Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on menossa koe, katson kauanko likaiset astiat lojuvat tiskialtaassa jos minä en niitä tiskaa

Vierailija
15.09.2019 |

Nyt siinä on tainnut olla pari lautasta, haarukoita ja veitsiä ainakin toista viikkoa. Alkaneet jo selvästi haista ja ovat kauttaaltaan limaisia. Kauanko veikkaatte että menee ennen kuin mies saa ne tiskattua?

Kommentit (299)

Vierailija
241/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joutunut aivan tismallaan saman tistitestin kokeeksi. Paitsi että astiat ei edes ehtineet limottua ja haista enne kuin tiskasin. Aikaa myöten tuli sama imuroinnin kanssa, ja sitten pyykkien, sitten petivaatteiden vaihdon kanssa. Nämä kaikki siis vaikka hoidin oman osuuteni itse ja omatoimisesti, mutta hänen mielestään en tarpeeksi pian tai riittävän usein. Sitten eräs kaunis päivä tein saman kumppanille, että autosta on ollu toinen ajovalo pimeänä jo kohta pari viikkoa ja syksypimeät tulossa, että kauanko ajattelit sen vaihtoa venyttää, se on yhden minuutin homma? Ei tarvinne erikseen kertoa mikä oli reaktio.

Nämä tällaiset oikkuilut toimii vain yhteen suuntaan. Jos tiskaat ja imuroit ja peset pyykit ja vaihdat petivaatteet ja teet kaikesta muustakin oman osasi, niin aina löytyy jotain mitä et osaa naisen mielestä tehdä hyvin/tarpeeksi/riittävän usein/tarpeeksi pian, aina. Ja tänäkin päivänä on edelleen olemassa erikseen ne miesten hommat ja naisten hommat kuten aina ennenkin, mutta nykyään miesten tulee tehdä myös naisten hommia, mutta naisten ei tarvitse osata miesten hommia. Jos tästä valittaa tai edes mainitsee, niin et ole "oikea mies", jos naisilta kysytään. Sitten ihmetellään yksin (vapaaehtoisesti) asuvien alati kasvavaa määrää suomessa.

Suosittelen vapaaehtoista ja sopusointuista sopimista, mutta vaikka on nk. miesten ja naisten töitä niin voi olla niinkin, että nainen tekee osan miestentöistä, jolloin luonnollisesti mies ottaa taas jotain sieltä naisten töistä hoitaakseen vastapainoksi. Ja koska yleensä molemmat ovat työssäkäyviä, lankeaa kotitöistä automaattisesti siivu molemmille - ne on yleensä niitä nk. naisten töitä. 

Parempi vaihtoehto on, että ei lähde tuolle hölmölle naisten ja miesten työt-linjalle. Kyllä se auton lamppukin ihan käsillä vaihdetaan ja kädet löytyy molemmilta. Ja ohjeet youtubesta.

Vierailija
242/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos sinä vaihdat polttimon autoon tai vaihdatat autohuollossa (max. puoli tuntia), kumppanisi saa sitten siivota, tiskata, pyykätä ja laittaa ruokaa joka ikinen päivä? Ei ihme että olet sinkku.

Et tainnut lukea ihan ajatuksella kirjoitustani? Teen osani kotitöistä ja laitan ruokaa jatkuvasti, en laske edes kokkausta kotitöiksi koska se on kivaa. En myöskään ole sinkku. Ja kuka vaihdattaa autoon ajovalopolttimon autohuollossa, kamoon! Pointtini oli, että menepä edes ehdottamaan naiselle jotain ns miesten hommaa, niin tällaista saat sitten kuulla. Kiitos kun todistit sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joutunut aivan tismallaan saman tistitestin kokeeksi. Paitsi että astiat ei edes ehtineet limottua ja haista enne kuin tiskasin. Aikaa myöten tuli sama imuroinnin kanssa, ja sitten pyykkien, sitten petivaatteiden vaihdon kanssa. Nämä kaikki siis vaikka hoidin oman osuuteni itse ja omatoimisesti, mutta hänen mielestään en tarpeeksi pian tai riittävän usein. Sitten eräs kaunis päivä tein saman kumppanille, että autosta on ollu toinen ajovalo pimeänä jo kohta pari viikkoa ja syksypimeät tulossa, että kauanko ajattelit sen vaihtoa venyttää, se on yhden minuutin homma? Ei tarvinne erikseen kertoa mikä oli reaktio.

Nämä tällaiset oikkuilut toimii vain yhteen suuntaan. Jos tiskaat ja imuroit ja peset pyykit ja vaihdat petivaatteet ja teet kaikesta muustakin oman osasi, niin aina löytyy jotain mitä et osaa naisen mielestä tehdä hyvin/tarpeeksi/riittävän usein/tarpeeksi pian, aina. Ja tänäkin päivänä on edelleen olemassa erikseen ne miesten hommat ja naisten hommat kuten aina ennenkin, mutta nykyään miesten tulee tehdä myös naisten hommia, mutta naisten ei tarvitse osata miesten hommia. Jos tästä valittaa tai edes mainitsee, niin et ole "oikea mies", jos naisilta kysytään. Sitten ihmetellään yksin (vapaaehtoisesti) asuvien alati kasvavaa määrää suomessa.

Suosittelen vapaaehtoista ja sopusointuista sopimista, mutta vaikka on nk. miesten ja naisten töitä niin voi olla niinkin, että nainen tekee osan miestentöistä, jolloin luonnollisesti mies ottaa taas jotain sieltä naisten töistä hoitaakseen vastapainoksi. Ja koska yleensä molemmat ovat työssäkäyviä, lankeaa kotitöistä automaattisesti siivu molemmille - ne on yleensä niitä nk. naisten töitä. 

Parempi vaihtoehto on, että ei lähde tuolle hölmölle naisten ja miesten työt-linjalle. Kyllä se auton lamppukin ihan käsillä vaihdetaan ja kädet löytyy molemmilta. Ja ohjeet youtubesta.

No se tuossa just oli pointti, mutta ulosantini epäselvä. Eli on joukko töitä ja siitä sitten tehdään jakoa ja naiselle joko osuu tai ei miesten töitä (itse teen niitä ihan mielelläni) mutta miehelle osuu väistämättä nk. naistentöitä, jos molemmat käyvät töissä. 

Vierailija
244/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun mies tekee vastaavan kokeen ja jättää auton öljyt vaihtamatta, odottaa niin kauan että sinä teet sen? Naiset naiset.. tehkää osanne!

Olen ollut aika monessa parisuhteessa, eikä yhdessäkään mies ole vaihtanut autoon öljyjä. Eikä vaihda tuttavien miehetkään. Missä todellisuudessa sinä oikein elät?

Montako kertaa olet vienyt autonne öljynvaihtoon ja mitä öljyä olet silloin autoon ottanut? Entäs määräaikaishuollot? Ihmiset elävät siinä todellisuudessa, jonka he ovat itselleen määritelleet. Jos ei ole tiskikonetta ja tiskaaminen on vakiintunut naisen hommaksi, niin kyseessä on tilanne, jossa nainen jättää työnsä tekemättä. Ja sekin tilanne käännetään taas tällä palstalla miehen viaksi. Naurettavaa ja lapsellista. Jos ei töitä ole sovittu, niin sopikaa.

Et oo tosissas, kuinka tynnyrissä kasvanut maalaistollo voi joku olla. Minulla on ollut oma auto vuodesta 1992 ja ensimmäisinä vuosina poikaystävä hoiti jutut, koska oli ammatiltaan automekaanikko. Sen jälkeen olen ihan itse hoitanut kaikki huollot, korjaukset, katsastukset, renkaanvaihtojen organisoinnit, uusien autojen oston ja valinnan jne. 

Et edes ymmärtänyt lukemaasi ja haukut muita tolloiksi.

Vierailija
245/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos sinä vaihdat polttimon autoon tai vaihdatat autohuollossa (max. puoli tuntia), kumppanisi saa sitten siivota, tiskata, pyykätä ja laittaa ruokaa joka ikinen päivä? Ei ihme että olet sinkku.

Et tainnut lukea ihan ajatuksella kirjoitustani? Teen osani kotitöistä ja laitan ruokaa jatkuvasti, en laske edes kokkausta kotitöiksi koska se on kivaa. En myöskään ole sinkku. Ja kuka vaihdattaa autoon ajovalopolttimon autohuollossa, kamoon! Pointtini oli, että menepä edes ehdottamaan naiselle jotain ns miesten hommaa, niin tällaista saat sitten kuulla. Kiitos kun todistit sen.

No esim minä vaihdatan polttimon autohuollossa, kamoon! Käytän aina määräaikaishuollossa ennen katsastusta ja siinä se menee samalla. Maksaa kympin. Jos sinä haluat etsiä polttimon kaupasta ja sitten vielä selvittää, miten se vaihdetaan nykyiseen autoosi, siitä vain. Minulla on varaa maksaa se muutama euro säästyneestä vapaa-ajasta. Minä muuten leivon leivän itse. Et kai sinä osta sitä valmiina, kamoon!

Kerropa nyt mitä tässä mielestäsi olet todistanut? Koska minä näen vain katkeran miehen valittamassa siitä, että hänen lampunvaihtonsa ei vapauta häntä kotitöistä.

Vierailija
246/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jotenkin niin hilpeetä lukea. Koska minunkaan mies ei varmasti tajuaisi itse siivota. Miten ne ei vaan tajua??

En itse vaan pystyisi moiseen kokeiluun sillä en kestä asua paskan keskellä. Enkä limaisten tiskien! Imuroimisen kun jättäisi niin kahlattaisiin koirankarvoissa.

Vierailija
247/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli aikanaan tollanen miesten työt-naisten työt -mies, tosin hän krapuloissaan kinusi kerran minulta renkaanvaihdon ("miesten työ") ja hän tarjoutui sillä aikaa laittamaan ruokaa ("naisten työ"). Näin tehtiin. Seuraus? Seuraavasta päivästä eteenpäin olin jälleen yksin vastuussa ruoanlaitosta, kun taas mies sai renkaanvaihtoonsa vuoden tauon. Viisastuin kerrasta, liitto ei jatkunut enää kauaa tuon jälkeen.

Vierailija
248/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on jotenkin niin hilpeetä lukea. Koska minunkaan mies ei varmasti tajuaisi itse siivota. Miten ne ei vaan tajua??

En itse vaan pystyisi moiseen kokeiluun sillä en kestä asua paskan keskellä. Enkä limaisten tiskien! Imuroimisen kun jättäisi niin kahlattaisiin koirankarvoissa.

No siksi, että siivoaminen kuuluu naisille. Siksi miehet eivät tajua. Sama juttu työpaikalla. Jos jokin asia on hoitamatta, se tarkoittaa että sitä ei ole määrätty kenellekään ja kaikki ajattelevat, että tuo ei kuulu minun tehtäviini. Niin ajattelee mieskin: tämä on naisen tehtävä, joten minun ei tarvitse sitä tehdä kun sitä ei ole minulle delegoitu.

Vierailija
249/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan oikeasti millaisia "miehiä"!? Ne miehet, joiden kanssa minä olen asunut saman katon alla ovat kyllä aina siivonneet jälkensä oma-aloitteisesti, kuin myös on toiminut kaikki kotityöt 50-50. Esimerkiksi isäni teki paljon parempaa ruokaa, kuin äitini ja hän yleensä vastasi ruokapuolesta.

Vierailija
250/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siksi, että siivoaminen kuuluu naisille. Siksi miehet eivät tajua. Sama juttu työpaikalla. Jos jokin asia on hoitamatta, se tarkoittaa että sitä ei ole määrätty kenellekään ja kaikki ajattelevat, että tuo ei kuulu minun tehtäviini. Niin ajattelee mieskin: tämä on naisen tehtävä, joten minun ei tarvitse sitä tehdä kun sitä ei ole minulle delegoitu.

Kuka olettaa, että siivoaminen kuuluu naiselle? Tuleeko joku nainen siivoamaan sinkkumiehenkin kodin? Toki varmasti tällaisiakin tapauksia on, kun äiti tulee siivoamaan mammanpojan kutipaperit...

Vierailija
251/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos passiivis-aggressiivisuuden sijasta vaikka kysyisit että jospa joku ne voisi siitä tiskata

Siitä tietää ettei arki suju jos edes noin pienessä asiassa ei kommunikaatio pelaa

Vierailija
252/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka olettaa, että siivoaminen kuuluu naiselle? Tuleeko joku nainen siivoamaan sinkkumiehenkin kodin? Toki varmasti tällaisiakin tapauksia on, kun äiti tulee siivoamaan mammanpojan kutipaperit...

No ne miehet olettavat jotka eivät siivoa yhteistä kotia. Tietenkin.

Vierailija
253/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun mies tekee vastaavan kokeen ja jättää auton öljyt vaihtamatta, odottaa niin kauan että sinä teet sen? Naiset naiset.. tehkää osanne!

Tuota varten on autohuoltoja, ei tarvitse kuin varata aika ja ajaa paikalle.

Tiskausta varten on paperilautaset, mukit ja ruokailuvälineet keksitty jo iät ja ajat sitten.

Vierailija
254/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esim minä vaihdatan polttimon autohuollossa, kamoon! Käytän aina määräaikaishuollossa ennen katsastusta ja siinä se menee samalla. Maksaa kympin. Jos sinä haluat etsiä polttimon kaupasta ja sitten vielä selvittää, miten se vaihdetaan nykyiseen autoosi, siitä vain. Minulla on varaa maksaa se muutama euro säästyneestä vapaa-ajasta. Minä muuten leivon leivän itse. Et kai sinä osta sitä valmiina, kamoon!

Kerropa nyt mitä tässä mielestäsi olet todistanut? Koska minä näen vain katkeran miehen valittamassa siitä, että hänen lampunvaihtonsa ei vapauta häntä kotitöistä.

Minun ei tarvitse selvittää miten se polttimo vaihdetaan, koska tiedän sen jo valmiiksi. Riippumatta autosta. Sen kun näkee sillein, että ihan omin kätösin avaa konepellin ja katsoo sinne omilla silmillä. Mut eihän siinä, jos sun vapaa-aika maksaa 7€/minuutti, niin vaihdata se huollossa sitten, eihän se minulta ole pois. Älä edes kysy miksi 7€, koska en jaksa sitä rautalangasta vääntää. Ja ruisleivän ostan kaupasta, vaaleata pullaleipää en syö, mutta myönnettäköön että kerran pari vuoteen leipaisen olutrieskan.

En ole missään vaiheessa valittanut, että polttimonvaihdon pitäisi vapauttaa minut kotitöistä. Sanon nyt kolmannen kerran, että teen kotona oman osani. Ei jaksais kovin montaa kertaa toistaa samoja asioita aikuiselle(?) ihmiselle. 

Vierailija
255/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos passiivis-aggressiivisuuden sijasta vaikka kysyisit että jospa joku ne voisi siitä tiskata

Siitä tietää ettei arki suju jos edes noin pienessä asiassa ei kommunikaatio pelaa

Ja sitten oletkin jatkossa vastuussa siitä, että pyydät tiskaamaan. Kun otat sen vastuunkantajan roolin jakamalla työt, se tarkoittaa että jatkossa joko pyydät tai teet itse. Vastapuoli odottaa passiivisena ilman vastuuta. Ja bonuksena: kun pyydät tiskaamaan, pyyntöösi suostuminen on palvelus sinulle.

Aikuisen pitää tajuta tehdä osuutensa sanomatta. Jos ei tajua, passiivis-aggressiivinen suhtautuminen tai ihan vain aggressiivinen suhtautuminen on ihan korrekti reaktio. Eikö se muka ole passiivis-aggressiivista, että olettaa toisen tekevän kaiken yksin?

Vierailija
256/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ulos! Ja peilin ääreen miettimään, miten tulikin otettua tuommoinen tollo puolisoksi. Ja oppimista kehiin, jos ei osaa paremmin osaa valita, niin kannattaa olla yksin.

Ehei. Sillä eihän asia ole ap:n perheessä edes ongelma. Jos olisi, sille tehtäisiin jotain eikä nassutettaisi täällä.

Vierailija
257/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä yritti tuota. Oli ollut ihan omatoiminen ennen yhteenmuuttoa, mutta kun muutettiin saman katon alle, alkoi odottaa minulta siivousta ja ruuanlaittoa samaan malliin kuin lapsuuskotinsa äidiltä, jolla ei ollut lainkaan omaa elämää (työ oli vaan työ, jossa käytiin rahan vuoksi eikä ystäviä tai harrastuksia, kun taas minulla oli urasuunnitelmia, ystäviä, harrastuksia jne).  En jaksanut jäädä vääntämään vaan lähdin melko pian. 

Vierailija
258/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on taas täältä tuttua miesvihan lietsontaa...

Leikkiähän ne kai vaan laskee, ei pidä olla noin tosikko. Kuka nyt laiskaa ja piittaamatonta miestä vihaisi? Onhan sellainen ihan...tavallaan erikoinen sisustuksellinen yksityiskohta, vaikka aiheuttaakin ylimääräistä vaivannäköä.

Tai sitten miehillä ei oleteta olevan samanlaista lemmikkistatusta kuin esim. koiralla. Suurin osa ihmisistä mieltää, että koiran jäljet on siivottava, muttei miehen. En tiedä, johtuuko se siitä, että periaatteessa mies pystyy puhumaan? Tavallaan. Sitä ei siis voi ajatella lemmikkinä, jonka jätökset pitäisi siivota.

Vierailija
259/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö kolmen lapsen yh-äidin tehdä sama? Huvittava ketju. Kyllä sitä saa ihan itse tehdä kaikki kotityöt. Myöhemmin kun lapset kasvavat ehkä auttavat. Olisin onnellinen kun joku auttaisi joskus jossakin, ei häiritsisi tiskit yhtään.

Entinen yh vastaa. Eri tilanne: kahden aikuisen suhteessa vastuu arjen sujumisesta pitäisi olla molemmilla, eikä vain toisella. Ongelmana on epäoikeudenmukaisuus, ei työt niinkään.

"Vastuu arjen sujumisesta". Miltäs kuulostaa, poikamiehet? Houkutteleeko perustamaan perhettä ja asumaan yhdessä naisten kanssa? Kun se arki on sujunut ihan ilman vastuuta tähänkin asti.

Vierailija
260/299 |
16.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö kolmen lapsen yh-äidin tehdä sama? Huvittava ketju. Kyllä sitä saa ihan itse tehdä kaikki kotityöt. Myöhemmin kun lapset kasvavat ehkä auttavat. Olisin onnellinen kun joku auttaisi joskus jossakin, ei häiritsisi tiskit yhtään.

Entinen yh vastaa. Eri tilanne: kahden aikuisen suhteessa vastuu arjen sujumisesta pitäisi olla molemmilla, eikä vain toisella. Ongelmana on epäoikeudenmukaisuus, ei työt niinkään.

"Vastuu arjen sujumisesta". Miltäs kuulostaa, poikamiehet? Houkutteleeko perustamaan perhettä ja asumaan yhdessä naisten kanssa? Kun se arki on sujunut ihan ilman vastuuta tähänkin asti.

No ihan ehdottomasti kannattaa jatkaa sillä tiellä, jos se kuulostaa paremmalta sen sijaan, että menee loisimaan jonkun nurkkiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme