaa tyyliä. 

Vierailija
124/127 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehopositiivisuus EI kiellä ylipainoa tai terveysongelmia. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?

Kehopositiivisuus hyväksyy ylipainon ja sitä myötä tulee terveysongelmat.

Vierailija
125/127 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti isompirintaiset näyttää helposti nykyvaatteissa kokoaan isommilta. Laatikkomaiset paidat ei pue isorintaisia.

Vierailija
126/127 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koot ovat muuttuneet.

Puhuvathan artikkelin naisetkin siitä kuinka mainoksissa on vain isokokoisia ja hoikkia, mutta ei "välimuotoja" kuten he.

Ei kovin kauaa sitten nykyinen hoikka oli normaalikokoinen ja "välimuoto" isokokoinen.

Vierailija
127/127 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-ryhmässä ostajat voivat olla L-kokoa, mutta tuskin on yleisin koko rättiliikkeissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi