Haluaisin ostaa mökin mutta miehelle riittää purjevene. Hän sanoo että mökillä on yksinäistä
ja pitäis aina kutsua kavereita kylään. Itse en ole paljoa purjehtinut, mutta tyydynkö tähän?
Kommentit (35)
Miehellä on purjevene ja sinä ostat mökin.
Vuokraa mökki ja mies vuokraa veneen. Teette kunnon testin. Sitten avointa keskustelua.
Purjevene on kiva, mutta kallis siihen nähden kuinka vähän Suomessa on kelejä purjehtimiseen. Mökillä voi olla ympäri vuoden. Jos on rahaa niin ostakaa molemmat.
Mökki on loputon työleiri. Vene on taas suhteettoman kallis siinä vietetyn ajan suhteessa. Kokeilkaa ensin vuokrata, onko yhtään mielekästä.
Ostakaa mökki saaristosta automatkan päästä ja pienempi purjevene. Meillä on sellainen kolmen yövyttävä, muutaman tonnin pieni purjevene. M*nanjatkeeksihan siitä ei ole, mutta kyllä sillä pääsee veneilystä nauttimaan, voi yöpyä vierasvenesatamissa ja luonnonsatamissa. Ja on niin merikelpoinen, että voi purjehtia Ahvenanmaalle.
Saaistomökillä pääsen nauttimaan merestä. Ja sieltä pääsee veneellä heti sitten jo kunnon purjehdusseuduille.
Henkilökohtaisesti en tykkää vierasvenesatamista. Mielummin purjehdus aution saaren rantaan.
Viikonloppu käytössä purjevene on ikään kuin mökki. Mitään pidempää reissua ei oikein ehdi tehdä, korkeintaan mennään johonkin lähinpään vierasvenesatamaan. Jossa sitten nöketään se viikonloppu.
Niin. Mies sanoo että sitten kun hän jää joskus eläkkeelle voitais mökki hankkia. Siihen on aikaa yli 20 vuotta.
Älkää ostako kumpaakaan. Mökkeily on niin last season ja purjeveneily yliarvostettua.
Kaikki eivät välitä mökkeilystä. Noista kahdesta
valitsisin mieluummin purjeveneen.
Niin se mökin osto sit siirtyy näillä näkymin sen 20 vuotta jos ollaan silloin vielä yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Niin se mökin osto sit siirtyy näillä näkymin sen 20 vuotta jos ollaan silloin vielä yhdessä.
Niin? Mitä sitten? Mitä täällä uliset?
Osta mökki omilla rahoillasi, jos haluat sen heti. Ei miehen tarvitse tehdä isoja hankintoja sinun käskystäsi, jos hän ei itse halua.
Vierailija kirjoitti:
Mökki on loputon työleiri.
Kyllä siihen veneenkin huoltoon menee ihan tolkuttomasti aikaa sen pari kertaa vuodessa (tai reippaasti rahaa, jos teettää kaiken ulkopuolisella). Kaikenlaista pohjan pesua, maalausta, moottorin huoltoa jne. Eikä ole ihan ilmaista nostella venettä vedestä maalle ja takaisin, vuokrata sille säilytyspaikkaan talveksi jne.
Miten mökillä on yksinäistä, jos koko ajan pitää kutsua sinne kavereita? Eikö veneessä sitten ole yksinäistä?
Itse olen mökillä mieluiten yksin tai kahdestaan miehen kanssa. Aniharvoin kutsun sinne kavereita.
Veneessä on vielä Yksinäisempää ja vähemmän tekemistä.
Mut älkää ostako kumpaakaan niin kauan kuin ette ole samaa mieltä.