Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolme naista, kaikilla sama vaatekoko – tämä on Suomen yleisin vaatekoko...

Kommentit (127)

Vierailija
81/127 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan symppiksen ja fiksun oloisia naisia. Plussaa siitä että uskalsivat lehtijuttuun. Siitäkin tykkään että pitkä nainen haluaa olla pitkä ja näyttävä eikä "tuntea itseään pieneksi ja siroksi 205cm jääkaappimiehen rinnalla".

Tosin, rehellisesti:

Tuollainen vartalon malli ei sytytä. Jos tuon ikäisillä naisilla on tuollainen vartalo, myönnän avoimesti katselevani nuorempia riippumatta omasta iästäni. Peppu ja reidet saa olla pyöreät tai paksutkin, ei keskivartalo. Ylipaino ja tätityyli myös vanhentavat, olisin arvioinut kaikkien iät melko lailla väärin.

Sorry :(

M/40

Vierailija
82/127 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minun mielestäni näyttävät ihan L-kokoisilta eli isoilta matameilta :D normaalipainoinen ihminen on yllättävän hoikka, uskon että kaikilla noilla leideillä paukutellaan ylipainon BMI-rajaa. Itsekin järkytyin miten vähän ihminen saa edes painaa kun oma paino kohosi ylipainon rajalle. Vaatteet olivat kuitenkin samoja 36, 38, muutama hassu 40 kun mitä kevyempänä käytin.

Mielestäni on vain hyvä jos vaatekokojen ei anneta karata käsistä. Ylipaino on oikea ongelma, ja koon LARGE pitäisi oikeasti alkaa soittamaan hälytyskelloja sen sijaa että aletaan lässyttää miten maha kyllä näyttää litteältä 37 asteen kulmassa sivultapäin katsottuna kun katsoja on parin promillen humalassa ja ilman silmälaseja. Ylipainon ja läskien tiedostaminen on vain niiden kantajan etu, saa elämäntaparemonttinn potkua.

Olet tietenkin aidosti huolissasi kansanterveydestä. Vai mikä syy sinulla on kantaa huolta muiden painosta tai ulkonäöstä?

No ehkäpä ihan se, että me hoikat maksamme veroina ylensyönnistä kehopositiiviselle kehittyneet sairaudet.

Sun mielestä noi jutun naiset kaipaa sinun rupisia verorahojasi? 😀

Tuskin he hoidattavat 2-tyypin diabetestään yksityisellä puolella:D

Minä hoidatan 2t diabeteksen yksityisellä. Julkisella puolella on hoikkia ja vähemmän hoikkia lääkäreitä ja hoitajia joilla ei ole kykyä edes hoitaa kyseistä tauria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/127 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä täällä ja tuossa lehtijutussa puhutaan että 42/L. Olen ollut siinä käsityksessä, että koko 40/42 on M. Itse en ainakaan tiedä mitä kokoa olen. Kai se yleisin on M. Kuitenkin välillä S ja välillä myös L. Pituus 162, paino 73.

Minunkin vaatekokoni on M. Minä olen 166 cm pitkä ja painan 60 kg. Kannattaa ehkä tarkistaa joskus mittanauhalla, käyttääkö oikean kokoisia vaatteita.

Vierailija
84/127 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei H&M koko 42 ole iso...

H&M nykyään löytyy myös jättimäisiä telttoja. Ennen ei näin ollut.

Lisäksi löytyy entistä pienempiä kokoja!

Vierailija
85/127 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttävät ikäistään huomattavasti vanhemmilta. Suurelta osin juuri "tätimäisen" vartalomallin vuoksi.

Mikä on tätimäistä? Millainen pitää olla ettei olisi "täti"?

Hoikka, kohtuupienirintainen, sporttinen ja hyväryhtinen vartalomalli auttaa pitkälle.

Mitä jos ei ole pieniä rintoja? Eikö isot naiset saa sportata?

Sporttaa vaan niin paljon kuin huvittaa, mutta suuret rinnat eivät näytä sporttiselta. Urheilukentillä ei näy jättidaisareita.

No ei:D Sellainen jättihinkki voisi pamauttaa tajun kankaalle, jos se karkaisi liiveistä vaikkapa aitajuoksussa:'(

"Kiva" asenne teillä meitä isompia kohtaan. Miksi? Miten se sinua haittaa jos urheilen?

"Urheilen":D

Vierailija
86/127 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan symppiksen ja fiksun oloisia naisia. Plussaa siitä että uskalsivat lehtijuttuun. Siitäkin tykkään että pitkä nainen haluaa olla pitkä ja näyttävä eikä "tuntea itseään pieneksi ja siroksi 205cm jääkaappimiehen rinnalla".

Tosin, rehellisesti:

Tuollainen vartalon malli ei sytytä. Jos tuon ikäisillä naisilla on tuollainen vartalo, myönnän avoimesti katselevani nuorempia riippumatta omasta iästäni. Peppu ja reidet saa olla pyöreät tai paksutkin, ei keskivartalo. Ylipaino ja tätityyli myös vanhentavat, olisin arvioinut kaikkien iät melko lailla väärin.

Sorry :(

M/40

Voibei! Nyt kyllä kaikkia harmittaa!

Vierailija
87/127 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://m2.hm.com/m/fi_fi/naiset/osta-tuotteen-mukaan/hm-plus-sizes.html

Vierailija
88/127 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttävät ikäistään huomattavasti vanhemmilta. Suurelta osin juuri "tätimäisen" vartalomallin vuoksi.

Hoikka, kohtuupienirintainen, sporttinen ja hyväryhtinen vartalomalli auttaa pitkälle.

Sporttaa vaan niin paljon kuin huvittaa, mutta suuret rinnat eivät näytä sporttiselta. Urheilukentillä ei näy jättidaisareita.

No ei:D Sellainen jättihinkki voisi pamauttaa tajun kankaalle, jos se karkaisi liiveistä vaikkapa aitajuoksussa:'(

"Kiva" asenne teillä meitä isompia kohtaan. Miksi? Miten se sinua haittaa jos urheilen?

Niin. Urheilen.

Mitäs meinasit tehdä asialle? :D

Vierailija
89/127 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo naiset on selkeästi ylipainoisia, normaalipainoinen on 36-38 ja M.

Vierailija
90/127 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Urheilen.

No en mitään:) Varmaankin moikkaisin, jos tulisit mua vastaan:)

Vierailija
91/127 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Urheilen.

Tai no joo, haastaisin sinut leuanvetokisaan:D

Vierailija
92/127 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi löytyy entistä pienempiä kokoja!

Kyllä hennkamaukassa on aina ollut isojakin kokoja, ainakin Ruotsissa. Minä kävin Ruotsissa asuessani siellä 80-luvun alussa. Tosin oma kokoni oli silloin S.

Vierailija
93/127 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Urheilen.

Tai no joo, haastaisin sinut leuanvetokisaan:D

Ei kiitos. Anna mun elää ja liikkua rauhassa. En kaipaa sun hyväksyntää, moikkailua tai muutakaan :)

Vierailija
94/127 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minun mielestäni näyttävät ihan L-kokoisilta eli isoilta matameilta :D normaalipainoinen ihminen on yllättävän hoikka, uskon että kaikilla noilla leideillä paukutellaan ylipainon BMI-rajaa. Itsekin järkytyin miten vähän ihminen saa edes painaa kun oma paino kohosi ylipainon rajalle. Vaatteet olivat kuitenkin samoja 36, 38, muutama hassu 40 kun mitä kevyempänä käytin.

Mielestäni on vain hyvä jos vaatekokojen ei anneta karata käsistä. Ylipaino on oikea ongelma, ja koon LARGE pitäisi oikeasti alkaa soittamaan hälytyskelloja sen sijaa että aletaan lässyttää miten maha kyllä näyttää litteältä 37 asteen kulmassa sivultapäin katsottuna kun katsoja on parin promillen humalassa ja ilman silmälaseja. Ylipainon ja läskien tiedostaminen on vain niiden kantajan etu, saa elämäntaparemonttinn potkua.

Olet tietenkin aidosti huolissasi kansanterveydestä. Vai mikä syy sinulla on kantaa huolta muiden painosta tai ulkonäöstä?

No ehkäpä ihan se, että me hoikat maksamme veroina ylensyönnistä kehopositiiviselle kehittyneet sairaudet.

Höpö höpö, myös hoikat sairastavat. Me muut maksamme mt-häiriöisten anorektikkojen pitkät sairaalajaksot jossa aikuisia ihmisiä opetetaan syömään. Ihan vain yhtenä esimerkkinä. Itse olen aikuisiälläni ollut ylipainoinen, vaatekoko n40-44 riippuen vaatteen valmistajasta. Olen ollut työelämässä 43v ja aion olla vielä n 4v jos ei sitä ennen potkita pois niin kuin nykyään on tapana. Kuinka monta vuotta sinä olet ollut työelämässä.

Sulla karkaavat nyt faktat käsistä. Anorektikkoja on korkeintaan yksi 10000 punkeroa kohden.

Se oli vain yksi esimerkki.

Totuus on kuule kuitenkin se, ettei hoikkuus tai normaalipaino ole minkään sairauden riskitekijä.

Syystä jota ei tiedetä, sekä alzheimer että osteoporoosi ovat kuitenkin yleisempiä hoikilla. Normaalipainon määrittely on työn alla. Mikä päti 1950, ei päde enää. Keskipituus on kasvanut, samoin elintavat muuttuneet.

Vierailija
95/127 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on totta että monet käyttävät liian pieniä vaatteita! Mun äiti on hyvä esimerkki siitä. Hän väittää edelleen olevansa M-kokoa vaikka on oikeasti XL. ja siksi hän ei voi ostaa isompia kuin M-koon vaatteita vaikka ne ovat hänelle epämukavia ja kiristävät joka paikasta mutta kun ne menevät päälle ( ja venyvät) niin onhan ne sopivat. Ja hän on nyt kuuskymppinen! 

Ymmärrän että sellainen harhakuvitelma voi jäädä kun hartiaseutu ja lantio pysyvät suht samankokoisina, hieman laajentuneet mutta kun se vyötärö on nykyään leveämpi kuin lantio. Ja samanlaisia "siroja" mammoja on Suomi piukassa. 

Vierailija
96/127 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös vaatekoko 42 ja olen ylipainoinen. En luule olevani pieni.

Vierailija
97/127 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks M ole 38-40? Oli ainakin ysärillä.

Vierailija
98/127 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, myös hoikat sairastavat. Me muut maksamme mt-häiriöisten anorektikkojen pitkät sairaalajaksot jossa aikuisia ihmisiä opetetaan syömään. Ihan vain yhtenä esimerkkinä. Itse olen aikuisiälläni ollut ylipainoinen, vaatekoko n40-44 riippuen vaatteen valmistajasta. Olen ollut työelämässä 43v ja aion olla vielä n 4v jos ei sitä ennen potkita pois niin kuin nykyään on tapana. Kuinka monta vuotta sinä olet ollut työelämässä.

Sulla karkaavat nyt faktat käsistä. Anorektikkoja on korkeintaan yksi 10000 punkeroa kohden.

Se oli vain yksi esimerkki.

Totuus on kuule kuitenkin se, ettei hoikkuus tai normaalipaino ole minkään sairauden riskitekijä.

Syystä jota ei tiedetä, sekä alzheimer että osteoporoosi ovat kuitenkin yleisempiä hoikilla. Normaalipainon määrittely on työn alla. Mikä päti 1950, ei päde enää. Keskipituus on kasvanut, samoin elintavat muuttuneet.

Tämä ei kylläkään pidä paikkaansa:D 

Vierailija
99/127 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuaan M oli 38. Ja edelleen on, jos vaikka ompelet.

Vierailija
100/127 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ysärillä M oli 38 ja sitten M muutettiin myyntikokoon 38-40 2000-alussa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä