Haluaisin ostaa mökin mutta miehelle riittää purjevene. Hän sanoo että mökillä on yksinäistä
ja pitäis aina kutsua kavereita kylään. Itse en ole paljoa purjehtinut, mutta tyydynkö tähän?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Miten mökillä on yksinäistä, jos koko ajan pitää kutsua sinne kavereita? Eikö veneessä sitten ole yksinäistä?
Itse olen mökillä mieluiten yksin tai kahdestaan miehen kanssa. Aniharvoin kutsun sinne kavereita.
Veneellä pääsee paikkoihin, missä on muitakin ihmisiä. Mökki pysyy paikoillaan eikä siellä tapaa ketään, ellei erikseen kutsu sinne kavereita.
"Mökki on loputon työleiri."
Ei ollenkaan välttämättä. Meidän mökillä saan rentouduttua kaikkein parhaiten. Ei mitään pakkoa tehdä mitään, jos ei huvita. Voin olla möllöttää siellä päivät ja yöt läpeensä tekemättä mitään, jos haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten mökillä on yksinäistä, jos koko ajan pitää kutsua sinne kavereita? Eikö veneessä sitten ole yksinäistä?
Itse olen mökillä mieluiten yksin tai kahdestaan miehen kanssa. Aniharvoin kutsun sinne kavereita.
Veneellä pääsee paikkoihin, missä on muitakin ihmisiä. Mökki pysyy paikoillaan eikä siellä tapaa ketään, ellei erikseen kutsu sinne kavereita.
Me ainakin mennään mökille autolla. Sillä pääsee myös paikkoihin, missä on muitakin ihmisiä. Ja vaikka myrskyssä, kun veneellä ei pääse.
Kyllä veneilykin on varsin yksinäistä. Nimimerkillä kokemusta on.
Veneilijät eivät yleensä (varsinkaan purjeveneilijät) osta sitä venettä päästääkseen paikasta A paikkaan B jossa sitten vietetään paljon aikaa muiden kanssa. Veneilyssä se matka itsessään on päämäärä, se vesillä olo. Ja se se vastava yksinäistä onkin. Pienet ahtaat tilat. Yleisesti ottaen huonompi varustelutaso kuin mökillä. Puuhaa ja tekemistä on koko ajaksi. Tosin purjehtijat pitävät siitä puuhailusta.
Ei niin että pitäisin mökkeilystäkään, ei minua mökillekään saisi kuin vierailemaan. Mutta en purjevenettäkään haluaisi enkä osta hetkeäkään ap:n miehen kriteeriä että mökillä olisi yksinäisempää. Voihan se mökki olla x km päässä isommasta paikasta jonne pääsee turisemaan muiden kanssa samalla tavalla kuin purjeveneellä pääsee siellä paikassa B - kun sinne asti on ensin päästy.
Jos ei löydy yhteisymmärrystä niin älkää hankkiko kumpaakaan. Tai jos rahaa löytyy hankkikaa kumpikin.
Vuokraus on alkuun passeli vaihtoehto. Sinulla voi olla yliromanttinen näkemys mökkeilystä ja miehellä yliromanttinen/mikä lienee yli jotain näkemys purjehtimisesta.
Vierailija kirjoitti:
Mökki on loputon työleiri. Vene on taas suhteettoman kallis siinä vietetyn ajan suhteessa. Kokeilkaa ensin vuokrata, onko yhtään mielekästä.
Enemmän työtä purjeveneen eteen pitää tehdä kuin varustellun mökin.
Hyviä kommentteja kiitos teille!t.ap
Muiden kommentteja kaipaan vaikka pian on veneilyt veneilty tältä syksyltä.
Mutta mihin laitatte vauvan jos teillä on purjevene?
Niin aivan. Pitää kysyä mieheltä. Vielä ei vauvaa ole.
Ei omaa mökkiä! Ei omaa venettä! Molemmista on hirveä riesa. Aina voi vuokrata siksi ajaksi kun tarvitsee. Vuokramökkeilyssä se hyvä puoli että ei ole pakko olla aina samalla paikkakunnalla lomilla, mökin tai loma-asunnon voi vuokrata myös ulkomailta.
Vierailija kirjoitti:
Niin aivan. Pitää kysyä mieheltä. Vielä ei vauvaa ole.
No eihän ihminen ole kuin yhden vuoden vauva.
Ymmärrän molempia. Itse en ikinä suostuisi mökkiin, en keksi mitään tylsempää kuin kököttää siellä kesät pitkät kahdestaan. Tai jos on lapsia niin niiden kanssa. Olen aivan liian sosiaalinen ihminen mökkeilyyn.
Toisaalta vene on hirmuisen kallis, kausi on lyhyt ja ylläpidossa riittää työtä. Niin kyllä mökissäkin. Veneen kanssa kyllä pääsee paikkoihin missä on ihmisiä, joten siksi itse valitsisin noista ehkä sen veneen.
Joku ehdotti että vuokraktaa molemmat, testatkaa ja keskustelkaa sitten. Hyvä idea mielestäni.