En pysty työntekoon kun minua on nöyryytetty
Ihan ensimmäisessä työpaikassani vuonna 2003 sain ikuiset traumat. Olin iltavuorossa 14-22 ja olin saanut työt tehtyä jo klo 18. Keneltäkään ei ollut pois, kun lähdin vähän aikaisemmin pois töistä. Joku esimies (ei oma) oli nähnyt kun lähdin ja ilmoitti siitä eteenpäin. Seuraavana päivänä toimistolla kun tulin taas työvuoroon, oma esimies tuli työvuorolistan kanssa luokseni ja kysyi teatraalisesti, että tiedänkö mikä tämä on. No tiesin. Sitten alkoi kauhea metakka siitä, kun olin lähtenyt kotiin aikaisemmin. Ja samassa tilassa oli muita työntekijöitä kuulemassa nöyryytykseni! Lähdin pois tuosta hirveästä työstä heti enkä ole vieläkään työkykyinen. Että kannattiko kiusata, Suomi menetti ahkeran työntekijän??
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
No tota, työvuorolista on yleensä sitä varten, että siellä työpaikalla ollaan sen listan mukaan paikalla.... 🙄
Työt oli tehty. Olisiko pitänyt istua komerossa peukaloita pyörittämässä??
Kuka on noin tyhmä? Ei töistä vaan lähdetä, ellei siitä ole erikseen sovittu.
Vierailija kirjoitti:
Tein kaikki työt mitä piti! Miksi minun pitäisi olla työpaikalla istumassa?
Äitinen83 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tota, työvuorolista on yleensä sitä varten, että siellä työpaikalla ollaan sen listan mukaan paikalla.... 🙄
Kyllä, juurikin näin.
Ehkäpä on ihan hyvä idea pysytellä pois työelämästä jos asenne on toi, sustako oli ihan ok lähtee vetämään 4 tuntia ennen vuoron loppumista 🤔
Palkka ois tietty pitänyt tulla koko listaan merkityn ajan mukaan??
Vierailija kirjoitti:
Äitinen83 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, juurikin näin.
Ehkäpä on ihan hyvä idea pysytellä pois työelämästä jos asenne on toi, sustako oli ihan ok lähtee vetämään 4 tuntia ennen vuoron loppumista 🤔Palkka ois tietty pitänyt tulla koko listaan merkityn ajan mukaan??
Olin tehokas ja siitä pitäisi rangaista? Miksi porsas joka tekee 8h samat asiat kuin minä 4h ansaitsisi 2x paremman palkan?
Äitinen83 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein kaikki työt mitä piti! Miksi minun pitäisi olla työpaikalla istumassa?
Ei kenenkään tarvitse eikä pidä käydä töissä, se on ihan vapaaehtoista...
sanoisin 0/5 mutta en yllättyisi jos tarina olisi tosi.
Ja ei, Suomi ei menettänyt mitään.
"Työt oli tehty. Olisiko pitänyt istua komerossa peukaloita pyörittämässä??"
Hmm. Missä ihmeen komerossa? Menetkö siivouskomeroon, kun olet tehnyt työsi?
Riippuu töistä.
Ei todellakaan järkeä istuttaa työntekijöitä paikanpäällä, jos kaikki työt tehty.
Kamalaa, jos siitä kertyy miinusta. Sehän on rangaistus.