Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on menossa koe, katson kauanko likaiset astiat lojuvat tiskialtaassa jos minä en niitä tiskaa

Vierailija
15.09.2019 |

Nyt siinä on tainnut olla pari lautasta, haarukoita ja veitsiä ainakin toista viikkoa. Alkaneet jo selvästi haista ja ovat kauttaaltaan limaisia. Kauanko veikkaatte että menee ennen kuin mies saa ne tiskattua?

Kommentit (299)

Vierailija
221/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin itsekin eilen, menevätkö loput ruoat jääkaappiin (eli se osa joka jäi yli). Ei mennyt ei, siinä ne on pöydällä vieläkin. Mulle naputetaan ruokahävikistä kyllä? Sama juttu noiden tiskien kanssa. Tai kun saunalta pitäisi joskus kantaa likapyykki ihan kodinhoitohuoneeseen, ei kuulemma ole puhtaita housuja. Odotan mielenkiinnolla.

Vierailija
222/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun mies tekee vastaavan kokeen ja jättää auton öljyt vaihtamatta, odottaa niin kauan että sinä teet sen? Naiset naiset.. tehkää osanne!

Tuota varten on autohuoltoja, ei tarvitse kuin varata aika ja ajaa paikalle.

No, voithan sinä palkata jonkun teille sitten tiskaamaankin, jos kerran se tiskaaminen on niin kovin vaikeaa etkä sitä halua itse tehdä. Sama juttu kuin öljyn vaihtojen kanssa jos sitä ei itse halua tehdä.

Öljynvaihto maksaa alle satasen, kerran vuodessa. Jos tiskaamista olisi 1 tunti viikossa, se tulisi maksamaan yli 1 000 € vuodessa, kotitalousvähennys huomioiden. Ja rehti ja reilu suomalainen mies maksattaisi sen naisella, kun nainen ei halua yksin tiskata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tein vastaavan testin tyhjien vessapaperirullien kanssa. Oliskohan niitä 4-5 kpl kerääntynyt per vessa ennen kuin muut tajusivat etten enää siivoa niitä:)

Kaikki muu siivous kyllä sujuu mutta nuo on olleet miehelle ja teinille tosi vaikeita...

Mulla on niitä varmaan 20 odottamassa kierrätystä. Mitä haittaa niistä on, kun eivät likaa tai homehdu? Ihme nipottajia täällä. Ja mä oon vielä nainen.

Vierailija
224/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Mä en ymmärrä mikä pyykinpesussa on niin vaikeaa. Sen kuin nakkaa likapyykit koneeseen ja laittaa ne kuivamaan. Tai jos pitää viedä lakanapyykki kuivamaan taloyhtiön kuivaushuoneeseen, niin ei sitäkään tarvitse tehdä kuin n. Kerran kuussa

En minä ole piika. Vaikka työ olisi miten helppoa, minun ei kuulu hoitaa sitä yksin. Mutta tule meidän firmaan töihin. Minun työni on tosi helppoa, joten voit hoitaa kaiken kun minä juon kahvia ja palstailen.

Vierailija
225/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun eukko teki silleen kun kiinostuin kotitöistä että meni tutun miehen huushollia hinkkaamaan. ilmeisesti en ois saanu koskea imuriin tai muihin aparaatteihin. tuli siis kotiin kunhan oli saanut kotityö kiintiönsä täytee. hassu kokemus.

Vierailija
226/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska aikaisemmin ei tullut vastausta, niin kysyn uudelleen. Miksi te olette parisuhteessa sellaisen henkilön kanssa, joka aiheuttaa noin paljon harmaita hiuksia? Ja sitten näpäytellään ihan oudolla oikuttelulla.

Vierailija
227/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

grr kirjoitti:

mun eukko teki silleen kun kiinostuin kotitöistä että meni tutun miehen huushollia hinkkaamaan. ilmeisesti en ois saanu koskea imuriin tai muihin aparaatteihin. tuli siis kotiin kunhan oli saanut kotityö kiintiönsä täytee. hassu kokemus.

Oletko sä nyt ihan varma, että se on hinkannut siellä huushollia?

Tämä on ilmeisesti se säännön vahvistava poikkeus, naisilla ei yleisesti ole mitään kotityögeenejä tai edes -intohimoja. Johan niitä kutsuttaisiin kotiharrastuksiksi, jos ne olisivat jotenkin kivoja.

Vierailija
228/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö kolmen lapsen yh-äidin tehdä sama? Huvittava ketju. Kyllä sitä saa ihan itse tehdä kaikki kotityöt. Myöhemmin kun lapset kasvavat ehkä auttavat. Olisin onnellinen kun joku auttaisi joskus jossakin, ei häiritsisi tiskit yhtään.

Vierailija
229/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisko sopia pelisäännöt / tehtävänjako ja huolehtia että niitä noudatetaan?

Mä imuroin kerran viikossa, luuttuan pari kertaa kuussa ja pidän kämpän perussiistinä, mies käy kaupassa, tekee safkat ja tiskaa (syö kotona joka päivä kahdesti, minä ~4 kertaa viikossa iltaisin).

Pyykit pesee se, kuka puhdasta vaatetta just silloin kaipaa.

Kylppäriä nyt siivotaan ns. jatkuvasti, pyyhkäisen altaan ja tiskikoneen päällisen hampaita pestessäni, pöntön pitää molemmat puhtaana jatkuvasti (ihan peruskunnioitusta toista kohtaan), suihkun huuhtaisen aineella samalla kun käyn suihkussa. Perusteellinen siivoaminen sitten vähän harvemmin, sen tekee jompikumpi.

Hän huolehtii omat tavaransa, minä omani.

Helppoa, kun osaa tehdä kompromisseja ja keskustella TASAVERTAISEN KUMPPANINSA kanssa.

Näin minäkin asian näen.

Mutta minkä neuvon annat sellaisella, jonka puoliso EI TEE. Keskustelusta huolimatta. Ainoa vaihtoehto on siis jättää? Ja sekö on helppoa, lähteä parisuhteesta jossa on ollut vuosia, joka muuten saattaa olla hyvä, ja jonka alussa puoliso ei käyttäytynyt näin?

Kyllä. En minä jaksaisi pitkään katsella jos puolison touhut tai tekemättä jättämättömät asiat ketuttaa joka ikinen päivä. Mikä järki sellaisessa suhteessa on?

Vierailija
230/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun mies tekee vastaavan kokeen ja jättää auton öljyt vaihtamatta, odottaa niin kauan että sinä teet sen? Naiset naiset.. tehkää osanne!

Ei meillä kumpikaan vaihda öljyjä autoon saatikka vaihtaisi renkaita itse. Huoltoliikkeet on olemassa. 

Vierailija
231/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö kolmen lapsen yh-äidin tehdä sama? Huvittava ketju. Kyllä sitä saa ihan itse tehdä kaikki kotityöt. Myöhemmin kun lapset kasvavat ehkä auttavat. Olisin onnellinen kun joku auttaisi joskus jossakin, ei häiritsisi tiskit yhtään.

Entinen yh vastaa. Eri tilanne: kahden aikuisen suhteessa vastuu arjen sujumisesta pitäisi olla molemmilla, eikä vain toisella. Ongelmana on epäoikeudenmukaisuus, ei työt niinkään.

Vierailija
232/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kumppanisi on ensimmäisen 2 viikon aikana tottunut siihen, että sinä tiskaat, pitää hän sitä jo itsestäänselvyytenä, eikä älyä, että nyt on hänen vuoronsa. 2 viikon jälkeen voi vielä tehota se, että erikseen sanot hänelle, että nyt on hänen vuoronsa tiskata. Mutta jos hän on kotonaan tottunut, että äiti aina tiskaa, ei tehoa mikään. Jos olet vuoden päivät huolehtinut tiskeistä, vaikka olisit välillä vihjannut, että on puolisosi vuoro, mutta kuitenkin lopulta olet tiskannut, on peli jo kokonaan menetetty. Hän ei tiskaa ennen kuin on 100% varma, että sinä et enää koskaan palaa hänen elämäänsä.

Vierailija
233/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai saat tehdä itse kotityöt. Sinä olet perheen ainut aikuinen. Kenen ne pitäisi sinulle tehdä?

Mitä huvittavaa sinä näet siinä, että muut eivät halua tehdä perheen toiselle aikuiselle kuuluvia töitä? Pidät tasavertaisuuden vaatimista huvittavana, eli olet ihan täysi kynnysmatto.

Vierailija
234/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tein vastaavan testin tyhjien vessapaperirullien kanssa. Oliskohan niitä 4-5 kpl kerääntynyt per vessa ennen kuin muut tajusivat etten enää siivoa niitä:)

Kaikki muu siivous kyllä sujuu mutta nuo on olleet miehelle ja teinille tosi vaikeita...

Mulla on niitä varmaan 20 odottamassa kierrätystä. Mitä haittaa niistä on, kun eivät likaa tai homehdu? Ihme nipottajia täällä. Ja mä oon vielä nainen.

Huono asenne parisuhteessa. Minulle on valitettu mm. siitä että en sulje ovia, en sammuta valoja ja jätän sukkia lojumaan. Olisin minäkin voinut alkaa tivata, mitä haittaa noista muka on ja itsepäisesti jatkaa kuten ennenkin. Mutta päätin mieluummin tehdä toiselle mieliksi.

Ja en sitten tarvitse keneltäkään tähän saarnaa, miksi valot pitäisi sammuttaa ja ovet sulkea.

Vierailija
235/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska aikaisemmin ei tullut vastausta, niin kysyn uudelleen. Miksi te olette parisuhteessa sellaisen henkilön kanssa, joka aiheuttaa noin paljon harmaita hiuksia? Ja sitten näpäytellään ihan oudolla oikuttelulla.

Mä oon miettinyt ihan samaa. En oo moneen vuoteen ollut parisuhteessa, koska viihdyn sinkkuna ja yksin. Miksi olla jonkun kanssa, jota haukkua mieslapseksi, vauvaksi ja mammanpojaksi? Vähän surulliseksi vetää, kun elämän suurimpia kohokohtia on, kun pääsee vauvapalstalle kerskailemaan, kuinka loistavan tempun teki ny typerälle äijälleen Ja kaikki yhtä keskinkertaisissa ja onnettommissa suhteissa hurraavat ja taputtavat, että jes, sika saa maistaa omaa lääkettään. Onpa todella kunnioittavia parisuhteita täällä. No, onneks ei ite tartte, vaan saa olla niin sotkuinen tai siisti kuin haluaa. Mä oon mielummin yksin kuin ees keskinkertaisessa suhteessa. Parisuhde ei ole mikään pakko, voi aivan hyvin valita sinkkuuden. Kai osa ei osaa olla yksin tai sitä pidetään jonain statuskysymymsenä. Alkakaa elää omaa elämäämme ja jättäkää ne kiukuttelevat ukkonne, elämänlaatu paranee kummasti.

Vierailija
236/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut aivan tismallaan saman tistitestin kokeeksi. Paitsi että astiat ei edes ehtineet limottua ja haista enne kuin tiskasin. Aikaa myöten tuli sama imuroinnin kanssa, ja sitten pyykkien, sitten petivaatteiden vaihdon kanssa. Nämä kaikki siis vaikka hoidin oman osuuteni itse ja omatoimisesti, mutta hänen mielestään en tarpeeksi pian tai riittävän usein. Sitten eräs kaunis päivä tein saman kumppanille, että autosta on ollu toinen ajovalo pimeänä jo kohta pari viikkoa ja syksypimeät tulossa, että kauanko ajattelit sen vaihtoa venyttää, se on yhden minuutin homma? Ei tarvinne erikseen kertoa mikä oli reaktio.

Nämä tällaiset oikkuilut toimii vain yhteen suuntaan. Jos tiskaat ja imuroit ja peset pyykit ja vaihdat petivaatteet ja teet kaikesta muustakin oman osasi, niin aina löytyy jotain mitä et osaa naisen mielestä tehdä hyvin/tarpeeksi/riittävän usein/tarpeeksi pian, aina. Ja tänäkin päivänä on edelleen olemassa erikseen ne miesten hommat ja naisten hommat kuten aina ennenkin, mutta nykyään miesten tulee tehdä myös naisten hommia, mutta naisten ei tarvitse osata miesten hommia. Jos tästä valittaa tai edes mainitsee, niin et ole "oikea mies", jos naisilta kysytään. Sitten ihmetellään yksin (vapaaehtoisesti) asuvien alati kasvavaa määrää suomessa.

Vierailija
237/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono asenne parisuhteessa. Minulle on valitettu mm. siitä että en sulje ovia, en sammuta valoja ja jätän sukkia lojumaan. Olisin minäkin voinut alkaa tivata, mitä haittaa noista muka on ja itsepäisesti jatkaa kuten ennenkin. Mutta päätin mieluummin tehdä toiselle mieliksi.

Ja en sitten tarvitse keneltäkään tähän saarnaa, miksi valot pitäisi sammuttaa ja ovet sulkea.

En oo parisuhteessa eikä nuo haittaa mua itteäni yhtään. En tajua, mitä haittaa noista on. Siinähän ne nököttää. Eri asia, jos ois jotain biojätettä ympäri lattiaa. Se alkaisi haisemaan ja homehtumaan.

Vierailija
238/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joutunut aivan tismallaan saman tistitestin kokeeksi. Paitsi että astiat ei edes ehtineet limottua ja haista enne kuin tiskasin. Aikaa myöten tuli sama imuroinnin kanssa, ja sitten pyykkien, sitten petivaatteiden vaihdon kanssa. Nämä kaikki siis vaikka hoidin oman osuuteni itse ja omatoimisesti, mutta hänen mielestään en tarpeeksi pian tai riittävän usein. Sitten eräs kaunis päivä tein saman kumppanille, että autosta on ollu toinen ajovalo pimeänä jo kohta pari viikkoa ja syksypimeät tulossa, että kauanko ajattelit sen vaihtoa venyttää, se on yhden minuutin homma? Ei tarvinne erikseen kertoa mikä oli reaktio.

Nämä tällaiset oikkuilut toimii vain yhteen suuntaan. Jos tiskaat ja imuroit ja peset pyykit ja vaihdat petivaatteet ja teet kaikesta muustakin oman osasi, niin aina löytyy jotain mitä et osaa naisen mielestä tehdä hyvin/tarpeeksi/riittävän usein/tarpeeksi pian, aina. Ja tänäkin päivänä on edelleen olemassa erikseen ne miesten hommat ja naisten hommat kuten aina ennenkin, mutta nykyään miesten tulee tehdä myös naisten hommia, mutta naisten ei tarvitse osata miesten hommia. Jos tästä valittaa tai edes mainitsee, niin et ole "oikea mies", jos naisilta kysytään. Sitten ihmetellään yksin (vapaaehtoisesti) asuvien alati kasvavaa määrää suomessa.

Suosittelen vapaaehtoista ja sopusointuista sopimista, mutta vaikka on nk. miesten ja naisten töitä niin voi olla niinkin, että nainen tekee osan miestentöistä, jolloin luonnollisesti mies ottaa taas jotain sieltä naisten töistä hoitaakseen vastapainoksi. Ja koska yleensä molemmat ovat työssäkäyviä, lankeaa kotitöistä automaattisesti siivu molemmille - ne on yleensä niitä nk. naisten töitä. 

Vierailija
239/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos sinä vaihdat polttimon autoon tai vaihdatat autohuollossa (max. puoli tuntia), kumppanisi saa sitten siivota, tiskata, pyykätä ja laittaa ruokaa joka ikinen päivä? Ei ihme että olet sinkku.

Vierailija
240/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo parisuhteessa eikä nuo haittaa mua itteäni yhtään. En tajua, mitä haittaa noista on. Siinähän ne nököttää. Eri asia, jos ois jotain biojätettä ympäri lattiaa. Se alkaisi haisemaan ja homehtumaan.

Etkö ymmärrä ponttia? Ei minuakaan ne sukat haittaa. Jätin ne aina lojumaan sinkkuna. Miestäni haittasi, joten halusin olla mukava ja tein kuten hän haluaa. Ei parisuhde toimi niin, että yrittää jatkuvasti tyrkyttää omaa tapaansa muka parempana kun toisella on oma käsityksensä. Ja parisuhteista tässä keskustelussa puhutaan.

Onko ihmisistä oikeasti tullut someaikana tyhmempiä, kun tuntuu että joka ikinen kommentti pitää vääntää ratakiskosta moneen kertaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme